۳۰ درصد مدیران حج امسال جدید هستند/۱۷ تیر آغاز اعزام زائران

گروه اجتماعی الف،   3980402171

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مدیران حج امسال مدیران جدید هستند، گفت: با وصول پاسخ عربستان در افزایش سهمیه حج، ثبت نام آغاز می شود.

به گزارش مهر، علی رضا رشیدیان در همایش آموزشی-توجیهی کارگزاران حج با تاکید بر اینکه باید مدیران قدیمی تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند، افزود: در کنار ایده پروری این ایده‌ها و طرح‌ها به صورت هماهنگ و ارزیابی شده، اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مراسم حج در راستای ارتقای معنویت است، تصریح کرد: در این راستا خدمت بهتر و انجام کارهای فرهنگی، بسترساز این تحول معنوی است وباید مدیران کاروان‌ها به موضوع پیوست فرهنگی توجه جدی کنند.

رشیدیان اظهار کرد: با توجه به اقامت ۳۰ تا ۳۵ روزه برخی حجاج در سرزمین وحی باید زمینه بهره گیری هر چه بهتر حجاج از این ایام فراهم شود زیرا هدف و تمرکز تمامی عملیات حج؛ فرهنگی و در راستای ارتقای ارزشهای دینی و معنوی در حجاج است.

رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به مدیران کاروان‌ها و سایر دست اندرکاران این مراسم عظیم گفت: عملکردها زیر ذره بین نظارتی است و مدیران کاروان باید تا آخرعملیات حج روحیه خدمتگزاری خود را حفظ و با همه وجود برای رضایت حجاج بیت الله الحرام گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی تا آغاز عملیات حج و اعزام حجاج که ۱۷ تیرماه است، باقی نمانده، تاکید کرد: با توجه به اوج گرما باید خدمات رسانی با بیان زیبا، سعه صدر و ظاهری آراسته و در شأن زائران خانه خدا انجام گیرد.

رشیدیان تاکید کرد: با توجه به آسیب شناسی های انجام شده از مراسم سنوات قبل و اصلاحات صورت گرفته مدیران تلاش کنند تا درحوزه کاری شأن کار به بهترین نحو و کمترین مشکلی انجام شود و همانند پدر مجموعه درحین عملیات مسائل و شرایط را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران و خادمان حج با خدا معامله می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: باید هم پوشانی و هم افزایی کاملی بین تمامی عوامل حاکم بوده و همه با هم در این معامله با خدا صادقانه تلاش کرده تا نتیجه و برآیند این سعی و کوشش رضایت خلق و خالق رادر پی داشته باشد.

رشیدیان اظهار کرد: حتی برادران و خواهران اهل سنت درکنار اهل تشیع دراین خدمت رسانی خود دلیلی بر این ادعاست و امید است درسایه این تلاش‌ها، وحدت و انسجام مسلمانان تداوم یافته و بیش از پیش مستحکم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه درسال ۹۸ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفراز منطقه یک کشوری عازم حج تمتع می‌شوند، گفت: این تعداد درقالب ۶۴ کاروان و۱۱ مجموعه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی‌های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکبار درعمر خود توفیق حج تمتع را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه این همایش با تاکید بر مدیریت هزینه‌ها گفت: در تدارک امور اعم از مسکن، حمل و نقل و اسکان این موضوع مورد توجه بوده و در عین آنکه کیفیت خدمات با برنامه ریزی ها و اقدام به موقع ارتقا یافته هزینه‌ها هم کاهش یافته است.

رشیدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در مورد اجرای هر چه بهتر کنگره حج تمتع توافق دارند در این راستا تفاهم‌های خوبی هم انجام شده و بر این اساس طرف عربستانی خدمات مناسبی را برای زائران ایرانی ارائه خواهد داد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه کار نقل و انتقال حجاج در سالجاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: در یک تعامل و هم افزایی مطلوب، خدمات در خور شانی به زائران بیت الله الحرام ارائه شود.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش ۱۰ هزار نفر سهمیه مازاد به طرف سعودی داده شده است، گفت: البته هنوز عربستان به این درخواست پاسخی نداده که درصورت ارائه این سهمیه مازاد و وصول پاسخ مثبت آنان، عملیات ثبت نام برای مدینه بعد شروع می‌شود.

رشیدیان همچنین با اشاره به رقم تعیین شده برای ارز زائران، افزود: برای خرید سوغات هم مذاکراتی شده و امکاناتی فراهم شده تا حجاج قبل ازسفر از طریق فروشگاه‌های اینترنتی داخلی امکان خرید سوغات مورد نیاز خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در زمینه مقدار این ارز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم ضمن آنکه برای انجام خدمات شایسته به زائرین مان با مساعدت و دستور رئیس جمهور و همراهی دولت امسال ارز ۷ هزار تومانی تخصیص یافت که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف به ازای هر نفر ۲۵ میلیون تومان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین