مشکل گزارش مردمی بی‌حجابی به روایت عباس عبدی/ نحوه نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری/ ضرغامی: هیچ وقت با قدم زدن ظریف با کری کنار نمی‌آیم

گروه سیاسی الف،   3980322163 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

مشکل گزارش مردمی بی‌حجابی به روایت عباس عبدی/ نحوه نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری/ ضرغامی: هیچ وقت با قدم زدن ظریف با کری کنار نمی‌آیم

مشکل گزارش مردمی بی‌حجابی چیست؟

چند روز پیش بود که دادسرای ارشاد با اعلام شماره تلفنی از شهروندان دعوت کرد به محض مشاهده هرگونه «كشف حجاب در خودرو»، «كشف حجاب يا سرو مشروبات يا برگزاري مراسم مختلط رقص در اماكني همچون سفره‌خانه، كافه، رستوران، مراكز خريد، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاري پارتي‌هاي شبانه يا خانه‌هاي فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اينستاگرام و...» آن را گزارش و مستندات آن را به آن شماره ارسال کنند.

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی درباره این اعلامیه در روزنامه اعتماد نوشت: «پس از انتشار اين خبر واكنش‌هايي در نقد آن ديده شد. عموم آنها بر اين محور قرار داشت كه چرا مردم را در برابر مردم قرار مي‌دهيد؟ يا اگر از اين امكان سوءاستفاده شود چه كسي مسوول است؟ يا چرا مردم را وادار به سرك كشيدن به امور ديگران مي‌كنيم؟ و اين منشأ اختلال فرهنگي خواهد شد و از اين قبيل نقدها كه نوشتند.

به گمان من اين نقدها مشكل را حل نمي‌كند. چرا؟ به اين دليل روشن كه اگر همين دستورالعمل يا امكان را براي گزارش دزدي، اختلاس، قتل، رشوه يا مسائلي از قبيل گران‌فروشي و احتكار صادر كنند، بعيد مي‌دانم كه كسي با آن مخالفت كند. احتمالا تاييد هم خواهند كرد...

اگر رفتاري از نظر قانون جرم است و مردم نيز آن را جرم بدانند، بطور طبيعي قريب به اتفاق مردم در برابر آن رفتار واكنش نشان مي‌دهند و خودشان پليس را در جريان قرار مي‌دهند. اگر به هر دليلي يك رفتار در قانون جرم شناخته شود ولي مردم آن را جرم ندانند، قضيه تفاوت خواهد كرد. توجه كنيم كه جرم ندانستن يك رفتار به منزله خوب بودن آن رفتار نيست.

براي مثال دروغگويي در ايران جرم نيست، در حالي كه عمل بسيار زشتي است. اگر كسي دروغ بگويد ما از آن متنفر مي‌شويم ولي به پليس اطلاع نمي‌دهيم. يا در مورد حجاب، افراد زيادي هستند كه طرفدار سفت و سخت حجاب هستند، و بي‌حجابي را قبول ندارند، ولي به لحاظ عرف اجتماعي و در حد متعارف آن را جرم نمي‌دانند،

هرچند به لحاظ رسمي و قانوني جرم است و آنها حاضر نمي‌شوند كه در اين مورد اقدام به خبرچيني كنند، يا مثلا شادي‌هاي دسته‌جمعي از اين نوع است كه افراد بسياري وارد اين برنامه‌ها نمي‌شوند ولي آن را زشت نمي‌دانند يا محكوم نمي‌كنند. حتي اگر زشت هم بدانند آن را جرم كه شايسته مجازات باشد و نظم اجتماعي را مختل كند نمي‌دانند.»

***

روحانی می‌خواست توافق برجام را فاتحانه اعلام کند

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در گفت‌وگویی با وطن امروز درباره اعلام توافق برجام توسط روحانی گفت: «زمانی که برجام امضا شد آقای روحانی قصد داشت در تاریخ مشخصی (که اصرار زیادی روی آن تاریخ داشتند) اعلام کند توافق کردیم. برای این منظور هم طراحی کرده بودند (مشابه پوتین) که در بلندی باز و ایشان از دور بیاید و مثل امپراتورها وارد شود و توافق را اعلام کند. برای مشاوران روحانی نحوه ورود امپراتورگونه او به جایگاه و اعلام توافق هسته‌ای، مهم‌‌‌‌‌‌تر از مفاد قرارداد بود! به نوعی تقلید از فیلم‌های هالیوودی! در حالی که آنگونه رفتار، مربوط به یک موفقیت عظیم نظامی و تاریخی است، نه یک قرارداد که هر چه می‌گیری در ازای آن یک چیز هم می‌دهی! به قول رهبری یک معامله است، یک چیزی داده‌ای و یک چیزی گرفته‌‌‌ای، دیگر عکس گرفتن ندارد...

بعد از این اتفاق یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور صادقانه از من سوال ‌کرد: ضرغامی! شما که کار رادیو و تلویزیون کرده‌ای هیبت آقای روحانی چطور بود؟! متاسفانه ما گرفتار این نمایش‌ها هستیم. محتوا چیزی نیست، همه چیز را داده‌‌‌‌‌ایم رفته است اما داریم فکر می‌کنیم چطور مثل امپراتور روم، ظاهرسازی کنیم!

من به عنوان یک کارشناس رسانه و تصویر می‌گویم چرا در حوزه‌‌های دیگر این مسائل را رعایت نمی‌کنید؟ یکی از دلایلی که وقتی من حرف می‌زنم آقای روحانی حالش بد می‌شود به این خاطر است که این حرف‌ها پاسخ ندارد و کلیات هم نیست، بلکه مثال‌‌های روشن است که از موضع دلسوزی می‌گویم. از همان ابتدا در دولت آقای روحانی هر وقت یک بحث جدی کرده‌ام آقای روحانی حالش بد شده است!

آمریکایی‌ها از توان «تصویرسازی» خود در طول مذاکرات با ایران نهایت بهره‌برداری را کردند. بارها در دولت اول روحانی گفتم نحوه انعکاس تصاویر ملاقات‌ها و جلسات با آمریکایی‌ها به نحوی است که دنیای مقاومت از آن بوی انفعال و عقب‌نشینی استشمام می‌کند. عقب‌نشینی از مواضع عزتمندانه و ضداستکباری جمهوری اسلامی! قدم زدن «ظریف» با «کری» یکی از آنها بود. بارها به آقای ظریف گفتم حالا که در حال مذاکره هستید، هرطور می‌خواهید مذاکره کنید اما رقیب ما به دنبال تصویرسازی از مذاکرات است. مراقب باشید به او سوژه تصویرسازی ندهید. هر بار چند مورد از این سوژه‌ها وجود داشت.

برخی‌ها را هم آقای ظریف قبول می‌کرد. مثلاً تصویری آمد مربوط به جلسه‌ای میان خانم اشتون، کری و آقای ظریف. آقای کری (با فیزیک بدنی‌ای که دارد) وسط نشسته است و در ۲ طرف آقای ظریف و خانم اشتون بودند که سرها را نزدیک به او آورده‌اند. این تصویر که منتشر می‌شود نشان می‌دهد فردی که وسط نشسته مدیر اصلی است و میان 2 طرف گفت‌وگو برقرار می‌کند! حداقل باید خانم اشتون یا آقای ظریف وسط می‌نشست. این تصویر منتشر می‌شود و رقیب هم از این تصاویر فقط همین را می‌خواهد. چون ایران رهبر جبهه مقاومت است. مذاکره ما مذاکره سوییس با آمریکا نیست که هیچ معنای دیگری نداشته باشد. شما که برای‌تان عکس امپراتورگونه مهم است، این طرف هم باید حواس‌تان باشد. ما رئیس جبهه مقاومت در جهان هستیم. چرا هیچ وقت با قدم زدن آقای ظریف با کری کنار نمی‌آیم؟ چون این تصویر در دنیا منتشر می‌شود و طرفداران ایران می‌گویند این همان کشوری است که مقابل آمریکا ایستاده بود؟!»

بیشتر بخوانید:

ضرغامی: آقای روحانی شما در فرماندهی خودت در دولت مشکل داری/ رئیس جمهور حاضر به استفاده از تجربیات دیگران نیست

***

مجلس خبرگان چگونه بر رهبری نظارت می‌کند؟

آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نظارت این مجلس بر عملکرد رهبری به فارس گفت: «مجلس خبرگان به دو شیوه نظارت می‌کنند؛ هم در ادامه صلاحیت‌ها و شرایط رهبری، هم بر نحوه عملکرد مقام معظّم رهبری. شیوه اوّل همان شیوه متعارفی است که به هر حال نمایندگان مردم در مجلس خبرگان با مردم ارتباط دارند، با خود دستگاه مقام معظّم رهبری و دفتر آقا ارتباط دارند و از نزدیک شاهد جریان‌ها هستند و هر جا به نظرشان برسد تذکر یا سؤالی لازم است،‌ به طور مستقیم این کار را انجام می‌دهند به عنوان یک عضو مجلس خبرگان. این یک شیوه که البته این شیوه در چارچوب ساز وکار قانونی مجلس خبرگان نیست، امّا انجام می‌گیرد.

منتها شیوه دوم که در چارچوب سازوکار نظارتی مجلس خبرگان هست این است که کمیسیونی ویژه در مجلس خبرگان وجود دارد که این کمیسیون ویژه هر دو سال یک بار اعضایش انتخاب می‌شود. کار این کمیسیون ویژه،‌ بررسی شکایت‌ها و گزارش‌هایی است که در رابطه با موضع‌گیری‌ها، نحوه عملکرد مقام معظّم رهبری یا دستگاه‌های زیر نظر ایشان به مجلس خبرگان یا به هیأت رئیسه می‌رسد. حتی گزارش‌هایی که به افراد می‌رسد در مجلس خبرگان به این کمیسیون ارجاع داده می‌شود.

این کمیسیون همه شکایت‌ها و گزارش‌ها را بررسی می‌کند. دو گونه بررسی انجام می‌شود؛ یک بررسی این است که اگر صلاح دید برود و از یک نهادی از نهادهای زیر نظر مقام معظّم رهبری و زیر نظر دفتر مقام معظّم رهبری تحقیق و تفحص کند این کار را می‌کند. می‌رود با آن نهاد تماس می‌گیرند؛، بررسی می‌کنند، بازرسی می‌کنند و بعد گزارشی تهیه می‌کنند و اگر نیاز بود، با خود مقام معظّم رهبری هم می‌نشینند و جزئیات امر را از ایشان جویا می‌شوند و پاسخ‌‌های ایشان را می‌شنوند...

تقریباً در هر دوره، لااقل یک بار این گروه بعد از جمع‌آوری گزارش‌ها، شکایت‌ها و هرچه هست، خدمت مقام معظّم رهبری می‌رسند و از خود ایشان سؤال می‌کنند و یا احیاناً از نهادهای وابسته به مقام معظّم رهبری تحقیق به‌عمل می‌آید. اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده بود و نشان‌دهنده این بود که هیچ مشکلی در جریان امور وجود ندارد و مقام معظّم رهبری همچنان شرایط رهبری را دارا است و به وظایف رهبری کاملاً توانا هستند و دارند وظایف رهبری را انجام می‌دهند، این را به مجلس خبرگان گزارش می‌دهد؛ که ما بعد بررسی‌‌ها به این نتیجه رسیدیم که شرایط رهبری همچنان در وجود مقام معظّم رهبری فراهم است و مشکلی از این ناحیه نیست. این گزارش تقریباً‌ در هر دوره به مجلس خبرگان داده می‌شود به‌وسیله کمیسیون ویژه این کار...

نحوه مواجهه حضرت آقا با این کمیسیون بسیار مثبت است. یعنی حتی یک وقت ایشان خودشان تأکید کردند که شما از هر بخش از بخش‌های دفتر یا نهادهای زیر نظر رهبری بروید جویا شوید و از داخل اطّلاع پیدا کنید،‌ راه باز است و زمینه فراهم است و هر معلوماتی را که نیاز داشته باشید و هر تحقیقی را بخواهید انجام دهید. کاملاً همکاری انجام می‌گیرد و تا کنون هم گزارشی که به مجلس خبرگان داده شده این است که این همکاری، کامل بوده است.»

***

اختلافات در شورای عالی انقلاب فرهنگی به روایت مازنی

«احمد مازنی»، رییس سابق کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص "علت شرکت نکردن رییس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی" به جماران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی جمع و ترکیبی از اشخاصی است که گاهی حقوقی هستند و گاهی حقیقی. بعضی از این اشخاص که عضو حقوقی جلسه هستند در مقام اجرای وظایفشان به عنوان یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحثی را مطرح و گاهی هم از رعایت شئونات خارج می‌شدند.

مازنی در همین خصوص ادامه داد: آقای رئیس جمهور که رئیس جلسه بود، تذکر می‌داد اما منطقی که این دوستان دارند می‌گویند ما عضو هیئت دولت نیستیم که آقای رئیس جمهور رئیس ما باشد و به ما بگوید چه بگوییم و چه نگوییم، آن چیزی که تشخیص می‌دهیم را می‌گوییم، ایشان جلسه را اداره کنند.

او در ادامه بیان کرد: ضمن اینکه به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حق می‌دهم، که عضو دولت نیستند اما این حق را هم به رئیس جمهور می‌دهم که اگر اعضا خارج از موضوع صحبت کنند، آقای روحانی تذکر بدهند زیرا ایشان رییس جلسه هستنند. در این یک سالی که عضو حقوقی شورا بودم شاهد برخی از این موارد بودم، یعنی برخی خارج از موضوع جلسه صحبت می کردند که رئیس جمهور تذکر می‌داد و این موضوع منجر به عصبانیت دو طرفه می‌شد. گاهی هم از سر دغدغه‌ای که نسبت به وظایف شورا داشتند بحث هایی مطرح می‌شد که اعضا انتظار رسیدگی و پیگیری داشتند و این انتطار برآورده نمی‌شد و این موضوع منجر به بگو مگو می شد.

مازنی مطرح کرد: در نهایت شاهد بودم آقای رئیس جمهور را در جلسات عصبانی می کردند و این عصبانیت طبیعی بود؛ اما بروز عصبانیت به نظر من در جایگاه ریاست جمهوری و شورای عالی قابل انتظار نبود. بگو مگو ها در یکی از جلسات شورای عالی فضای مجازی منجر به این شد که آقای رئیس جمهور بگوید در چنین شوراهایی اگر فلان عضو و فلان عضو باشند، دیگر شرکت نمی‌کنم.

مازنی مطرح کرد: بگو مگوهای اعضا و رییس جمهور منجر شد شورا چند ماهی تشکیل نشود اما با ورود مقام معظم رهبری، به ریاست آقای لاریجانی یک جلسه تشکیل شد و صحبت ها در آن جلسه اینگونه بود که بعضی از اعضا گفتند ما مسئله شخصی با آقای رئیس جمهور نداریم؛ تأکیدمان این است که جلسات برگزار و دستور جلسات رعایت شود، مصوبات هم ابلاغ شود و از آن طرف هم آقای رئیس جمهور به آنها پاسخ دادند که من ابلاغی، پیش خودم نگه نداشتم.

دیدگاه کاربران

پرویز۹۴۹۸۱۲۱۹:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
نظر این اقای ضرغامی برای شما اهمیت دارد. خوب است. ایا نظر من هم اهمیت دارد؟ اگر ندارد چرا نظر ایشان بیش از دیگر مردم ایران مهم است؟یا من جزو ایرانیان نیستم ؟ به غیر از روزهای انتخابات.
ناشناس۹۵۰۵۲۲۱۰:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۳
چرا در مورد نظر این آقای عبدی این حرف رو نزدی!!؟؟
احمد۹۴۹۸۳۹۱۹:۳۴:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
بار پروردگارا ، آقای ضرغامی را به آرزویش که همانا ریس جمهور شدن است ، برسان !!
ناشناس۹۵۰۳۹۹۰۹:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۲۳
حتی یک دهییار اصلاحات هم در رقابت با ضرغامی رأی بیشتری میاره. به شرطی که اصلاحات تحریم نکنن انتخابات به خاطر..
ناشناس۹۵۰۴۸۳۱۰:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۲۳
کدوم دهیار و شورایار؟ خیلیهاشون که پرونده سوءاستفاده پیداکردن؟ همون هم براشون زیاده و باید پاسخگوی مفاسد باشن
ناشناس۹۵۰۵۳۴۱۱:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۳
شما هم مانند اصولگرایان حنایتان رنگی ندارد...
ناشناس۹۵۰۵۴۷۱۱:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۲۳
اصلاح طلبان باید از سیاست کناره گیری نمایند که بدجور خراب کردند.
بهروز۹۵۰۵۵۶۱۱:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۳
به شرطی که اصلاحات بتواند دوباره ما را فریب دهند تا تکرارکنیم! خودتونید!
ناشناس۹۴۹۸۴۸۱۹:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
امثال عبدی تا دیروز برای تطهیر نجفی ، به بانوی مقتول تهمت زنای محصنه و ...می زدند ، حالا باز ژست دفاع از حقوق بانوان گرفتن!
ناشناس۹۴۹۸۶۰۱۹:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
دمت گرم ضرغامی.
ناشناس۹۴۹۸۷۹۲۰:۰۷:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
گشت ارشاد و موضوع مقابله با بدحجابی کارکردهای فرعی دیگری یافته که از کارکرد اصلی اش مهمتر شده است، مثل امکان کنکاش در اوضاع جامعه یا قدرت نمایی نیروی انتظامی
ناشناس۹۴۹۸۹۹۲۰:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
جناب آقای ضرغامی شما که می فرمائید ما 《 رئیس جبهه مقاوت در جهان 》هستیم منظورتان از این (( ما )) چه کسانی هستند ، مسئولان مرفه و بی دردی که مانند اشراف در ویلاها و برجهای لاکچری لواسان و شمال تهران و ..... زندگی می کنند و فرزندانشان هم مقیم کشورهای ......... هستند ، و یا ملت
ناشناس۹۴۹۹۰۰۲۰:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
از آن زمانی که چهره‌ تهاجمی به خود گرفتیم و در تمام بخش‌ها آرایش جنگی پیدا کردیم، مشاهده می‌کنیم که جبهه استکبار چند قدم به عقب رفته است. مقاومت در برابر زورگویان و استکبار جهانی باعث عقب راندن آنان خواهد شد.
ناشناس۹۴۹۹۰۹۲۰:۳۰:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
تبدیل کردن مردم به جاسوس و آدم فروش و وادار کردن مردم علاف و بیکار به چشم چرانی و کنجکاوی برای پیدا کردن شکار برای گزارش کار خیلی بدیه مردم هزار جور بدبختی دارن به جای حل مشکلات از این دردسرها هم درست می کنید ؟؟
شلمانی۹۴۹۹۱۶۲۰:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اگرمجلس درتراز انقلاب تشکیل میشد وقانون اداره صداوسیما را تدوین میکرد آنوقت امثال ضرغامی هیچوقت رییس رسانه ملی نبودند،برود قدردان مقام معظم رهبری باشد.
ناشناس۹۴۹۹۳۷۲۰:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ما اکنون در جامعه مان باید کاهش تنش ایجاد کنیم. از طرفی برای همه چیز هم قانون داریم هم مامور اجرایی و پلیس که برای آن حقوق می گیرد. اگر قرار باشد من به دلخواه خودم به شهروند دیگر در مورد هر چیزی تذکر بدهم سنگ روی سنگ بند نمی شود. مسئله امر به معروف و نهی از منکر را نیز باید بیشتر فرهنگی نگاه کرد و برخورد قهرآمیز نتیجه عکس می دهد.
ناشناس۹۴۹۹۴۴۲۰:۵۲:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
جناب ضرغامی خیلی خودتو ناراحت نکن وسعی کن با این تصویر کنار بیای چون ظریف فقط سعی می کرد تحریمهای ناشی از بی تدبیریهای احمدی نژاد رو با مذاکره از بین ببره که موفق نشد . وگرنه ظریف آمریکایی ندیده نبود که حسرت قدم زدن با یه آمریکایی رو داشته باشه .
ناشناس۹۴۹۹۶۸۲۱:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مشکل بدحجابی و بی حجابی با جاسوسی و خبر چینی حل نمی شود. مشکلات فرهنگی نیاز به راهکارهای فرهنگی؛ غیر کلنگی دارند.
ناشناس۹۵۰۵۳۹۱۱:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۲۳
منتظر پیشنهادات سازنده شما هستیم!!!
ناشناس۹۴۹۹۸۹۲۱:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
عباس عبدی و اصلاح طلبان با هر نوع گزارش و برخورد با مفاسد مشکل دارند
ناشناس۹۵۰۰۳۱۲۲:۳۴:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
دزدي واختلاس ورشوه وقتل خيلي تفاوت داردبا يك پارتي شبانه ومقايسه انها بأهم كاملا اشتباه است
ناشناس۹۵۰۰۶۲۲۳:۰۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اقای ضرغامی خیلی برای خودشون نوشابه باز میکنند.
ناشناس۹۵۰۰۶۷۲۳:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اقای ضرغامی دوران مدیریت شما که باعث هجوم بیش از پیش مردم به سمت ماهواره شد را فراموش نمیکنیم.شما اگر بیل زن بودید باغچه خودتان را بیل میزدید.
ناشناس۹۵۰۱۰۱۲۳:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ای ضرغامی ما هم هیچوقت با شما کنار نمیائیم
ناشناس۹۵۰۲۸۷۰۷:۲۶:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۳
کلیپی در رابطه با آمر به معروف پارک قیطریه دیدم که اگر نیروهای انتظامی سریع عمل کرده بودند شاید ضرب و شتم حادث نمی شد . اما من خودم چندین با با نیروهای انتظامی بصورت حضوری مراجعه کردم طبق گفته آنها دستشان برای برخورد با این مواضع کوتاه است . در واقع حمایت نمی شوند .
ناشناس۹۵۰۲۹۹۰۷:۳۸:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۲۳
جناب ضرغامی !! بهتر است بجای کنار نیامدن با قدم زدن ظریف ، که بیشتر شبیه شعار انتخاباتی زود رس است ، و ده ها اظهار نظر اینچنینی ، پاسخگوی عملکرد ده ساله خود در صدا وئ سیما باشید
به امید ایرانی آباد۹۵۰۳۰۶۰۷:۵۰:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۲۳
این قضیه شماره جهت اطلاع مواردی مثل حجاب که به خود فرد مربوطه مصداق بارز خبرچینی است که از صفات ناپسند می باشد.
رضا۹۵۰۳۳۲۰۸:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۳
جناب ضرغامی، اتفاقا عده ای هم با موضوع مدیرشدن شما و رئیس صدا و سیما بودنتان کنار نمیاند.من هم از اون دسته هستم.
ناشناس۹۵۰۳۹۰۰۹:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۳
آقای مثلاً دکترعبدی. جرایمی را مردم می‌توانند گزارش بدهند که اثبات جرمش محرز و آشکار باشه. بی‌حجابی به راحتی قابل اثبات توسط مردمه ولی گران‌فروشی و جرایم دیگر در صورت گزارش مردم باز نیاز به بازرس داره چون اثباتش پیچیده تره
ناشناس۹۵۰۴۰۱۰۹:۱۸:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۲۳
آقای ضرغامی شما چه کاره هستید که نظر می دهید آقای دکتر ظریف با ید به نظر شما عمل کند
ناشناس۹۵۰۵۴۶۱۱:۰۹:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۳
اونوقت شما چکاره هستید که به دیگران میگی چیکار باید بکنند!!؟؟ خب انتظارش رو از وزیر امور خارجه کشورش گفته!! حق نداره!!؟؟
ناشناس۹۵۰۵۴۲۱۱:۰۷:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۲۳
سیزده میلیون جوان تحصیل کرده وبیکار که از سن ازدواحشان گذشته حالا چه انتظاری دارید که میخواهیدفحشا نباشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  10. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین