محمود بصیری: از کسانی که ممنوع‌الکارم کردند تشکر می‌کنم

گروه فرهنگی الف،   3980324053 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، گفت: از هرکسی جلوی کار من را گرفت تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم که در این برنامه‌ها و سریال‌ها بازی نکردم.

به گزارش تسنیم، سریال «بدون شرح» این شب‌ها روی آنتن شبکه آی‌فیلم است و محمود بصیری نقش آقا منوچهر را بازی می‌کرد. مدت‌هاست که در هیچ فیلم، سریال و تله فیلم و حتی برنامه‌های زنده و تولیدی تلویزیونی هم دیده نمی‌شود. البته بازپخش سریال‌های پرمخاطب او علاوه بر «بدون شرح»، «آرایشگاه زیبا»، «هتل» و فیلم‌هایی سینمایی چون «مادر»، «دستفروش»، «زرد قناری» و «مهریه بی‌بی» کمی از دلتنگی‌هایمان را کاهش می‌دهد.

اما اینکه کاراکتر کَرَم زبر و زرنگ «هتل» یا منوچهر تیز و بز «بدون شرح» حال کجاست و چه می‌کند سوال بسیاری است. حتی کسانی که ترجیح می‌دهند به جای پرس و جو و واگذاری نقش‌های مناسب و درخور شأن به چنین هنرمندان کاربلد و پیشکسوتی چون محمود بصیری، استوری و پست اینستاگرامی منتشر کنند یا هرازگاهی چند نقش کوتاه و بدون خاصیت پیشنهاد کنند.

البته خوب‌های دیگر سینما و تلویزیون همچون فتحعلی اویسی هم بیکار شده است. یا کار جدیدی از مرضیه برومند نمی‌بینیم. بازیگران و یا کارگردانانی که در جغرافیای‌شان چیزی به نام پسرعمو و پسرخاله نمی‌شناسند و در دامنه اندیشه‌هایشان فقط هنر حرف اول را می‌زند. اتفاقاً وقتی با این پیشکسوتان همچون فتحعلی اویسی هم در تلویزیون هم صحبت می‌شد همین نکته را می‌گفتند که نقش ماندگار اهمیت دارد که بازیگر از خودش به جا می‌گذارد. نقش یا کاراکتری که هیچ‌وقت از یاد مردم نمی‌رود؛ شاید هیچ‌گاه نقش محمود بصیری در «مهریه بی‌بی» یا «هتل»، «گل پامچال» و یا «هزاردستان» و «آرایشگاه زیبا» از خاطر کسی نرود.

یا فتحعلی اویسی که در آثار فیلمسازان مطرحی همچون داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی، علی حاتمی و مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخته و البته علی‌رغم بازیگری و کارگردانی در عرصه خوانندگی وارد شده و آهنگ «می‌زند باران به شیشه» او بارها از تلویزیون پخش شده است. با تمام این تفاسیر در حال حاضر خبری از فعالیت‌های تازه این هنرمند در دسترس نبوده و آخرین فعالیت او به بازی در مجموعه «معمای شاه» مربوط می‌شود که سال 95 روی آنتن تلویزیون رفت. امیدواریم هرچه زودتر او را در قاب تلویزیون یا روی پرده نقره‌ای ببینیم و از تجارب امثال او به عنوان پیشکسوتان عرصه هنر و هنرمندی بهره لازم برده شود.

محمود بصیری در پاسخ به سوال بر ماجرای ممنوع‌الکاری و کم‌کاری در دنیای بازیگری به این جمله بسنده کرد که:  «از هرکسی جلوی کار من را گرفت تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم من در این برنامه‌ها و سریال‌ها بازی نکردم. الان 14 سال است که در تلویزیون و سینما کاری نداشته‌ام. خدا را شکر می‌کنم آبرویم در تلویزیونی که 51 سال در آن به ایفای نقش پرداختم، نرفت و هر سریالی را بازی نکردم؛ چند کار هم پیشنهاد شد و من بازی نکردم.»

البته این بازیگر پیشکسوت در نمایش هادی مرزبان روی صحنه رفت. تئاتر بنگاه تئاترال در سنگلج و تالار شهرزاد که نویسنده آن علی نصیریان بود با استقبال بی‌نظیر مخاطبین مواجه شد. در کنار محمود بصیری، ایرج راد، ‌مجید مظفری، سعید امیرسلیمانی، رسول نجفیان، فرزانه کابلی و داود فتحعلی بیگی حضور داشتند.     

این سوال مطرح می‌شود که چرا تهیه‌کنندگان امروز سراغ بازیگران کاربلد و پیشکسوتی که سال‌ها اندوخته هنری غنی دارند نمی‌روند؟ امروز جای امثال محمود بصیری، فتحعلی اویسی، غلامحسین لطفی و خیلی‌های دیگر در قاب تلویزیون و سینمای ما خالیست. قابی که آن‌ها سال‌ها برایش تلاش کرده‌اند و مردم با ایفای نقش‌های موثر و هنرمندانه‌شان خاطره‌ دارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۲۵۸۳۲۲:۳۲:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۲۴
متاسفانه بازیگران میلیاردی بی سواد جای آنها را گرفته اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین