رحیم‌پورازغدی: همه سران قوا در جلسات شورای انقلاب فرهنگی شرکت می‌کنند

گروه فرهنگی الف،   3980402175

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه اخیر این شورا گفت: در این جلسه قرار شد از جلسه آینده که همین هفته برگزار می‌شود سران سه قوه، در جلسات شرکت کنند.

به گزارش فارس، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی با موضوع « گفتمان ضد فلسفه در فلسفه علم» که باحضور جمعی از دانشگاهیان و حوزویان ، برگزار شد پس از بررسی نظریات سه فیلسوف علم اروپائی، به تبیین دو نظریه از فارابی و ابن‌سینا در فلسفه علم و طبقه بندی علوم پرداخت و در پایان این جلسه که چهارساعت ونیم به طول انجامیدبه پرسشهای حضار پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت جلسات شورای انقلاب فرهنگی و اینکه آیادر جلسه ای که پس از چندماه تعطیلی بی سابقه شورای انقلاب فرهنگی ، به دستور رهبری تشکیل شد به سوالات پاسخ داده شد؟ گفت: جلسه، روی هم رفته مثبت بود. آن سوالات هم، سوال قریب به اتفاق دوستان شورا بود که در این سالها بارها تکرار شد و مسکوت ماند ولی اینبار اثر کرد و شنیده شد.

وی افزود: از جمله اینکه چرا برخی مصوبات شوری برخلاف قانون، اجرا و حتی ابلاغ نمی شود و چرا متقابلا برخی دستورات تحمیلی نظیر ۲۰۳۰ و کنوانسیون‌های دیگری از جهان سرمایه داری در مورد کودک و زن و خانواده و نظام آموزشی وسبک زندگی مردم ما، چراغ خاموش و خارج از روال قانونی، ابلاغ و بودجه گذاری و اجرا می شود؟

ازغدی یادآور شد: تعطیلی شورا و انسداد فضای گفت وگو، آن هم در شورایی که فلسفه ای جز مشورت آزاد و مباحثه فرهنگی ندارد، قابل تداوم نیست و سوال و نقد، قدغن نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بحمدالله در این جلسه تصویب شد که اولا فهرست کامل و دقیقی از مصوبات اجرا نشده شورا ، تهیه و اجرای آنها آغاز شود، ثانیا بررسی و چاره شود که مواردی شبیه ۲۰۳۰ و....نه اکنون و نه در آینده به ویژه با دور زدن نهادهای قانونی،ابلاغ و اجرا نشود.

وی ادامه داد: مدنیتی که خودش، در ورطه فروپاشی اجتماعی است نمی تواند معلم سبک زندگی برای مردم ما باشد. جامعه و خانواده غربی را با مواد نگهدارنده، سرپا نگهداشته اند. آن جوامع، زردی گرفته اند و می کوشند کل جهان را زرد کنند و ما چشم بسته به هیچ جا نمی رویم به خصوص اگر ناکجا باشد. این ملت، سابقه تمدن سازی دارد و سبک زندگی تزریقی نمی پذیرد .

رحیم پور ازغدی افزود: در مورد جلسات هم قرار شد انشالله از جلسه آینده که همین هفته برگزار می شود سران محترم سه قوه، در جلسات شورای انقلاب فرهنگی شرکت کنند. همه ما به مسئولیت خود در برابر علم و فرهنگ این جامعه بایدعمل کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما اعضای شورا درمحضر مردم به ویژه شما دانشگاهیان، حوزویان ، فرهنگیان و نخبگان جامعه پاسخگو باشیم که در شوری چه می کنیم و چه نمی کنیم. حقیر هم تا وظیفه ای بر دوش دارم، ادای وظیفه خواهم کرد.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خبر خوب، توافق جمعی بر پاسخگویی به ملت است که نگذاریم مغولهای تجددزدگی غرب باور و تحجر زدگی ایستا، فرهنگ ایران و ایرانی را زیر پا له کنند.

وی گفت: همه ما در این اصول ، همفکر و در یک جبهه هستیم و هیچ مسئله شخصی در کارنیست و بنده به ویژه برای آقای روحانی دعا می کنم که در این شرائط سخت خیانت مکرر و مجرب آمریکا و اروپا و عاقبت تلخ برجام و مشکلات اقتصاد و سیاست خارجی بتواند باری از دوش فرهنگ کشور بردارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین