صالحی: کاغذ در کالاهای اساسی باقی می‌ماند

گروه اقتصادی الف،   3980330184

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور نتیجه به این ترتیب حاصل شد که کاغذ همچنان در کالاهای اساسی باقی بماند، گفت: در خصوص توزیع کاغذ در هفته‌های آینده به وضعیت متعادل خواهیم رسید.

به گزارش فارس از دماوند، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به شهرستان دماوند در خصوص مشکلات کمبود کاغذ در کشور اظهار کرد: در بحث کاغذ مسأله‌ای که از اواخر سال گذشته در خصوص واردات کاغذ مطرح بود، اختلالاتی پدید آمد که اتخاذ تصمیم در این باره زمان‌بر بوده است که آیا می‌شود کاغذ را در لیست کالاهای اساسی قرارداد.

وی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که صورت گرفت و ادله‌ای که مطرح شد در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور نتیجه به این ترتیب حاصل شد که کاغذ همچنان در کالاهای اساسی باقی بماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ادامه این اتفاق، مراحل بعدی که در ارتباط با بحث واردات کاغذ بوده مطرح شد که کاغذهایی که فقط در حوزه کتاب و مطبوعات وجود دارد و همچنین در ارتباط با ترخیص گمرکی کاغذهایی که در گمرک هستند و نیز سفارش‌هایی که در خصوص واردات کاغذ بوده با سرعت بیشتری انجام گرفته است.

صالحی تصریح کرد: در همین دو هفته اخیر، کمیته فرهنگی بیش از هزار تن کاغذ توزیع کرده است و در دو یا سه هفته آینده چندهزار تن کاغذ دیگر نیز وارد می‌شود؛ حتماً شرایطی که ما در چند هفته آینده خواهیم داشت در خصوص توزیع کاغذ، متعادل‌کننده خواهد بود.

وی بیان کرد: ما یک دوران فطرت بحرانی به اعتبار نامشخص بودن مسیر بحث کاغذ داشتیم که این موضوع در هفته‌های آینده به وضع متعادل خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آن چیزی که به نحو قابل توجهی هم در هیات نظارت بر مطبوعات و هم در دستگاه‌های دولتی وجود دارد، این نگاه است که رسانه‌ها را مکمل کارهای اجرایی دولت بدانیم و نقد آنها را به عنوان نقد درونی از خود تلقی کنیم.

صالحی ادامه داد: باید احساس کنیم ورودی که رسانه‌ها خواهند داشت برای کمک به دولت است، نه اینکه احساس اختلال داشته باشیم و دولت تدبیر و امید در این شش سال با همین نگاه پیش رفتن است و مواردی که به عنوان تخلف رسانه‌ها از هیات وزارت مطبوعات به دادگاه ارجاع داده شود، بسیار محدود بوده و نمونه‌هایی انگشت شمار است.

وی تصریح کرد: توصیه اصلی که رئیس جمهور و مجموعه دستگاه‌ها به رسانه‌ها داشته‌اند، اینکه شکایت‌های دولتی از رسانه‌ها نباشد، مگر مواردی که به مسائل عمومی منتهی شود و نه به اعتبار اشخاصی که مسؤولیت دارند و همچنین شکایت شخصی کلاً اتفاق نیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با این نگاه دولت حرکت کرده و ما اعتقاد داریم که هر مقدار آزادی نقد را در رسانه‌ها جلوتر ببریم به شرط تحقق نقد منصفانه و اخلاق‌محور به مدیریت بهتر کمک خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین