آیا احتمال حمله به نفت‌کش‌های ایران هم می‌ر ود؟

محمد صفری،   3980326116 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا احتمال حمله به نفت‌کش‌های ایران هم می‌ر ود؟

حمله به نفت‌کش‌های خارجی درخلیج‌فارس و دریای عمان با توجه به شرایطی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده، یک طرح و برنامه سوخته است که از سوی عوامل آمریکا در منطقه اجرا می‌شود.آمریکا از جنگ با جمهوری اسلامی ایران دوری می‌کند، اکثر مسئولین نظامی و سیاسی ایالات متحده اعتقاد دارند که جنگ با آمریکا به نفع این کشور و جهان نیست، به همین خاطر است که سعی دارند تا از برخوردهای کوچک نیز حذر کنند.


اما در این میان رژیم‌هایی هستند که خواهان ورود مستقیم آمریکا به جنگ با ایران هستند، چراکه آنها خواهان ناامن شدن منطقه و آغاز جنگ با ایران و نابودی جمهوری اسلامی هستند.


سردمدار رژیم‌هایی که درپی جنگ با ایران هستند، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی است، این دو رژیم که از حمایت‌های گسترده ایالات متحده برخودارند، سعی می‌کنند با تشدید بحران و تحریک آمریکا، جنگی را آغاز کنند که به تصور آنها به نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌انجامد، اما آیا به این موضوع نیز اندیشیده‌اند که ایران چگونه به آغازگر جنگ پاسخ خواهد داد؟


در دو نمونه از حملات به نفت‌کش‌های خارجی درخلیج‌فارس و دریای عمان با وجود اتهاماتی که از سوی رژیم آمریکا و رژیم‌های عربی منطقه به ایران وارد شده تاکنون اسناد و مدارکی که ثابت کند ایران در هدف قرار دادن این نفت‌کش‌ها دست داشته ارائه نشده و عملا وجود ندارد. تنها براساس ادعاهایی که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند، این اتهام به جمهوری اسلامی ایران زده می‌شود، همراهی انگلیس نیز نشان می‌دهد که یک برنامه و طراحی برای نا امن کردن منطقه خلیج‌فارس و اعمال فشار مضاعف به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد.


آمریکایی‌ها اگر هم در انفجار نفت‌کش‌های خارجی در منطقه نقش مستقیم نداشته باشند، عوامل آنها دست به چنین حملاتی می‌زنند، نکته مهم اینجاست که چرا زمانی که چنین اقداماتی انجام می‌شود، انگشت اتهام به سوی ایران است؟ در حالی که عقل و منطق سیاسی و نظامی می‌گوید، جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود هیچ‌گاه بهانه و گزک دست دشمن نمی‌دهد و این فرصت را برای دشمنان ایجاد نخواهد کرد تا بتوانند علیه جمهوری اسلامی اجماع جهانی ایجاد کنند.


پس، باید از این به بعد بر اساس اتفاقاتی که در خلیج‌فارس و دریای عمان برای نفت‌کش‌ها می‌افتد، سراغ خرابکاری‌های رژیم‌های دیگر را گرفت که درپی آغاز جنگ علیه ایران هستند.
اگر تاکنون تنها براساس ادعاهایی که از سوی آمریکا، انگلیس، رژیم اسرائیل و عربستان و امارات علیه ایران تحقیق و بررسی انجام شده است، از این پس باید تحقیقات بر روی این رژیم‌هایی متمرکز شود که ایران را متهم می‌کنند، چرا تاکنون درباره نقش رژیم‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی می‌کنند تحقیق و بررسی انجام نشده است؟


قطعا ایران از جنگی که با حملات به نفت‌کش‌ها آغاز شده منتفع نخواهد بود، ایران هیچ‌گاه خواهان بر هم خوردن امنیت خلیج‌فارس و دریای عمان نبوده و نیست چراکه خود یکی از صادرکنندگان نفت از این آبراه است و اگر این منطقه ناامن شود، حضور نیروهای نظامی بیگانه افزایش خواهد یافت و چه بسا، نفت‌کش‌های ایران نیز هدف قرار گیرد که آنگاه معادلات و محاسبات تغییر خواهد کرد و جنگ نفت‌کش‌ها گسترش خواهد یافت. در دوران دفاع‌مقدس نیز، یکبار از سوی ارتش صدام، علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ نفت‌کش‌ها آغاز شد و عراق در این جنگ آغازگر آن بود و آمریکا نیز در حمایت از صدام به این جنگ ورود کرد.


نفت‌کش‌های ایران و سکوهای نفتی کشورمان هدف قرار گرفت و منطقی بود که ایران نیز واکنش نشان دهد. نیروی دریایی سپاه و ارتش در آن زمان هر چند از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار نبودند، اما توانستند در این جنگ آمریکا و عراق را وادار به پایان آن کنند.
اما اکنون جمهوری اسلامی ایران با داشتن امکانات، تجهیزات و تسلیحات لازم که در منطقه و جزایر متعددخلیج‌فارس مستقر است، توانایی پاسخ به تهدیدی که آمریکا و دیگر رژیم‌های همسو با او علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند، دارد. به نظر می‌رسد و بر اساس تحلیل‌های سیاسی و نظامی می‌توان گفت که وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، یعنی بار دیگر باید در انتظار حمله نیروهای وابسته و عامل آمریکا به نفت‌کش‌های خارجی درخلیج‌فارس و دریای عمان باشیم.


سئوال اینجاست که اگر آمریکا و انگلیس ایران را متهم به دست داشتن در حمله به نفت‌کش‌ها در منطقه می‌کنند، آیا توانایی رهگیری چنین حملاتی را ندارند؟آیا می‌توان باور کرد که حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در منطقه و پایگاه‌های مستقر در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس با امکانات و تجهیزات راداری خود و حتی ماهواره‌های نظامی و جاسوسی، نمی‌توانند ادعاهای خود را که علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند، با انتشار تصاویر و فیلم‌های ضبط شده، اثبات کنند؟

اگر چنین نمی‌شود، پس دو پاسخ باید به آمریکا داده شود، نخست این که همه آن ادعاهایی که درباره تسلیحات، تجهیزات و ادوات نظامی در زمینه راداری و ماهواره ای می‌شود تنها یک غلو و بلوف نظامی است که هیچ کارآیی ندارد، یا این که ادعای آنها در وارد کردن اتهامات به جمهوری اسلامی ایران یک بازی فریب افکار عمومی برای جلب اجماع جهانی علیه ایران است.


در این میان می‌توان به شک و تردیدهایی که از سوی برخی کشورهای دنیا نسبت به ادعای آمریکا و انگلیس علیه ایران مطرح شده اشاره کرد.روسیه و چین که خود در تقابل با آمریکا هستند، ادعاهای آنان را باور نکرده و نمی‌کنند، اما کشورهای دیگری همچون آلمان، به دیده تردید به ادعای آمریکا در متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات به نفت‌کش‌ها نگاه کرده اند.


چه بسا در آینده حملاتی از سوی عوامل آمریکا در منطقه به نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری ایران درخلیج‌فارس و دریای عمان صورت گیرد که در این صورت معادلات تغییر خواهد کرد.

منبع : سیاست روز 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۵۵۷۶۱۳:۴۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اون دولتی که به نفتکشها حمله میکند ، به قصد ضربه به ایران این کار را میکند ، بنابراین به هیچ عنوان نفتکش ایرانی هدف نخواهد گرفت .
علی۹۵۵۶۷۱۱۴:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
سلام/ نفتگشهای ایرانی رو هدف قرار بدن یعنی جنگ و آغاز کردن و ایران این حملات رو بی پاسخ نمیزاره
همایون۹۵۵۷۵۷۱۴:۴۷:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
انگار میخاد جنگ نفتکش ها که آخرای جنگ عراق علیه ایران شروع شده بود بازم شکل بگیره
ناشناس۹۵۵۸۳۵۱۵:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
و بعدش هم ایران قطعنامه رو پذیرفت.
سلام۹۵۵۸۶۵۱۵:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
خود زنی میکنن بعد میندازن گردن ایران مثل او لات چاقو کش میمونه که از خود زنی میکنه تا مظلوم نمایی کنه و بعدش شکایت کنه. اما این بازی های کهنه شده دیگه
محمد۹۵۶۰۶۹۱۸:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
مگه آقای روحانی نگفتند که اگه کسی از ما نفت نخرد ما هم نمی گذاریم کسی نفت بفروشد.
کوروش۹۵۶۱۱۵۱۹:۰۵:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
جنگ نمیشود مذاکره هم نمیکنیم. همه این بازی های امریکا به خاطر مذاکره است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین