رکورد شکست ناپذیری تیم ملی با داوری‌های ساتو ادامه می‌یابد؟

گروه ورزشی الف،   3980319001

تیم ملی فوتبال ایران با قضاوت‌های ریوجی ساتو ژاپنی تاکنون شکست نخورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام سایت فدراسیون فوتبال ایران، ریوجی ساتو، قضاوت دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ژاپن را که سه شنبه هفته جاری (۲۱ خرداد) در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می‌شود برعهده خواهد داشت.

این داور ۴۲ ساله باتجربه ۱۶ آوریل ۱۹۷۷ در ناگویا ژاپن متولد شده و از سال ۲۰۰۹ در لیست الیت داوران فدراسیون این کشور قرار گرفت.

ساتو تاکنون در رقابت‌های مهمی مانند جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا و ۲۰۱۹ امارات، مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه، المپیک ۲۰۱۶ ریو، جام جهانی ۲۰۱۵ جوانان در نیوزیلند، جام جهانی ۲۰۱۷ نوجوانان در هندوستان، جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۸، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ کشورهایی، چون پاراگوئه، چین و استرالیا قضاوت کرده و در جام جهانی ۲۰۱۸ هم به عنوان داور ذخیره حضور داشت.

نخستین باری که او برای یک تیم ایرانی قضاوت کرد به بازی سپاهان مقابل لخویا قطر در فصل ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان بازمی گردد که در آن بازی زردپوشان دیار نصف جهان با گل‌های سید جلال حسینی و برونو سزار ۲ بریک حریف قطری را شکست دادند. ژواهیر سوکای آلبانیایی در آن بازی از سپاهان با کارت زرد ساتو جریمه شد.

همچنین دیدار برگشت استقلال مقابل بوریرام یونایتد تایلند در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۱۳ که با برتری ۲ بر یک آبی‌ها و صعود این تیم به نیمه نهایی همراه شد هم با داوری ساتو همراه بود. حنیف عمران زاده و آندو تیموریان برای استقلال در آن دیدار گل زدند و خسرو حیدری، حنیف عمران زاده، آندرانیک تیموریان و فرهاد مجیدی هم از داور ژاپنی کارت زرد گرفتند.

ساتو داور ۲ بازی فولاد در فصل ۲۰۱۴ برابر الفتح عربستان (یک بر صفر به سود فولاد) و السد قطر (صفر بر صفر) هم بود. گل فولاد را در بازی با الفتح بختیار رحمانی به ثمر رساند و غلامرضا رضایی هم با کارت زرد ساتو جریمه شد. ضمن اینکه او در بازی با السد به هیچ یک از بازیکنان فولاد کارت نشان نداد.

دیدار لوکوموتیو تاشکند- فولاد و تراکتورسازی- الاهلی عربستان که در فصل ۲۰۱۵ به ترتیب با نتایج تساوی یک بر یک و ۲ بر ۲ به پایان رسید هم با قضاوت این داور ژاپنی برگزار شد. مهرداد جماعتی گلزن و یوسف وکیا بازیکن اخظاری فولاد در بازی با لوکوموتیو و لوسیانو ادینهو و شاهین ثاقبی، گلزنان و خالد شفیعی، حامد لک و شاهین ثاقبی بازیکنان اخطاری تراکتور برابر الاهلی بودند.

او در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی فصل ۲۰۱۶، ۲ بار داور بازی تیم‌های ایرانی بود. ابتدا سپاهان در ورزشگاه خانگی اش مقابل لوکوموتیو ازبکستان ۲ بر صفر شکست خورد و سپس ذوب آهن با گلزنی احسان پهلوان (۲ گل) و کاوه رضایی سه بر صفر النصر امارات را برد که بازیکنان این تیم‌ها در ۲ بازی مذکور از ساتو کارت زرد نگرفتند. با این وجود تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه نویی در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های آن فصل، بازی خارج از خانه اش را چهار بر یک به النصر امارات واگذار کرد. آگوستو سزار برزیلی در آن بازی برای سرخ پوشان تبریزی گلزنی کرد. ضمن اینکه فرزاد حاتمی و خالد شفیعی با کارت زرد ساتو جریمه شدند.

پرسپولیس در نخسین هفته دور برگشت مرحله گروهی فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان با حضور ۵۸ هزار تماشاگر میزبان الریان قطر بود که آن بازی با تساوی بدون گل تمام شد. از دست رفتن پنالتی مهدی طارمی با ضربه چیپ، مهم‌ترین صحنه بازی بود و ساتو به سه بازیکن نماینده کشورمان یعنی سید جلال حسینی، سروش رفیعی و علی علیپور کارت زرد نشان داد. همچنین در آن فصل ساتو یک بازی دیگر را هم برای تیم‌های ایرانی قضاوت کرد که ذوب آهن در ورزشگاه الغرافه قطر ۲ بر صفر به الاهلی عربستان باخت. مهدی رجب زاده در آن بازی کارت زرد دریافت کرد.

فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان هم با ۲ قضاوت ریوجی ساتو برای تیم‌های ایرانی تمام شد. در نخستین هفته رقابت‌های مرحله گروهی الدحیل قطر در خانه اش ۳ بر یک ذوب آهن را مغلوب کرد که تنها گل اصفهانی‌ها را کی روش استنلی به ثمر رساند و خودش هم تنها بازیکن اخطاری ذوب آهن بود.

ضمن اینکه در هفته دوم بازی‌ها هم استقلال با گل به خودی عبدالله الحفیظ در ورزشگاه سیب مسقط عمان الهلال را برد که مهدی رحمتی، مجید حسینی و امید ابراهیمی از ساتو اخطار گرفتند.

در فصل جاری لیگ قهرمانان هم ساتو ۲ بار برای استقلال قضاوت کرده است. در نخستین بازی تیم وینفرد شفر در ورزشگاه آزادی مقابل العین امارات به تساوی یک بر یک رضایت داد. فرشید باقری، گلزن و همین بازیکن به همراه فرشید اسماعیلی اخطاری‌های استقلال در آن دیدار بودند. ضمن اینکه در بازی برگشت این تیم با الهلال هم که یک بر صفر به سود تیم عربستانی تمام شد، ساتو داور بود و به روزبه چشمی، محمد دانشگر، گادوین منشا و داریوش شجاعیان کارت زرد داد.

آمار تیم‌های باشگاهی ایران با قضاوت ریوجی ساتو در لیگ قهرمانان آسیا

استقلال- ۴ بازی- ۲ برد- یک مساوی- یک باخت- ۴ گل زده- ۳ گل خورده- ۱۳ کارت زرد

سپاهان- ۲ بازی- یک برد- یک باخت- ۲ گل زده- ۳ گل خورده- یک کارت زرد

فولاد- ۳ بازی- یک برد- ۲ مساوی- ۲ گل زده- یک گل خورده- ۲ کارت زرد

تراکتورسازی- ۲ بازی- یک تساوی- یک باخت- ۳ گل زده- ۶ گل خورده- ۵ کارت زرد

ذوب آهن- ۳ بازی- یک برد- ۲ باخت- ۴ گل زده- ۵ گل خورده- ۲ کارت زرد

پرسپولیس- یک بازی- یک تساوی- ۳ کارت زرد

در مجموع قضاوت‌های ساتو برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آمار ۱۵ بازی، ۵ برد، ۵ مساوی، ۵ باخت و ۲۶ کارت زرد را ثبت کرده است.

نخستین باری که او بازی تیم ملی ایران را قضاوت کرد به دیدار مقابل امارات در دور آخر مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا باز می‌گردد که شاگردان کارلوس کی روش توانستند با تک گل رضا قوچان نژاد در دقیقه ۹۰ حریف را شکست بدهند و به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی بروند. جواد نکونام، مهرداد پولادی و سردار آزمون در آن دیدار از ساتو کارت زرد گرفتند. ساتو همچنین در جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم دیدار ایران و یمن را سوت زد که آن بازی هم با برتری ۵ بر صفر ملی پوشان کشورمان تمام شد. مهدی طارمی (۲ گل) اشکان دژاگه، سردار آزمون و سامان قدوس برای یوز‌ها در آن گلزنی کرده و رامین رضائیان هم کارت زرد دریافت کرد.

ساتو البته ۲ بار هم در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بازی ایران را قضاوت کرد. ابتدا شاگردان کی روش با داوری او کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی با تک گل سردار آزمون بردند که همین بازیکن تنها اخطاری تیم ملی بود و سپس آخرین بازی مقدماتی جام جهانی هم با قضاوت ساتو برای ایران مقابل سوریه ۲ بر ۲ تمام شد که بازهم ۲ گل ایران را آزمون به ثمر رساند و احسان حاج صفی و مهدی طارمی از ساتو کارت زرد گرفتند.

۴ بازی، سه برد، یک مساوی، ۹ گل زده، ۲ گل خورده و هفت کارت زرد هم آمار تیم ملی با داوری این ژاپنی است.

حال باید دید آیا مارک ویلموتس می‌تواند در نخستین بازی‌ای که خارج از کشورمان روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند این رکورد بی شکستی را ادامه بدهد یا خیر؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین