ورشکستگی بیمه‌ها و افزایش هزینه‌های مردم تبعات افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی

گروه اقتصادی الف،   3980319018 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و اقتصاددان‌های حوزه سلامت، افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی منجر به ورشکستگی بیشتر سازمان بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد و افزایش هزینه‌های مردم را به دنبال خواهد داشت.

ورشکستگی بیمه‌ها و افزایش هزینه‌های مردم تبعات افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی

به گزارش الف، مطابق قانون در آغاز هر سال با پیشنهاد وزارت بهداشت و تائید هیئت دولت، نرخ تعرفه‌های خدمات درمانی تعین و ابلاغ می‌شود. در این راستا، ۲۸ اسفند ۹۷ تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۹۸ به تصویب هیئت دولت رسید و از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد.

طبق تعرفه‌های جدید، نرخ خدمات تشخیصی درمانی بخش دولتی و خصوصی به ترتیب دارای افزایش ۱۰ و ۱۳ درصدی بود. به دنبال ابلاغ تعرفه‌های جدید، سیلی از انتقادات و اعتراضات روانه دولت و وزارت بهداشت شد. در همین راستا، محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار اصلاح تعرفه‌های ابلاغی دولت و افزایش ۴۰ درصدی آن به دلیل عدم تطابق با تورم و رشد هزینه‌ها شد.

تجمع اعتراض‌ آمیز پزشکان برای افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی

به دنبال اعتراض سازمان نظام پزشکی کشور، گروهی از پزشکان تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند و با بیان اینکه تعرفه و سرانه‌های درمان غیر واقعی است، خواستار افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی شدند. البته درخواست‌های دیگری هم از سوی پزشکان مطرح شد. درخواست‌های از این جنس که «تعرفه پزشکان با دلار محاسبه و پرداخت شود»، «ویزیت زیر ۴۰ هزار تومان توهین به جامعه پزشکی است»، «شورای عالی بیمه حق تعیین تعرفه‌ها را ندارد»، «کاهش تعرفه‌ها مهاجرت پزشکان را به دنبال دارد».

این پایان کار نبود و در ادامه اعتراضات جامعه پزشکی به تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال ۹۸، جمعی از مدیران گروه‌های پزشکی و فعالان مستقل جامعه پزشکی با حضور در دیوان عدالت اداری، شکایت خود را در باب تعیین ناعادلانه تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال ۹۸، تسلیم این دیوان کردند.

وزیر بهداشت: پزشکان به دنبال منفعت طلبی نباشند

شکایت پزشکان به دیوان عدالت اداری درحالی بود که پیش‌تر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با باین اینکه ملاک ما در تعین تعرفه‌ها اعلام شده و افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی را تحمل نخواهیم کرد، گفته بود: «در تعیین تعرفه‌ها قرار بر این شد که به گونه‌ای عمل شود تا فشار زیادی به مردم وارد نشود. قرار شد پزشکان دنبال منفعت نباشند و ضرر هم نکنند، پیشگامان جامعه پزشکی هم با ما همراهی کردند».

افزایش ۱۲۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در جریان طرح تحول سلامت

اعتراض پزشکان به تعرفه‌های خدمات درمانی و درخواست افزایش ۴۰ درصدی آن درحالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در جریان اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه خدمات درمانی افزایش زیادی داشته و همین امر سبب افزایش هزینه ‏های بخش درمان شده است. با اجرای طرح تحول سلامت به واسطه افزایش ضریب تعرفه خدمات پزشکی (k)، قیمت خدمات درمانی، حداقل ۲.۲ برابر شد. مجموع دستمزد پرداختی به پزشکان هم در سال ۹۵ نیز نسبت به سال ۹۲، سه و نیم برابر گردید.

مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش تعرفه‌های پزشکان

پافشاری پزشکان به افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی با واکنش تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد. در همین راستا، علی وقف‌چی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص اعتراض پزشکان به تعرفه‌های درمانی سال ۹۸ و درخواست افزایش ۴۰ درصدی آن گفت: «حقوق کارمندان و کارگران افزایش ۱۰ درصدی داشته است. پزشکانی که به دنبال افزایش تعرفه‌ها و حقوق دلاری هستند بروند و در کشورهای خارجی طبابت کنند».

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با باین اینکه تعرفه‌های خدمات درمانی باید کنترل شود اظهار داشت: «پزشکان نباید توقعاتشان به این میزان بالا باشد. در حال حاضر مردم در شرایط سخت اقتصادی بر سر می‌برند. قرار نیست دولت صرفاً تأمین کننده منافع پزشکان باشد. پزشکان وضعیت خود را با کشورهای همسایه مقایسه کنند و ببینند آنجا پزشک‌ها چقدر درآمد دارند».

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اعتراض به درخواست پزشکان گفت: «افزایش ۱۰ درصدی هم برای مردم زیاد است و بسیاری از بیماران توان پرداخت آن را ندارند. پزشکان درآمد کافی دارند و نباید اعتراض کنند».

حسن کامران، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های درمانی سال ۹۸ منطقی است گفت: «در شرایط فعلی که دولت و مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، افزایش تعرفه‌های درمانی به صلاح نیست. پزشکان درآمد بالایی دارند و نباید معترض باشند».

ورشکستگی بیمه‌ها با افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و اقتصاددان‌های حوزه سلامت، افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی منجر به ورشکستگی بیشتر سازمان بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد و افزایش هزینه‌های مردم را به دنبال خواهد داشت. باید توجه داشت که بیش از ۷۵ درصد بار مالی افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی متوجه دو بیمه‌گذار بزرگ، یعنی سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت می‌شود.

درحال حاضر هم سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان بابت صورت حساب‌ها به دانشگاه علوم پزشکی، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها بدهکار است. با توجه به موارد گفته شده، بدیهی است که افزایش تعرفه‌های درمانی سال 98 در شرایط فعلی به صلاح نیست و هزینه‌های زیادی را هم متحمل کشور خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

مصطفي۹۴۱۸۸۹۰۷:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
كليدي كه تو دست ماست هم ميتونه در ها رو قفل كنه و هم ميتونه در ها رو باز كنه سياست و منافع و فكر و تجربه و خلاقيت و ابتكار ماست كه درها رو باز كنيم يا ببنديم
ناشناس۹۴۲۳۰۸۱۱:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
همین هایی که به پزشکان بد و بیراه می گویند، موقعی که خودشان یا بستگانشان مریض می شوند به پای پزشکان می افتند.
ناشناس۹۴۲۷۹۸۱۳:۵۸:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگر پزشک خارجی بیاید مجبور نیستیم نگران حان بیمارمان وطمع پزشک بیسواد و طمعکار باشیم
ناشناس۹۴۲۹۳۰۱۴:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پزشک افغانستان هم نمیاد برا ۱۰۰۰ دلار.ویزیت ۴ هزارتومنی به دهنت مزه کرده که درخواست پزشک خارجی‌با ویزیت ۱۰۰ دلاری میکنی
ناشناس۹۴۲۹۸۰۱۴:۵۴:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
لیاقتت همان پزشک هندی و بنگلادشی است که زبانت را هم نمی فهمند.
ناشناس۹۴۱۸۹۳۰۷:۱۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وقتی یک آرایشگر مرد که دیپلم هم ندارد برای 15-10 دقیقه قیچی کردن موی سر، 30-40 هزار تومان طلب می کند، آیا درست است انتظار داشت که به یک پزشک متخصص که سال ها درس خوانده و امتحان داده ، برای 20 دقیقه معاینه بیماری که از درد به خود می پیچد، 40 هزار تومان داده شود؟
ناشناس۹۴۲۲۹۵۱۱:۱۰:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پزشک باید در راه خدا کار کنه.اصلا اون 40 تومن هم زیاده
ناشناس۹۴۲۷۵۰۱۳:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
تو حاضری در راه خدا کار کنی و از یک قرونت بگذری؟؟؟
ناشناس۹۴۲۴۹۵۱۲:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اون دکتری رو که بیست دقیقه ویزیت می کنه رو نشون بدید ما خوشحال بشیم دولت باید جامعه پزشکی رو کنترل کنه واقعا مشکل ساز شدن
ناشناس۹۴۲۷۶۵۱۳:۴۹:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
همه مثل هم نیستند. اکثریت پزشکان انسان واقعی هستند و چون با مرگ و حیات انسانها سروکار دارند، خدا باور و با وجدان هستند.
ناشناس۹۴۲۵۱۳۱۲:۲۷:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دکتر ها یک دقیقه هم وقت نمیگذارند
ناشناس۹۴۱۸۹۴۰۷:۱۷:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پرروتر از این قشر، توی جامعه وجود نداره
ناشناس۹۴۲۱۲۲۱۰:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پر رو شما دلال ها و کم فروش ها هستین.
ناشناس۹۴۲۱۴۰۱۰:۱۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
ویزیت پزشک متخصص در هیچ کشوری حتی کشیورهای قحطی زده که درامد سرانه کمتر از ایران دارند زیر 50 دلار نیست.چی میخوایید از جون پزشکا؟
ناشناس۹۴۲۱۶۴۱۰:۱۹:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
این ادبیات سخیف رو فقط انسان های بیکار فضای مجازیی بکار میبرن.اگرنه من خود به شخصه هرگز ندیدم که یک ادم متشخص به پزشکا حسودی کنه یا فحش بده
ناشناس۹۴۲۱۷۵۱۰:۲۳:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
من نمیگم پزشکا خوبن ولی وقتی از سبزی فروش سر کوچه بگیر تا اون مدیر بالایی همه در حال کلاه گذاشتن سر همدیگه هستند موندم چرا اینوسط فقی به پزشکا گیر دادن!!!چه علتی میتونه داشته باشه جز عقده ی پزشک شدن؟
پزشک۹۴۲۲۱۳۱۰:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خدا رو شکر از ایران رفتم.اینجا درامدم چند برابر و استرس و کارم بسیار کمتره.نزد مردم هم احترام و عزت بسیار دارم.
ناشناس۹۴۲۲۸۹۱۱:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دروغ نگو. اونجا مسئولییت ده برابر اینجاست، مدرک تحصیلیت رو قبول ندارند و دوباره باید بیشتر درسها رو بخونی و امتحان بدی و اینکه درآمد پزشک در اونجا خیلی با سایر اشخاص تفاوتی نداره.
ناشناس۹۴۲۸۹۱۱۴:۲۴:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دروغ نمیگم داداش. مدرکم رو نمیگم فورا تایید کردن.حدود ۱ سال زمان برد ولی ارزشش رو داشت.
استاد دانشگاه ملی۹۴۲۳۱۴۱۱:۱۹:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چه بهتر رفتی. جات همونجاست. اگه کمترین اشتباهی کنی تمام دارایهایت را میگیرند و مجبوری برگردی و دوباره از اینجا شروع کنی البته اگر زندان نیوفتی. اکثر پزشکان سواد ندارن.
ناشناس۹۴۲۴۱۶۱۱:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خدارو شکر که شما از ایران رفتید، الحمدلله
ناشناس۹۴۲۹۰۰۱۴:۲۷:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
من هم خدا رو شکر میکنم که از دست شماها راحت شدم.آینده طبابت ایران بسیار سیاهه.عرصه رو به حدی بر پزشکان تنگ کردین که هر کسی سواد داشته باشه میره هر کسی هم نتونه نمیره.شما مردم میمونین با یک مشت پزشک سهمیه ای بی سواد.
ناشناس۹۴۱۸۹۸۰۷:۱۸:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
تعمیرکاران، آرایشگران زنانه و مردانه و..... بدون حساب و کتاب پول دریافت می کنند. چرا کسی به آنها گیر نمی دهد؟ همه هم و غم خود را برای پزشکان گذاشته اید؟
ناشناس۹۴۲۳۹۲۱۱:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چون نصف بودجه ی عمومی دولت به آرایشگران زنانه و مردانه پرداخت نمیشه، بلکه به پزشکان پرداخت میشه عزیزم
امجد۹۴۲۴۰۶۱۱:۵۰:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چون اون ها از بيت المال و ماليات مردم پول نميگيرن،شما هم برو بخش خصوصي هر چي ميخواي بگير ،بخش دولتي بايد مثل بقيه كاركنان دولت باشه
ناشناس۹۴۱۹۲۴۰۸:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پزشکان سیری ناپذیر.
ناشناس۹۴۱۹۳۳۰۸:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حالا خوبه يه تشخيص بيماري درست وحسابي هم ندارن طلبكار هم هستن الكي ويزيت ميگيرن بيمار خوب هم نميشه
سلیمی۹۴۱۹۳۶۰۸:۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
طرح غیرکارشناسی و انتخاباتی تحول سلامت بعد از کارکردش در انتخابات۹۶ کاملا رها و‌ ورشکسته شده و بیمه ها را هم به خاک سیاه نشاند
ناشناس۹۴۱۹۴۳۰۸:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دولت بابت تعهدات خود حدود 180 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است. این در حالی است که تنها از 30 درصد دستمزد که شامل حق بیمه است دولت 3 درصد پرداخت می کند که نمی کند ولی کارفرمایان که با پرداخت 20 و 23 درصد دستمزد بابت حق بیمه کارگران خود هیچ حقی در انتخاب مدیریت عالی آن سازمان ندارند. و تنها یک نماینده در هیات امنا برای خالی نبودن عریضه دارند. اگر دولت تعهدات خود را عملی کند بیمه ها به مشکل بر نمی خورند
ناشناس۹۴۱۹۶۶۰۸:۴۳:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
یعنی تیتر از این سخیف تر ندیده بودم همه می دانند که اختلاسها و سوء مدیریتها باعث ورشکستگی بیمه ها می شود نه افزایش تعرفه که هر سال اتفاق می افتد.
مانی۹۴۲۰۶۳۰۹:۴۲:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چرا فکر میکنید شما مترادف همه هستید؟؟!!
ناشناس۹۴۲۰۲۴۰۹:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
کمتر چپاول کنند..وقتی دولت 30 در صد حقوق گارکر را بابت بیمه می گیرد چرا باید ورشگسته شود...کجای دنیا شما 30 در صد در ماه بابت بیمه می دهید...عملا دولت در حقوق کارگر با او شریک است...بدون هیچ امتیازی بابت بیمه..فقط قرض سرماخوردگی را شامل میشود و آن هم 1000 تومان..
ناشناس۹۴۲۰۳۱۰۹:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شما انگار دست از سر پزشکان بر نمی دارید.
ناشناس۹۴۲۱۹۸۱۰:۳۲:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دوست عزیز مطمئن باش این پروژه پزشک سیتزی ادامه خواهد داشت تا وقتی که پزشکی به سرنوشت سایر رشته ها دچار بشه.
m۹۴۲۲۶۸۱۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
متاسفانه 99درصد پزشکان بی انصاف شدن.همش پولی شدن.دیکه وجدان کاری وخدمت به مریض ندارن.
علی۹۴۲۰۶۱۰۹:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
برخی از پزشکان وقتی می بینند مریض بیمه تکمیلی دارد هزینه های زیادی می تراشند که به اذعان پزشکان متعهد و دلسوز نیاز به این هزینه ها نیست در نتیجه باعث ورشکستگی بیمه های تکمیلی و نهایتا فشار بر بیمه گزاران می شود.
ناشناس۹۴۲۰۶۴۰۹:۴۲:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
به هر حال که الان دوباره بازار زیرمیزی داره داغ میشه
ناشناس۹۴۲۰۷۵۰۹:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پزشکان یک مافیای خودخواه و خودشیفته هستند و اش را با جاش میخان الان بیمه ها کلا نابود هستند
ناشناس۹۴۲۰۸۶۰۹:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
لطفاً چنانچه سازمان و یا نهادی اقتصادی که / بطور مستقیم یا غیر مستقیم / تحت امر دولت باشد و 《 ورشکسته نباشد 》 را سراغ دارید به اطلاع ملت هم برسانید .
ناشناس۹۴۲۱۲۹۱۰:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
لطفا تحقیق کنید ببینید این k که میگویید به جیب چه کسی رفته.من پزشک قاطع میگم به جیب پزشک نرفته.چون به جز سال اول طرح تحول درامد پزشکا بعد از طرح طحول کاهش شدید داشته
ناشناس۹۴۲۴۲۴۱۱:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خب پس یه یا علی بگید و کمک کنید که طرح تحول ملغی بشه و دستمزدتون به سال 93 برگرده تا زیاد بشه و روز به روز فقیرتر نشید!!
ناشناس۹۴۲۱۴۸۱۰:۱۳:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چی میخوایید از جون پزشکا؟
ناشناس۹۴۲۴۲۵۱۱:۵۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
عدالت اجتماعی، عدالت دستمزد و کمی احترام!
ناشناس۹۴۲۸۸۵۱۴:۲۲:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
عدالت به معنای برابری نیست.... برید در سایت های معتبر انگلیسی سرچ کنید.در تمام دنیا پزشکان در صدر مشاغل پر درامد قرار دارن.کیبورد که جلو دستتونه.یه سرچ که کاری نداره.
ناشناس۹۴۲۱۵۲۱۰:۱۴:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مملکتی که با وجود اختلاس های میلیارد دلاری تیتر اولش چند هزار تومن ویزیت پزشکاس وضعش بهتر از این همیشه
ناشناس۹۴۲۴۲۸۱۱:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
همین ویزیت و دستمزد پزشکها نصف بودجه عمومی دولت رو بلعیده، صدتا اختلاس به اندازه یه طرح تحول سلامت جیب مردم بیچاره ی ایران رو خالی نکرد
ناشناس۹۴۲۴۴۶۱۲:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اینایی که منفی میدن احتمالا اختلاسگرن!
ناشناس۹۴۲۲۰۵۱۰:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
عطای طبابت رو به لقایش بخشیدم.زدم تو کار ساخت و ساز ودلالی.درامدم 100 برابر و استرسم یک صدم شده.اگه نزد مردم احترامی داشتم تحت هیچ شرایطی طبابت رو رها نمیکردم.فعلا که پزشکان عامل بدبختی مردم معرفی میشن..ببینیم تا کی ادامه داره
ناشناس۹۴۲۲۰۷۱۰:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دوستانی که کار هر روزتون شده فحشو توهین به پزشکا.یعنی واقعا عامل این وضع نابسامان کشور پزشکا هستن؟لطفا جواب بدین من کنجکاوم
ناشناس۹۴۲۳۷۱۱۱:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جناب نماینده مجلس درآمد شما چقدر هست . هر وقت اومدید دارایی هاتون گفتید و شفاف کردید بعد بیاد حرف از مردم بزنید . از مردم به عنوان پله ترقی استفاده نکنید .
ناشناس۹۴۲۴۸۲۱۲:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
با این همه دبدبه و کبکبه و هزینه های نظام سلامت داروی که برای درمان بیماری سل استفاده می شود کلا در استان خراسان رضوی وجود ندارد و بیماران بستری منتظر رسیدن دارو هستند
ناشناس۹۴۲۸۲۲۱۴:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
طرح تحول سلامت باعث بدبختی وپول پاشی وتورم شدیدتوسط وزیری شدکه خیلی راحت استعفادادورفت واقعا بایدتاسف خورد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین