ادعای وطن‌دوستی رامبد با سفر به کانادا برای تولد فرزند!

گروه فرهنگی الف،   3980322079 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
ادعای وطن‌دوستی رامبد با سفر به کانادا برای تولد فرزند!

صبح‌نو نوشت: هرکسی حق دارد برای آینده فرزندش آن‌طورکه دلش می‌خواهد برنامه‌ریزی کند. چند وقتی می‌شود برخی از سلبریتی‌های هنری ورزشی، فرزندان دولتمردان و چهره‌های سیاسی برای به‌دنیاآوردن نوزادان خود به آمریکا، اروپا یا یکی از کشورهایی سفر می‌کنند که قانون ارائه تابعیت‌شان براساس خاک و تولد در سرزمین‌شان اعطا می‌شود. تلاش سلبریتی‌ها و برخی دولتمردان برای گرفتن تابعیت دوم ازطریق تولد فرزند این سال‌ها بیشتر از قبل شده است. آقای رامبد جوان ازجمله افرادی است که سفر به کانادا برای تولد فرزندش با واکنش‌های تندی در جامعه مواجه شده است. از خلاصه انتقادها این‌طور برمی‌آید که تصور همگان از رامبد جوان مخدوش شده؛ کسی که سال‌ها پشت تریبون برنامه خندوانه ادعای وطن‌دوستی می‌کرد.

هرازگاهی یکی از سلبریتی‌ها با انتشار تصاویری از خود، به‌دنیاآمدن فرزندشان را در یکی از کشورهای غربی خبر می‌دهند. البته تلاش برای دریافت تابعیت کشورهای پیشرفته‌تر موضوعی است که در برخی دیگر از کشورهای دنیا وجود دارد و مختص ایرانی‌ها نیست. به‌طورمثال، چینی‌ها هم تلاش می‌کنند بتوانند با تولد فرزندشان در کشورهایی مانند آمریکا یا کانادا که از اصل خاک برای ارائه تابعیت پیروی می‌کنند، تابعیت این کشورها را به‌دست آورند. بااین‌حال در سال‌های اخیر، این موضوع در کشور ما به یکی از موضوعات مهم برای خانواده‌های متمول تبدیل شده است.

آقایان رضا قوچان‌نژاد، بنیامین بهادری، محسن تنابنده و سام درخشانی و خانم‌ها مهناز افشار، روناک یونسی و شیلا خداداد ازجمله افرادی هستند که در سال‌های اخیر، فرزندشان را در کشورهای دیگر به‌دنیا آورده‌اند. حالا چند روزی می‌شود که سفر رامبد جوان و همسرش، خانم نگار جواهریان، به کشور کانادا در فضای مجازی خبرساز شده است. جوان و جواهریان که به بهانه اکران فیلم «قانون مورفی» راهی کانادا شده‌اند؛ ظاهراً تا به‌دنیاآمدن فرزندشان در آنجا ماندنی هستند؛ چراکه پیش‌تر نیز رامبد جوان در برنامه‌های تلویزیونی مکرراً اعلام کرده بود فرزندش تیر ۹۸ به‌دنیا خواهد آمد.

با حسابی سرانگشتی خواهیم دید سفر دوماهه جوان به کانادا و هزینه اسکان و تولد فرزندش، چندین‌هزار دلار آب می‌خورد. از بلیت‌های چندمیلیونی هواپیما گرفته تا هزینه‌های بیمارستان و اسکان در هتل یا آپارتمان مبله برای مدتی طولانی، همه‌وهمه در بهترین حالت ممکن حدود ۵۰۰ هزار دلار هزینه روی دست این زوج هنرمند می‌گذارد؛ یعنی چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان.

شاید با خود بگویید تولد فرزند در یکی از کشورهای آمریکایی تصمیمی کاملاً شخصی است؛ اما با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی خواهید دید مردم و هواداران رامبد جوان چندان هم دربرابر آن بی‌تفاوت نبوده و انتقادات فراوانی هم از آن کرده‌اند. از واکنش‌های کاربران فضای مجازی این‌طور برمی‌آید که تصمیم رامبد جوان برای تولد فرزندش در کشوری غیر از ایران، تصویری را مخدوش کرده که او از خود به‌عنوان شخصیتی دوستدار ایران در ذهن مردم به وجود آورده است.

یکی از کاربران در توییتر خود نوشته است: «همونی که خودش رو کشت تا به‌جای «مرسی» بگیم «سپاس»، واسه به‌دنیااومدن بچه‌ش رفت کانادا، ما خیلی باحالیم!» یا فرد دیگری نوشته است: «کسی که میاد پشت تریبون و فریاد می‌زنه کشور عزیزمون ایران رو دوست داشته باشیم، برای حال خوبش تلاش کنیم و فلان، حداقل نره بچه‌ش رو کانادا به‌دنیا بیاره. اوکی، می‌خواد بره کانادا به‌دنیا بیاره؟ پس نیاد واسه ما شعار بده!». کاربری هم با نام «امیر» نوشته است: «آن‌ها ایران را دوست دارند؛ چون درواقع تنها جایی است که می‌توانند در آن پول دربیاورند».

چرا رامبد نمی‌تواند فرزندش را در خارج به‌دنیا بیاورد؟

بدیهی است هرکسی حق دارد برای آینده فرزندانش بهترین تصمیمات را اتخاذ کند؛ مثلاً برای او پیش از تولد تابعیت بگیرد و او را شهروند کشوری جهان‌اول کند یا هرچیز دیگری. باوجوداین، رامبد جوان و سلبریتی‌های دیگر اشخاص عادی نیستند. جوان با دراختیارداشتن تریبون ۴۵ میلیون نفری «خندوانه»، سال‌هاست در حال ایجاد نشاط و ایران‌دوستی در بین مردم است؛ پس بالطبع، سبک زندگی آن‌ها را نیز مردم عادی زیر ذره‌بین می‌برند. درواقع، هرکسی که از مزایای شهرت بهره می‌گیرد، طبعات آن را نیز باید بپذیرد. هنگامی‌که رامبد جوان در برنامه پربیننده «خندوانه» از خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌اش مانند تعدد زوجات و تاریخ زایمان همسرش می‌گوید، طبیعی است سایر مردم جامعه نیز دربرابر آن واکنش‌های مثبت یا منفی نشان دهند. حالا در بین مردم پذیرفتنی نیست کسی که در آنتن تلویزیون بارها از عشق به ایران سخن گفته، حتی حاضر نباشد فرزندش شناسنامه ایرانی بگیرد.

آقای امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه، درباره گرفتن تابعیت ازطریق تولد فرزند گفت: «این اتفاق پدیده‌ای اجتماعی است که چندسالی است جریان دارد که البته، شروع‌کننده آن‌ها سلبریتی‌ها نبوده‌اند. در سال‌های قبل‌تر نیز دیده می‌شد برخی دولتمردان برای گرفتن تابعیت فرزندان و نوه‌هایشان تلاش می‌کردند؛ اما متأسفانه این پدیده نوعی بیگانه‌گرایی در جامعه را رواج می‌دهد که باعث این قضیه همین افراد مشهور هستند؛ چراکه برای مردم پذیرفته نیست فردی با تمام ادعاهای وطن‌پرستی، حتی حاضر نشود فرزندش را در خاک ایران به‌دنیا بیاورد. شوربختانه این اتفاق ناگواری است که چنین افرادی کعبه آمال و آرزوهای خود را در غرب می‌بینند. واعظِ غیرمعتظ هستند؛ یعنی آنچه نمایش می‌دهند، با عمل‌شان متفاوت است و این پدیده شوم در جامعه در حال گسترش است».

این استاد جامعه‌شناسی ادامه داد: «این موضوع ازنظر پرورشی هم جای بررسی دارد. تاریخ هر کشور از مهم‌ترین دروس تحصیلی است که متأسفانه ما آن‌طورکه باید به آن نمی‌پردازیم. هنگامی‌که فردی می‌خواهد شهروند آمریکا شود، حتماً باید تاریخ آن کشور را امتحان بدهد. وقتی مملکتی تاریخ کشورش را به فرزندانش درس ندهد، معلوم است که افراد بی‌ریشه می‌شوند؛ چراکه تاریخ، هویت و وابستگی می‌آورد. افرادی که تمکن مالی دارند و فضای آینده را برای خود و فرزندانشان مناسب نمی‌بینند، به‌سمت چنین رفتاری روی می‌آورند. شیوه تربیتی باید به‌گونه‌ای باشد که فرد دلبستگی به کشور خویش داشته باشد. رامبد جوان، سلبریتی‌ها و حتی دانشجویان دیگر هم که از کشور می‌روند، محصول همین نظام آموزشی هستند. چرا بیگانگی با فرهنگ ملی از همان دوران کودکی آغاز می‌شود؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۴۸۷۷۶۱۱:۵۵:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
رفتم که رفتم ، خوب کاری کردم مگه خیلی از آقایون و آقازاده هاشون نرفتن ، فقط چشم رفتن منو ندارین مگه گلزار همین چند وقت پیش بعد از تعطیلی برنامه اش به امریکا نرفت واقعا که خیلی حسودین....
ناشناس۹۴۹۴۰۸۱۵:۳۶:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۲۲
چرا صدا و سیما به همچین شخصی پول می دهد تا بیاید با ریا برای مردم برنامه اجرا کند؟
ناشناس۹۴۹۴۴۸۱۵:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خود مقامات هم همانگونه هستند یا فرزندان خود را به غرب می فرستند یا..
ناشناس۹۴۹۵۶۵۱۶:۵۸:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
زندگي شخصي كسي به من ربط نداره اما اين به من ربط داره كه صبح تا شب از صدا وسيما دورنگي وريا توسط همين افراد تبليغ مي شود
ناشناس۹۴۹۸۱۱۱۹:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
این دیگه زندگی شخصی نیست عزیزم.
ناشناس۹۴۹۷۲۰۱۸:۰۷:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اينها و وطن دوستى !!!! اينها پول دوست هستند
بختیاری۹۴۹۷۲۳۱۸:۱۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ایران خودت با تمدن 10 هزارساله رو به تمدن 100 ساله کانادا فروختی؟ به قیمت پول؟ تکنولوژی؟رفاه؟ کجا رفت هخامنش؟ کجایند اقوام اصیل آریایی ایرانی لر- کرد- بلوچ- ترک؟؟؟ لعنت خدا به کسی که شعار ایران ایران می ده و درعمل ذاتش از .. بدتره!
رامبد۹۴۸۷۷۷۱۱:۵۵:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ایشان با هزینه شخصی خودش رفته نمیدونم چرا عادت دارم بجای دیگران درباره زندگی شخصیشون تصمیم بگیریم
ناشناس۹۴۹۴۰۱۱۵:۳۴:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
هزینه شخصی از پولی که از جیب ملت میره ! فکر میکنی اونجا میتونه یک هزارم این درآمد مفت رو داشته باشه ؟
جواد۹۴۹۸۲۷۱۹:۲۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
500000 هزار دلار کانادا میشود حدود 5 میلیارد تومن دلار کانادا10500 تومان است
ناشناس۹۴۸۷۷۸۱۱:۵۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خوب دیگه این به اصطلاح سلبریتی های در پیتی نون رو به نرخ روز می خورند. شنونده بایست عاقل باشه.
ناشناس۹۴۸۷۸۱۱۱:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
درآمد این آقا را بابت اجرای هر برنامه افشا کنید و البته بماند درآمدهای جنبی دیگر را . آنوقت خواهید فهمید چرا این آقا اینقدر باحاله . به خاطر اینکه از پول های یا مفت بادآورده
آریابان۹۴۸۷۸۷۱۱:۵۹:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
وقتی مرگ !!!!!! برای همسایه است ، آیا جز این است که زندگی !!!!! هم برای من ها (فرزند من ، خانواده من و ....) می باشد ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۹۴۸۷۹۶۱۲:۰۲:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مرد حسابی 5 میلیون از بهترین ایرانی ها در خارج هستند و پدر و مادر و خواهر هر چند سال به ملاقات انها میروند این صحیح نیست که شما اختلاف بیاندازی و تهمت وطن دوست نبودن به انها بزنید شرم اور است که میگذارید چنین مقالاتی چاپ شود
ناشناس۹۴۹۳۹۷۱۵:۳۳:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
یعنی میخوای بگی اون ایرانیهایی که خارج هستن و با پول مالیاتشون به دشمنی اونها علیه ایران کمک میکنن خیلی وطن پرست تشریف دارن ؟ قصه نگو !
12345۹۴۹۵۳۴۱۶:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
من در بطن آدمهایی کار کردم و زندگی کردم که یک پای ثابتشون آمریکا آلمان و بالاخص کانادا بود و هست و میتونم بگم فامیلهای درجه یکشون اونجا زندگی میکنن و یکی یکی هم دارن از موقعیت به اصطلاح استیبلشون هم استفاده میکنن تا کلا برن - دوست عزیز این جماعت همشون یک تفکر بیشتر ندارن که : آنرا که برای خود میپسندند برای دیگران نمیپسندند - درسته که ما جماعت ضعیف جامعه هستیم ولی با همین ضعفمون به نام ایران متولد شدیم و به ایران هم خواهیم مرد و مهمتر از همه حرف و عملمون هم یکیه .
امیر۹۴۹۵۸۷۱۷:۰۶:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
۵ میلیون از بهترین ایرانی‌ها؟ خیلی جالبه. امثال شما هر وقت کم میارید می‌گید قضاوت نکنیم، اما به نفع خودتون که باشه خودتون رو بهترین ایرانی‌ها می‌دونید.
ناشناس۹۴۹۸۱۶۱۹:۲۰:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
بهترین?!!!!!! ما که کم دیدیم
ناشناس۹۴۸۸۰۷۱۲:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
حیف اون وقتی که برای نگاه کردن خندوانه گذاشتم
ناشناس۹۴۸۹۴۳۱۲:۵۳:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خداروشکر حتی یکبار هم ندیدم. فقط در حد 5 دقیقه تو مطب دکتر بودم دیدم که خیلی بدم اومد اون عروسک جناب خان از تقلید برنامهSesame Street آمریکایی درست کرده بود که همون موقع از تقلیدش خیلی بدم اومد.
ناشناس۹۴۸۹۸۹۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مشکل اصلی جامعه ما همین شخصیتهای مشهورمنافق ودورو هست مانند رامبدها ونامداریها!! انتظار داریم حداقل صداوسیما اجازه ندهد چنین شخصیتهایی مجری برنامه های فرهنگی باشد. حیف از اون هزینه ووقتی که با برنامه مزخرفت وقت مردم وسرمایه ملی رو هدر دادی
امیر۹۴۹۹۱۸۲۰:۳۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
متاسفانه صدا وسیما به نوعی در تربیت این ادمها دخیل هست حالا بیاد راهشون نده؟
آرش۹۴۸۹۹۵۱۳:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
شما برنامه ها رو بخاطر آدمایی که میسازنش نگاه میکنی ؟ این محتوای برنامه هاست که من و شما رو جذب میکنه . خندوانه رو هر کس دیگه ای هم که میساخت ، اگه خوشت میامد ، وقتت رو پاش تلف میکردی . شک نکن . الان هم درگیر موج رسانه ای نشو . اون آدم هم یک برنامه سازه . و مثل خیلی از برنامه ها که حرفای سفارشی میزنن ، ( حتی اگه قبولش نداشته باشن ) ، حرف زده . با این حال چه به حرفاش اعتقاد داشته باشه چه نداشته باشه ، حق داره از امکاناتی که داره استفاده کنه . شما متناسب با اعتقادات خودت از محتوای برنامه ها استفاده کن .
ناشناس۹۴۹۰۳۷۱۳:۲۹:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ایشون هم مثل یکی از جماعت چند میلیونی خارج نشین که هم پاسپورت ایران رو دارن هم پاسپورت یک کشور دیگه. اینجا محل کسب درآمدشون هست حالا چه بصورت مشروع چه بصورت اختلاس و راه های دیگه . مهم بی توجهی هست که داره به قوانین مملکت ما میشه که ما بر اساس قانون تابعیت دوگانه رو مردود می دونیم ولی در عمل برخورد و یا پیگیری نمیشه
ناشناس۹۴۹۱۴۱۱۴:۰۳:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
میدونی جالب چیه ؟ اینکه اینها فقط تو ایران میتونن بی حساب و کتاب ، پول پارو کنن ! وگرنه خارج جز پول خرج کردن از دستشون برنمیاد که کاناداییها و باقی رفقا خوب یاد گرفتن چطور باید اینها رو بدوشن .
ناشناس۹۴۹۱۴۴۱۴:۰۴:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خندوانه میدیدی که ایشون بچه ش ایران به دنیا بیاد؟ ایشون باید ما رو شاد و خندان میکرد که تا حدودی موفق بود. یه چیزهایی رو هم بهش گفته بودن بگو که میگفت. تمام وقتی اینهمه زن و بچه مسوولان مملکت اون ور آب هستند شما از هنرمند و بازیگر و خواننده چه توقعی داری؟
ناشناس۹۴۸۸۰۸۱۲:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
این شخص خیلی پر رو شده واقعا متاسفم براش. انشالله که برنگردد ادم دو رو و ریاکار
ناشناس۹۴۸۹۳۷۱۲:۵۱:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
تو آدم ساده لوحی هستی، فکر کردی کسی که خونش تو برج های بالای شهره با امثال من و تو صادقه
ناشناس۹۴۸۸۲۰۱۲:۱۰:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
.. جای تاسف دارد چنین تفکری .. این همه ایرانی در خارج را انگ زدن و گفتن وطن دوست نیستند واقعا عجیب است نمیدانم چند سال داری و زمان جنگ چه میکردی ولی همین هایی که شما آنها را وطن دوست نمیدانید کار هایی کردن که هزاران امثال شما به گرد پای آنها هم نخواهد رسید ..
محمد مهدی۹۴۸۸۴۲۱۲:۱۵:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
باید گریست . به جایی رسیدیم که کشور خودمون به عنوان محل تولد باعث غرور و افتخار نیست . ظاهرا جمهوری اسلامی به انسانهایی میدان داده که ذره ای عرق وطن ندارند . این پولی که در کشور و بیمارستان کانادا خرج بدنیا آمدن این شازده شده از جیب این مردم بدبخت در اومده
ناشناس۹۴۸۸۶۵۱۲:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
سلام... بذارید فرزندش رو خارج به دنیا بیاره...... ولی دیگه تو ایران بهشون کار ندید. مگه کانادا کجاست؟ اوردن یه بچه سالم و صالح در کشور اسلامی میل هر مومن ازاده ای نیست؟
مقدم۹۴۸۸۶۶۱۲:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
از کی تا حالا 500هزار دلار میشه 600میلیون تومن؟؟؟!!!
ناشناس۹۴۹۹۳۲۲۰:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
نصف شو از دلار جهانگیری برداشته !
علی 671۹۴۸۸۹۳۱۲:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
این آقایون با برنامه های مسخره و تکراری شان مردم را چی فرض کرده اند مقصر رئیس های صدا و سیما هستند که آنتن صدا و سیما را در اختیار این کم ظرفیت های ..می گذارند تا بعد از سر کیسه کردن کشور با پول های باد آورده به خارج رفته و دسترنج بادآورده و مفت را در کشور بیگانه خرج تا بچه اش با تابعیت کشور بیگانه بدنیا بیاید .بهتر است خودشان هم همانجا بمانند و از درآمدهای همانجا بهره ببرند و. در ایران به این آقایون تریبون دادن .پایمالی خون شهداو بی حرمتی به مردم است .نباید به این آقایون دیگر در ایران مهلت این اسب تازی ها را داد .و ممنوع الکار شوند تا دیگر از این کارها نکنند .
اصفهانی۹۴۸۹۰۴۱۲:۳۹:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
گروه فرهنگی الف سلام من نقد شمارا می پذیرم منتهی اشکالی درنقدشماهست چطور برای اقامت وتابعیت فرزندان مقامات درکشورهای امریکایی واروپایی نقد مفصلی ازشمادیده نمیشود وفقط بایک اشاره که فرزندان مقامات هم .. ولی برای این بنده خدا نقد مفصلی ارئه کرده اید من درواقع نقدم بیشتر به مسئولان وفرزندان مسئولان هست که پشت تریبون ودرسخنرانیها شعار مرگ بر امریکا گوش فلک راکر میکند ودرعوض فرزندانشان تابعیت آن کشور را دارند ومن به همه هنرمندان برای تولد فرزندشان که به کاناداو.. سفرمیکنند نقد ندارم ولی به آقای رامبد نقدی جدی دارم که شعارش باعملش یکی نیست اگر ایشان کشورایران رادوست دارند پس چه لزومی داشت فرزندش درکانادا بدنیا بیاید؟ پس ان همه شعار در برنامه خندوانه کشک بود؟ حتما هم کشک بود هرانسان اول نقدرا برخودش بزند وبعد به دیگران آقای رامبد جوان شما ازبیت المال این کشور با دستمزد بسیار عالی ارتزاق میکنی اونوقت کشورایران لیاقت تولد فرزنددلبند شماراندارد؟ من جای صداوسیما بودم وجای رییس صداوسیما بودم اینهاییکه مشهور شده اند وهنرمندانی که بخاطر مشهور بودنشان دربرنامه های سیما از آنان استفاده میکنند برای همیشه آنهارا ازصحنه سیما محو کند واتفاق خاصی هم برای تماشاگران نمی افتد تا بدونند حرفی که میزنند اول ازهمه خودشان بحرفهایشان پایبند باشند من به دیگر هنرمندان مثل.. که یا خودشان تابعیت کشورهای دیگری رادارند ویا فرزندانشان را درآنجا بدنیا میارند اینها برای ملت مهم نیست ونباید روی این افراد حساسیت بخرج بدهیم چون اینها نه درعرصه سیاست تصمیم گیرنده هستند ونه درعرصه اقتصاد منتهی درعرصه فرهنگ چرا تاثیر پذیرهستند وبا لباس پوشیدن وظواهر اینها میتواند برای جوانانی که دوستشان دارند الگو باشد منتهی برای آحاد ملت وکشور درحدواندازه ای نیستند اینها مثل ما یک شهروند عادی هستند منتهی باپشتوانه صداوسیما به محبوبیتی دست یافتند والان فکر میکنند اگر تابعیت امریکارا بگیرند اقتصاد وسیاست ایران فلج میشود ویا صداوسیما درش بسته میشود ولی برای مجریانی مثل رامبد که عشق وطن پرستی الکی دربرنامه خندوانه ادعا میکرد پذیرفته نیست با آن دستمزد نجومی اینطوری به ملت وصداو سیما دهن کجی کند
ناشناس۹۴۸۹۱۵۱۲:۴۲:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اخه جالب اینه وقتی هم میرن اونجا کسی ادم حسابشون نمیکنه دوباره برمیگردن تا پول پارو کنن تا بتونن از هزینه اونجا بربیان
ناشناس۹۴۸۹۲۱۱۲:۴۴:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مطابق اصل 41 قانون اساسی تابعيت كشور ايران حق مسلم هر فرد ايراني است و دولت نمي‌تواند از هيچ ايراني سلب تابعيت كند، مگر به درخواست خود او يا در صورتي كه به تابعيت كشور ديگري درآيد. از طرفی دیگر هم در ماده ۹۸۹ قانون مدنی ایران آمده است: « هر تبعه ایرانی که بدون رعايت مقررات قانوني بعد از تاريخ ۱۲۸۰ شمسي تابعيت خارجي تحصيل کرده باشد، تبعيت خارجي او کان لم يکن بوده و تبعه‌ ايران شناخته می‌شود ولی در عين حال کليه‌ اموال غيرمنقول او با نظارت مدعي‌العموم محل به فروش رسيده و پس از وضع مخارج فروش، قيمت آن به او داده خواهد شد و به علاوه از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضويت مجالس مقننه و انجمن‌هاي ايالتی و ولايتی و بلدی و هر گونه مشاغل دولتی محروم خواهد بود.» متاسفانه بی توجهی به این دو مورد قانونی باعث شده است که بسیاری از افراد به گرفتن تابعیت کشور دیگری هم اقدام نمایند و همزمان از منافع و امکانات داخل کشور نیز بهره برند. آمارها حاکی از آن است که جمعیتی چند میلیونی از شهروندان کشور ما در خارج از کشور سکونت دارند که قاعدتا درصد قابل توجهی از آنها دارای پاسپورت کشور محل اقامت خود هم هستند. این مسئله از بعد امنیتی و اقتصادی بسیار مهم است و بهتر است هر چه سریعتر قوه قضائیه نسبت به روشن شدن این موضوع اقدام نماید.
ناشناس۹۴۸۹۴۲۱۲:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
٥٠٠ هزار دلار ، ششصد ميليون تومن نميشه داداش.
ناشناس۹۴۹۵۲۶۱۶:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
دلار كانادا منظوره
ناشناس۹۴۸۹۴۹۱۲:۵۵:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
کار درستی میکنه ... هرکسی اول خانوادش را دوست داره بعد کشورش را و برای ایشون هم آینده ی فرزندش در اولویت هست .‌..
ناشناس۹۴۹۴۶۵۱۶:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
دیدگاه شهدا اگه این بود که الان...
مجید۹۴۹۹۷۳۲۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
و خدایی که در این نزدیکیست! پس اونی که برای وطنش جان میده حتما دیوانست! خدایا عقل را به ما برگردون
ناشناس۹۴۸۹۵۵۱۲:۵۹:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
همه مون همینطوریم برادر! در ظاهر میگیم ایرانی قهرمان و اظهار ارادت میکنیم به نظام تا به لفت ولیسی برسیم ولی در باطن سودای مهجرت به بلاد کفر را داریم! رامبد جوان ها فقط اینجاست که با پاچه خواری درآمد دارند
ناشناس۹۴۸۹۶۵۱۳:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
این خبر قطعی نیست برای قضاوت عجله نکنید.
ناشناس۹۴۸۹۶۷۱۳:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مسئله اصلی ومشکل مملکت ما فعلا این چیزها نیست .
ناشناس۹۴۸۹۷۰۱۳:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
آخه چه ربطی داره؟ هر کسی آزاد است برای زندگی خودش تصمیم بگیرد. ایشان وظیفه دارند در برنامه های صدا و سیما همان حرف ها را بزنند و می زنند. فکر کنید اگر قرار باشد هر مجری آنچه را که دلش می خواهد در برنامه های صدا و سیما بگوید اجازه پخش می دهند؟ قطعا نه. خب ایشان وظیفه دارند بعنوان مجری یک برنامه مردم را به وطن پرستی دعوت کنند. ولی آیا کسانی که در حال مداخله در زندگی ایشان هستند اگر امکان و بودجه گرفتن اقامت کشورهای درجه اول دنیا را داشته باشند از این موقعیت استفاده نمی کنند؟ برخی از همین مقامات و نمایندگان مجلس چرا فرزندانشان خارج زندگی می کنند؟
علی۹۴۸۹۸۲۱۳:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
آقا این آدم مجری یک برنامه تلویزیونی بوده و سعی کرده به مردم نشاط بده. در حدی که میتونه. به نظرتون باید چی کار میکرده؟ تو تلویزیون میگفته مردم ما خیلی بدبختیم. میگفته از ایران متنفر باشیم. نخیر برای نشاط دادن به مردم برنامه ای داشته که البته پول خوبی هم ازش درآورده. حالا دوست داره بچش جای دیگه ای به دنیا بیاد. البته قطعا خیلی زود هم برمیگرده. وقتی سیاست مدارها این کار رو میکنن اصلا قابل پذیرش نیست. چون اونها مسوول به وجود اومدن این شرایط هستند ولی برای هنرمندا نقشی در ایجاد این شرایط نداشتن. به نظرم بیشتر کسانی هم که با این رفتارها مخالفن در نهایت به این ماجرا حسودی میکنن که چرا اونها چنین امکانی رو نداشتن. وگرنه این ماجرا اصلا عجیب نیست.
ناشناس۹۴۹۰۰۰۱۳:۱۹:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اینا پول رو ایران در میارن ولی برای این مملکت هیچ ارزشی قائل نیستن
ناشناس۹۴۹۰۰۵۱۳:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
رامبد جوان و میهن پرستی؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۹۴۹۰۱۸۱۳:۲۳:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
عزیزان به ماها چه ربطی داره، مگه دستش تو جیب ماهست؟؟؟؟؟ فرزندان اکثر مسئولین ..اونورن، با این تفاوت که .. منم اگر داشتم بچم رو میفرستادم خارج، اونجا دروغ و ریا و تزویر یاد نمیگیره. کم نداریم امثال حسابی ها و سمیعی ها و حتی دانشمندان هسته ای که شهید شدن و حتی شهید چمران که اونور بودن اما خدمتشون واسه ایران بوده.
ناشناس۹۴۹۰۲۲۱۳:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ماخیلی وطن فروشیم خیلیییییییییییی
علی۹۴۹۰۴۱۱۳:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
واقعا کار زشتی کرده , هم پاسپورت ایران قویه ، همه ارزش پول ملی، هم صنعت قدرتمندی داره. ایران ۷ میلیون مهاجر داره ، صربستان از ترس پناهنده های ما دوباره ویزا گذاشته ، بعد میگید چرا تو کانادا بچشو بدنیا آورده ؟ یعنی ایران ۸ میلیون .. بی دلیل داره ؟ لطفا به خودتون بیایید.
علی۹۴۹۰۴۴۱۳:۳۲:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۲۲
۵۰۰ هزار دلار میشه ۶ میلیارد نه ۶۰۰ میلیون
ناشناس۹۴۹۰۵۴۱۳:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
دست پروده .. رسانه ملیه ازش ایراد نگیرید ایشون یک آدم عادی نیست که میلیونها تومن پول و ببره اونور آب خرج تولد بچه اش کنه این آقا با گول زدن مردم در رسانه ملی و برنامه .. بدون محتوای خندوانه پول توی جیبش ریخت و رفت به محض تموم شدن پولش بر میگرده و ما مردم ساده دوباره با او هم صدا میشیم خیییییییلللللللللیییییییی!!!!!!!!!!!!!!
سعید۹۴۹۰۵۶۱۳:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
استاد گرامی تو کشوری که اکثر مسئولان چپ و راست فرزندانشون را به خارج از کشور می فرستند و یه جورایی همه ما دوست داریم با خارج از کشور رفت و آمد کنیم و اگر انجام نمی دهم چون نمی توانیم چرا بی خودی به ایشان می تازید آیا خود شما می توانستید نمی کردید؟ کمی منصف باشیم.
ناشناس۹۴۹۰۵۸۱۳:۳۸:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
برادرهای عزیز اینها هنر پیشه هستند وهیچگونه عرقی به کشور ندارند ،فقط رول خودشون را خوب بازی می کنند تا جیب بیت المال وخلق الله را خالی کنند وبروند دنبال عشق وحالشون .بیچاره رسانه میلی ،چه حالی بین بنی بشرها داد
ناشناس۹۴۹۰۵۹۱۳:۳۸:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اختیار خودش و زن و بچش رو داره و تو هر گوشه دنیا که بخواد می تونه اینکارو انجام بده . مشکل من و شما هستیم که برنامه ها و نظرات اینها رو تایید می کنیم و این بازیگران رو بزرگ می کنیم . که چی ! این آقایون و خانمها مثل همه ی ما هستند . چه معنی داره که یه عده برای دیدنشون صف می کشند( نمایشگاه کتاب) و ... بهتر نیست هر کسی خودش سعی کنه تا شخصیتی بشه و به مدارج بالا برسه .
ناشناس۹۴۹۰۶۵۱۳:۴۰:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مشت نمونه خرواره.
ناشناس۹۴۹۰۶۹۱۳:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
وقتی نماینده مجلس می گوید وطن انجایی است که اسلام است از امثال رامبد چه انتظاری دارید؟
ناشناس۹۴۹۳۶۲۱۵:۲۱:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اسلام هم که توی تورنتو است.
مهدی حسین نیا۹۴۹۰۷۳۱۳:۴۴:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مگه 500 هزار دلار 600 ملیون تومن میشه؟ دلار 13000 تومن. میشود 6 ملیارد 500 ملیون تومن. یا 6 ملیاردش در تایپ از قلم افتاده یا دلار 1100 تومنی رامبد گرفته.
کیان۹۴۹۰۸۴۱۳:۴۷:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
منطق و نوع دیدگاه تحلیل درست بود
ناشناس۹۴۹۱۰۲۱۳:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خوشحالم که از اول از برنامه خندوانه متنفربودم.....
ناشناس۹۴۹۱۱۲۱۳:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مشکل کشور ما فقط دورویی و ریاکاری است
ناشناس۹۴۹۱۲۹۱۴:۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
وقت اونه که جناب خان يک آهنگ نيز براي اين کار رامبد بخونه!
ناشناس۹۴۹۱۵۱۱۴:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
یه درصد کوچولو بهش حق بدید...خوب ،آینده فرزندش مهمه براش
ناشناس۹۴۹۱۷۳۱۴:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مشکل جای دیگری است، منم اگر میتوانستم همین کار را میکردم.
نیایش۹۴۹۲۱۸۱۴:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
به نظر من هرکس چنین کاری کرد باید شهروند درجه دو ایران باشد
حسين۹۴۹۲۲۲۱۴:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
پس نتيجه ميگيريم آدمها مجازند شيبه حرفهاشون نباشن حتي خلاف گفتارشون باشن
سیدرضا۹۴۹۲۳۴۱۴:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
باسلام اگربه این وقایع عمیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که این اشکال در واقع در نظام آموزشی کشور است که حس وطن پرستی را از کودکی در مردم ایران بدرستی شکل نمی دهد. امری که با زیرکی نویسنده نیز در متن بالا بدان توجه کرده بود
ناشناس۹۴۹۲۴۲۱۴:۳۹:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اگر امکان هم چکاری برای نویسنده محترم وجود داشت؟ ایشان نمی رفتند؟ فرزندان رده های اول کشور مگر در آمریکا تحصیل نکرده و الان تحصیل نمی کنند؟ آمریکا مطلوب همه انسانهاست. جهان امروز در آمریکا خلاصه می شود
ناشناس۹۴۹۲۴۳۱۴:۳۹:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
دیدگاه امیر مهدی ژوله در این مورد جالب بود. به هر حال ایشون با برنامه خنده وانه مردم رو شاد کردند. نکردند؟ حالا با پولی که از راه درست در اومده برای زندگی خودش تصمیمی شخصی گرفته.پولش دزدی بوده؟ رانت بوده؟ مردم شاکی هستند چون کلا خسته شدن از یک سیستم دروغ. این ناراحتی رو سر رامبد خالی می کنند. اگر نه در شرایط عادی پول سالم رو می تونه هر جور دلش می خواد خرج کنه
ناشناس۹۴۹۹۴۷۲۰:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
امیر مهدی ژوله هم میخواد پیشاپیش کارهای آینده اش رو توجیه کنه عزیز دل
ناشناس۹۴۹۲۷۱۱۴:۵۲:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
كدام وطن دوستي اينا نان را به نرخ روز ميخورن منافعشان هرجا تضمين باشه مثل باد به اون طرف ميوزند
آزاده۹۴۹۲۸۱۱۴:۵۵:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ریا و ریاکاری همین و بس
ابو۹۴۹۳۰۱۱۵:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اشتباه بعضي از ما ايرانيها اينه كه فكر ميكنيم هرمجري كه هر حرفي را در برنامه هاي تلويزيوني يا در فيلم سينمايي زد به اون اعتقاد داره و عمل ميكنه در صورتيكه بايد قبول بكنيم كه اينها بازيگر حرفه اي سينما و تاءتر هستند براحتي اشكشان در مي آيد يا قهقهه ميزنند و خيلي از حالات را اجرا ميكنند كه ما باورمان ميشود واقعي است در صورتيكه واقعا" دارند فيلم بازي ميكنند ما بايد حواسمان باشد كه هر كسي را الگوي خودمان قرار ندهيم .
.....۹۴۹۳۷۹۱۵:۲۷:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
فرزند سوم بنیامین بهادری ایران به دنیا اومده. به گفته خودش چون خانواده همسرش امریکا زندگی میکردن برای تولد بچه دومش رفته امریکا.
سعید تازشی۹۴۹۴۳۹۱۵:۵۲:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
من از آقای جوان تعجب نمیکنم چون ایشان بر اساس شخصیت و ذهنیت ذاتی خودشان عمل کردند,اما از این ملت تعجب میکنم که تا چه زمانی میخواهند به افرادی دلخوش باشند و آنها را بعنوان الگوی خود انتخاب کنند که در عمل هیچ وقت برای جامعه و ملت خود ارزشی قائل نبوده و نیستند
علی۹۴۹۵۱۰۱۶:۲۰:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مردم عزیز و بشدت احساساتی ما که همیشه هم از این ناحیه بیشترین ضربه ها را میخورند کی میخواهند بفهمندکه زندگی خصوصی و خانوادگی یک بازیگر با آنچه که روی صحنه اجرا میکند میتواند کاملا متفاوت باشد.
ناشناس۹۴۹۵۵۲۱۶:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ان الانسان لیطغی ان راه الستغنی نحوه برخورد صدا و سیما با افرادی مثل رامبد که ظرفیت ندارند آنها را به طغیان و سرکشی از محدوده های مقبول جامعه سوق می دهد. آیا رواست که پول این مردم و اقدام به تولد فرزند در خارج آنها را مورد آزار روحی قرار دهی؟
ناشناس۹۴۹۶۰۲۱۷:۱۳:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
حالا کانادا که همچین جای بدرد بخوری هم نیست. چون آمریکا راهشون نمیدن میرن کانادا که نزدیک به آمریکا باشند. مهاجرت به کانادا اتلاف وقت و سرمایه است، آنهایی هم که رفتند یا روی برگشتن ندارند و یا دارند تو ایران زندگی می‌کنند و از اقامتشون در کانادا برای پز دادن به اطرافیانشون استفاده میکنند!
ناشناس۹۴۹۷۷۵۱۸:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
حالت خوبه؟ اینا رو از کی شنیدی؟
ناشناس۹۴۹۶۰۴۱۷:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
۵۰۰ هزار دلار نه. ۵۰ هزار دلار. اشتباه تایپی!
ناشناس۹۴۹۶۱۲۱۷:۱۷:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
حساب رضا قوچان نژاد رو جدا کنید. اون بنده خدا که تمام زندگیش خارج کشوره قرار نیست بچش رو بیاره تو ایران به دنیا بیاره
اكبر۹۴۹۶۳۸۱۷:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
بنظرم با اين همه نظرات منفي عطاي كانادا را به لقايش ببخشد و بياد همين ايران . اونوقت ازاونوري نيفتيد كه به به رامبد وطن دوست.
ناشناس۹۴۹۶۴۷۱۷:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
باید خون گریست برای کشوری که رامبد جوان ونگار خانم هنربندان آن باشند...
ناشناس۹۴۹۶۸۳۱۷:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
بازیگر و نغمه خوان رود کانادا هم پیرزن و "جوان" رود کانادا خواهند مگر تخم طلا بگذارند در موعد زایمان رود کانادا
ناشناس۹۴۹۷۱۱۱۸:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مردم وطن دوستی را از مسئولین کشور یاد میگیرن، مسئولینی که اختلاس میکنن، تو کانادا سرمایه گذاری میکنند، بچه هاشون در آمریکا زندگی میکنن، اگر این کارا بده چرا یقه مسئولین را نمیگیرید چرا ن.. ، ا.. و خیلی ها دیگه بچه هاشون را برای درس خواندن فرستادن آمریکا؟ چرا تو کانادا و دبی سرمایه گذاری میکنن؟
ناشناس۹۴۹۷۷۱۱۸:۴۶:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اینها یک مشت ادم نان به نرخ روز خور هستن و مرگ برای همسایه میخواهند
ناشناس۹۵۰۰۸۷۲۳:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
یکسری حس وطن پرستیشان فقط برای جارو کردن پول بیت المال است من اصلا از برنامه خندوانه متنفر شدم لطفا دیگه پخش نشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین