6 پیشنهاد هیجان انگیز برای سرگرم کردن بچه‌ها در تابستان

گزارش بازرگانی،   3980320136

تابستان فصل رونمایی از بچه‌هایی است که تا قبل از تعطیلی مدارس شیطنت‌هایشان خیلی برای پدر و مادرها قابل رویت نبود و با رسیدن این فصل به منصه ظهور می‌رسد! برای اینکه این شیطنت‌ها را کنترل کنید و بتوانید برایشان سرگرمی جور کنید، این مقاله را از دست ندهید؛ از روش‌های ساده و ارزان گرفته تا تفریح‌های خاص‌تر در انتظار کشف شدن توسط شماست.

1-   نمایشگاه نقاشی و کاردستی خانگی

یکی از فعالیت‌هایی که خیلی از مادرها از آن استقبال می‌کنند، جمع شدن در کنار سایر مادرها و فرزندانشان به همراه انجام دادن یک فعالیت مشترک است. بهترین روش برای ساختن بخشی از یک تابستان هیجان انگیز دور هم جمع کردن بچه‌ها و تشویق آن‌ها به خلاقیت در انجام کارهای هنری است.

·        از بچه‌ها بخواهید نقاشی بکشند، کلاژ درست کنند، کاردستی بسازند یا ماکت سر هم کنند. به آن‌ها بگویید قشنگترین کارهایشان در نمایشگاهی که قصد دارید آن را برپا کنید، برای اقوام و سایر دوستان به نمایش در می‌آید و از طرف شما هم برنده نشان طلایی خواهند شد. *در جلسات نقاشی همراه با سایر مادرها مشغول گپ و گفت شوید و به ساخت نشان‌های طلایی بپردازید.

·        اگر احساس می‌کنید فرزندانتان به معلم نقاشی نیاز دارند، می‌توانید از یک معلم بخواهید به صورت نیمه گروهی و با هزینه کمتر بخش هنری مغز فرزندتان را فعال کند.

2-   داستان خوانی برای بچه‌ها

جلسه‌های داستان خوانی صرفا برای بزرگسالان و بررسی رمان‌های برجسته دنیا مناسب نیست؛ چون اگر بچه‌ها از کودکی با دنیای قصه‌ها آشنا نشوند، بزرگسالی متفاوتی را هم تجربه نخواهند کرد. به همین دلیل دست به کار شوید و هر هفته یک جلسه داستان خوانی برای فرزندتان و دوستانش راه بیندازید.

·        می‌توانید با مادرهای دیگر هماهنگ کنید و این جلسات را هر هفته در منزل یک نفر برگزار کنید. کتاب‌های جلسات را با دقت و تحقیق انتخاب کنید و سعی کنید گروه سنی بچه‌ها به هم نزدیک باشد تا دغدغه‌هایی شبیه به هم داشته باشند و بتوانند همه با هم از محتوای کتاب‌ها لذت ببرند.

·        برای بچه‌هایی که کوچکتر هستند، ترکیب قصه و نمایش عروسکی با استفاده از عروسک‌های پاپت و بند انگشتی جذابیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

3- بازی‌هایی برای تنبل نشدن ذهن در تابستان

تمام تلاش ما تا اینجای مقاله در این بود که سر بچه‌ها را دنیای گوشی و بازی دربیاوریم و آن‌ها را به جمع وارد کنیم؛ اما قرار نیست بازی‌های تکنولوژیک را هم کاملا بایکوت کنید؛ چون هر روز تابستان طولانی است، وقت زیاد است و دسترسی به دوستان بچه‌ها و ترتیب دادن فعالیت‌های گروهی همیشه آسان نیست.

  • به همین دلیل اگر بودجه‌ای برای خرید هدیه برای فرزندتان در نظر گرفته‌اید؛ خوب است خرید کنسول پی اس فور (Ps4) و اکس باکس را گوشه‌ای از برنامه‌هایتان قرار دهید.
  • انتخاب بازی‌های فکری، معمایی و حتی بازی‌هایی که به حرکت نیاز دارند، مهارت‌های مختلف فرزندتان را تقویت خواهد کرد و ضمن سرگرم کردنش کمک می‌کند تا ذهنش در طول تابستان برای یادگیری آمادگی‌اش را حفظ کند.
  • تمرین تئاتر برای اجرای پایان تابستان

نویسنده‌های زیادی هستند که برای کودکان نمایشنامه می‌نویسند؛ خیلی از قصه‌ها هم هستند که یک مادر یا پدر خوش ذوق می‌تواند آن‌ها را تبدیل به یک نمایشنامه یا حتی فیلمنامه کند. کافی است این قصه‌ها را پیدا کنید و به تنهایی یا با همکاری سایرین برای هر کدام از بچه‌ها نقش بنویسید.

  • هر هفته گروه را چند ساعتی دور هم جمع کنید و شروع به تمرین کنید. حفظ کردن نقش‌ها حافظه بچه‌ها را تقویت می‌کند و بازی کردن در مقابل هم قدرت ابراز احساساتشان را به چالش می‌کشد؛ دو مهارتی که تا پایان عمر به آن نیاز دارند.
  • به بچه‎‌ها بگویید که برای یک اجرای تابستانه آماده می‌شوید و قرار است در پایان شهریور این کار را جلوی مادر و پدرهایی که با آن‌ها دوست هستید انجام دهید.
  • اگر احساس کردید بچه‌ها با اجرای زنده میانه‌ای ندارند، می‌تواند از آن‌ها فیلم بگیرید و با استفاده از نرم افزارهای ساده ادیت، نسخه نهایی زیبایی از فیلمی به کارگردانی والدین و با بازی بچه‌ها را برایشان به یادگار بگذارید.
  • از طبیعت غافل نشوید

حتما و حتما بخشی از بعضی روزهای هفته را به ساعت طبیعت اختصاص دهید و بگذارید فرزندتان در محیط سرسبز و شاد قرار بگیرد. به او یاد دهید که چطور از طبیعت مراقبت کند و به آن احترام بگذارد و در عین حال در آن بازی کند و شاد باشد. اگر سن و سالش کمتر است کمک کنید انرژی‌اش را با استفاده از وسایل بازی موجود در فضاهای سبز یا پارک‌ها خالی کند.

  • به خاطر داشته باشید انسان هزاران سال در دل طبیعت زندگی کرده و تازه چند صد سال است که چشمش به در و دیوارهای سیمانی و آهنی می‌افتد؛ بنابراین طبیعت بخشی از وجود ماست که باید آن را در خودمان و فرزندانمان زنده نگه داریم.
  • تیپ شخصیتی فرزندتان را کشف کنید

به خاطر داشته باشید یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که باید برای انتخاب سرگرمی مناسب فرزندتان بردارید، کشف تیپ شخصیتی اوست. بچه‌های اهل شیطنت معمولا در دسته بچه‌های برون گرا قرار می‌گیرند؛ این بچه‌ها علاقه زیادی به جمع دوستانشان دارند، هر جا بروند سر و صدا راه می‌اندازند و عاشق بازی‌های دسته جمعی هستند. درست بر خلاف بچه‌های درون گرا که علاقه چندانی به جمع نشان نمی‌دهند، معمولا تنهایی بازی می‌کنند و خرید بازی های ps4 و xbox one و کامپیوتر و بازی در دنیای مجازی را به رفت و آمدهای واقعی ترجیح می‌دهند .

  • نمی‌توان گفت تیپ شخصیتی درون گرا بهتر است یا برون گرا؛ نکته مهم این است که حالت افراطی هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی می‌تواند به ضرر آینده فرزندتان تمام شود و شما به عنوان والدین باید سعی کنید فرزندتان را به مسیر تعادل برگردانید و بخشی از این کار را می‌توانید با انتخاب تفریح‌های درست انجام دهید.

یکی از راهکارهایی که پیش رو دارید، ترکیب فعالیت‌های دسته جمعی و فردی با هم است. برای مثال ممکن است فرزند درون گرای شما ترجیح بدهد مداد رنگی‌هایش را بردارد و وقت زیادی از روز را در اتاقش نقاشی بکشد. برگزار کردن نمایشگاه نقاشی خانگی این فرصت را برای فرزندتان فراهم می‌کند تا با سایر بچه‌ها در ارتباط بیشتری قرار بگیرد و از لاک خودش به دنیای بیرون سرک بکشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین