تشکیلات آرمانخواه هنر؛ از ماجرای نیمروز تا پایتخت

گروه فرهنگی الف،   3980326088

بررسی عملکرد ۸ ساله موسسه هنری رسانه‌ای اوج با گفتارهایی از: بهروز افخمی شهرام شکیبا، مسعود اطیابی، گلعلی بابـایی محمدرضا جعفری‌‌جلوه، عادل پیغامی را می‌خوانید.

تشکیلات آرمانخواه هنر؛ از ماجرای نیمروز تا پایتخت

هشت سال، زمان کوتاهی نیست برای تبدیل‌شدن به یک برند رسانه‌ای. اما اینکه چگونه عمل کنی تا بین جماعت هنرمند که بین‌شان خرده‌گیر و بهانه‌جو کم نیست، گزک ندهی و مقبول‌شان بیفتی، خودش خیلی هنر می‌خواهد. همین گزک ندادن‌ها و صد‌البته ایستادن بر سر یک سری اصول حرفه‌ای و اعتقادی، رفته‌رفته یک جمع جوانانه مثل «اوج» را تبدیل به یک برند رسانه‌ای کرد.

این جمع جوانانه، خردادماه هشت سال قبل با نام «موسسه هنری رسانه‌ای اوج» گرد‌هم آمدند و حالا بین مردم و اهل فرهنگ و هنر به «اوج» مشهور شدند. «اوج»ی که برای سینماها، فیلم و برای تلویزیون، سریال و مستند و همچنین برای مخاطبانش آلبوم موسیقی می‌سازد و پوستر برای بیلبوردهای شهری طراحی می‌کند. البته که «اوج» می‌توانست در نقاط دیگری از حوزه فرهنگ و هنر فعال‌تر عمل کند و کارهای زمین مانده هم بسیار است، اما وقتی گستردگی فعالیت هشت‌ساله این موسسه را در کنار مجموع فعالیت‌های سایر نهادهای فرهنگی بگذارید، حداقلش «اوج»ی‌ها، شرمنده این هشت‌سال حضورشان نخواهند بود.

در این گزارش مروری داریم بر مهم‌ترین فعالیت‌های اوج در هشت سال گذشته که بیشتر دیده شدند و نظرات تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر را خواهید خواند.

وقت آن رسیده که «اوج» برای مخاطب خارجی هم فیلم بسازد

بهروز افخمی:

بهروز افخمی، کارگردان سینما به مناسبت هشتیمن سالگرد تاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج، درخصوص عملکرد این مجموعه در سال‌های فعالیتش گفت: «اغلب فیلم‌های ساخته شده توسط سازمان اوج، آثار قوی و ارزشمندی است که حکایت از انتخاب‌های دقیق تصمیم‌گیرنده‌ها در این مجموعه فرهنگی هنری دارد.»  او ادامه داد: «اینکه رویکرد سازمان اوج، بیشتر به محتواهای سیاسی و موضوعات مربوط به انقلاب و جنگ معطوف است، نکته بسیار مثبتی است.»

وی اظهار داشت: «امروزه ما در دنیا با مسائل مختلفی مثل جنگ سوریه و ظهور پدیده‌ای همچون داعش مواجه هستیم که سازمان اوج با ساخت فیلم‌هایی همچون «به وقت شام» توجه ویژه‌ای به آنها دارد که بسیار مهم و لازم است. به‌نظرم با توجه به این شناخت و تجربه خوبی که سازمان اوج در این زمینه دارد، بهتر است بیشتر از هر کاری روی این نوع و این ژانر از فیلم‌سازی متمرکز شوند.»

افخمی همچنین از لزوم گسترش دامنه مخاطبان این سازمان گفت و توضیح داد: «وقت آن رسیده که سازمان اوج، تولیداتی را به زبان عربی و انگلیسی پیرامون مسائلی که خارج از ایران در حال روی دادن است، شروع کند. به‌نظرم با توجه به تجربه این چند سال فعالیت و نمونه‌های موفقی که تولید کرده‌اند، امروز دیگر آمادگی آن را دارند وارد عرصه فیلم‌سازی برای مخاطب بین‌المللی شوند.»

«اوج»، استعداد تازه کشف نکرده است

شهرام شکیبا:

شهرام شکیبا، روزنامه‌نگار، طنزپرداز و مجری تلویزیون به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج، درباره عملکرد این سازمان گفت: «اوج شروعی بسیار مقتدرانه داشت، امیدی در دل‌ها به‌وجود آورد که قرار است در فضای فرهنگ و هنر اتفاق‌های بزرگی رخ بدهد. اما به مرور به‌نظر می‌رسد این مسیر تداوم پیدا نکرد. شاید فقر مالی و روزمرگی اداری که گریبان همه نهادهای فرهنگی را گرفته، به سازمان اوج هم رسیده است.»

او ادامه داد: «محصولات سازمان اوج، در همه زمینه‌ها درخور توجه و باکیفیت بوده‌اند. مثلا در حوزه نمایش با تولید «مهنا» کار بزرگی انجام شد، یا اگر دوستانی به سینما ورود کردند، به علت این بود که با نامداران این هنر همکاری کردند. در همه بخش‌ها همین بوده است. اما یک سوال پیش می‌آید، اوج چه چیزی بیشتر از آنچه در فضای هنری کشور وجود داشت، به‌وجود‌آورده و چه چهره‌های تازه‌ای کشف کرده است؟ شاید در این بخش دوستان بیشتر چتر حمایتی برای هنرمندانی بوده‌اند که در فضای هنر انقلاب اسلامی کار کرده‌اند، اما استعداد تازه کشف نشده است.»

شکیبا در بخش دیگری از سخنانش درباره تاثیرگذاری اوج بر سینمای ایران گفت: «اوج در سینما منشأ اثر بوده است. انتقادها و اعتراض‌هایی هم در این سال‌ها وجود داشته که چرا تولیدات این سازمان گرانقیمت یا فاخر و عظیم است، اما نمی‌شود کیفیت این آثار را نادیده گرفت. اگر همان سوال کشف استعداد و معرفی چهره تازه را اینجا تکرار کنیم، متوجه می‌شویم که درصد کمی از تولیدات سینمایی اوج، حاصل کار جوان‌های تازه‌کار بوده است. دوستان اغلب با افرادی همکاری کردند که سابقه و اعتبارشان مشخص بوده است.»

این مجری درباره نحوه اطلاع‌رسانی و معرفی آثار تولید شده در سازمان اوج گفت: «اوج در عرضه فیلم‌های سینمایی، تبلیغات و معرفی این آثار بسیار خوب و حرفه‌ای کار کرده و می‌شود گفت به دیده‌شدن این فیلم‌ها با برنامه‌ریزی حرفه‌ای کمک کرده است.»

لزوم ورود سازمان اوج به ساخت آثار طنز

مسعود اطیابی/ کارگردان 

مسعود اطیابی، کارگردان مطرح سینما به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس سازمان اوج، درباره عملکرد سازمان اوج در فضای فرهنگی کشور گفت: «بررسی عملکرد یک نهاد، بدون دیدن نقاط قوت و ضعف آن حرفه‌ای و عادلانه نیست. اوج یک نهاد انقلابی است و فعالیت چنین موسساتی، در کل برای فضای فرهنگی و سینمایی موثر و مفید است. اما نمی‌توان گفت عملکرد این سازمان، کلا مثبت و بدون ایراد بوده است.»

او ادامه داد: «با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی کشور، نهادهای فرهنگی باید سیاستگذاری و استراتژی‌ای مطابق با نظام و اصول آن داشته باشند. این تفکر استراتژیک است که معیار موفقیت ماست. به‌عنوان مثال حالا که دشمن می‌خواهد جامعه ما را ناامید و خموده نشان بدهد، ساختن فیلم شاد یا فیلم خانوادگی در حمایت از نهاد خانواده، ارزشمند و استراتژیک است. لزوما فیلمی که مستقیم به ارزش‌های انقلابی می‌پردازد، مصداق اثر ارزشی و انقلابی نیست.»

این کارگردان افزود: «ساخت فیلم یا مستندی که غمگین‌کننده است، روحیه حماسی را در مخاطب تقویت نکرده یا او را به آینده امیدوار نمی‌کند، خطای استراتژیکی است که گاهی در اوج اتفاق افتاده است. اوج سازمانی انقلابی و وابسته به نهادی است که مدافع مردم است، محصولات و تولیدات این سازمان به هر حال یک نام و اعتبار را در ذهن مخاطب زنده می‌کند، به این مسائل باید توجه شود. شاد‌کردن جامعه و ‌انگیزه‌دادن به مردم این روزها، یک حرکت استراتژیک برای خنثی‌کردن نقشه‌های دشمن خارجی است.»

کارگردان فیلم «خاک و مرجان» در بخش دیگری از سخنانش گفت: «یکی از امتیازهای این سازمان، تنوع و تکثر محصولات است. خیلی خوب است که اوج به یک حوزه محدود نشده و در بخش‌های برنامه‌سازی یا تولید فیلم و مستند فعال و موفق است؛ اما یکی از انتقادهایی که به‌عنوان سینماگر می‌توانم به این نهاد داشته باشم این است که باید در عرضه و پخش این محصولات، مردمی‌تر و فداکارتر باشد. فضای اکران، رقابتی است و توان فیلم‌سازها و تهیه‌کننده‌ها یکسان نیست، اگر اوج بخواهد انحصارطلبی در این شرایط داشته باشد، عدالت قربانی می‌شود و این قطعا از انصاف و آرمان‌های انقلابی دور است.»

محصولات سازمان اوج، اکنون دارای برند و امضا هستند

گلعلی بابایی/ نویسنده پیشکسوت جنگ و دفاع‌مقدس

اگر بخواهم در کلیتی، سازمان اوج را ارزیابی و امتیاز‌بندی کنم، قطعا نمره خوبی را خواهم داد. «خدماتی که در دوران فرماندهی سردار جعفری بر سپاه صورت گرفت، کم‌نظیر بود. اینکه درکنار امور نظامی و عملیاتی موضوع فرهنگ و هنر را هم در اولویت قرار بدهید، بسیار ارزشمند و پسندیده است و نقطه‌عطف این نگرش در تاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج دیده می‌شود. فکر بکری که منشأ خیرات بسیار برای جامعه هنری و انقلابی بوده است.» درواقع تاسیس سازمان اوج، پاسخی بود به نیاز زمان و بچه‌های حزب‌اللهی و طرفدار انقلاب که همواره دغدغه فرهنگ و هنر متعهد را داشتند. اوج در بخش فیلم سینمایی، سریال، مستند، نمایش‌های بزرگ میدانی، طرح‌های گرافیکی و... در همه اینها خوش درخشیده است. خصوصا در عرصه مستند‌سازی شاهد پیشرفت‌ها و کارهای بسیار باکیفیتی بودیم که نظیرش را سابقا در تلویزیون ندیده بودم.

محصولات سازمان اوج، اکنون دارای برند و امضا هستند. بعضا در تلویزیون مستندی قوی را می‌بینم و مطمئن هستم در تیتراژ پایانی نام و لوگوی سازمان اوج را خواهم دید و همیشه نیز درست حدس زدم. نقطه اوج این سازمان درخشش فیلم‌های سینمایی‌اش بوده است. در طول حیات هشت ساله این سازمان که زمان زیادی هم نیست، شاهد آثار سینمایی انقلابی و ارزشی هستیم که دارای جنبه‌های هنری قوی و استاندارد نیز هستند. ایستاده در غبار، بادیگارد و به وقت شام، فیلم‌هایی هستند که فارغ از جنبه مضمونی و محتوایی می‌توان آنها را به‌عنوان آثار فاخر سینمایی هم معرفی کرد.»

اوج با سریال پایتخت 5 که البته نقدهایی به آن وارد است، توانست با یک اثر طنز خانوادگی به دل خانواده‌ها نفوذ کند و در میان اقشار مختلف مردم محبوب شود. خانواده‌ها با دیدن این سریال، با مفاهیمی چون مدافعان حرم و مقاومت در سوریه آشنا شدند.در زمینه ادبیات و ادبیات دفاع مقدس و جنگ تلاش‌هایی صورت گرفته که قابل تقدیر است. در جهت رشد ادبیات دفاع مقدس، اوج در بسیاری از فیلمنامه‌هایش از این کتاب‌ها وام گرفته است. دیوار نگاره میدان ولیعصر، بیلبورد‌ها و آرایش شهری با هنرمندی تمام توانسته یک موضوع یا مساله‌ای‌ را که اگر بخواهیم آن را جا بیندازیم باید ساعت‌ها سخنرانی و مقاله در باب آن نوشت، با یک تصویر برای همه مردم قابل فهم می‌کند. استارت اولیه و طرح آغازین شبکه افق هم از آن دسته تدابیری بود که به‌درستی شکل گرفت و حالا همه مردم اثرات مثبت و برنامه‌های تحلیلی آن را دنبال می‌کنند. ان‌شاءالله در دوران فرماندهی جدید سپاه سردار سلامی نیز شاهد تقویت و افزایش توانمندی سازمان اوج باشیم، زیرا که خود ایشان از دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ و هنر هستند و امیدوارم شاهد دوران جدید و پوست‌اندازی سازمان اوج در سال‌های پیش رو باشیم.»

«اوج» جلوه بیرونی کمتری داشته باشد

محمدرضا جعفری‌‌جلوه /مدیر شبکه ۲ سیما

مدیر شبکه دو سیما به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس سازمان اوج، درخصوص عمکلرد این سازمان معتقد است؛ سازمان اوج به‌‌عنوان یک نهاد موفق فرهنگی باید جلوه‌‌های بیرونی کمتری داشته باشد. محمدرضا جعفری جلوه گفت: «آنچه در سازمان اوج تا امروز دیده شده، نگاه مسئولانه و دغدغه‌‌مند نسبت به طرح بعضی موضوعات مغفول‌‌مانده یا کمتر مطرح شده است، مسائل اجتماعی و ملی که صحبت‌‌کردن درباره آنها، نیاز جامعه است. آنچه در آثار تولید شده توسط این نهاد بروز و ظهور یافته، حمایت و پشتیبانی از سینماگران و هنرمندانی بوده که به این مسائل ویژه توجه داشته‌‌اند، این همراهی باارزش و گامی بزرگ در عرصه فرهنگ است. برای این دوستان در پیمودن این راه دشوار، توفیق آرزومندم.»

وی ادامه داد: «من همه آثاری را که در این نهاد تولید شده، ندیده‌‌ام، اما می‌‌توانم از بررسی همان آثاری که دیده‌‌ام به‌‌جرات بگویم که اوج، از بخش عامه‌‌گرایی که سینماگران بخش خصوصی و حتی نهادها و ارگان‌‌های فرهنگی دیگر به آن توجه دارند، فاصله گرفته و به موضوعات باارزشی پرداخته و آثار پرمخاطب و خوش‌‌ساخت تولید کرده است. ممکن است جامعه نیاز حیاتی و خطیر حوزه فرهنگی خود را نشناسد، اما اوج توانسته با شناسایی این نیازها، برای مصلحت جامعه گام برداشته و برای مخاطبان، محصولاتی معتبر و موثر تهیه و تولید کند.»

این مدیر فرهنگی درباره تاثیر‌‌گذاری سازمان اوج بر فضای فرهنگی افزود: «اوج، یاری‌‌رسان سینماگران، برنامه‌‌سازان و مستندسازانی بوده که با دغدغه، موضوعات حیاتی را پیگیری می‌‌کردند. تلاش این سازمان باعث شده جای خالی این تولیدات حس نشود، این گام بزرگ نشان‌‌دهنده اثرگذاری اوج است. بعضی از این موضوع‌‌ها توسط نهادها، ارگان‌‌ها و سایر بازیگران عرصه‌‌های فرهنگی به اندازه کافی حمایت و یاری نشده‌‌اند، اما اوج برای ساخت محصولاتی با مضامینی خاص حرکت‌‌های جسورانه و نوآورانه داشته است.»

جعفری‌‌جلوه در بخش دیگری از سخنانش گفت: «هر چه این پشتیبانی هوشمندانه، پیوسته‌‌تر و با تداوم باشد، تاثیر آن بر فضای سینمای ایران، سینماگران و جامعه عمیق‌‌تر خواهد شد.» مدیر شبکه دو سیما، در پایان با اشاره به حساسیت‌‌های کار در حوزه فرهنگ گفت: «در فضای فرهنگی، شما باید یاری‌‌کننده باشید، نه ابلاغ‌‌کننده. شاید بهتر باشد در آینده نزدیک، اوج جلوه بیرونی کمتری داشته باشد، تاثیرش به‌‌عنوان یک دست قوی و یاریگر، مستتر و پنهان باشد. همچون سنگ زیرین آسیا، لایه‌‌ای موثر در خلق اثر هنری، اما با تجلی کمتر. این ‌‌گونه فضای حرکت و عمل سازمان اوج محدود نشده، گسترده باقی می‌‌ماند و خرده‌‌گیرانی که دنبال بهانه‌‌جویی هستند، کمتر فضایی برای زیر سوال بردن خدمات این سازمان خواهند داشت.»

جنبه شبکه‌ای و تربیتی، نقطه عطف سازمان اوج است

دکتر عادل پیغامی/ استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق

«فعالیت‌های سازمان اوج از دو جنبه قابل طرح است. جنبه اول آن را می‌توان به تشکیل یک سازمان حرفه‌ای در حوزه هنری و فرهنگی اشاره کرد که کارها را به‌طور تخصصی انجام می‌دهد. اگرچه قبلا شاهد فعالیت‌هایی به‌صورت تک‌تک از سوی جریان مومن انقلابی بوده‌ایم، ولی سازمان اوج توانست یک تشکل حرفه‌ای و استاندارد در این زمینه را شکل دهد.» پیغامی در ادامه به جنبه دوم وجه ممیزه فعالیت‌های سازمان اوج اشاره کرد و اظهار داشت: «جنبه شبکه‌ای و تربیتی مجموعه اوج را می‌توان یکی از نکات خاص و مهم این سازمان برشمرد. به این دلیل که خیل عظیمی از جوانان مومن و انقلابی که سوابق مختلف و متفاوتی داشته‌اند، همان‌گونه که در گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب ذکر شده است، توانسته‌اند با یک هدف متشکل شوند و به فعالیت حرفه‌ای در حوزه هنر بپردازند.»

این استاد دانشگاه در پایان گفت: «البته بنده منکر فعالیت‌های سایر نهاد‌ها در حوزه فرهنگ نیستم، ولی سازمان اوج را تنها تشکلی می‌بینم که در دو وجه ذکر شده، توانسته است به‌صورت منسجم و حرفه‌ای فعالیت کند.»

پراقبال‌ترین

پایتخت 5

کارگردان: سیروس مقدم
نویسنده: محسن تنابنده و امیرحسین قاسمی
تهیه‌کننده: الهام غفوری
بازیگران: محسن تنابنده، سعید آقاخانی بهرام افشاری، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی، مجتبی و مصطفی بلال‌حبشی و سلمان خطی.
داستان: قصه همان قصه زندگی خانواده نقی معمولی است. پیش‌تر چهار قسمت از این مجموعه تلویزیونی ساخته و پخش شده و مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفته است.

مطمئنا ساخت سریال پایتخت نشان داده است مردم اقبال زیادی به این نوع سریال‌ها دارند و اوج در یک انتخاب درست به سراغ سریالی رفت که مخاطب زیادی داشت و با ساختی درست مخاطبان را تشنه قسمت‌های دیگر نگه داشت.

بادیگارد

کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
نویسنده: ابراهیم حاتمی‌کیا
تهیه‌کننده: احسان محمدحسنی

ابراهیم حاتمی‌کیا درباره خلاصه داستان فیلم این چنین می‌گوید: «موضوع درباره بادیگاردی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسئولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند.» اینکه بگوییم اوج با «بادیگارد» معروف شد، دروغ نگفته‌ایم. فیلم سینمایی‌ای که توانست مخاطبان زیادی را با توجه به قصه وخوش‌ساختی‌اش به دست بیاورد.

مستند مسابقه فرمانده

ایده این مستند مسابقه در سال ۱۳۹۰ شکل گرفت و آغاز پخش اولین سری این برنامه از سال ۱۳۹۳ در شبکه افق آغاز شد. نفرات برتر این مسابقه علاوه‌بر جایزه نقدی، کلاه‌سبز تکاوری نیروهای ویژه دریایی و اجازه ورود به نیروهای ویژه دریایی را دریافت می‌کنند. کارگردانی سری اول و دوم این مجموعه را حسام اسلامی و حامد شکیبانیا برعهده داشتند. سری سوم این مسابقه توسط حسام اسلامی، مهدی جبین‌شناس و مجید عزیزی کارگردانی شد.

آلبوم «حالا که می‌روی»

آلبوم «حالا که می‌روی» آخرین آلبوم محمد معتمدی است که با همکاری ماوا که از زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی، رسانه‌ای اوج است تولید شده. به گفته کارشناسان این آلبوم محمد معتمدی جزء بهترین کارهایی است که او تا به حال انجام داده است. خودش معتقد است که شعرهای این مجموعه توانست به غنای موسیقی آن کمک کند. نگاه به آلبوم «حالا که می‌روی» از چند منظر مهم است و قابل توجه، اولین نکته بحث شعرهای این آلبوم است که به گفته خود معتمدی هم شعرهای محمدمهدی سیار، برای اینکه در موسیقی و آهنگ استفاده شود،مناسب بوده و محتوای شعر هم که خود بحث دیگری است. نکته دیگر استفاده از یکی از آهنگ های این آلبوم در سریالی بود که از شبکه سه پخش شد و مهم ترین نکته هم شاید کار رسانه ای درستی باشد که برای این آلبوم انجام شد .

 پرانتقادها

* سردلبران

کارگردان: محمدحسین لطیفی
نویسنده: حسین‌حسنی و  علیرضا خمسه
بازیگران: محمدکاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین‌السادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش‌سلطانی و رضا توکلی.

داستان: روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن است. در این سریال تلاش می‌شود با ترسیم فضای روابط اجتماعی یک محله، روی نقش مسجد و امام جماعت در رتق و فتق مشکل روزمره مردم تمرکز شود. سریال «سردلبران» نام محمدحسین لطیفی را به دوش می‌کشید و همه توقع داشتند مثل سریال «صاحبدلان»، باز هم سریالی جذاب در همان حد و اندازه ببینند، اما این سریال حتی نتوانست اسم خودش را در بین سریال‌های آن سال ماه رمضان بالا بیاورد. شاید ساده‌ترین انتقاد به این سریال، نداشتن لهجه برای بازیگران بود.

* زندانی‌ها

نویسنده، تهیه‌کننده وکارگردان: مسعود ده‌نمکی
فیلم جدید مسعود ده‌نمکی با کمک اوج ساخته شد. داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی تحقیق کند... . فیلم‌های ده‌نمکی با آنکه در گیشه فروش داشتند ولی معمولا با انتقادهای بسیاری مواجه می‌شوند. اما این بار در مورد «زندانی‌ها» اگرچه همچنان انتقادها نسبت به فرم سینمایی که مسعود ده‌نمکی انتخاب کرده، مطرح بود ولی فیلم جدید ده‌نمکی در فروش و جذب مخاطب هم نتوانست آن‌طور که باید و شاید عمل کند. می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری اوج برای «زندانی‌ها» یک پروژه شکست خورده بود. شاید هم بهتر بود که ده‌نمکی با اوج فقط فیلم سینمایی «طیب» را می‌ساخت.

* موسیقی انرژی هسته‌ای با حضور تتلو

تولید موزیک ویدئو مرتبط با انرژی هسته‌ای که توسط امیر تتلو خوانده شد باعث شد تا حاشیه‌های زیادی برای این سازمان به وجود بیاید. نماهنگ «انرژی هسته‌ای» به کارگردانی اردشیر احمدی و با حمایت نیروی انتظامی و نیروی دریایی ارتش و گروه فرهنگی، هنری دل‌صدا و شبکه اینترنتی نصر ساخته شد. امیرحسین مقصودلو(تتلو) برای اولین بار یک موزیک ویدئوی رسمی ساخت و روی ناوشکن دماوند از انرژی هسته‌ای خواند. عمده انتقادهایی که به این کلیپ شده بود اینکه تتلو یک خواننده زیرزمینی است که امروز از عشق و عاشقی‌های خیابانی می‌خواند و فردا از بی‌وفایی یار و یک روز هم تصمیم می‌گیرد که دیگر کلا نخواند و چون آدم جدی‌ای شناخته نمی‌شود، این عهد و تصمیم دوام چندانی پیدا نمی‌کند. البته بعدها هم مشخص شد، نقدهایی که آن زمان به اوج وارد شده بود درست است و مسئولان سازمان اوج در انتخاب خواننده‌شان، اشتباه کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین