برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در هاله‌ای از ابهام است

گروه ورزشی الف،   3980401050

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: با اين شرايط به گفته آقای تاج برگزاری مسابقات در هاله‌ای از ابهام است و معلوم نيست برگزار شود یا خير.

فریدون اصفهانیان در گفت وگو با فارس اظهار کرد: در جلسه‌ای که از باشگاه‌های لیگ برتر برای راه‌اندازی و استفاده از VAR در استادیوم‌ها دعوت شده بود فقط  ٧ باشگاه حضور داشتند.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بااشاره به اینکه باید همه زیرساخت‌های VAR در استادیوم‌ها وجود داشته باشد، اضافه کرد: بخاطر همین از فصل بعد همه باشگاه‌ها ملزم به نصب دوربین‌های مورد نیاز و دستگاه لازم برای استفاده ازVAR خواهند بود.

با اشاره به اینکه هزینه‌های تجهیز نیز به حدی نیست که باشگاه‌ها نتوانند آن را تامین کنند و باید این اتفاق بیافتد بخاطر اینکه استفاده از آن همانطور که در مسابقات جهانی دیدیم می‌تواند از اشتباهات بکاهد و به دادن حق به حقدار کمک کند هرچند ممکن هست حتی با وجود VAR هم اشتباه وجود داشته باشد.

اصفهانیان در رابطه با آموزش VAR نیز گفت:  قرار شد که از طرف FiFA یا AFC مدرس در ایران حضور یافته و آموزش‌های لازم را به داوران و افراد مورد نیاز آموزش دهند.

وی تصریح کرد: پس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم پس از تایید  FIFA می‌توان از VAR در مسابقات استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه به سؤالی درباره حذف یکی از باشگاه‌های ایران در مسابقات آسیایی نیز گفت: من اطلاعی ندارم کدام باشگاه مشمول این شرایط است، اما آنچه که مسلم است برای حضور در مسابقات همه باشگاه‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کرده و تسویه مالی باشگاه‌ها را در همه موارد به FIFA ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر انجام شده یا خیر؟ نیز، گفت: با این شرایط به گفته آقای تاج برگزاری مسابقات در هاله‌ای از ابهام است و معلوم نیست برگزار شود یا خیر.
اصفهانیان با اشاره به اینکه تامین امنیت استادیوم‌ها در مسابقات به عهده نیروهای امنیتی و انتظامی است، تصریح کرد فدراسیون پس از تایید استادیوم برای برگزاری مسابقات به نحو مطلوبتر نماینده و یا ناظرانی را به مسابقات اعزام می‌کند.

عضو هیأت رئیسه در رابطه باحضوریک تیم درمسابقات لیگ ٢ کشور از استان زنجان گفت: استاندار  زنجان اعلام کرده که می‌خواهد دو میلیارد تومان برای فوتبال زنجان در لیگ هزینه کندکه پیرو همین موضوع با هماهنگی که انجام شد، با حضور استاندار زنجان و مدیرکل ورزش و جوانان استان در حضور رئیس فدراسیون جلسه‌ای داشتیم.

وی گفت: پس از صحبت‌های استاندار، آقای تاج، بنده و مدیرکل ورزش و جوانان نتیجه این شد که این درخواست که زنجان در مسابقات لیگ ٢کشور با حمایت استاندار  در مسابقات حضور داشته باشد مقرر شد بنده این موضوع را در جلسه هیات رئیسه مطرح کنم تا بررسی توسط اعضای  هیات رىًیسه انجام و نتیجه به استاندار  ابلاغ شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه درارتباط با کمیته داوران نیز جلسه برگزار شد، اضافه کرد: طبق نظر ریاست فدراسیون رئیس کمیته داوران هفته آینده اعلام خواهد شد.
وی افزود:نظر FIFA این است که بایستی رىًیس کمیته داوران عضو هیأت رئیسه بوده و در هیأت رئیسه رای بیاورد، البته در حال حاضر ما رئیس دپارتمان نداریم و کمیته داوران نیز با سرپرستی اداره می‌شود.