شعار انتخاباتی قالیباف/ علی مطهری و فریب مردم/ روایت باهنر از افطاری با حضور احمدی نژاد و ناطق نوری

گروه سیاسی الف،   3980326173 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

شعار انتخاباتی قالیباف/ علی مطهری و فریب مردم/ روایت باهنر از افطاری با حضور احمدی نژاد و ناطق نوری

علی مطهری و فریب مردم

امروز مطلبی در کانال تلگرامی علی مطهری با عنوان «متن سانسورنشده مصاحبه علی مطهری با روزنامه جام‌جم» منتشر شد. در بخشی از این مطلب آمده است: «به نظر من آقای رئیسی در درجه اول نظرات کارشناسان قضایی و وکلای دادگستری و برخی نمایندگان حقوقدان مجلس را مورد توجه قرار دهند تا اصلاحات اساسی در قوه قضائیه تحقق پیدا کند.

مثلا همه می‌دانند که در سال ۹۴ تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون قضایی مجلس تغییر کرد و بدون آنکه به صحن مجلس بیاید به عنوان قانون ابلاغ شد. بنابراین در واقع قانون نیست. این تبصره می‌گوید متهمان سیاسی فقط از وکلای مورد تأیید رئیس قوه قضائیه می‌توانند استفاده کنند، که یک تبعیض ناروای آشکار است.

همین طور است عبارتی که در ماده ۲۹ آیین دادرسی کیفری اضافه شد که طبق آن سازمان اطلاعات سپاه به ضابطان دادگستری افزوده شد. و همین طور حذف ماده ۱۹۰ که می‌گفت تحقیقات اولیه از متهم بدون حضور وکیل اعتبار ندارد.
این هرسه مورد بدون اینکه به صحن مجلس بیاید به عنوان قانون ابلاغ شد در حالی که در واقع اینها قانون نیست و باید کأن لم یکن تلقی شود و آنچه اصالت دارد متن قانون آیین ‌دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ است.»

پس از انتشار این مطلب برخی سایت‌های خبری شروع به روضه‌خوانی بر وضعیت مملکت کردند و گفتند این مملکت چقدر بی‌در و پیکر است که قانونی در آن بدون طی مراحل خود اجرایی می‌شود. اما ماجرا چیست؟

ماجرا بسیار ساده است. اصل ۸۵ قانون اساسی می‌گوید: «سمت‏ نمایندگی‏ قائم‏ به‏ شخص‏ است‏ و قابل‏ واگذاری‏ به‏ دیگری‏ نیست‏. مجلس‏ نمی‏تواند اختیار قانونگذاری‏ را به‏ شخص‏ یا هیأتی‏ واگذار کند ولی‏ در موارد ضروری‏ می‏ تواند اختیار وضع بعضی‏ از قوانین‏ را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیون‏ های‏ داخلی‏ خود تفویض‏ کند، در این‏ صورت‏ این‏ قوانین‏ در مدتی‏ که‏ مجلس‏ تعیین‏ می‏ نماید به‏ صورت‏ آزمایشی‏ اجرا می‏ شود و تصویب‏ نهایی‏ آنها با مجلس‏ خواهد بود.»

قانون آیین دادرسی کیفری طبق رای نمایندگان، مشمول اصل ۸۵ قرار گرفت و در کمیسیون حقوقی و قضایی تصویب و اجرای آزمایشی آن در صحن مجلس تصویب شد. طبیعتا مطابق قانون اساسی، قانونی که طبق اصل ۸۵، اجرای آزمایشی آن در مجلس تصویب شده است قانون است و تفاوتی با بقیه قوانین ندارد.

پس مشخص شد فرمایش جناب مطهری به‌وضوح غلط است. اما او چرا چنین اظهارنظری می‌کند؟ از دو حالت خارج نیست: یا علی مطهری صحت این قانون را می‌داند یا نمی‌داند. اگر نمی‌داند که جهل نسبت به قانون اساسی است و ندانستن قانون اساسی، نقص بزرگی برای یک نماینده مجلس محسوب می‌شود.

اما اگر علی مطهری می‌داند که این قانون چگونه تصویب شده و باز هم اینگونه اظهارنظر می‌کند در این صورت تلاش دارد مردم را فریب دهد.

گذشته از همه این حرف‌ها، این اظهارنظر توهین رسمی به ساحت مجلس است و از علی لاریجانی انتظار می‌رود با مطهری برخورد کند.

***

آغاز فعالیت انتخاباتی قالیباف با شعار مجلس نو

محمدباقر قالیباف با انتشار پیامی، فعالیت انتخاباتی خود برای مجلس را آغاز کرد. قالیباف در این پیام، راه برون‌رفت از مشکلات کنونی را اعتماد به جوانان دانسته و با معرفی سامانه‌ای از آنها خواسته است افراد دارای صلاحیت برای نمایندگی مجلس را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف در پیامی به جوانان: اگر به میدان انتخابات نیایید، در برهمان پاشنه خواهد چرخید/ نباید منتظر دستور از بالا به پایین باشیم

قالیباف در بخشی از پیام نوشته است: « قبلا گفته بودم که قرار نیست محور شما باشم اما می‌توانم صدای شما شوم و پیگیر مطالبات‌تان اما اگر شما به میدان نیایید و خود را عرضه نکنید، این در، بر همان پاشنه خواهد چرخید و مجلس آینده تفاوت معناداری با گذشته نخواهد داشت.»

اما به نظر می‌رسد قالیباف با این فراخوان بناست تبدیل به محور جوانان اصولگرا شود؛ جوانانی که از پدرخوانده‌های اصولگرایی و ایده‌های آن‌ها سرخورده‌اند. این سرخوردگی در بدنه جریان اصولگرا مشهود است و قالیباف تلاش می‌کند با ایده نواصولگرایی اولا ایده‌ای جدید برای ایشان مطرح کند و ثانیا آنها را از چهره‌های تکراری و لیست‌های عجیب خلاص کند.

این فراخوان را باید سرآغاز لیست اختصاصی قالیباف برای انتخابات مجلس دانست که البته مشخص نیست تا چه حد با همراهی بقیه گروه‌های اصولگرا همراه شود.

***

رئیسی سیاست جدیدی درباره فیلترینگ اتخاذ می‌‌کند؟

حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه دیروز با انتشار فراخوانی مردم و صاحب‌نظران را به ثبت نظرات و ایده‌هایشان در صفحاتش در فضای مجازی دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: فراخوان رئیس قوه قضاییه در رابطه با فضای مجازی

روزنامه اعتماد با استقبال از این فراخوان نوشت: «رياست رييسي بر قوه قضاييه هنوز يك ‌ساله هم نشده و تا پيش از اين، رييسي ‌جز رييسي بر دستگاه قضا رياست مي‌كرد.علاوه بر آن، واقعيت غيرقابل‌انكار ديگر، تحولاتي است كه به ‌طور كلي و كلان در رويكردها و مشي و مرام قوه قضاييه در چند ماهي كه سكان هدايت آن به دست رييسي افتاده، احساس مي‌شود. تغيير رويكرد و رفتاري كه امروز در اين فراخوان مربوط به «فضاي مجازي» مورد توجه ناظران قرار گرفته و پيش از آن نيز در مقطعي در نحوه انتصابات دستگاه قضا نمودي نسبي يافت و پس از آن نيز در برخي اظهارنظرها و سياستگذاري‌هاي جديد رييسي و ديگر مديران ارشد حاكم بر دستگاه قضا قابل رديابي بود و هست.»

روزنامه اعتماد با طرح پرسشی درباره فیلترینگ در ادمه نوشته است: «در اين ميان اما همچنان آن پرسش نخستين پابرجاست كه چگونه مي‌توان انتظار داشت، شهروندان با پرهيز از هر گونه استفاده سوء از اين فناوري‌هاي نو، يك‌سر به‌ دنبال بهبود شرايط با اتكا به اين امكانات باشند در حالي كه براي استفاده از آن با سد مستحكم «فيلترينگ» مواجهند. حتي با نگاهي به ‌مراتب دور از اين رويكرد ايده‌آليستي نيز مي‌توان گفت كه اين انتظار از شهروندان كه در كنار استفاده بعضا ناصحيح از امكانات موجود در فضاي مجازي گاهي با رويكردي منطقي، عقلايي و مثبت‌نگر به‌ سمت بهره‌گيري از اين فناوري‌هاي نو بروند نيز انتظاري نابجاست چراكه از اين منظر نيز باز همان معضل فيلترينگ شبكه‌هاي اجتماعي پُرمخاطب همچون توييتر، تلگرام و فيس‌بوك كه اگر نگوييم جامعه آماري مناسبي هستند، لااقل مي‌توانند با اغماض آنها ‌را برش و اشلي كوچك و نسبتا قابل ‌اتكا از جامعه و رنگارنگي‌هايش در نظر گرفت، دست‌وپاگير شهروندان خواهد بود.»

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم درباره عملکرد چندماهه رئیسی به اعتماد گفت: «حسرت به دل مانده بوديم كه رييس سابق قوه قضاييه حرف قضايي بزند... امروز آقاي رييسي با اينكه سابقه سياسي هم داشتند و در انتخابات رياست‌جمهوري هم شركت كردند و در آن زمان درباره همه‌ چيز هم نظر داشتند اما بعد از آنكه به رياست قوه قضاييه منصوب شدند ديگر در قامت رياست‌جمهوري ظاهر نشدند و كاملا در رداي رييس قوه قضاييه اظهارنظر و ايفاي نقش كردند و اين موضوع بسيار مثبت است؛ اينكه او در حال حاضر دست ياري به سمت مسوولان و صاحب‌نظران دراز كرده باز يك امر مثبت است. بنابراين به شخصه صرف نظر از اينكه چه كسي چه پيشنهادي به ايشان بدهد، صرف اين كار را مثبت مي‌دانم و طبيعتا اگر از ۱۰۰ پيشنهاد تنها ۲ پيشنهاد اجرا شود، مي‌تواند اثربخش باشد.»

***

برگزاری جلسات اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست دیروز خود درباره دیدار با پگاه آهنگرانی گفت: «ما با خیلی از افراد گفت‌وگو داریم که لازم نیست رسانه‎ای شود. خیلی از دوستان تشریف می‎‎آورند و ما توضیحاتی را می‌دهیم و سؤالی و ابهامی هم که دارند پاسخ می‎دهیم. ملاقات‎ها هم در حال انجام است اما بحث ما رسانه‎ای نیست.»

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: انتخابات ۸۸، انتخابات سالمی بود/ محمدرضا خاتمی برود حرف‌هایی که زده‌ ثابت کند، ما هم پاسخ می‌دهیم

اظهارنظری که از آن بوی برگزاری جلسات با اصلاح‌طلبان به مشام می‌رسد. در همین زمینه محم عطریانفر به روزنامه ایران گفت: «من به صورت اجمالی مطلعم که برگزاری این جلسات را شورای نگهبان آغاز کرده است و به باورم گام مؤثر و مبارکی است. تا آنجا که می‌دانم این گفت‌وگو‌ها با هدف ارتقا بخشیدن به مشارکت احزاب است و اینکه بشود نوعی اعتمادسازی میان نهادهای حقوقی و نهادهای عرفی سیاسی یعنی احزاب تقویت شود. این اقدام در مجموع موجب استقبال دوستان ما در جریان اصلاح‌طلب است و امیدواریم که این رابطه‌های اعتمادساز متقابل بتواند مشارکت را بویژه در گستره حضور انتخاب شوندگان تقویت کند... درباره این که چند جلسه برگزار شده اطلاع دقیقی ندارم اما برگزاری این جلسات یک سابقه ۶ ماهه دارد.»

***

شخصیت نجفی از نگاه عباس عبدی/ او ۳ اشتباه کرد
عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: حداقل در ۱۵ سال گذشته در بیشتر از ۵۰ جلسه حضور داشته‌ام که آقای نجفی یا عضو آن بوده‌اند یا حتی مدیر جلسه بوده‌اند. به جرات می‌توانم بگویم که یکی از بهترین و خوش‌فکرترین افراد بوده است. او را می‌توان یکی از نمادهای تکنوکراسی سالم و کارآمد پس از انقلاب معرفی کرد. کسی که می‌توانستی با او حرف بزنی، سخنی غیرمعقول از او نمی‌شنیدی، حتی اگر با نظرش مخالف بودی...

 لاریجانی به‌درد ریاست‌جمهوری می خورد

محمدرضا باهنر، گفت وگویی اختصاصی با روزنامه سازندگی داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*به نظر من شخص آقای لاریجانی به درد ریاست جمهوری می خورد. اگر قرار باشد سه یا چهار نفر در کشور پیدا کنیم که در حد ریاست جمهوری باشند قطعا یکی از آنها آقای لاریجانی است، اما اینکه آیا حواشی می گذارد ایشان رئیس جمهور شود یا خیر را نمی توان پیش بینی کرد.

*اصل ماجرا این است که من هر سال برای این افطاری همه احزاب اصولگرا و درعین حال نهادهای دولتی و حاکمیتی اعم از اعضای دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را دعوت می کنم و طبیعتا آقای احمدی نژاد به عنوان عضو مجمع دعوت شده بود. ۲۰ روز قبل از این افطاری شوهر همشیره من مرحوم شد و اتفاقا ایشان پدر ثمره هاشمی ها است. آقای احمدی نژاد هم برای مجلس ختم به کرمان آمد .ایشان در مجلس ختم تهران هم شرکت کرد. بعد از مجلس ختم به من گفت دعوت افطاری جدی بوده؟ و من گفتم بله من دعوت کردم شما هم تشریف بیاورید. او هم آمد و هیچ اتفاق جدیدی نیفتاد .موضوع دیگر حضور آقای ناطق بود. ایشان به من گفتند در سه، چهار سال اخیر به این افطاری نیامدم و امسال می آیم. البته همان موقع به من گفتند که آن شب جای دیگری دعوت دارند و زودتر می روند .نهایتا آن روز آمدن آقای احمدی نژاد با رفتن آقای ناطق هم زمان شد. البته من نمی دانم، شاید آقای ناطق خواسته در جلسه ای که آقای احمدی نژاد هست نباشد اما اینطور نبود که قرار بر حضور بیشتری داشته باشد و کنسل شود. ایشان از قبل گفته بود برای افطار نمی ماند و فقط برای استماع سخنرانی می آید. هرچند شاید اگر آقای احمدی نژاد نیامده بود، آقای ناطق یک ربع بیشتر می نشست، نمی دانم.

 * جریان اصولگرایی دیگر وارد مذاکره با آقای احمدی نژاد نخواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۶۱۶۹۲۰:۵۳:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
به دلیل عدم نظارت و کنترل بر خصوصی‌سازی اتوبوسرانی در شهر تهران در موارد متعددی شاهدیم که خانم‌های مسافر به قسمت آقایان می‌آیند و رانندگان هم تذکر نمی‌دهند.
ناشناس۹۵۶۲۳۵۲۱:۵۶:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
محمود احمدی نژاد در بین ۳نفر در این عکس از همه محبوبتر است
ناشناس۹۵۶۳۹۲۰۰:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
احمدی نژاد عشق است .
ناشناس۹۵۶۶۴۹۰۹:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
معنی عشق را نفهمیدی
حسام۹۵۶۶۰۲۰۸:۵۹:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
قاليباف
ناشناس۹۵۶۲۳۶۲۱:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
بارها به راننده در این مورد تذکر دادم اما با بی اعتنایی او و اعتراض مسافرین مواجه شدم.
ناشناس۹۵۶۳۱۱۲۳:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
باهنر سعی میکنه از محبوبیت ملی سلطان قلبها به نفع خودش بهره‌برداری کنه.
ناشناس۹۵۶۱۷۱۲۰:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
هر روز که می‌گذرد نان مردم کوچک و کوچک‌تر می‌شود چرا اجازه می‌دهند نانوایی‌ها این تخلفات را انجام بدهند؟
ناشناس۹۵۶۲۳۷۲۱:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
هر کس از یک چیزی می زند، نونوا هم از نونش
ناشناس۹۵۶۵۴۰۰۸:۲۳:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
من نانوا نيستم. ولي وقتي طبق قانون حقوق كارگر (از جمله كارگر نانوايي) افزايش پيدا ميكند. قيمت بقيه نهاده هاي توليد مثل برق و آب و ... هم افزايش پيدا ميكند ولي قيمت نان قرار است ثابت بماند طبيعي است كه نانوا يا بايد از جيب خود زيان بدهد يا اندازه نان كوچك شود!
ناشناس۹۵۶۱۷۳۲۰:۵۴:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
بانک ... بنده را به دلیل دیرکرد در پرداخت دو قسط 350 هزار تومانی مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان جریمه کرده است. دولت بدهکاران میلیاردی بانک‌ها را رها کرده یقه من کارمند بیچاره را گرفته که هشتم گرو نه است و در این ماجرا بی‌آبرو شده‌ام.
ناشناس۹۵۶۸۹۳۱۲:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۷
نزول خوارها باید پیش اینا لنگ بندازند. اداره مالیات هم بخاطر دو ماه دیرکرد علاوه برا اصل بدهی هم سود ازم گرفت و هم جریمه دیرکرد.
ناشناس۹۵۶۱۷۴۲۰:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه از بنیاد مستضعفان درخواست اختصاص 300 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه اتوبان تهران - شمال کرده است. مگر نام این نهاد، بنیاد مستضعفان نیست؟ آیا رواست که برای قشر خاصی هزینه نماید؟
ناشناس۹۵۶۱۷۶۲۰:۵۵:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
گویا خطر و پیامدهای منفی اسراری که نجفی شهردار اسبق تهران برای آشکار نشدن آنها توسط همسر دومش مرتکب قتل و جنایت شده به حدی بوده که اگر این اسرار برملا می‌شده اصلاح‌طلبان برای سالیان سال از تاریخ و سپهر سیاسی کشور حذف می‌شدند و روی نگاه کردن به مردم را نداشتند. برای همین است که این‌طور با وقاحت پشت سر قاتل ایستاده‌اند.
ناشناس۹۵۶۱۷۷۲۰:۵۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
همه روزه فضای سبز بزرگراه رسالت غرب ورودی اتوبان شهید حقانی به محل تجمع ده‌ها سگ‌گردان تبدیل شده است. لطفا مسئولان امر با این افراد که موجب سلب امنیت جسمی و آرامش مردم را فراهم می‌کنند برخورد نمایند.
ناشناس۹۵۶۱۷۹۲۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
در منطقه پایین‌دست سد استقلال درختان سبز و جوان کنار رودخانه بناب را روز روشن قطع کرده و با دهها ماشین سنگین به شهرهای اطراف می‌برند. با این وضع چرا سیل نیاید و خسارت به بار نیاورد؟
ناشناس۹۵۶۱۸۰۲۰:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
لازم است جریان‌های دلسوز انقلاب از هم اکنون کسانی را که قرار است نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند شناسایی و پرونده‌هایی از عملکرد، ارتباطات مردمی، تاثیر حضورشان در استان، شهر و.. تهیه‌ کنند تا در هنگام انتخابات مردم به عملکردها و برنامه‌های کاری نامزدها رای ‌دهند و تحت تاثیر شعارهایی که اغلب تحقق نمی‌یابد قرار نگیرند.
م۹۵۶۱۸۸۲۱:۰۶:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
قالیباف فردی کاملا اجرایی است و بهتر است حول او توافق و اجماع شود تا با برکت خون شهدا و لطف خداوند رمق تازه ای در کشور ایجاد شود.
ناشناس۹۵۶۲۲۹۲۱:۵۱:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اول باید ماجرای زمینهای نجومی مشخص شود.
ناشناس۹۵۶۳۴۳۰۰:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
به گفته دادستان در 104 تعاونی مسکن شهرداری تهران هیچ تخلفی صورت نگرفته بود.
ناشناس۹۵۶۴۷۶۰۷:۰۶:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۲۷
تکلیفش خیلی وقته مشخص شده عزیزم. ولی یکی از راههای فرار دولت از پاسخگویی دمیدن به سوژهای مرده ، البته چون سوژه جدیدی ندارند
ناشناس۹۵۶۲۳۳۲۱:۵۴:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
قالیباف شهردار ناموفقی بود. از خرج های بیهوده در ساخت طبق دوم اتوبان صدر و برج میلاد گرفته تا از بین بردن باغها و بافت سبز تهران. چرا حالا باید به او دوباره مسئولیت اجرای در سطح کلان تر داده شود؟؟
ناشناس۹۵۶۱۹۲۲۱:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
ملتا یکماهه سرگردان کردید احمدی نژاد آمد ناطق رفت،ناطق رفت احمدی نژاد آمد،به خدا خسته شدیم ،مثل دولت های اتوبوسی،این جریان می یاد،اون جریان میره,اون جریان می یاد،این جریان می ره
م۹۵۶۱۹۵۲۱:۰۹:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
قالیباف فردی کاملا اجرایی است و بهتر است حول او توافق و اجماع شود تا با برکت خون شهدا و لطف خداوند رمق تازه ای در کشور ایجاد شود.
ناشناس۹۵۶۵۳۳۰۸:۱۹:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
قالیباف مرد عمل وقاطعي است
ناشناس۹۵۶۲۱۱۲۱:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
آقای قالیباف دست بردار حالا دیگه! چند بار باید نه بشنوی.
ناشناس۹۵۶۲۳۴۲۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
آخه قالیباف با محسن رضایی در حال رقابت است!!!!
ناشناس۹۵۶۳۴۴۰۰:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۲۷
مدیریت جهادی تنها راهکار حل مشکلات کشور است .
ناشناس۹۵۶۳۴۲۰۰:۰۳:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
تاوان نه گفتن به قالیباف را داریم پس میدیم. با یک شعبده بازی سیاسی تخریب شد
ناشناس۹۵۶۴۶۵۰۶:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۷
نه که براساس بی منطقی باشد که ارزش نداره. من هم باشم در چنین موقعیتی بارها و بارها می آیم و نسخه ام را برای برون رفت از مشکلات می نویسم. باشد مخاطبین ایشان فارغ از حب و بغض های سیاسی قضاوت کنند.
ناشناس۹۵۶۶۱۲۰۹:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
نشون میده شماجماعت اصلاح از امدن قالیباف خیلی می ترسید
ناشناس۹۵۶۲۷۱۲۲:۴۵:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
دولتیها یک سری افراد را استخدام کردن که در فضای مجازی برایشان تبلیغات کنند و به نفع خودشون مثبت و منفی بدن ولی چیزی که معلومه دوره اعتدال و اصلاحات در حال تمام شدنه و 8 سالی باز مخالفین این دولت به قدرت برخواهند گشت. اگر احمدی نژاد رو بزارن که اقبال مردم بیشتر به سمت ایشونه و اگر نباشه قالیباف شانس زیادی داره هر چند که در 96 هم رقابتش با روحانی نزدیک بود اگر کنار نمیرفت یا مجبور به انصرافش نمیکردن
ناشناس۹۵۶۳۴۷۰۰:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۲۷
علی مطهری قصد عوامفریبی دارد.
ناشناس۹۵۶۳۶۰۰۰:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۷
متاسفانه دروغ گویی انهم به این صورت که نیمی از واقعیت را بگویی آفت مردان سیاسی ماشده
ناشناس۹۵۶۴۳۸۰۳:۱۸:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
این آقای قالیباف که تقریبا شصت سالشه، چطور می خواد محور جوانان اصولگرا بشه؟
ناشناس۹۵۶۵۰۰۰۷:۴۶:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۲۷
کاش همه مثل دکتر مطهری بودند که در همه حال حق و حقیثقت را می گوید و به چپ بودن و راست بودن کاری ندارد
ناشناس۹۵۶۵۵۸۰۸:۳۲:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۲۷
این سگردانی و صاحبان آنها که به شدن کمبود محبت دارند را نباید اجازه داد پارک را که محل تفریح و آسایش خانواده هاست با این سگها نجس و کثیف کنند. زمانه خیلی بد شده است . قبلا مردم دور هم جمع می شدند و از دور هم بودن لذت می بردند . حالا سگ شده همدم مردم خصوصا دخترها و زنها که واقعا جای تاسف دارد. مسئولین با این پدیده شوم برخورد کنند
ناشناس۹۵۶۶۶۱۰۹:۴۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
فقط احمدی
ناشناس۹۵۶۹۰۰۱۲:۵۳:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۷
کدام جوانان همان ژنهای خوب و فرزندان خودتان!!!! یا انهایی که به خارج فراری می دهید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین