وزیر صنعت: مجلس در صورت لزوم ازخودروسازان تحقیق و تفحص کند

گروه اقتصادی الف،   3980326227 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ ملاحظه و محدودیتی برای تحقیق و تفحص از خودروسازان ندارم.

وزیر صنعت: مجلس در صورت لزوم ازخودروسازان تحقیق و تفحص کند

به گزارش مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروسازان برنامه‌های مفصلی در حوزه خودرو در بخش‌های تولید، تأمین نقدینگی و مواد اولیه دارند که این برنامه‌ها در دستور کار آنها قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از عید شرایط جدیدی برای خودروسازها به وجود آمد، تصریح کرد: خودروسازان در تأمین قطعات وارداتی مورد نیاز خودروهای خود دچار مشکل شدند که برای تأمین این قطعات راهکارهایی داریم و البته برای تأمین نقدینگی‌های مورد نیاز نیز مشکلاتی داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقیق و تفحص از خودروسازها نیز افزود: اطلاعاتی از قبیل لیست اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها و میزان دریافتی‌های آن‌ها در طول سالهای قبل ارائه می‌شود و در حوزه تحقیق و تفحص هیچ ملاحظه و محدودیتی نداریم و البته بنده با واگذاری خودروسازان موافق هستم.

رحمانی با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای کنترل بازار در این شرایط، گفت: ۸۰ درصد از تولید خودروسازها برای تحویل به مشتریان بر اساس قیمت زمانی که ثبت نام کرده اند، اختصاص یافته است.

او با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در سال رونق تولید، افزود: نهضت ساخت داخل را با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی با تمام قوا به پیش می‌بریم و هر کجای کشور کالا یا قطعه‌ای امکان ساخت داخل داشت، اطلاع دهید تا جلوی واردات آن برای حمایت از تولید داخلی گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه خوبی جهت خودکفایی و تعمیق ساخت داخل آغازشده است، گفت: خودروسازان نمایشگاه دائمی قطعات مورد نیاز خود را برپا کرده اند تا شرکت‌هایی که امکان ساخت این قطعات را دارند، پای کار بیایند.

رحمانی با بیان اینکه اگر قطعه‌ای که برای صنایع نیاز است در داخل هر چند گران‌تر امکان ساخت دارد، صنایع باید برای خرید آن قرارداد ببندند تا تولید داخلی جان بگیرد افزود: توجه به ساخت داخل یکی از فرصت‌ها برای رونق تولید است و ایران خودرو ۲۴۴ میلیون دلار و سایپا ۱۷۸ میلیون دلار برنامه داخلی سازی قطعات در سال ۹۸ دارند.

او با اشاره به اینکه خودروسازان از هر راهی که می‌توانند باید به تعهدات خود عمل کنند ولو در برخی موارد ضرر هم بکنند تصریح کرد: اما در برخی انواع خودرو امکان تولید وجود ندارد که در این شرایط باید با راهکارهایی همچون جایگزینی یا برگرداندن مبلغ پرداختی با مشتریان به توافق برسند.

هیچ مماشاتی با خودروسازان نداریم

وی همچنین با بیان اینکه هیچ مماشاتی برای حمایت از حقوق مردم نداریم و در همین راستا تمامی خودروسازان مکلف هستند که به تعهدات خود در مقابل خریداران جامه عمل بپوشانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه دارد که این موضوعات را به طور جد پیگیری کند و هر جا کوتاهی انجام شد، اعلام کند.

رحمانی در بخش دیگری از اظهاراتش، تأمین کالاهای اساسی و ارز مربوط به این کالاها را عمدتاً بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و در حیطه آن وزارتخانه دانست و گفت: البته در قالب ستاد تنظیم بازار هماهنگی کاملی با وزارت جهاد کشاورزی داریم و جلسات هفتگی در این راستا برگزار می‌شود و تاکنون وزارت جهاد کشاورزی این گونه اختیارات خود را به جایی واگذار نکرده است.

وی با اعلام اینکه از نظر تأمین و ورود کالاها مشکلی نداریم، بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش جهاد کشاورزی، ورود کالاهای اساسی در دو ماه و نیم اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی بود که این نشان می دهد توانستیم کالاهای مورد نیاز خود را برای کنترل بازار تامین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: در این جلسه روی تعمیق ساخت داخل، خودکفایی، داخلی سازی قطعات و محدود کردن واردات قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، بحث و تبادل نظر شد و حوزه صادرات و معادن را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۶۲۶۹۲۲:۴۳:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
این حرفهای وزیر برای رد گم کردن است و به این ترتیب می خواهند مصوبه مجلس در باره شورای رقابت و مسوولیت آن در باره تعیین قیمت خودرو را زیر پا بگذارند.
سعیدروشن‌کرمانشاهی۹۵۶۳۲۳۲۳:۴۵:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
دست خودروسازان رابرای اجحاف به مردم باز گذاشته اید پس تعهد شما درقبال پست وزارتی که اشغال وتضعیف کرده اید چیست!؟
ناشناس۹۵۶۳۲۸۲۳:۴۷:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اونوقت چی میشه؟ از این گونه تفحصات زیاد شده.
ناشناس۹۵۶۳۵۶۰۰:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۷
ای بابا مجلس و دولت که جیره خور خودرو ساز هستن
حسام۹۵۶۴۷۹۰۷:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
گل گفتي
ناشناس۹۵۶۳۹۵۰۰:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
رفیق دزد و شریک قافله. مجلس اگه مجلس بود تعرفه واردات رو اصولی و بر پایه منطق اعلام می کرد و هر سال یه بخشی از تعرفه رو کم می کرد و ارز ارزان رو نمی زاشت دولت به خودرو مونتاژ کن بده. چوپانی این گله به گرگان سپرده اند
ناشناس۹۵۶۵۱۲۰۷:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
آقای وزیر بس کنید . شما خودتون مجوز گرانی میدید و آنها را تائئد می کنید و بعدش می گید مجلس تفحص کند . مگر مجلس با شما فرقی دارد ؟ اینو که دیگه هر بچه ای میدونه . دست بردارید از این بازیها .
ناشناس۹۵۶۶۶۸۰۹:۵۰:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۷
نماینده محترم در باره خودرو کمافی السابق دیگران تصمیم می گیرند شما زحمت خوردرو رانکشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین