زمان تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی از ۳ به ۵ سال افزایش یافت

گروه اقتصادی الف،   3980326159

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از اصلاح ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم و افزایش زمان تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی از ۳ سال به ۵ سال خبر داد و گفت: همه ما وظیفه داریم با تمام توان زمینه اجرای فرمان مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید را فراهم کنیم.

به گزارش الف به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی در جلسه کمیته رفع موانع تولید استان گیلان که در شهرستان رودسر برگزار شد، اظهار کرد: افزایش زمان تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی از ۳ سال به ۵ سال از مصوبات سران سه قوه بوده و در راستای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و ارتقا تولید و اشتغال صورت گرفته است.

به گفته وی، واحدهای تولیدی در صورت ارتقا وضعیت تولید و تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می‌توانند نسبت به افزایش زمان تقسیط مالیات مطابق مصوبه اخیر سران سه قوه اقدام کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر این موضوع که مدیران دستگاه‌های مربوطه، راهکارهای پیشنهادی را در جلسات کمیته رفع موانع تولید ارائه کنند، گفت: وزارت کشور به تمامی استان‌ها ابلاغ کرد موضوع رونق تولید باید در اولویت کارها قرار گیرد و فقط به صدور مصوبات اکتفا نشود، بلکه باید جلسه پیگیری و اجرای مصوبات نیز به طور مستمر برگزار شود و کارها رو به جلو برود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که به رونق تولید کمک می‌کنند باید حتماً مورد تشویق قرار گیرند و آن عده‌ای هم که در این شرایط انگیزه‌ای برای کمک ندارند نیز باید از نوع خودشان تشویق شوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تسهیل موانع پیش روی تولید، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با تمام توان زمینه اجرای فرمان مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات کنترل، نظارت و پایش از تصمیم‌گیری های جلسات کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان و استان، یکی از مهمترین اقدامات در هر استان است.

مقیمی اظهار کرد: آن چه که دولت و قانون به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در وزارت صنعت تفویض کرده، عیناً به ستاد استان‌ها واگذار شده و ابلاغ استاندار، همان قابلیت اجرا را در شهرستان و استان دارد.

۲۰۰۰ واحد صنعتی راکد در سال جاری راه‌اندازی می‌شود

همچنین معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌اندازی حدود ۲۰۰۰ واحد صنعتی راکد و دارای مشکل از سوی این وزارتخانه در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

فرشاد مقیمی اظهار کرد: ۱۳۴۳ واحد از ۲۰۰۰ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و بقیه نیز در بیرون از این شهرک‌ها قرار دارند که شناسایی این واحدها توسط مدیران شهرک‌های صنعتی و سازمان‌های معدن، صنعت و تجارت استان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید ۱۵۲۱ تعرفه وارداتی که از قبل در کشور وجود داشت، هم‌اکنون ممنوع شده است و ۱۳۴۳ تعرفه هم داریم که ثبت سفارشی برای آن انجام نمی‌گیرد که در مجموع حدود ۵۴۰۰ تعرفه در حوزه تولید است که ۵۰ درصد ثبت سفارش‌ها و تعرفه‌هایی که قبلاً از خارج کشور تأمین می‌شدند؛ هم‌اکنون عملاً یا ممنوع هستند و یا ثبت سفارش نداریم مگر با شرایط و ادله خیلی خاص وارد شوند.

مقیمی خاطرنشان کرد: واردات کل محصولاتی که می‌توانند در داخل تولید شوند و نیازهای داخل کشور را تأمین کنند، ممنوع شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر واحدهای صنعتی داخلی خاطرنشان کرد: ضریب همبستگی تحریم‌های کشور ضریبی منفی است و هرچه فشار تحریم‌ها را زیاد کنند، توانمندی داخلی بیشتر می‌تواند نمود پیدا کند و همچنان که برخی اتفاق‌های خوب در تحریم‌های گذشته افتاد، در این تحریم‌ها برنامه‌هایی در حال اجرایی شدن است که نتیجه آنها در آینده دیده خواهد شد.

وی افزود: دشمنان هدف‌گذاری کرده بودند که صنعت کشور را در بهمن ماه سال گذشته کاملاً فلج کنند و حال می‌بینیم که این اتفاق نیفتاد و حتماً با پیگیری‌ها و همکاری واحدهای صنعتی، مشکل این واحدها رفع خواهد شد و به برکت وجود و هدایت‌های رهبری انقلاب از این مراحل سخت نیز گذر خواهیم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین