۵۵ کارخانه آسفالت تعطیل شد

گروه اقتصادی الف،   3980324015 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس انجمن آسفالت از تعطیلی ۸۰ درصد کارخانه‌های تولید آسفالت در دو استان تهران و البرز خبر داد.

به گزارش تسنیم، جلیل طباطبایی گفت: از 65 کارخانه فعال در صنعت آسفالت کمتر از 10 کارخانه فعال است و بقیه کارخانه‌ها بیش از دوسال است که هیچ فعالیتی ندارند.

وی بابیان اینکه هرسال بطور متوسط 7 کارخانه از چرخه تولید خارج می‌شود افزود: این کارخانه‌ها با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومانی و به همت بخش خصوصی راه اندازی شده اند، اما بیش از دوسال است که متاسفانه این سرمایه گذاری کلان هیچ منفعتی برای صاحبان سرمایه نداشته است.

این فعال صنعت آسفالت، ​ افراد شاغل در این صنعت را بطور مستقیم بیش از 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اگر روند تعطیلی کارخانه‌ها با همین روند پیش برود سال آینده 15 هزار نفر از شاغلان این صنعت قطعا کار خود را از دست خواهند داد.

طباطبایی ادامه داد: هم اکنون نیز بسیاری از فعالان این صنعت با چنگ و دندان تلاش دارند تا کارگران خود را حفظ کنند و بسیاری از آن‌ها با فروش تجهیزات نظیر کامیون، لودر و ماشین آلات سعی دارند حقوق و مزایای پرسنل و هزینه‌های جاری کارخانه را پرداخت کنند، اما این روند نمی‌تواند بیش از این ادامه پیداکند و بالاخره صاحبان کارخانه‌ها ناچار می‌شوند به تعدیل نیرو، تن دهند.

رئیس انجمن آسفالت، ​ مشکل اصلی کارخانه‌های آسفالت سازی را ورود شهرداری‌ها به تولید آسفالت عنوان کرد و گفت: چند سالی است شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران خودش کارخانه تولیدآسفالت احداث کرده و نیازشان به آسفالت را خودشان تولیدمی کنند. این مسئله جدا از اینکه هزینه‌های تولید را برای شهرداری‌ها افزایش داده و قیمت تمام شده را چند برابر کرده، باعث شده تا بخش خصوصی نیز به حاشیه رانده شود و عملا بسیاری از کارخانه‌های تولید آسفالت بخش خصوصی را به تعطیلی کشانده است.

طباطبایی با بیان اینکه مطالبات کارخانه‌های آسفالت از شهرداری تهران حدود 400 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود گفت: متاسفانه شهرداری تهران مطالبات ما را یکسال است که نداده، اما برای کارخانه‌های وابسته به خودش، بصورت نقد قیر و دیگر مواد اولیه خریداری می‌کند.

وی یکی دیگر از مشکلات صنعت آسفالت را تعیین مالیات‌های سنگین و غیر واقعی برای این صنعت عنوان کرد و افزود: درحالی که بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل هستند و درآمدی ندارند، اما اداره دارایی اقدام به اخد مالیات‌های سنگین از این واحد‌ها می‌کند که این مسئله مشکلات کارخانه‌ها را دو چندان کرده است.

این فعال صنعت آسفالت افزود: براساس بخشنامه دولت در راستای حمایت از تولید و رونق کسب وکار، اداره دارایی مکلف است مالیات خود از واحد‌هایی که در حال تعطیلی هستند یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند بصورت اقساط 60 ماهه دریافت کنند، اما این بخشنامه اجرایی نمی‌شود و حداکثر مهلتی که به ما داده می‌شود 6 ماه است.

طباطبایی با تاکید بر اینکه ادامه این روند باعث تعطیلی کامل کارخانه ها، از بین رفتن اشتغال 20 هزار نفری و دلسردی صاحبان سرمایه خواهد شد گفت: اگر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان اقتصادی کشور هرچه سریعتر فکری به حال ما نکنند این صنعت نابود خواهد شد و 10 هزارمیلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی و استغال 20 هزار نفر ازبین خواهد رفت.

رئیس انجمن آسفالت تاکیدکرد: ما انتظار هیچ حمایت خاصی نداریم فقط می‌خواهیم قانون و بخشنامه‌های دولت اجرایی شود و ارگان‌های دولتی و شهرداری‌ها به رقیبی برای بخش خصوصی بدل نشوند.

دیدگاه کاربران

غل۹۵۱۷۲۰۰۹:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۴
علی برت الله
ناشناس۹۵۱۷۶۷۰۹:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۲۴
باید منتظر تعطیلی بقیه تولیدات هم باشیم این همان دستهای پنهانی هست که می خواهد با ادامه روند جاری تولیدات باقی مانده کشور را نابود کند و ایران را در آینده یک وارد کننده تمام تبدیل کند فرقی ندارد اگر به کشور حمله شود یا اینگونه ادامه یابد برنده شرکت های خارجی هستند
ناشناس۹۵۱۹۰۹۱۲:۰۳:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۲۴
دولتی سازی وخصولتی سازی اقتصاد بلای جان مملکت ما است. مدیریت دولتی نگاه کوتاهی به تولید دارد.
ناشناس۹۵۲۱۷۴۱۵:۴۰:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۴
متاسفانه آسفالت کاران سوابق بسیار بدی از خودشان در اذهان عمومی و شهرداریها به جای گذاشته اند. قیمتهای بسیار بالا و کیفیت پایین کارها! الان هم چوبش را میخورند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین