روحانی: فرصت اروپا برای جبران کوتاه است/ از بین رفتن برجام به نفع منطقه و جهان نیست

گروه سیاسی الف،   3980327148 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با بیان اینکه فرصت اروپا برای جبران بسیار کوتاه است، گفت: شرایط کنونی حساس است و فرانسه همچنان فرصت دارد در کنار دیگر اعضای برجام، و در فرصت بسیار کوتاهی که وجود دارد، نقش تاریخی خود را برای حفظ این توافق ایفا کند چرا که بی تردید از بین رفتن برجام، به نفع ایران، فرانسه، منطقه و جهان نیست.

روحانی: فرصت اروپا برای جبران کوتاه است/ از بین رفتن برجام به نفع منطقه و جهان نیست

 به گزارش الف، سفیران جدید چین، تاجیکستان، فرانسه و لهستان صبح امروز استوارنامه ‌های خود را تقدیم رئیس جمهور کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز هنگام دریافت استوارنامه آقای " فیلیپ تی یبو" سفیر جدید فرانسه در تهران گفت: ایران و فرانسه در سالهای اخیر، افق روشنی را برای آینده روابط مشترک خود ترسیم کرده اند و بدین لحاظ تسریع در اجرای توافقات، ضروری است.

روحانی با اشاره به صبر و خویشتنداری ایران طی یک سال گذشته به درخواست فرانسه و اتحادیه اروپا برای جبران اثرات و تبعات خروج آمریکا از برجام، اظهارداشت: شرایط کنونی حساس است و فرانسه همچنان فرصت دارد در کنار دیگر اعضای برجام، و در فرصت بسیار کوتاهی که وجود دارد، نقش تاریخی خود را برای حفظ این توافق ایفا کند چرا که بی تردید از بین رفتن برجام، به نفع ایران، فرانسه، منطقه و جهان نیست.

روحانی تاکید کرد: اراده تهران روابط صمیمی با پاریس، انجام تعهدات در مساله برجام و همکاری و مشارکت فعالانه برای ثبات و امنیت منطقه و بویژه ادامه مبارزه با تروریسم است.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که برخی موضوعات از جمله واردات دارو و تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری، تجارت مواد غذایی و یا قطعات برخی کارخانه ها که بر نیازمندی ها و اشتغال مردم اثر می گذارند، فرای مساله برجام و حتی روابط دوجانبه هستند و ایجاد محدودیت و ممنوعیت در این قبیل کالاها از سوی آمریکا کاملا غیرانسانی بوده و نشان از جنگ اقتصادی گسترده ای است که آمریکا علیه تک تک آحاد مردم ایران آغاز کرده است.

آقای "فیلیپ تی یبو" سفیر جدید فرانسه در تهران نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور فرانسه به دکتر روحانی و تقدیم استوارنامه خود، اظهارداشت: فرانسه مصمم است روابط خود را با ایران در همه عرصه ها هرچه بیشتر توسعه دهد.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه از هیچ تلاشی برای توسعه همکاری های اقتصادی با تهران دریغ نخواهد کرد،  افزود: تهران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده و فرانسه می کوشد این توافق را که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، حفظ کند.

سفیر فرانسه با بیان اینکه کشورش از افزایش تنش ها در منطقه نگران است ، گفت: پاریس برای رایزنی با ایران درباره ثبات و امنیت منطقه آماگی دارد.

 

* ایران آماده توسعه روابط خود با چین در همه حوزه ها است

حجت الاسلام والمسلین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید چین در تهران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای توسعه روابط با چین قائل است، گفت: دو کشور درباره مسایل منطقه ای و بین المللی اشتراک نظر دارند و این روابط پیوسته و رو به توسعه است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه "حفظ استقلال" برای دو کشور بسیار مهم است، ادامه داد: یکجانبه گرایی مورد مخالفت هر دو کشور و مسیری نادرست و خطرناک برای منطقه و جامعه بین المللی است.

روحانی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری و همکاری های بین ایران و چین در زمینه های مختلف بویژه انرژی، حمل و نقل، راه آهن و ایجاد شهرک های صنعتی، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، اجرای سهل تر توافقات بین دوکشور اهمیت اساسی دارد.

رئیس جمهور همچنین، ایجاد پروژه "کمر بند – راه" را احیای جاده تاریخی ابریشم عنوان و تاکید کرد: از مشارکت بیشتر چین در توسعه بنادر جنوبی و حمل و نقل در ایران استقبال می کنیم.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه زیر ساخت ها برای ادامه روابط راهبردی و پایدار با چین استقبال می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به حفظ برجام است، گفت: نقش چین در این باره بسیار مهم است و پکن می تواند کمک شایان توجهی برای اجرای تعهدات طرفین برجام کند.

روحانی با بیان اینکه همکاری دو کشور در حفظ ثبات منطقه اهمیت اساسی دارد، گفت: ایران و چین در کنار هم می توانند برای مبارزه کامل و ریشه کنی تروریسم در منطقه و آسیا همکاری کنند.

آقای "چانگ هوآ" سفیر جدید چین در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، به سوابق تاریخی روابط گسترده بین دو ملت ایران و چین اشاره کرد و اظهارداشت: چین بدنبال تعمیق روابط راهبردی خود با ایران است.

سفیر چین در تهران با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: توسعه و همکاری هر چه بیشتر دو کشور در حوزه های فرهنگی، تجاری، انرژی و حمل و نقل سیاست چین است و  با اجرای توافقات، اعتماد سیاسی و همکاری بین دو کشور افزایش می یابد.

 

روابط تهران – ورشو دیرینه و تاریخی است/ تاکید بر توسعه و تعمیق روابط درهمه زمینه ها

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید لهستان در تهران نیز اظهارداشت: در مقاطع بسیار حساس تاریخی، ایران همواره علاقه خود را به مردم لهستان نشان داده است، دو ملت در طول قرنها روابط نزدیک و صمیمانه ای داشته اند و علاقمند هستیم این روابط در همه زمینه ها توسعه یابد.

روحانی با بیان اینکه امروز دو کشور مصمم هستند روابط دوستانه خود را تقویت کنند، افزود: اراده ما تداوم روابط خوب در همه زمینه ها با کشور دوست لهستان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های بسیار خوبی در روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی دارند، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت سفیر جدید لهستان در تهران فرصتی ایجاد شود که بخش های خصوصی و شرکت ها بتوانند روابط گسترده تری برقرار کنند.

"ماچی فائو کوفسکی" سفیر جدید لهستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود در سخنانی، ایران را کشوری با تمدن و تاریخ کهن دانست و افزود: روابط دیرینه تهران – ورشو که نزدیک به 500 سال ادامه داشته  همواره خوب و براساس احترام متقابل و دوستی بوده است.

فائو کوفسکی با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها همه سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد، افزود: روابط دو جانبه ما در حافظه تاریخ ثبت شده و کمک ایرانیان به پناهندگان جنگی لهستان هیچ گاه فراموش شدنی نیست.

سفیر جدید لهستان در تهران، با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش موثر ایران دربرقراری صلح و ثبات در منطقه، بر همکاری ورشو با تهران و جامعه بین المللی در این جهت  تاکید کرد.

فائو کوفسکی ابراز امیدواری کرد که  روابط  ایران و لهستان همچنان مستحکم ادامه یابد.

 

*تهران آماده گسترش همکاری‌ها با دوشنبه در همه عرصه‌ها است

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید تاجیکستان در تهران با اشاره به اینکه ایران و تاجیکستان برای قرون متمادی دوستی و علاقه ویژه ای نسبت به یکدیگر داشته اند، افزود: روابط دو کشور باید در راستای منافع دو ملت تعمیق یابد و باید از فرهنگ مشترک بین دو ملت به عنوان پایه ای برای توسعه روابط بهره برد.

وی با بیان اینکه تهران آمادگی دارد در همه زمینه ها با دوشنبه همکاری کند، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از همکاری با دولت تاجیکستان در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی استقبال می کند و این روابط را به نفع دو ملت و منطقه می داند.

روحانی با اشاره به اهمیت بندر چابهار برای توسعه منطقه و از جمله کشورهای آسیای مرکزی، تاکید کرد: با توسعه کریدورهای ارتباطی و بویژه حمل و نقل ریلی، زمینه توسعه روابط گسترده تر اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رفت و آمد های بازرگانان و مردم ایران و تاجیکستان می تواند به ارتقای روابط کمک کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری ها بین دو کشور در بخش های کشاورزی، انرژی، هنری، فرهنگی، دانشگاهی و فن آوری استقبال می کند.

روحانی همچنین از میزبانی و برگزاری شایسته اجلاس سران سیکا توسط دولت تاجیکستان تقدیر کرد.

"نظام الدین زاهدی"  سفیر جدید تاجیکستان در کشورمان نیز با تاکید بر اینکه اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان زمینه خوبی برای توسعه روابط همه جانبه است، تاکید کرد: تحکیم و توسعه مناسبات بین ایران و تاجیکستان اهمیت اساسی دارد و سفر شما به تاجیکستان فصل نوینی از مناسبات فی مابین دو کشور دوست و برادر است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۷۱۵۲۱۵:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۷
امیدت به جای کدخدا و اروپا و ..به خدا باشد
ناشناس۹۵۷۱۸۲۱۵:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۷
بابا اروپا به چه زبانی بگه که توجهی به حرفهای شما نداره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین