جهانگیری و شعار مبارزه با فساد/ کمیسیون بهداشت، معطل سفر علی نوبخت به آمریکا/ چرا کیفرخواست نجفی چندروزه صادر شد؟

گروه سیاسی الف،   3980321174 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

جهانگیری و شعار مبارزه با فساد/ کمیسیون بهداشت، معطل سفر علی نوبخت به آمریکا/ چرا کیفرخواست نجفی چندروزه صادر شد؟

خطر مجلس پوپولیست، نزدیک است

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات امسال مجلس گفت‌وگویی با خبرآنلاین داشته است. ایمانی در بخشی از این مصاحبه گفت: «من به جای پیش‌بینی آرزویم را در این زمینه بیان می‌کنم و آن هم این است که آرزو می‌کنم یا طیف‌های اصلاح‌طلب وارد مجلس شوند یا اصولگرایان، اما افرادی که به مجلس نیایند که هیچ سبقه سیاسی روشن و شاخصی نداشته باشند که مجلس را دچار آشفتگی کنند. یک مجلس اصلاح‌طلب بر مجلسی که نمایندگانش هویتی سیاسی ندارند ارجح است. اگر بخواهم صریح‌تر بگویم نگرانم که ما در مجلس آینده گرفتار پوپولیسم بشویم...

من تنها نگران این هستم که مردم از جریان‌های سیاسی موجود دلزده شوند و به خصوص در شهرهای کوچک به افرادی رای بدهند که هیچ‌گونه سابقه سیاسی و اعتقادی نداشته باشند و مردم به‌خاطر اینکه نه به اصولگراها نه به اصلاح‌طلبان رای بدهند، به سمت این افراد بروند. این را خیلی مهم‌تر می‌دانم که مجلس آینده اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب.»

بیشتر بخوانید:

ایمانی: آرزو می‌کنم مجلس آینده پوپولیست نباشد/ اصولگرایان احتمالا با چند لیست در انتخابات شرکت می‌کنند

***

چرا کیفرخواست نجفی چندروزه صادر شد؟

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحقیقات پرونده مربوط به محمد علی نجفی و قتل میترا استاد در مدت کمتر از ده روز تکمیل شده و این سرعت عمل برای وکلا و حقوق دانان شائبه‌ای ایجاد کرده: گفت سرعت عمل در دستگاه قضائی خواست همه مردم است. به ویژه در پرونده‌هایی که بازتاب عمومی داشته و افکار عمومی را جریحهدار کند.

وی افزود: هر پرونده‌ای که بازتاب عمومی داشته و افکار عمومی را جریحه دار کند ما سریعاً رسیدگی می‌کنیم که به این پرونده هم به سرعت و به صورت ویژه رسیدگی می‌کنیم. پرونده قتل خانم استاد در این رده قرار داشت و علاوه بر آن پرونده از منظر قضائی پرونده قتل جناحی خانوادگی بود و با هیچ ابهامی هم در مرحله تحقیقات و دادسرا با آن مواجه نشد و تحقیقات انجام شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: وضعیت قتل، اقاریر متهم و تحقیقات پزشکی قانونی و تحقیقاتی که در دادسرا باید انجام می‌گرفت شفاف بود و این مسئله اختصاص به این پرونده ندارد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: خواهشم این است که در این رابطه فضاسازی ایجاد نشود چون ما پرونده‌های متعدد دیگری هم داشته‌ایم که خیلی سریع رسیدگی کردیم و چون سیاسی نبود و جریان سیاسی پشت آن قرار نداشت سریعاً رسیدگی کردیم و مورد تحسین هم قرار گرفتیم مانند پرونده بنیتا که سریعاً رسیدگی شد و جریان سیاسی پشت آن نبود.

وی خاطر نشان کرد: در مورد این پرونده یکی از نمایندگان مجلس که تحصیلات حقوقی هم دارند به من زنگ زد و گفت که در این پرونده از شاهد تحقیق نشده که گفتم آیا احدی غیر از قاتل و مقتول از این قضیه اطلاع داشته و یا به هنگام قتل آنجا بوده است و به آن نماینده اعلام کردم نباید وقتی شاهدی نیست شاهد بسازیم و بتراشیم.

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی: اقدام یک راننده برای امر به معروف اثربخش بود/ توضیحات درباره آزادی زکا، پیامک‌های کشف حجاب و بازداشت‌شدگان روز کارگر

***

شکایت آخوندی به هیئت نظارت رد شد

جواد جمال نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شکایت عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به دلیل ایراد اتهاماتی به آخوندی افزود: قاضی‌پور به هیئت نظارت دعوت و توضیحاتی را ارائه کرد که با توجه به منطبق بودن توضیحات وی با اظهارات شاهد که خود دارای مسئولیت است، هیئت نظارت به این نتیجه رسید که اظهارات نماینده مردم ارومیه خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

بیشتر بخوانید: شکایت مجمع تشخیص و شورای نگهبان از دو نماینده

***

جهانگیری و شعار مبارزه با فساد

اسحاق جهانگیری، معوان رئیس‌جمهور در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته است: «متاسفانه شاهد تکرار فسادهای مشابه در کشور هستیم. پرونده‌های فسادی که کشف و با آنها برخورد شده است نباید رها شوند، بلکه باید ضمن برخورد با موارد مختلف فساد، رویه ها و روندها نیز اصلاح شود تا از تکرار وقوع فسادهای مشابه جلوگیری شود...

در مبارزه با فساد نباید تعلل و سستی به خود راه دهیم و باید با جدیت در این مسیر گام برداریم و در عین حال از عملکرد نظام در امر مبارزه با فساد قاطعانه دفاع کنیم.»

بیشتر بخوانید:

جهانگیری:‌ در مبارزه با فساد نباید سستی به خود راه دهیم/ روز به روز بر اقتدار کشور افزوده می‌شود

در این زمینه باید گفت متاسفانه در کشور ما رسم بر این است که مسئولین کشور به جای پاسخگویی درباره عملکردشان مدام از اینکه چه کارهایی باید انجام شود سخن می‌گویند. جهانگیری هم در زمینه مبارزه با فساد از همین رویه پیروی می‌کند.

جهانگیری به جای پاسخگویی درباره عملکردش در پیشگیری و مبارزه با فساد در شش سال گذشته که معاون اول رئیس‌جمهور بوده، می‌گوید شاهد فسادهای تکراری هستیم. باید از جهانگیری پرسید جنابعالی برای جلوگیری از تکرار فسادها چه کرده‌اید؟

مثلا فساد در خصوصی‌سازی‌ها در این دولت مدام در حال تکرار است و رسانه‌ها و صاحب‌نظران و حتی نمایندگان مجلس بارها و بارها درباره توقف در فرایند خصوصی‌سازی‌ها و بازنگری در خصوصی‌سازی‌های گذشته نامه‌نگاری کرده‌اند و بیانیه نوشته‌اند. اما جهانگیری تاکنون هیچ عکس‌العملی درباره این فساد تکراری نداشته است.

مردم و افکار عمومی از فردی مانند جهانگیری که در مسند قدرت است انتظار دارند کمتر شعار دهد و بیشتر عمل کند.

***

کمیسیون بهداشت، معطل سفر علی نوبخت به آمریکا

تابناک نوشت: قرار بود انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در هفته جاری برگزار شود که به دلیل غیبت نوبخت به هفته آینده موکول شده است.

علی نوبخت که دوره‌ای نیز ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را بر عهده داشت، گویا چند روزی است، به آمریکا سفر کرده و به همین دلیل، رئیس کمیسیون تصمیم گرفته تا زمان بازگشت وی از آمریکا انتخابات را تعویق کند.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نخواست نامش فاش شود  گفت: از آنجا که همسر و فرزندان نوبخت در آمریکا هستند، به احتمال زیاد وی برای دیدار با آن‌ها سفر کرده و به زودی نیز بازخواهد گشت.

به ادعای برخی نمایندگان مجلس، وی دارای گرین کارت آمریکاست و می‌تواند هر زمان که بخواهد برای دیدن خانواده به آنجا برود. این در حالی است که در همین چند وقت اخیر، موضوع گرین کارت مقامات، یکی از چالشی‌ترین موضوعات مجلس بوده است!

اما پرسش دوم و مهم‌تر این که چرا باید کمیسیون بهداشت به دلیل حضور فردی که در سفر است، انتخابات را به تعویق بیندازد و آیا این تصمیم برای سایر اعضا که به هر دلیلی نمی‌توانند در مجلس حاضر باشند، گرفته می شود و یا دلایل دیگری بوده که مطرح نمی‌شود؟!

پرسش آخر اینکه چرا موضوع سفر نوبخت به آمریکا مخفی مانده و نمایندگان حاضر نیستند آن را بیان کرده و یا درباره آن صحبت کنند؟

بیشتر بخوانید:

سفر نوبخت به آمریکا برای دیدار با فرزندانش، انتخابات کمیسیون بهداشت را به تعویق انداخت/ پیام آقای نماینده از آن‌سوی دنیا

***

جریان اصلاحات در ماجرای نجفی مسئول است

عبدالله مومنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه سازندگی به انتقاد از اصلاح‌طلبانی پرداخت که نجفی را شهردار تهران کردند. مومنی در بخشی از این یادداشت نوشت:« در شرایط تصمیم گیری منتج به انتخاب فرد نهایی برای شهرداری تهران از آنجایی که آقای نجفی در مورد وضعیت زندگی اش به جمع بندی جدیدی رسیده بود و اقدام به زندگی جدیدش از پیش از فرایند انتخاب شهردار حداقل برای بخشی از موثرین سیاسی روشن شده بود و طبیعی است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هم از این چنین اقدامی مطلع بشوند و چون خیلی اصراری بر مکتوم ماندن این موضوع نیز از سوی نجفی وجود نداشت، با علم به این موضوع و با عطف به این مسئله که چنین اقدامی می تواند پاشنه آشیل جدی برای فردی که در برنامه اش اصرار بر شفافیت و علنی کردن فسادهای شهردار پیشین داشته است، عملا از پیش مشخص و روشن بود که این موضوع می تواند دستمایه علیه ایشان شود و خط برخورد با او را استارت بزند؛ کما اینکه در دوره شهرداری نه ماهه ایشان را به رسمیت نشناختند و فرجام شهردار شدن ایشان، انفعال شهرداری و شورای شهر صددرصد اصلاح طلب و تحمیل هزینه هنگفت تغییر پی در پی شهردار تهران و عدم ثبات مدیریتی و ناکارآمدی شهرداری که به حساب ضعف و ناتوانی اصلاح طلبان گذاشته شد است و از این رو جدا از سرنوشت غم انگیز و سوزناکی که برای یک چهره ملی و ارزشمند رقم زد و به بدبینی و بی اعتمادی بیش از پیش مردم از اصلاح طلبان دامن زد، ویران شدن زندگی دو انسان را نیز رقم زد.»

تاکنون دو روایت از انتخاب نجفی به شهرداری تهران منتشر شده است: روایت اول،روایت کرباسچی است که مانند مومنی مدعی است اصلاح‌طلبان به ماجرای خصوصی نجفی آگاهی داشتند و صرفا برای لجبازی با برخی نهادها بر شهردار شدن نجفی اصرار کردند.

روایت دوم، روایت حزب اتحاد ملت است که می‌گویند ما از این ماجرا اطلاعی نداشتیم و تقصیری متوجه اصلاح‌طلبان نیست. این ماجرا زوایای پنهانی دارد که انشا الله در آینده به آن می‌پردازیم؛ اما آنچه مشخص است این است که یکی از این دو روایت صادقانه نیست و باید با پیگیری بیشتر، حقیقت ماجرا مشخص شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۴۷۹۴۴۲۰:۵۵:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۲۱
خبر ارتحال عالم ربانی ایت الله محقق کابلی را تسلیت میگویم کاش یه خبر یک خطی مینوشتین
ناشناس۹۴۸۱۱۲۲۳:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۲۱
خدا رحمتش کند خیلی برای کشورش مبارزه کرد
ناشناس۹۴۸۱۲۰۲۳:۴۰:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۱
وقتی جهانگیری از مبارزه با فساد حرف میزنه مثل اینه که چنگیزمغول از مهربانی صحبت کنه
ناشناس۹۴۷۹۵۸۲۱:۰۴:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۱
علی نوبخت، نماینده مردم تهران در مجلس شورای گفت: خبر سفر اینجانب به کشور آمریکا کذب محض است.علی نوبخت: به آمریکا نرفتم. وی تصریح کرد: معلوم نیست که رسانه‌های قلم به مزد، دنبال چه موضوعی می‌باشند که چنین خبر دروغی را منتشر می‌کنند.
ناشناس۹۴۷۹۶۲۲۱:۰۶:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۱
اصلاح‌طلبان هنوز آقای نجفی قاتل قصاص نشده برای او عزاداری راه‌ انداخته‌اند. چرا برای قربانیان این حادثه ناراحت نیستند؟
ناشناس۹۴۷۹۶۳۲۱:۰۶:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۲۱
در فرانسه وحشی‌گری لیبرالیسم مخالفین را کور می‌کند. داعش و وهابیت عربستان هم گردن می‌زنند. اصلاح‌طلبان هم داخل حمام با سلاح گرم دست به قتل می‌زنند بعد هم انواع اتهام برای مقتول ردیف می‌کنند.
ناشناس۹۴۷۹۶۵۲۱:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۱
در شهرک مخابرات منطقه فرحزاد تهران روبه‌روی پارک ژوراسیک تعدادی دختر و پسر با سر و وضع نامناسب تجمع کرده و کارهای خلاف اخلاق انجام می‌دهند. می‌خواستم بدانم وظیفه نیروی انتظامی در این مورد چیست؟
ناشناس۹۴۸۳۱۴۰۷:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۲
الان اون دوستان منفی بزن همیشگی، پیام رو خوندین؟؟؟ خلاف اخلاق باید در جامعه باشه؟؟؟ واستون متاسفم.
ناشناس۹۴۸۴۲۰۰۸:۵۳:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خلاف اخلاق از نظر شما چیه؟ کمی توضیح می دادید بدونیم
ناشناس۹۴۷۹۶۶۲۱:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۱
خانه‌ای که در سال گذشته رهن آن 10 میلیون بوده است با تدبیر دولت آقای روحانی با 30 میلیون تومان نمی‌توان رهن کرد. متاسفانه دولتمردان خودشان را به ناشنوایی زدند. خداوند از آنان نگذرد که زندگی را بر ما مردم فقیر و بیچاره این‌قدر سخت کرده‌اند.
ناشناس۹۴۸۰۷۶۲۲:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۱
عوضش هم دلار پنج هزار تومان نشده و هم پیاده روها را دیوار نکشیدندو آنچنان رونق اقتصادی ... بیشتر بگم؟ دولت تدبیر و امید چشم می خوره
ناشناس۹۴۸۴۲۷۰۹:۰۰:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
خدا نگذره از وزیر مسکن سابق که داغ خونه دارشدن رو به دل همه مستاجرها گذاشت .خدا جوابش رو بده .
م.م۹۴۷۹۹۵۲۱:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۱
چرا کیفرخواست اقای نجفی زود صادر شد ؟
ناشناس۹۴۸۰۵۷۲۲:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۱
نوبخت سفرش به آمریکا را تکذیب کرده.
ناشناس۹۴۸۱۱۴۲۳:۳۶:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۱
نخیر کنسل کرده تا افتضاح دیگری به افتضاح نجفی اضافه نشود
ناشناس۹۴۸۴۸۲۰۹:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
استاندار گرگان هم تكذيب كرديد .مشاور شد حتما ايشان وزير ميشه
ناشناس۹۴۸۰۶۵۲۲:۳۶:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۱
آقای جهانگیری شما رطب خورده منع رطب نفرمایید
ناشناس۹۴۸۱۱۱۲۳:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۲۱
میدانم که آقایان ( جهانگیری ، نجفی ، نوبخت ) هر سه نفر از رجال سیاسی کشور هستند ، اما نمی دانم چرا زندگی خانوادگی آنها با اکثریت ملت ایران از زمین تا آسمان تفاوت دارد .
ناشناس۹۴۸۱۵۰۰۰:۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۲۲
آقای جهانگیری باید درباره فساد در خصوصی سازی ها و پرداخت رانت دلار 4200 تومانی و تخلفات اقتصادی برادرش پاسخگو باشد.
ناشناس۹۴۸۱۵۳۰۰:۱۹:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۲
نجفی دست پرورده هاشمی و خاتمی بود و اصلاح طلبان باید پاسخگوی ارتکاب قتل ایشان باشند.
ناشناس۹۴۸۳۲۵۰۷:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۲
آقای جهانگیری مبارزه از فساد را از خودتان شروع کنید . مردم هر روز شاهد پرئنده های جدید رانت های ارز 4200 شماها هستند .
ناشناس۹۴۸۴۲۵۰۸:۵۹:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۲
به خاطر همین سفرهای امریکاست که نامه های مردم معطل مانده و در دفتر اقای دکتر نوبخت گم میشن و مسوول دفتر اقای فومنی هم برخورد نامناسبی با مردم دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین