توصیه‌های بهداشتی در هنگام بروز آلودگی هوا

گروه اجتماعی الف،   3980325063

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: زمان مواجه شدن با هوای آلوده، مردم مایعات بیشتری به ویژه آب بنوشند، زیرا نه تنها باعث شست و شوی دستگاه گوارش می‌شود، بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را از بین می‌برد. از طرفی با نوشیدن آب و فعالیت دستگاه گوارش، بخشی از آلودگی‌های وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می‌شود.

توصیه‌های بهداشتی در هنگام بروز آلودگی هوا

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- با بیان اینکه هواشناسی باید پاسخگوی عدم اطلاع رسانی به موقع در خصوص بروز گرد و غبار باشد، اظهار کرد: متأسفانه هواشناسی از قبل اطلاعیه‌ای در این مورد صادر نکرد و در تماسی که امروز صبح با اداره کل هواشناسی داشتیم، اعلام کردند که پیش بینی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: بر طبق قوانین و ضوابط، اداره کل هواشناسی باید بروز این قبیل رویدادها را پیش‌بینی و دو روز قبل اطلاع رسانی کند تا تمهیدات و اطلاع‌رسانی لازم انجام و در صورت نیاز جلسه ستاد بحران تشکیل شود که متأسفانه به دلیل عدم پیش بینی اولیه از سوی هواشناسی، این اقدامات انجام نگرفت.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: صبح امروز پس از اطلاع از این رویداد، اطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات بهداشتی از سوی مرکز بهداشت استان انجام شد و ستاد بحران را در جریان گذاشتیم.

وی با بیان اینکه روند آلودگی گرد و غبار نهایتاً تا پایان امروز ادامه دارد، اظهار کرد: شهرستان‌های شرق اصفهان مانند نائین، اردستان و نطنز بیشتر درگیر آلودگی هستند.

صفاری از شهروندان خواست به توصیه‌های ترافیکی و بهداشتی توجه کنند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازند و از انجام هر گونه فعالیتی که منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان از شهروندان خواست از ورود غیرضروری به معابر شهر، انجام فعالیت‌های فیزیکی، ورزش و پیاده روی در این شرایط آب و هوایی خودداری کنند. افراد مبتلا به سرماخوردگی و بیماران تنفسی در زمره افراد آسیب پذیر جدی هستند و توصیه می‌شود امروز حتی المقدور در خانه بمانند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، مردم مایعات بیشتری به ویژه آب بنوشند، زیرا نه تنها باعث شست و شوی دستگاه گوارش می‌شود، بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را از بین می‌برد. از طرفی با نوشیدن آب و فعالیت دستگاه گوارش، بخشی از آلودگی‌های وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می‌شود.

صفاری افزود: در روزهای آلوده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه بیشتر استفاده شود، زیرا آنتی اکسیدان های (ترکیبات ضد سرطان) موجود در میوه‌ها و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه‌ها دارند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: به افرادی که در محیط بیرون تردد می‌کنند، توصیه می‌شود قبل از خوردن غذا، دهان خود را شست و شو داده و پس از مراجعت به خانه دوش بگیرند.

صفاری به بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم توصیه کرد که در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.

وی در خصوص استفاده از ماسک به عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا است، تصریح کرد: در استفاده از ماسک‌ها هم باید نکاتی را رعایت کرد. ماسک‌های کاغذی به لحاظ اینکه آلاینده‌ها را از خود عبور می‌دهند به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند و بهتر است از ماسک‌های موسوم به p1 و p2 و ماسک‌های سوپاپ‌دار وفیلتردار و ماسکی که دهان و بینی را به طور کامل پوشش می‌دهد، استفاده شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین