۹ روز تا حذف طرح «زوج‌ وفرد» در پایتخت/ همه‌ چیز در مورد طرح جایگزین

گروه اجتماعی الف،   3980322011 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابعاد مختلف طرح حذف «زوج و فرد» و طرح جایگزین را که از اول تیرماه اجرایی می‌شود را تشریح کرد.

۹ روز تا حذف طرح «زوج‌ وفرد» در پایتخت/ همه‌ چیز در مورد طرح جایگزین

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر حذف طرح زوج یا فرد از ابتدای تیر ماه، گفت: از آنجایی‌که منابع متحرک، بخش عمده آلودگی هوا را بر عهده دارند می‌بایست تقاضای سفر را مدیریت کنیم چرا که در دنیا از دو روش دیگر یعنی تولید سوخت باکیفیت و تولید وسایل نقلیه استاندارد نیز استفاده می‌شود اما در کشور ما از آنجایی‌که بر روی دو روش فوق‌الذکر نمی‌توان نظری داد، بر همین اساس مدیریت تقاضای سفر را می‌توان در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در شیوه مدیریت تقاضای سفر می‌بایست رفتار مردم را به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سوق داد تا علاوه بر کاهش تعداد سفرهای تک نفره، هزینه نیز کاهش یابد، افزود: در سال ۸۴ طرحی تحت عنوان «زوج یا فرد» در هسته مرکزی شهر تهران اجرایی شد که براساس آن رقم سمت راست پلاک، ملاک ورود به محدوده بود اما بعد از مدتی بررسی‌ها نشان داد که نه‌تنها این طرح موفقیت‌آمیز نبود بلکه باعث ایجاد مشکلاتی نیز شده است به‌گونه‌ای که افزایش سرانه استفاده از موتورسیکلت، ایجاد شغل‌های کاذبِ موتورسیکلت محور، افزایش سرانه مالکیت خودروی شخصی، افزایش آلودگی هوا و افزایش تخلفات به‌منظور ورود به طرح را ازجمله معایب اجرای طرح زوج یا فرد می‌دانند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در سال ۸۴ تنها دو میلیون خودرو در تهران تردد می‌کرد که نصفی از این خودروها پلاک فرد و مابقی پلاک زوج بود افزود: آن زمان سرانه مالکیت خودرو ۱۷ صدم بوده است و حالا می‌بینیم که تعداد خودروهای پایتخت دو برابر شده است، در آن زمان جمعیت تهران حدود هفت میلیون نفر بوده، اما حالا به بیش از ۹ میلیون نفر رسیده است و قطعاً راهکاری که آن زمان برای دو میلیون خودرو در نظر گرفته بودند، اکنون جوابگوی پنج میلیون خودرو نیست و سال‌هاست که طرح زوج وفرد از سقف اضطرار خود عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها کارشناسان به این جمع‌بندی رسیده بودند که با توجه به عوارض و نقاط ضعف طرح زوج یا فرد، زمان انقضای این طرح به سر آمده و باید طرحی دیگر برای کاهش آلودگی هوای تهران تصویب کنند اما اراده‌ای برای اعمال تغییرات وجود نداشت، ادامه داد: رفع آلودگی هوا و ترافیک جزو مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم است و تنها ابزاری که در اختیار شهرداری است، مدیریت عرضه و تقاضای سفر است که باید از آن استفاده کنیم که بر همین اساس ایجاد تغییرات در طرح ترافیک و زوج وفرد را در دستور کار خود قرار دادیم و با انجام مطالعات مختلف با دانشگاه تربیت مدرس توانستیم به الگوی جایگزین برسیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه پس از بررسی‌های فراوان، طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» به‌جای طرح زوج یا فرد تعیین و در شورای ترافیک تهران نیز توانست با کسب رأی مثبت به تصویب برسد، گفت: محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور است و محدوده «زوج یا فرد» از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود که حالا در همین محدوده طرح جدید اجرایی می‌شود.

حواستان به تردد در پنجشنبه‌ها باشد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه زمان اجرای روزانه طرح جدید ترافیکی ۶:۳۰ تا ۱۹ است، افزود: روزهای جمعه و ایام تعطیل همانند گذشته طرح‌های ترافیکی اعم از طرح ترافیک و زوج یا فرد اجرا نمی‌شود، البته در روزهای پنجشنبه، اگرچه همانند سال گذشته طرح ترافیک نداریم ولی در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق، طرح کنترل آلودگی هوا برقرار خواهد بود؛ یعنی تردد روز پنجشنبه جزو سهمیه ۲۰ روزِ هر فصل محاسبه می‌شود و بعد از ۲۰ روز هم مشمول پرداخت عوارض محدوده دوم می‌شود. در واقع بعد از این، پنجشنبه‌ها نه هزینه سال‌های قبل‌تر را دارد و نه شلوغی محدوده در سال ۹۷ را. یک وضعیت بینابین که از دو جهت به نفع مردم و ترافیک شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملاً علاوه بر روزهای تعطیل، خودروهای پلاک فرد ۲۶ روز و خودروهای پلاک زوج، ۳۹ روز مجاز به تردد هستند گفت: معلوم نیست بر اساس چه عدالتی این تبعیض آشکار سال‌ها میان شهروندان تهرانی ایجاد شده؟ این در حالی است که در طرح جدید ترافیکی، این روزهای رایگان برای همه خودروها یکسان در نظر گرفته‌شده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه بر اساس مصوبات قانونی، از اول تیرماه امسال اجرای طرح زوج یا فرد در تهران پایان می‌یابد و طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» جایگزین آن می‌شود گفت: در هر فصل (سه ماه)، خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و خودروهای پلاک غیرتهران ۱۵ روز مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق هستند که زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای تردد است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این را هم گفت که این ۲۰ روز قابل انتقال به فصل دیگر نیست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این‌که شهروندان دقت داشته باشند که شمارش تعداد روزهای مجاز برای تردد رایگان در محدوده دوم مشروط به این است که ثبت‌نام در سامانه «تهران من» انجام شده باشد ادامه داد: عوارض تردد در این محدوده در روزهای فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین‌شده است و باید تمامی دارندگان خودروهای شخصیِ ساکن تهران و همچنین ساکنان دیگر شهرها که با خودرو شخصی قصد سفر به تهران را دارند، قبل از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند و حساب آن‌ها به میزان کافی، شارژ داشته باشد.

تخفیف برای ساکنان محدوده زوج وفرد سابق

پورسیدآقایی در مورد وضعیت ساکنان محدوده زوج وفرد سابق نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر محدودیت‌های تردد با خودرو برای ساکنان این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده بود، افزود: ساکنان با اجرای طرح جدید از امتیاز جدید و ویژه‌ای برخوردار شده‌اند به‌گونه‌ای که تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا برای آن‌ها در نظر گرفته شد و این در حالی است که یک‌بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷ نیز برای ساکنان رایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از ساکنان محدوده زوج وفرد آغازشده و آن‌ها می‌بایست برای برخورداری از این تخفیف علاوه بر اینکه در سامانه «تهران من» ثبت‌نام می‌کنند، مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید برسانند، گفت: ساکنان برای بهره‌مندی از امتیازات سکونت در محدوده می‌بایست پس از ثبت مشخصات محل سکونت خود به همراه مدارک شامل سند یا اجاره‌نامه قانونی و فیش پرداخت عوارض نوسازی و پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ساکنانی که در محدوده طرح ترافیک مستأجر هستند اگر در بخش سکونت آن‌ها تاریخ پایان سکونت درج‌شده باشد، می‌بایست هرساله برای ثبت‌نام مجدد به‌عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک اقدام کنند گفت: هر واحد مسکونی تنها برای یک خودرو می‌تواند از تخفیف بهره‌مند شود. طبعاً برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، این تخفیف ۵۰ درصدی به عوارض تردد در هر دو محدوده تعلق می‌گیرد اما ساکنان محدوده دوم (کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق) فقط برای عوارض همان محدوده دوم از تخفیف برخوردارند.

پیامک به شهروندان بدون موجودی

وی با بیان اینکه با هماهنگی پلیس راهور ناجا، مهلت یک‌ماهه‌ای نیز برای پرداخت عوارض طرح ترافیک و جلوگیری از جریمه در نظر گرفته‌شده است گفت: بر این اساس، شهروندانی که با خودرو شخصی وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند اما در حساب خود موجودی کافی نداشته‌اند یک ماه مهلت‌دارند بدهی خود را پرداخت کنند تا در فهرست اعمال جریمه قرار نگیرند اما دقت داشته باشید که برای دریافت «هشدار پیامکی» باید در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده باشند.

به گفته پورسیدآقایی دریافت پیامک هشدار، رایگان است و هزینه‌ای برای شهروندان ندارد.

تخفیف ۲۵ درصدی معاینه فنی برتر در طرح جدید

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در طرح جدید نیز تخفیف برای معاینه فنی برتر در نظر گرفته‌شده است ادامه داد: ۲۵ درصد تخفیف برای دارندگان معاینه فنی برتر در نظر گرفته‌شده است و خودروهای با عمر کمتر از چهار سال که الزامی به اخذ معاینه فنی عادی ندارند نیز می‌توانند برای برخورداری از تخفیف معاینه فنی برتر به مراکز صدور معاینه فنی مراجعه کنند.

پورسیدآقایی در مورد هزینه‌های طرح ترافیکی جدید نیز با بیان اینکه هزینه این طرح نیز بر اساس زمان تردد، نوع معاینه فنی و… محاسبه می‌شود گفت: در کل هزینه تردد، نصف هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۴۸۲۶۳۰۶:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
کی حفظ می کنه این همه مقررات رو!!!!! ای بابا جمع کنین .. این بساطی که راه انداختین. اصلش گرفتن پول بیشتره و دیگه هیچ! شهروندان درجه ۲ باید هزینه عبور و مرور شهروندان درجه یک را از طرح ترافیک و خطوط ویژه اتوبوس رانی بپردازند! هی فشار بیارید به مردم ، هی فشار بیارید..
ناشناس۹۴۹۹۹۸۲۱:۵۲:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
حرف درست است و طرح زوج و فرد فایده زیادی نداشته. دهلی نو پایتخت هند هم همین طرح را اجرا کرد و الان موتور سیکلت ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند. باید در ایران مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی و بخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری هدایت کرد. الان در پاریس یا لندن یا آمستردام مردم ماشین نمی خرند چون هزینه نگهداری و پارکینگ و مالیات بر خودرو بسیار زیاد است.
ناشناس۹۴۸۲۷۷۰۷:۱۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
فقط و فقط زورتان به مردم میرسد. سوخت مناسب که .. نداریم! خودروی مناسب که ..نداریم! حمل و نقل عمومی با کیفیت ..نداریم ..مردم 365 روز بیمه بدهند ولی نصف آنرا حق استفاده از خودرو داشته باشند! هر جا بخواهید بروید پول باید بدهید و تا وقتی پول میدهید 365 روز سال آزادید و گور پدر آلودگی و این حرفها!!!
مسعود۹۴۸۲۸۴۰۷:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مسخره است . همش به خاطره پوله
ناشناس۹۴۸۸۴۵۱۲:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خوب عزیزم این شورای شهر با رأی خودمون امور تهران را تو دست گرفته ؛ باید از چشم بسته رأی دادن خودمون شاکی باشیم
حامد امیری۹۴۹۷۹۱۱۹:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
متاسفانه مقصر کسانی هستند که مانع از کاندیداتوری نخبگان و اصلاحگران و دلسوزان شده و مردم را مخیر به انتخاب بین بد و بدتر می کنند!
ناشناس۹۴۹۳۰۷۱۵:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
همگی استعفا بدهید بروید بد زدن با این شهر داری
ناشناس۹۴۹۷۱۴۱۸:۰۴:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۲۲
هر چیزی از جمله زندگی در پایتخت هزینه خودش رو داره. کار درست اینه که تجمع سرمایه گذاری و خدمات و رفاه در شهر تهران متمرکز نشه
بنده خدا اصل۹۴۸۲۸۶۰۷:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
شما دنبال پول و درآمد بیشتر هستید بقیه مطالبی که میفرمایید شعر است.
ناشناس۹۴۸۲۹۵۰۷:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
رفع آلودگی هوا و ترافیک جزو مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم است درد شما فقط گرفتن پوله
ناشناس۹۴۸۳۸۲۰۸:۳۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
وی با بیان اینکه در حال حاضر عملاً علاوه بر روزهای تعطیل، خودروهای پلاک فرد ۲۶ روز و خودروهای پلاک زوج، ۳۹ روز مجاز به تردد هستند: من پیشنهاد می کنم ایشون یک بار دیگه ریاضی کلاس اول دبستان رو با معلم خصوص آموزش ببینه، در حالی که به غیر از پنج شنبه ها و جمعه ها چیزی حدوده 150 روز برای روزهای زوج هفته و 100 روز برای روزهای فرد هفته میشد از محدوده طرح زوج و فرد استفاده کرد من نمیدونم با چه جور حساب و کتابی ایشون به اعداد 26 روز برای روزهای فرد و 39 روز برای روزهای زوج رسیدن ؟! من میخوام بدونم کدوم دانشگاه به ایشون مدرک مهندسی داده و از اون بدتر کدوم آدم ناآگاهی( م. ن ) ایشون رو با این سطح سواد معاون شهرداری کرده ؟!
ناشناس۹۴۸۳۹۳۰۸:۳۸:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
اصلا بحث الودگی هوا مطرح نیست شما مردم راقلک فرض کرده اید و می خواهیدضعف مدیریت خود را با پول جبران کنید
ناشناس۹۴۸۴۰۹۰۸:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۲
به نظر طرح درست و کارشناسی شده ای نیست.. متاسفم که مدیریت در کشور ما به نحو آزمون و خطاست!
ناشناس۹۴۸۴۱۴۰۸:۴۹:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ساکنان محله های زوج و فرد از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردارند!!؟ باید معاف باشند. می دانید چقدر باید هزینه کنیم در طول سال؟
ناشناس۹۴۸۴۳۴۰۹:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ایکاش بجای اینکه آنقدر در حق من بچه تهرون ظلم روا کنید با این طرح ها فکری برای منع ورود و کمک به بازگشت مهاجرینی که عامل بی انضباطی شهری شده اند می کردید.چه دلیلی داره من تو زادگاه خودم با این همه محدودیت مواجه باشم؟؟
ناشناس۹۴۸۴۶۹۰۹:۳۱:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
لعنت بر شما که به بهانه آلودگی و غیره سعی به سرکیسه کردن ملت را دارید
ناشناس۹۴۸۴۷۳۰۹:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
الان مثلا شما دارید عدالت را اجرا می کنید؟ این چه عدالتی است که ساکنین محدوده حتی برای خروج از طرح باید عوارض بپردازند؟ این چه عدالتی است که تفاوت اتومبیل های غیر شماره تهران با تهران فقط 5 روز است؟ این چه عدالتی است که عوارض اتومبیل را برای همه روزها می گیرید ولی فقط 20 روز افراد حق استفاده از اتومبیل دارند و برای اضافه آن باید عوارض بدهند؟ شما در شهرداری به فکر مردم هستید که اینقدر از مردم حرف می زنید؟ آیا اگر کسی پول داشته باشد و هر روز پول بدهد و وارد طرح بشود عدالت اجرا شده است؟ متاسفانه این طرح هم مشکلاتی بیش از طرح قبلی دارد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند. این طرح ها که حتی پلیس هم آن را قبول ندارد فقط برای کسب درآمد است!
ناشناس۹۴۸۵۰۲۰۹:۴۷:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
آزادی یعنی اینکه همه این چیزهایی که گفتی جمع بشه زوج وفرددیگه چه صیغیه.منه جانباز شیمیایی بخاطرنبود امکانات پزشکی در شهرستان واینکه چون عدالت نیست و همه امکانات توتهران جمع شده هر وقت میخوام بیام برای امورات درمانم ازاین همه قوانین دست وپابسته طرح وجریمه شدن دلهره دارم.
ناشناس۹۴۸۵۰۹۰۹:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
در طرح زوجو فرد هر کس با دو ماشین زوج و فرد تمام ماه تردد می کرد در طرح جدید باید 4 ماشین داشت تا در تمام ماه تردد کنید 4*20 = 80 بنابراین نام طرح باید به طرح افزایش تغییر یابد.
ناشناس۹۴۸۶۸۴۱۱:۰۹:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
البته باید 4 تا خونه هم داشته باشه!!! چون مجوز ارایه تخفیف به هر ماشین به ازای فقط یک خانه خواهد بود
ناشناس۹۴۸۵۵۳۱۰:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
نیاز به دانشگاه تربیت مدرس نداشت که الکی بزرگش میکنی! میومدی از من یا هر کدوم از شهروندان می پرسیدی بهترین راه حل ها رو به دست می آوردی.
بابايي۹۴۸۵۷۶۱۰:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
كلي پول بده ماشين بخر بعد كلي هم پول عوارض و ماليات و خرج خود ماشين بده آخرش هم حق نداري بياريش بيرون!!!!! با اين وضعيت معيشتي الان كرايه ها سوبله ميشه اونوقت مي گين به فكر ملت هستين؟ چرا محل كار هايي رو هم كه تو طرحه حساب نمي يارين؟ فقط ملت و گير آوردين كه هر چي مي تونين توسرش بزنين . خدا خودش صاحب مملكت و برسونه
ناشناس۹۴۸۵۹۴۱۰:۳۲:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مردم دیگه گنجایش این همه فشار رو ندارن - در این زمان که اکثر مردم در وضعیت بحران هستن گرفتن پول بیشتر یا فروش ماشین بیشتر به مردم چه معنی داره؟
ناشناس۹۴۸۶۲۳۱۰:۴۵:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۲۲
آقای پورسید آقایی و دیگرانی که برای مردم نقشه پشت نقشه می ریزند ماشین دولتی زیرپایشان را تحویل بدهند و مثل سایرین خودروی شخصی شان را سوار شده و طرح و معاینه بگیرند ببینم باز هم از این کارها می کنند؟ خودشان تافته جدابافته از مردم شده اند اینطوری هم دارند سر مردم بلا و سختی در می آورند!
محرابی۹۴۸۶۷۳۱۱:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
با سلام - این طرح خودش به تنهایی یک ... تمام و کمال است که جلوی چشم همگی و با اطلاع رسانی عمومی انجام می شود. زیرکانه از مردم یغماگری
ناشناس۹۴۸۶۷۴۱۱:۰۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
طرحی به نفع ثروتمندان و به ضرر اقشار متوسط و ضعیف، ثروتمندان به راحتی با خرید چهار خودرو میتوانند کل فصل را، رایگان در طرح ترافیک عبور و مرور کنند. جای تاسف دارد اینگونه طرحهایی تبعیض آمیز.
ایرانی۹۴۸۸۶۱۱۲:۲۰:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۲۲
چرا مثل .. حذف نمیکنید چرا بعد سالها هنوز مدیریت بلد نیست چرا آنقدر میپیچونید
ناشناس۹۴۸۹۴۵۱۲:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
این طرح به نفع ثروتمندان است آن راننده ای که با ماشین خود مسافر کشی میکند را با پولداری که در خانه ۲ یا ۳ ماشین دارد مقایسه کنید آن یکی برای کمک به حمل و نقل عمومی و درآمدش باید عوارض دهد و آن پولدار هر وقت عشقش کشید با یکی از ماشین ها به داخل طرح میرود
ناشناس۹۴۹۰۵۲۱۳:۳۶:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
طرح خوبیست. دوستانی که به همه چیز ایراد میگیرند، پیشنهاد دهند.
ناشناس۹۴۹۱۱۵۱۳:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ببخشید در مورد اینکه بیمه ی ماشین هم بیست روز در فصل در نظر گرفته بشه کی اعلام می کنید؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹۴۹۱۲۲۱۳:۵۸:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
ما باید هم پول بیمه و هم عوارض سالانه و ... رو کامل پرداخت کنیم هم اینکه نتونیم از خونه بریم بیرون مگر اینکه پول بدیم؟؟؟ این عین حق الناسه آقایون محترم.
ناشناس۹۴۹۳۸۶۱۵:۲۹:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خیلی ظلمه برای اینکه مسافرکش ها و وانتی های شهرستانی تو تهران راحت باشند من بچه تهرون مجبور بشم نصف ماه خودروم رو تکان ندم!
ناشناس۹۴۹۴۸۹۱۶:۰۹:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
شواری شهری که قراره عصای دست مردم باشه شده شمشیر روی سر مردم
ناشناس۹۴۹۵۶۰۱۶:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
" با توجه به کامنت ها" فعلا .. بر شما تا طرح اجرا بشه ببینیم چطوره
ناشناس۹۴۹۶۲۵۱۷:۲۳:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
به ازای هر کد ملی یک ماشین ثبت کنید در نتیجه میتوان همه امور مربوط به ترافیک سرقت پارکینگ و ..را مدیریت کرد ولی امان از رانت خودروسازان و دولت که حاضرن به خاطر منافع خود ..
مهدی۹۴۹۸۳۳۱۹:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
مسخره کردین ما رو اون از وضع اتوبوس و حمل نقل عمومی واقعا روتون ميشه پول زور اينجوری بگيرين اونم به بهانه آلودگی هوا زمستان امسال اجرا کنین طرح رو به صورت آزمایشی ببينين چقدر تاثیر داره پول میخواین بگيرين الکی داستان درست نکنین
ناشناس۹۴۹۹۳۴۲۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
طرح هایی برای سرکیسه کردن مردم ، دست کردن در جیب مردم و خلاصه تامین هزینه ها بعلت ندانم کاری های مدیران ..
محمد۹۵۰۰۰۴۲۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۲۲
امروز رفتم به اصطلاح تو این طرح کارشناسی تو دفاتر شهرداری ثبت نام کنم بعد دو ساعت تو صف بودن طرف یه چیزایی ازم مطالبه میکرد تازه میگفت چون سند ملک ب نام پدرته باید چه کنی و.. برگه رو ازش گرفتم تا مسیر خونه فقط نفرینشون کردم. ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین