بازگشت امیدواری به بورس

گروه اقتصادی الف،   3980327243

در معاملات امروز بازارهای مالی، بازار بورس در قیمت‌های منفی حمایت شد، قیمت ارز کاهش یافت و قیمت طلا نیز نزولی ثبت شد.

به گزارش فارس از اصفهان، در معاملات امروز بازارهای مالی، بازار بورس در قیمت‌های منفی حمایت شد، قیمت ارز کاهش یافت و قیمت طلا نیز نزولی ثبت شد.

این اتفاقات در حالی رخ داد که مهم‌ترین اخبار امروز به واکنش سرلشگر باقری به اتهامات آمریکایی‌ها علیه ایران، انقباض 10 درصدی بخش صنعت در سال 97، کاهش رشد اقتصادی آلمان، دیدار وزیر نفت ایران و روسیه، عرضه اولیه جم پیلن در بورس تهران، رشد 8 درصدی صادرات در فروردین و اردیبهشت، کاهش 7 دلاری قیمت طلا، پیشنهاد به حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی و افزایش نگرانی‌ها در بازار نفت اختصاص داشت.

بازگشت امیدواری

بازار سهام، تحت تأثیر معاملات روز قبل، شروعی منفی به خود دید و از همین ابتدای معاملات، شاخص کل حدود 600 واحد افت به خود دید. اما رفته رفته با افزایش تقاضا در درصدهای منفی، فشار عرضه‌ها کم شد و با تداوم حضور خریداران در نمادهای مطرح، تحرکات بازار رنگ و بوی رونق به خود گرفت و توانست تا حد زیادی، روند منفی ابتدای صبح را خنثی کند.

بر همین اساس، در پایان معاملات امروز، شاخص کل تنها 59 واحد افت کرد و نمادهای فارس، شبندر، شخارک و مپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشتند. بیشترین ارزش معاملات گروهی در گروه شیمیایی ثبت شد و بیشترین حجم معاملات نیز بار دیگر در اختیار بانک تجارت بود.

در گروه شیمیایی، در هلدینگ تحریم شده خلیج‌فارس، رکورد حجم معاملات جابجا و وفور تقاضا در این نماد منجر به تشکیل صف خرید و رسیدن ارزش معاملات به عدد 22 میلیارد تومانی شد. تاپیکو نیز دیگر سهم پر معامله امروز گروه بود که توانست در محدوده قیمت روز قبل، خود را حفظ کند. تقاضا در شیران همچنان صعودی ثبت شد و زاگرس نیز توانست با پشت سر گذاشتن حجم معاملات 3.3 میلیون سهمی به صف خرید برسد.

در گروه فلزات اساسی، معاملات فولاد مبارکه منفی دنبال شد و قیمت این سهم به 432 تومان کاهش یافت. نکته مهم در این رابطه این بود که فولاد مبارکه پس از اتمام معاملات، گزارش عملکرد سال 97 خود را منتشر ساخت که در آن موفق به تحقق سود 11 هزار میلیارد تومانی شده که 83 درصد نسبت به دوره قبل بالاتر است. ذوب‌آهن نیز امروز عملکردی منفی از خود بر جای گذاشت و با 1.5 درصد افت به 173 تومان رسید.

در گروه پالایشی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه تهران روزی مثبت را پشت سرگذاشتند و روانکارهایی نظیر شسپا، شبهرن و شنفت نیز مثبت معامله شدند.

از دید فعالان بازار سرمایه، معاملات امروز فراتر از انتظار بود و یکی از کارگزاران حاضر در تالار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه اظهار کرد: با عرضه‌های شدید روز قبل، بسیاری از فعالان بازار انتظار داشتند که در معاملات امروز، قیمت‌ها سقوط شدیدی را تجربه کنند اما همچنان تقاضا در بازار وجود دارد و این باعث افزایش امیدواری سهامداران شده است.

وی در ادامه افزود: گزارش عملکرد فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد و همچنین اعلام تسعیر سود بانک ملت از جمله اتفاقات مناسبی است که می‌تواند روند معاملات را به سمت مثبت سوق دهد و این اثر در روزهای آتی قابل تشخیص خواهد بود.

آرامش در بازار ارز

در معاملات امروز بازار ارز، روند معاملات بر خلاف روزهای قبل به سمت پایین بود و عرضه‌ها در بازار شدت بیشتری به خود دید. در حالی که برخی رسانه‌ها همچنان سعی در بزرگ جلوه دادن تهدیدات آمریکایی‌ها و موج جدید اتهام زنی آنان به جمهوری اسلامی داشتند، قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شد و هر دلار آمریکا به 13 هزار و 300 تومان تقلیل قیمت داد.

از دید فعالان بازار ارز، اخبار موجود در فضای بین‌المللی، چندان محرک قیمت نیست و بعید است که با اخبار فعلی، دلار توان چندانی برای رشد بیشتر و عبور از مرز 14 هزار تومانی در کوتاه مدت داشته باشد.

ریزش دوگانه در بازار طلا

قیمت جهانی طلا طی معاملات امروز دلار کاهش یافت و همین امر در کنار افت دلار باعث افت قیمت طلا شد. بر همین اساس هر سکه تمام بهار آزادی با 50 هزار تومان کاهش به 4 میلیون و 650 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز، 435 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و نیم‌سکه 2 میلیون و 440 هزار تومان ثبت قیمت شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین