نظر شاعر لبنانی درباره خاطرات رهبر انقلاب/ «إنّ مع الصّبر نصراً» درس امید است و مقاومت

گروه فرهنگی الف،   3980327009

طراد حماده، شاعر لبنانی، با اشاره به انتشار کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» در لبنان گفت: خاطرات رهبر انقلاب نشان می‌دهد همانطور که حضرت زینب(س) با صبر بر دستگاه طاغوت یزید پیروز شدند، می‌توان امروز نیز با صبر بر استکبار و طاغوت به پیروزی رسید.

تسنیم نوشت:  کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» خاطرات خودگفته رهبر معظّم انقلاب از دوران پیش از انقلاب و سال‌های مبارزه با رژیم طاغوت است که همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب به زبان عربی در لبنان منتشر شد.

کتاب حاضر شامل بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به‌فراخور بحث‌ها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب به‌ویژه جوانان با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین  سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل، پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.

توزیع نسخه عربی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» در لبنان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان عرب‌زبان همراه بود؛ به طوری که به درخواست مخاطبان، کتاب در دیگر کشورها و مناطق عرب‌زبان مانند عراق نیز توزیع شد. برخی از عرب‌زبان‌ها بر این باورند که خاطرات کتاب حاضر در گسترش فرهنگ مقاومت تأثیرگذار بوده و برای جبهه مقاومت امیدبخش بوده است. طراد حماده، شاعر و نویسنده لبنانی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های این اثر گفت: رهبر انقلاب همواره با نگاهی امیدبخش به جامعه اسلامی نگاه می‌کنند و امیدوارکننده درباره مسائل مختلف صحبت می‌کنند. کتاب حاضر شامل خاطراتی است که نشان می‌دهد می‌توان با صبر و مقاومت بر ظلم و استکبار پیروز شد. نگاه امید همراه با فداکاری(مانند فداکاری یاران امام حسین(ع) در کربلا) همواره در خاطرات کتاب دیده می‌شود.

وی ادامه داد: خاطرات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که خون بر شمشیر پیروز است و همانطور که حضرت زینب(س) با صبر بر دستگاه طاغوت یزید پیروز شدند، می‌توان امروز نیز با صبر بر استکبار و طاغوت به پیروزی رسید. این فرهنگ به کرات در خاطرات رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود که البته برگرفته از اندیشه‌های ایشان است.

این شاعر لبنانی در ادامه انتشار کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» به زبان عربی را بر جوانان جهان عرب تأثیرگذار خواند و افزود: خاطرات رهبر انقلاب سال‌هایی را به تصویر می‌کشد که همانند اوضاع برخی از کشورهای اسلامی امروز است.  امروز جهان عرب مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد؛ از این رو بر جوانان عرب واجب است که همدل و همراه باشند و با راهنمایی عقل راه خود را بپیمایند.

طراد حماده با تأکید بر به کارگیری عقل و تزکیه به عنوان دو بال پرواز جوانان عرب جهان اسلام در شرایط فعلی یادآور شد: امید جامعه اسلامی به جوانان است. جوانان می‌توانند با استفاده از تزکیه و اندیشه کارهای محال را انجام دهند. در این مسیر به اشتراک‌گذاری تجربیات می‌تواند کمک مؤثری کند. انتشار کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» می‌تواند از این جهت مفید باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین