پورمحمدی: قبرستان باید در شهر باشد تا یاد مرگ را حفظ کنیم

گروه اجتماعی الف،   3980326244 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: در دوران وزارت کشور یکی از درگیری‌های من با برخی این بود که قبرستان باید داخل شهر باشد تا یاد مرگ با انسان همراه شود نه این که قبرستان را از شهر خارج کنیم اما این اتفاق رخ داده و اسم قبرستان را هم به آرامستان تغییر داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت پنجاه‌وچهارمین سالگرد شهدای موتلفه اظهار کرد: امروز دنیا دنبال طراحی بی‌خیالی نسبت به مرگ است و جوری مراسم تدفین و تشییع را طراحی می‌کنند که مروج همین نظر باشد تا یاد مرگ از انسان دور شود و کسی از مرگ و قبرستان نترسد.

وی افزود: ما هم در کشورمان همین ماجرا را داریم و در دوران وزارت کشور هم یکی از درگیری‌های من با برخی این بود که قبرستان باید داخل شهر باشد تا یاد مرگ با انسان همراه شود نه این که قبرستان را از شهر خارج کنیم اما این اتفاق رخ داده و اسم قبرستان را هم بهآرامستان تغییر داده‌ایم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: فلسفه شهادت به جهاد معنا می‌دهد و از اینجاست که باید گفت شهادت صرفاً یک حادثه نیست که یکباره رخ دهد بلکه یک تفکر و فرهنگ است که استمرار دارد.

پورمحمدی با بیان این که باید تفکر شهادت را در زندگی تعقیب کنیم، گفت: شهادت یعنی از مرگ نترسیدن و به سمت آن حرکت کردن؛ چرا که شهادت به دیدار با خداوند می‌انجامد و معنایش به آینده امیدوار بودن است.

وی تاکید کرد: اگر ملت ما امروز این جایگاه را دارد و جلوی ترامپ می‌گوید نه و اگر رهبر ما می‌گوید ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌داند به این دلیل است که فرهنگ شهادت در این کشور حاکم است. البته ما مؤلفه‌های قدرت هم زیاد داریم ولی مهم‌ترین مؤلفه ما همان شهادت و فلسفه آن است و با این فلسفه است که جمهوری اسلامی می‌تواند معادلات منطقه‌ای و جهانی را عوض کند.

پورمحمدی تاکید کرد: دشمنان نیز سعی می‌کنند با استفاده از همین موضوع به ما ضربه بزنند و شکل‌گیری داعش و تاکید آنان روی موضوع جهاد و شهادت به همین دلایل است تا مذهب را برابر مذهب قرار دهند.

وی با بیان این که کارگزاران و فعالان سیاسی نتوانستند فرهنگ سیاسی را در جامعه ما شکل دهند، اظهار کرد: این یکی از ضعف‌ها و مشکلات ماست. ما الان حدود سیصد حزب در وزارت کشور ثبت کردیم و با ارفاق بسیار، نزدیک هشتاد یا نود حزب داریم. این معنایش حزب‌بازی است و رفتار سیاسی ما را تعریف نمی‌کند و فضای سیاسی کشور را شکل نمی‌دهد.

پورمحمدی افزود: ما در مشخص‌کردن تعاریف خودمان از حزب و تحزب کم‌کاری داریم و تولید مناسب و تدابیر لازم را در این زمینه نداشتیم و با کمبود اقناع عمومی و کنترل افکار عمومی و فضای سیاسی مواجه‌ایم تا جایی که یک شایعه در فضای مجازی کاملاً افکار عمومی را در دست می‌گیرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: نظام اقتصادی و مدیریتی ما هم از آن چه در دنیا مرسوم است هم عقب است چه رسد به آن که ما به مفاهیم دینی در این زمینه نزدیک شویم. ما چون بنیه‌مان در این زمینه ضعیف است وقتی دشمن می‌خواهد حمله کند به همین بخشدست‌می‌اندازد و دیوانسالاری نادرست و شلخته ما را در کنار اقتصاد آسیب‌زای‌مان مورد حمله قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: نیازمند یک تحول اساسی در سیاست‌ها هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و اگر این راه را برویم آن وقت دیگر تهدیدهای ترامپ راه به جایی نخواهد برد.

پورمحمدی در پایان گفت: تهدید را زمانی می‌توانیم از میان ببریم که در بستر سیاسی، فعالان سیاسی و احزاب سیاسی تحول ایجاد کنیم و نظام مدیریتی و اقتصادی‌مان را تحول بخشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۶۴۱۴۰۱:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۷
مجلس داخل شهره
ناشناس۹۵۶۴۹۹۰۷:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۲۷
ناراحتی نداره ایشون بگه خونه اش نزدیک کدوم قبرستونه! تا بقیه الگو بگیرن
قاسم زاده۹۵۶۵۷۷۰۸:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
آقای پورمحمدی منطقه خاوران الان جزو شهر تهران شده است و یاد مرگ رو در همه ما زنده نگه داشته است پس نترس از اینکه گورستان ( چه جمعی و چه فروی) کجا باشد
ناشناس۹۵۶۶۵۴۰۹:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
اگر در هر محله و حتی در میدان مرکزی شهرها قبرستان بسازند بازهم شما از وجود آن بیخبر هستید . به جای اینکه مردن و قبرستان را به مردم یادآوری میکنید گاهی نیز بد نیست خودتان به آن فکر کنید.
ناشناس۹۵۶۷۵۸۱۱:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۲۷
تو حیاط خونه ها بهتره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین