لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران۳ - ژاپن ۰ و کسب پنجمین پیروزی/ سامورایی‌ها هم در برابر بلندقامتان ایرانی زانو زدند

گروه ورزشی الف،   3980319131 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن در آخرین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که ایران در‌حالی‌که ۲ بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت توانست با نتیجه۳ بر صفر ژاپن را شکست دهد.

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران۳ - ژاپن ۰ و کسب پنجمین پیروزی/ سامورایی‌ها هم در برابر بلندقامتان ایرانی زانو زدند

به گزارش الف، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن در آخرین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال به مصاف یکدیگر رفتند. لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ که برای ایران در هفته اول خیلی خوب گذشت، در توکیو با شکست نزدیک مقابل برزیل آغاز شد. دیروز شاگردان کولاکوویچ برابر آرژانتین در یک بازی نفسگیر ۳ بر یک به پیروزی رسیدند تا جای خود را در جمع مدعیان حفظ کنند؛ دیداری که تبعات زیادی را برای والیبال ایران داشت و چند مصدوم روی دست کولاکوویچ گذاشت.

شاگردان کولاکوویچ در حالی پا به میدان گذاشته اند که در ۵ بازی گذشته شان به ۴ برد رسیده اند و در رتبه سوم جدول رده بندی قرار داشتند. تیم ایران پیش از این بازی موفق برد مقابل ایتالیا، چین، آلمان و آرژانتین شده بود.ژاپن، اما تنها به ۲ برد دست یافته بود و  تیمن نهم جدول بودند.   دیدار دو تیم همواره از حساسیت زیادی برخوردار بوده است و با توجه به آن که تیم ملی کشورمان در آخرین مصاف با سامورایی‌ها شکست  خورده بود در این دیدار با انگیزه‌ای مضاعفی حاضر شد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم باید در ارومیه از تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه میزبانی کند که برنامه مسابقات ایران در هفته سوم به شرح زیر است:

بازی اول: ایران – کانادا، جمعه ۲۴ خرداد ساعت ۱۸:۳۰

بازی دوم: ایران – لهستان، شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۸:۳۰

بازی سوم: ایران – روسیه، یکشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۸:۳۰

ست اول /ایران ۲۵ - ژاپن ۲۲

تیم ملی ژاپن میزبان آغاز کننده این بازی بود. آن ها انگیزه زیادی برای رو یارویی با سرو قامتان ایران داشتند و از همان ابتدا بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.ملی پوشان ایرانی با وجود خستگی و مصدومیت‌هایی که از دو بازی سنگین روز‌های گذشته شان داشتند تسلیم نشدند و دو تیم پایاپای جلو رفتند.

شاگردان کولاکوویچ نخستین تیمی بودند که به امتیاز ۸ رسیدند تا هر دو تیم به وقت استراحت بروند. سرو قامتان ایرانی در ادامه کار همواره از حریفشان جلو بودند و بازهم زودتر به امتیاز شانزدهم رسیدند.

داور این بازی، اما در صحنه مشکوکی در حالی امتیاز ۲۰ را به ژاپنی‌ها داد که همه چیز بیانگر این بود که این امتیاز برای ایران است. همین اتفاق اعتراضات زیادی در پی داشت، اما این اتفاق و جو سنگین سالن مانع ادامه درخشش ملی پوشان ایرانی نشد تا در پایان شاگردان کولاکوویچ با نتیجه ۲۵ -۲۲ برنده این ست باشند.

بازی والیبال ایران و ژاپن

ست دوم / ایران ۲۵ - ژاپن ۲۱ 

تیم ملی والیبال کشورمان در ست دوم این مسابقه نمایش خیره کننده‌ای داشت. شاگردان کولاکوویچ  توانستند با ارئه برنامه خوب در ضربات آخر و دفاع روی توپ ژاپنی‌ها را مهار کنند آن‌ها همچنین در دریافت‌ها فوق العاده ظاهر شدند و سامورایی‌ها معمولا با سختی زیادی امتیاز کسب می‌کردند.  

تیم ملی والیبال ایران در این ست هم نخستین تیمی بود که به امتیاز ۸ و ۱۶ رسید و در پایان هم با ارئه بازی زیبا توانست ۲۵ - ۲۱ برنده باشد. ژاپنی‌ها در این ست هم همانند ست نخست در سرویس‌های لحظه آخری اشتباه‌های زیادی داشتند و به راحتی چند امتیاز به تیم کشورمان دادند.  

ست سوم/ ایران ۲۵ - ژاپن ۱۹

ست سوم با برتری قاطع تیم ایران آغاز شد. ست سوم برای ایران خیلی بهتر از ۲ ست قبلی آغاز شد. عملکرد خوب در دفاع روی تور و دریافت عقب زمین شاگردان کولاکوویچ باعث شد تا ایران ۴ بر صفر پیش بیفتد. دفاع ایران بارها توانست مقابل مهاجمان ژاپن ایستادگی کند و اختلاف روی نتیجه ۷ بر ۲ به عدد ۵ هم رسید.

شاگردان کولاکوویچ با عملکرد خوب خود حریف را تحت تاثیر قرار دادند تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ژاپنی ها با حماییت هواداران خود و البته هماهنگی بالا بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاندند. نیشیدا و اوتاکه و سایر ملی پوشان ژاپن نتوانستند به روند خوب خود ادامه دهند تا اینکه در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تیم ملی والیبال کشورمان در ست سوم این دیدار نمایش فوق العاده را داشت و ایران در نهایت این ست را هم با حساب ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان برد. در مجموع تیم ملی والیبال ایران با حساب ۳ بر صفر از سد ژاپن گذشت تا با خاطره ای خوش توکیو را به مقصد تهران ترک کند.

سامورایی‌ها با این حال نتوانستند ستی را به دست بیاوردند و در پایان با نتیجه ۳ - ۰ در خانه شکست خوردند. به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران توانست انتقام سال گذشته را در خانه سامورایی‌ها از آنها بگیرد. شاگردان کولاکوویچ با این برد به آمار فوق العاده ۵ برد در ۶ بازی رسیدند و با کسب ۳ امتیاز این بازی ۱۶ امتیازی شدند و در جایگاه دوک جدول قرار گرفتند. نکته جالب این جاست که ملی پوشان یک امتیاز بیشتر از برزیل صدرنشین کسب کرده اند، اما یک برد از آن‌ها کمتر دارند و به همین دلیل در جایگاه دوم قرار گرفتند. سامورایی‌ها سال گذشته موفق شدند در فرانسه و در هفته نخست شکست بهت‌آوری را به ایران تحمیل کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین