زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال

گروه اقتصادی الف،   3980321090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: فاز نخست (منطقه یک) آزادراه تهران - شمال اواخر تابستان جاری بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش مهر، خیرالله خادمی پیش از ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه آزادراه تهران - شمال که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه همراه بود، اظهار کرد: امروز آخرین وضعیت این پروژه و به‌ویژه برنامه زمان‌بندی افتتاحیه منطقه یک، پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید منابع مالی پروژه بررسی‌شده، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست (منطقه یک) حدود ۹۵ درصد رسیده است، اگر روند پیشرفت به ۹۷.۵ درصد برسد این منطقه قابلیت بهره‌برداری دارد.

معاون وزیر راه تأکید کرد: طبق برنامه تا پایان تابستان امسال فاز نخست که همان منطقه یک است به بهره‌برداری می‌رسد زیرا اکثر قسمت‌های آزادراه به اتمام رسیده است.

خادمی عنوان کرد: در کنار آن افزودن بخش‌های اضافی مانند ایجاد منظره‌های جدید برای افزودن زیبایی‌ها به آزادراه را داشته‌ایم و تمام بخش‌هایی همچون کالبدهایی در ورودی و خروجی تونل‌ها را تعریف کرده‌ایم که در برنامه زمان‌بندی قبلی پروژه نبوده است.

وی تأکید کرد: سازه‌های اضافه‌شده نیز به زمان اجرا نیاز دارد، در کنار آن در بخش‌هایی از مسیر آزادراه تهران - شمال افتادگی‌هایی داشتیم که باید عملیات‌ترمیم انجام می‌شد و این‌ها همه درروند پیشرفت پروژه مؤثر بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تأکید بر اینکه کارهای فیزیکی و سازه‌ای در این پروژه با پیشرفت ۹۹ درصدی تقریباً به اتمام رسیده است، گفت: کارهای تأسیساتی پروژه اما پیشرفت ۶۵ درصدی دارد که بخش ضروری این کارها به اتمام می‌رسد و باقی آن بعد از بهره‌برداری پیش خواهد رفت.

خادمی با تأکید بر اینکه امید است بتوانیم فاز نخست آزادراه تهران - شمال را در اواخر تابستان ۹۸ بهره‌برداری کنیم، گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال از حیث سرمایه‌گذاری برای کشور پروژه‌ای مهم است زیرا بنیاد مستضعفان و دولت هر دو برای این پروژه هزینه می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تا خیرات دو تا سه‌ماهه‌ای که در تمامی پروژه‌های بزرگ همیشه حادث می‌شود بتوانیم فاز نخست این آزادراه را به بهره‌برداری برسانیم.