علت نجومی شدن دستمزد پزشکان، وکلا و دندانپزشکان چیست؟

گروه ویدئو الف،   3980328178 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

انحصارطلبی در بازار های خدماتی مانند پزشکی، دندانپزشکی، وکالت و ... موجب دسترسی کم مردم به این خدمات و نجومی شدن دستمزد های طلب شده از طرف این اصناف شده است.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۸۸۴۳۱۶:۳۹:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۸
انحصار انحصار و لاغیر
ناشناس۹۵۸۹۳۰۱۷:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۸
چه ربطی به انحصارطلبی داره اولا همه اینها درآمد زیاد ندارند ثانیا در هر شغلی کسانی که تلاش بیشتری کرده اند درآمد بیشتری دارند. یک معلم خصوصی معروف از یک پزشک هم درآمد بیشتری دارد.‌ ثالثا درآمد اینها حاصل تلاششان است نه حاصل رانت و دزدی و اختلاس و آقازاده بودن ظاهرا عده ای چون خودشان بخاطر تلاش کمتر درآمد پایینی دارند دوست دارند بقیه هم همینطور باشند.
ناشناس۹۵۹۶۱۴۱۰:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۹
کدوم پزشک قانون حداقل 15 دقیقه برای ویزیت بیمارش را رعایت میکند؟ کدام پزشک در مطبش کارتخوان دارد و مالیاتش را درست میپردازد؟ کدام پزشک بیمارش را مثل یک ..بارها و بارها به مطب نمیکشاند؟
وکیل دادگستری۹۵۸۹۶۲۱۷:۵۴:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۸
خدا می دونه فقط شاید ۵ درصد وکلا درآمد آنچنانی دارند. به خاطر وجود بیش از میزان لازم وکیل دادگستری از طرفی و از طرف دیگه مشکلات اقتصادی مردم، اکثر وکلا کم کار یا گاهی بیکار هستن.
ناشناس۹۵۹۱۴۷۲۰:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۸
علت مشخصه چون انحصار درست کردن و تعداد رو کم نگه داشتن. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی اگر همین فردا تعداد کل پزشکان ایرانی دو برابر بشه تازه میشیم مثل ترکمنستان! انحصار از این تابلوتر؟
ناشناس۹۵۹۱۴۸۲۰:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۲۸
اگر کانون وکلا و سازمان نظام پزشکی که با نفوذ و قدرت و ثروتشون مانع از افزایش تعداد وکیل و پزشک در کشور میشن تعطیل یا محدود بشن مشکلات وکالت و پزشکی کشور و کمبودهاشون مرتفع میشه.
ناشناس۹۵۹۱۴۹۲۰:۳۸:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۲۸
یه قانون مربوط به عصر حجر هست که میگه دست رو کم کن تا سودت بیشتر بشه. الان تو قرن 21 هنوز پزشکان و وکلای ما از همین قانون دارن استفاده میکنن و جالبیش اینه که هیچکی هم کاری باشون نداره.
ناشناس۹۵۹۲۰۹۲۱:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۸
پای این گروههاروی خرخره ملت است و دولت هیچ نظارتی روی هیچ چیز ندارد و این گروه ها می تازند وقتی شما خودت یا خانواده ات بامرگ و یا درد دست به گریبان می شوی مجبوری پول بدهی و این حضرات از خود راضی فکر می کنند عالمانی تکرار نشدنی هستند در حالی که دکترهای علوم پایه دکترهای علوم مهندسی به مراتب مغز پر تکاپو تری دارند وفقط پایشان روی جای خوبی نیست
فارغ تحصیل بیکار۹۵۹۲۱۲۲۱:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۲۸
لطفا انحصار بشکنید.
ناشناس۹۵۹۲۷۲۲۳:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۸
علت بیصاحب بودن اقتصاد کشور است.
ناشناس۹۵۹۳۲۱۰۰:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۲۹
مگه حقوق های نجومی علت داره
ایلامی۹۵۹۳۳۹۰۰:۴۰:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۲۹
در شهر ما اکثر متخصص ها نوبت ده روز آینده رو میدن، کجای دنیا اینطوریه؟!طرف شش ماهه مطب زده باید ببینید مطبش چه غوغائیه.
ناشناس۹۵۹۳۶۸۰۲:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۹
پزشک متخصص و هیئت علمی هستم. برای هر مریض حداقل ۱۰ دقیقه و گاهی حتی ۳۰ دقیقه وقت میگذارم. ویزیت مطبم هم طی ۲_۳ اخیر در مجموع تنها ۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده و امسال ۴۰ هزار تومان است. بر اساس شرایط اقتصادی بیماران، عده ای را هم با تخفیف و در صورت لزوم رایگان ویزیت می کنم. بسیاری از همکاران دیگرم نیز همچون من بر اساس تعرفه های اعلام شده دولت خدمت می کنند. هزینه های اجاره مطب، شارژ، منشی، مالیات را هم در نظر بگیرید. چه در آمد نجومی؟
امیر۹۵۹۳۷۰۰۲:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۲۹
.. چیزی که نمیدونی نظر نده .تعداد وکلای با درآمد بالا خیلی کمه اون هم قدیمی ها و با سابقه زیاد .تو هر کار دیگه هم با ۳۰ سال سابقه میتونی درآمد زیاد داشته باشی.این متن ها باعث میشه عده ای برای درآمد بیایند سمت وکالت و آخرش هم به هدفشان نمیرسند مردم پولی ندارند که بخواهند به وکیل بدهند مگه تو ایران نیستی.چیزی که نمیدونی نظر نده
ناشناس۹۵۹۳۹۸۰۵:۱۴:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۲۹
آدم بی سواد بیاد تو بازار حذف شه؟! وقتی اون بیسواد بلد نبود خوب ازت دفاع کنه و تو دادگاه کل زندگی طرف حذف بشه، اونوقت دیگه چه فایده داره که تو بازار حذف بشه؟! پس پزشک بیسواد هم بیاد تو بازار حذف شه!!! مثلن قلب شما رو عمل کنه و شما کلن حذف بشی بعدن بازار میفهمه که اون بی سواده و حذفش میکنه توروخدا برای خوشآمد عده کمی از دوستان از این حرفهای عجیب نزنید!
علی۹۵۹۴۱۰۰۶:۱۵:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۹
تعداد دانشکده های دندانپزشکی ده تا نیست بالای پنجاه دانشکده دندانپزشکی داریم اطلاعات غلط ندهید
ایرانی۹۵۹۴۱۹۰۶:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۹
جالب اینه که بعد از اجباری شدن استفاده از کارت خوان در مطب باز هم بعضیها رعایت نمی کنند رفتم دکتر کارت خوان داشت منشی گفت باید نقدی پرداخت کنی گفتم مگه نباید از کارت استفاده کنی بالاخره بعد از بحث زیاد گفت همینه نمی خوای به سلامت. واقعیت اینه که تصمیم گیران در نظام پزشکی _ کانون وکلا و نظام مهندسی همه خودشون هستند وهر سال خودشون برای نرخ جدید تصمیم میگیرن . مثل این میمونه که مثلا بما کارمندها بگن امسال خودتون میزان افزایش حقوقتون را تعیین کنید خب معلومه که من کارمند فقط بفکر منافع خودم هستم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین