به جای کره‌ای‌ها، از تولیدکننده ایرانی حمایت کنید

گروه اقتصادی الف،   3980327024 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، کالاهای تولید شده در داخل کشور را با کالاهای اروپایی قابل مقایسه دانست و با اشاره به تداوم مشکلات در زمینه جابه جایی پول برای واردات کالا و مواد اولیه گفت که بهتر است به جای سرمایه‌گذاری برای تولید لوازم خانگی کره‌ای، در راستای توسعه برندهای ایرانی که با برندهای خارجی قابل رقابت هستند، فعالیت کنیم.

ایسنا نوشت: چند روز پیش رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کره‌ای در ایران توانسته گشایش اعتبار کند و تولیدات آن در ایران ادامه خواهد یافت. همچنین دومین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی کره‌ای در ایران نیز اعلام کرده که مشکلاتشان با کره در حال حل شدن است و می‌توان امیدوار بود که تولیدات لوازم خانگی کره‌ای در کشور ادامه پیدا کند.

این اظهارات در حالی است که اوایل اردیبهشت ماه نیز اخباری مبنی بر کمبود لوازم خانگی کره‌ای و حتی احتمال خروج دو برند کره‌ای معروف ال جی و سامسونگ از کشور منتشر شد. با این حال این موضوع از سوی یک مقام مسئول در نمایندگی شرکت‌های کره‌ای لوازم خانگی در ایران، تکذیب شد.

پس از آن نیز مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی از ایران نمی‌روند و قطعات و مواد اولیه یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی این شرکت‌ها نیز بارگیری شده است.

در این شرایط حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، با بیان اینکه مشکلات جابجایی پول برای واردات مواد اولیه و کالا همچنان وجود دارد، اظهار کرد: سال‌های زیادی از برندهای کره‌ای لوازم خانگی در ایران حمایت شده اما آن‌ها برای مدتی بازار ما را ترک کردند. این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی در همه شرایط بازار را تأمین کردند.

وی افزود: بهتر است به جای سرمایه‌گذاری برای تولید برندهای کره‌ای در ایران، در راستای توسعه برندهای ایرانی که با برندهای خارجی قابل رقابت هستند، فعالیت کنیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حضور و فعالیت مداوم تولیدکنندگان داخلی در کشور، علت حمایت از برندهای خارجی چیست!؟

غزنوی کالاهای تولید شده در داخل کشور را نه تنها با محصولات کره‌ای بلکه با کالاهای اروپایی قابل مقایسه دانست و گفت: این موضوع در آزمایشگاه و بازار قابل اثبات است.

در چنین شرایطی حدود دو هفته پیش نیز مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه به دلیل ممنوع شدن واردات لوازم خانگی از سال گذشته، جایگزین کردن کسری بازار نیاز به زمان داشت گفت که "پروژه‌های جدید تعریف شده برای تولید لوازم خانگی به نتیجه رسیده و ورود تولیدات جدید قیمت این محصولات را متعادل خواهد کرد".

محمدرضا کلامی با اشاره به مجاز بودن واردات لوازم خانگی پیش از سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: در آن زمان تولیدکنندگان داخلی معتقد بودند واردات لوازم خانگی امکان رقابت را برای آن‌ها محدود می‌کند تا اینکه سال گذشته لزوم مدیریت منابع ارزی باعث شد واردات بخشی از محصولات نهایی در این بخش ممنوع شود؛ ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی شرایط افزایش تولید داخل را فراهم کرده است.

دیدگاه کاربران

میلاد حمیدی۹۵۶۵۴۳۰۸:۲۴:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۷
در کشور ما مسئولین فکر میکنند حمایت از تولید کننده داخلی یعنی منع واردات و باز گذاشتن دست تولید کننده داخلی برای هر تعیین قیمت و هر کاری که دوست دارد بکند. متاسفانه تولید کنندگان داخلی اغلب از این فرصت استفاده کرده و سودجویی میکنند و از انحصار ایجاد شده بر ای هر .. فشار بر مردم و سودجویی بیشتر استفاده میکنند. اینکار به رونق تولید منجر نمی شود بلکه تولید را در سطح پایینی نگه میدارد و روز به روز هم کیفیت کاهش می یابد هم قیمت ها بالا می رود و برای بالا بردن قیمت ها بهانه های واهی و حرف زور رواج می یابد.
ناشناس۹۵۶۵۸۷۰۸:۵۱:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۷
با فرض اینکه کالای ما با کیفیت میشه بفرمایید برد و قطعات الکترونیکی اون از کجا تامین میشه؟
ناشناس۹۵۶۶۰۷۰۹:۰۴:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۲۷
آره ديگه واسه لوازم خانگي هم انحصار ايجاد کنيد تا يه چيزي شبیه ايران خودرو بشه!!!!! مردم دنبال کيفيت خوب هستند برادر و کالاي ايراني کيفيتش پايين است البته بهتره بگم در اين روزگار!!! يادم نميره پدر مادر من يه يخچال ايران ناسيونال داشتند که از ابتدا ازدواج تا همين 3 سال پيش يخچال خونه ما بود و مادرم راضي نميشد که عوضش کنيم ديگه چون درش فلزي بود و پوسيده بود مجبور شديم. همين الان مثلا در چرخ خياطي کسي دنبال کالاي خارجي هست چون يک برند داخلي بهترين چرخ خياطي رو با بهترين کيفيت داره توليد ميکنه. مگه در شيرآلات يا مثلا کاشي کسي دنبال جنس خارجي است؟! کيفيت خودتون رو بالا ببريد اونوقته که من خودم اولين کسي هستم که به جاي ماشين لباسشويي و تلويزيون و... خارجي کالاي ايراني ميخرم.
حسن۹۵۶۶۱۸۰۹:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۷
ما یه بار از خودروسازی ایران دفاع کردیم جانمان هنوز درد میکنه.
ناشناس۹۵۶۶۴۱۰۹:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۷
که چی بشه کالای بی کیفیت خدمات پس از فروش ضعیف. یه ماشین لباسشویی ایرانی خریدم کلید خاموش روشنش خراب شده گیر نمیاد. ولی حتی این مسئله هم مهم نیست آقایان تعهد یک طرفه نیست من از جیبم هزینه کنم کالای ایران بخرم چون شما نیروی کار ایرانی را گروگان گرفته اید و مدام به بهانه های مختلف حق کارگر بیچاره را میخورید ولی آیا شما به قول معروف کارآفرینان حاضرید از یکبار سفر خارج خود بگذرید تا حقوق کارگرتان را بدهید چند نفرتان میتوانید به زندگی کردن فرزندانتان در خارج نه بگویید تا سرمایه را در داخل هزینه کنید. تازه کاش این سرمایه از کار و تلاش شما بود سرمایه ای که به اسم تولید از تسهیلات بانکی و زمین ارزان قیمت و ... به دست آمده . تعهد در برابر تعهد است تا تولید کننده ایرانی فرهنگش را عوض نکند و مصرف کننده را گاو شیرده بی دفاع ببیند نباید انتظار تغییر داشته باشد و در این بین دستگاههای دولتی بیشترین تقصیر را دارند.
ناشناس۹۵۶۶۴۵۰۹:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۷
من 17 ساله که یک یخچال سامسونگ برای منزل دارم البته جهیزیه همسرم بوده که تا کنون کوچکترین مزاحمت و خرابی نداشته برای دفترم یه یخچال ایرانی خریدم تا از کالای ایرانی حمایت بشه چشمتون روز بد نبینه ! تا به حال هشت بار آب از زیرش در رفته و خرابی های مختلف داشته و خلاصه کلافه شده ام می خوام بفروشم یه سامسونگ دست دوم بخرم خودمو راحت کنم با این کیفیت ها بهتره برای حمایت از اعصاب و روانمون از کالای ایرانی حمایت نکنیم
ناشناس۹۵۶۶۹۰۱۰:۱۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
به هر کدوم از صنایع ما که رانت داده بشه ، اونها ..ملت ..رو چپاول می کنند!!!
ناشناس۹۵۶۶۹۱۱۰:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
کالاهای تولید داخل هم مونتاژی می باشد آن هم از نوع چینی بی کیفیت مثل لوازم خانگی و خودرو ووو
ناشناس۹۵۶۶۹۳۱۰:۱۶:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۷
وقتی پای مافیا و دلال وسط باشد راحت آدم ها خریداری می شوند
علی۹۵۶۷۰۷۱۰:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۷
منظور حمایت از کالای ایرانی را نمی فهمم !!!! یک ماشین لباسشویی یا یخچال ایرانی اسم ببرین که موتور / کمپرسور و برد الکترونیکی ساخت ایران باشد . یا یک برند تلویزیون که چیزیش ساخت ایران باشد !!!! تمام لوازم خانگی ایران مونتاژ است . همین طور که برند های به اصطلاح ملی قدیم مثل ارج هم قطعات اصلی وارداتی و مونتاژ بود . این توهم ساخت داخل بودن رو کنار بزاریم !!!! غیر از بعضی قطعات تزریق پلاستیک ..پایه بقیه لوازم وارداتی است . حتی .. هم وارداتی است
ناشناس۹۵۷۰۶۵۱۴:۴۸:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۷
خود مسئولان باید کالای ایرانی مصرف کنند واگر مصرف نکردن حقوقشان قطع شود.چرا ماشین خارجی استفاده نمیکنند مگر پراید چه عیبی دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین