۲ بیماری رایج با بهترین درمان های خانگی که باید بشناسید

گزارش بازرگانی،   3980325135

سبک زندگی ما باعث بروز اتفاقات و بیماری های مختلف می شود. به همین دلیل است که با تغذیه درست و رزش می توان بر بسیاری از این بیماری ها غلبه کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی 3 بیماری و 3 راه درمان خانگی اشاره کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

علائم کبد چرب چیست؟

آیا می‌دانید کبد ما چه وظیفه مهم و حیاتی‌ای را بر عهده دارد؟ وظیفه کبد تمیز کردن خون بدن از مواد سمی و هر چیز ناخواسته دیگری است که در خون وجود دارد. در حقیقت کبد این کار را دائما انجام می‌دهد بدون اینکه ما متوجه آن باشیم. گاهی اوقات مشکلاتی برای کبد رخ می‌دهد و متاسفانه این مشکلات، باعث به وجود آمدن مشکلات جدی دیگری خواهند شد. شایعترین این مشکلات، سندروم کبد چرب است. همانطور که از نام این بیماری پیداست، زمانی بدن دچار آن می‌شود که کبد شروع به جمع آوری رسوبات چربی کرده باشد. این سندروم باعث ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی کبد شما می‌شود که علائم کبد چرب نیز متفاوت خواهد بود. 

درمان کبد چرب

وجود چربی در کبد امری طبیعی است، ولی اگر میزان چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شود. تجمع چربی، کبد را در برابر انواع مشکلات و التهاب، آسیب پذیر تر می‌کند. در ادامه درمان کبد چرب را مطالعه خواهید کرد.

لیمو ترش

آب نصف یک لیموترش را در یک لیوان آب بریزید و آن را میل کنید. این کار را دو یا سه بار در روز و به مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می‌توانید دو تا سه لیموترش را برش بزنید، در ظرف آبی بریزید و آن را در بازه‌های منظمی میل کنید.

 

چای سبز 

چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای کاتچین به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند و موجب کاهش چربی موجود در کبد بیماران مبتلا به کبد چرب می‌شود. برای محافظت از کبدتان و اسیر نشدن در دام کبد چرب، روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز میل کنید.

 

زرد چوبه 

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید بجوشد. آن را دوبار در روز بنوشید. این نوشیدنی را به مدت چند هفته مصرف کنید.

می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم حل و روزی یک‌بار میل کنید.

اگر کپسول یا مکمل‌های زردچوبه را پیدا کردید، می‌توانید آن‌ها را نیز با نظر پزشکتان مصرف کنید.

علت یبوست چیست؟

خشکی مزاج نام دیگر یبوست است. همان‌طور که از نامش پیداست، کاهش رطوبت داخل روده بزرگ باعث سفتی آن می‌شود. البته یبوست حاد می‌تواند علت‌هایی همانند بسته شدن روده بزرگ نیز داشته باشد که تنها با عمل جراحی قابل حل است. یبوست به دلایل مختلفی ممکن است به شکل مزمن یا گذرا بروز می‌کند.

بیشترین علت یبوست را می‌توان:

  • رژیم غذایی نامناسب و کم فیبر
  • عدم تحرک کافی
  • کم آبی بدن
  • کم کاری غده تیروئید
  • بیماری‌هایی نظیر دیابت، تومور و سرطان روده

 

دانست. برای دفع مدفوع، حرکت روده عامل مهم و اساسی است. زمانی که شیوه زندگی، رژیم غذایی، میزان آب و یا سلامت جسمانی بهینه نباشد، حرکت مواد زائد داخل روده بزرگ و دفع کردن آن به سختی صورت می‌گیرد.

نخوردن مایعات کافی، غذاهای دارای فیبر همانند سبزی‌ها؛ میوه‌ها، نشستن‌های طولانی مدت، مصرف داروهای خاص به مانند قرص فشار خون و چربی به همراه عواملی به مانند حاملگی، کهولت سن، بیماری‌های عضلانی و غیره از عوامل تشدید کننده یبوست هستند. از آنجایی که روده بزرگ یکی از حساس‌ترین نقاط بدن به شمار می‌آید مشکلات روحی یا بیمارهای اعصاب و روان همانند افسردگی نیز می‌توانند باعث یبوست شوند. در این میان، نباید از یاد برد که مصرف مواد مخدر و داروهای حاوی آن از عوامل افزایش یبوست به حساب می‌آیند.

روش‌های طبیعی درمان یبوست چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم وجود فیبر و آب کافی در رژیم غذایی دو عامل مهم در بروز و درمان یبوست است. از این رو خوردن میوه‌های پر فیبر و آبدار، راه درمان و پیشگیری یبوست می‌تواند باشد. آنچه که در ادامه خواهید خواند، روش درمان طبیعی است که با خوردن برخی از میوه‌های پر فیبر و آبدار می‌تواند شما را در درمان یبوست یاری کند. همراه ما بمانید.

 

کنگر فرنگی درمان سنتی یبوست

کنگر فرنگی، انگینار یا ارده شاهی از دیرباز در طب سنتی ایرانی به عنوان درمان یبوست استفاده می‌شد. شاید باورش سخت باشد اما کنگر فرنگی خاصیتی به مانند پروبیوتیک که باعث افزایش سلامت روده و تحرک منظم آن‌ها می‌شود، دارد. مواد مغذی پروبیوتیک ها، دسته‌ای از کربوهیدرات هستند که توسط باکتری‌هایی به همین نام در روده تغذیه و موجب افزایش تعداد این باکتری‌های مفید در سطح روده می‌شوند. رشد باکتری‌های مفید، عامل کاهش رشد باکتری‌های مضر یبوست زا است.

مطالعه انجام شده روی افرادی که به مدت سه هفته از فیبر استخراج شده کنگر فرنگی تغذیه کردند، نشان داد میزان باکتری‌های مفید روده بزرگ به شدت افزایش یافت. همچنین باکتری‌های مضر به همان نسبت کاهش پیدا کرده بود. علاوه بر این، پروبیوتیک ها تناوب دفع مدفوع و کیفیت آن را در روده به عنوان دو عامل مهم در کاهش یبوست، بهبود می‌بخشند.

شما می‌توانید کنگر فرنگی را در سوپ، سالاد یا به شکل خام میل کنید.

 

لوبیا، نخود و عدس فراموش نشود

لوبیا، نخود و عدس که به عنوان حبوبات شناخته می‌شوند، یکی از ارزان‌ترین، پرفیبرترین گروه‌های غذایی که می‌توانند یبوست را کاهش دهند، شناخته می‌شوند.

برای مثال، در ۱۸۳ گرم لوبیا، شما شاهد ۱۹٫۱ گرم فیبر هستید که تقریباً ۸۰ درصد نیاز روزانه بدن انسان بالغ را تأمین می‌کند. علاوه بر این در یک نیم فنجان از عدس با وزن ۹۹ گرم، ۷٫۸ گرم فیبر وجود دارد که معادل ۳۱ درصد از نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند.

حبوبات حاوی ترکیبی از فیبرهای محلول و نامحلول است. به این معنی که شما با یک تیر، چند نشان خواهید زد. برای خوردن حبوبات پیشنهاد می‌دهیم که آن‌ها را به شکل پخته شده در سوپ، آش، برنج یا به شکل سالاد میل کنید. سلیقه خودتان را برای مصرف داروهای طبیعی درمان یبوست به کار بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین