مقامات بلندپایه از اروپا تا شرق آسیا در تهران چه می‌خواهند؟

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3980318079 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
مقامات بلندپایه از اروپا تا شرق آسیا در تهران چه می‌خواهند؟

به گزارش الف، هفته پیش‌رو، هفته‌ای شلوغ و پر رفت و آمد خواهد بود، سفر دیپلمات‌های کشورهای مختلف به تهران نشانگر این است که ایران باز هم در کانون مذاکرات دیپلماتیک قرار گرفته است. مقامات بلندپایه‌ای که از اروپا تا شرق آسیا به تهران سفر می‌کنند و شاید هر کدام حاوی پیام مهمی برای ایران باشند.

وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه بعد از سفر به چند کشور مهم منطقه به تهران می‌آید. همزمان با سفر ‌ماس وزیرخارجه آلمان، پرفیشر، مدیر آلمانی اینستکس نیز به ایران می‌آید و در مورد سازو کار مالی بین ایران و اروپا با همتای ایرانی خود به گفتگو می پردازد. بعد از این دیدارها، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه) به ایران سفر خواهد کرد، سفری که  به دلیل بی سابقه بودن آن  مورد توجه رسانه های داخلی  و خارجی قرار گرفته است و هر کدام روایت‌های متفاوتی از هدف و نتایج این سفر را بیان می‌کنند.

این سفرها در حالی انجام می‌شود که تا چند هفته گذشته تنش در مناسبات میان آمریکا و ایران تا تهدید به جنگ نظامی هم پیش رفت و علی‌رغم ادامه سیاست‌های یک بام و دو هوای آمریکا و تحریم جدید علیه پتروشیمی ایران، اما به نظر میرسد که امروز نسبت به چند روزه گذشته فضا آرام تر شده است، با این حال کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای به دنبال عدم افزایش تنش با پیگیری میانجیگری خود در این بحران هستند.

به گفته رسانه‌های غربی، هایکو ماس برای نجات برجام به تهران سفر خواهد کرد، سفر وزیر خارجه آلمان به تهران در شرایطی صورت می‌پذیرد که سه کشور اروپایی تاکنون نتوانسته‌اند به تعهدات خود در زمینه حفظ منافع اقتصادی ایران در برجام عمل کنند و سفر ‌ماس به تهران در شرایطی است که اروپا با انفعال در مقابل آمریکا از عمل به تعهدات خود سر باز زده و ایران نیز  با انتقادات جدی خود  شرکای اروپایی برجام  را مورد خطاب قرار داده است . این در حالی است که یک ماه پیش ایران نیز از عدم پایبندی خود به برخی تعهدات مطرح در برجام سخن گفت و تهدید کرد که اگر اروپایی‌ها ظرف دوماه به قول و قرارهای خود در زمینه کاهش اثرات تحریم‌های آمریکا عمل نکنند تعهدات دیگر خود در برجام را نیز کاهش خواهد داد، لذا تمام کشورهای جهان از سوئیس و ژاپن گرفته تا آلمان به دنبال راهی برای کنترل این چالش خواهند بود.

همزمان با سفر وزیر امور خارجه آلمان «پرفیشر» مدیر آلمانی اینستکس نیز به ایران خواهد آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و آخرین تحولات مربوط به عملیاتی کردن این ساز و کار را بررسی خواهد کرد. اما نکته‌ای که مطرح است اینکه همزمانی سفر وزیر خارجه آلمان   با مدیر سازوکار مالی به ایران، به دلیل نگرانی از تبعات اقدام ۱۸ اردیبهشت تهران در توقف فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده و جلوگیری از ورود تهران به گام دوم بعد خواهد بود و یا اینکه هایکو ماس در این سفر حامل پیامی از طرف مقامات کاخ سفید برای ایران است؟

از سوی دیگر، ژاپن با در نظر گرفتن اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود، خواهان به کارگیری روابط دیرینه ژاپن با ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و به گفته مقامات این کشور، ژاپن می‌تواند میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.ژاپن به هرحال سومین قدرت اقتصادی دنیاست و از پایان جنگ جهانی دوم به این طرف در مسایل بین المللی درگیر مناقشات نبوده وچه بسا به همین علت است که برخی از این کشور  بعنوان میانجی یاد می‌کنند.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، حضور شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، آن هم بعد از ۴۰ سال به ایران می تواند گویای این باشد که ژاپن به نتیجه تلاش های خود به منظور کاهش حساسیت در روابط ایران و آمریکا واقف است. چراکه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، بیانگر این است که دونالد ترامپ در سفر خود به توکیو پیام‌هایی برای آبه داشته است که می تواند به مذاکره و کاهش تنش بیانجامد.

همانطور که رسانه آمریکایی المانیتور در مورد سفر نخست وزیر ژاپن به تهران می‌نویسد: احتمال دارد شینزو آبه برگزاری ملاقاتی بین حسن روحانی و دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در پاییز امسال را پیشنهاد کند و شاید دو کشور فرصت بهتری برای مذاکره به دست نیاورند. هر چند با توجه به تداوم دشمنی ها و کینه توزیهای  ترامپ و تیم ب چنین دیدارهایی هرگز شکل نخواهد گرفت .

همچنین سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مورد سفر آبه به تهران به تلویزیون ژاپن گفته بود که توکیو احتمالا قادر به تفهیم شرایط کنونی به آمریکایی‌ها خواهد بود و امیدواریم سفر آبه به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منجر شود.

براساس این گزارش؛ همانطور که همه می‌دانیم، منطق جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تا به امروز در مورد پرونده هسته‌ای، توان دفاعی و موشکی و موقعیت منطقه‌ای کاملا روشن و شفاف بوده است و بر اساس همین منطق است که حرف زور را نپذیرفته و در مورد مسایل موشکی و منطقه‌ای گفتگو نخواهد کرد، لذا باید منتظر ماند و دید که تحولات در روزهای آینده به کدام سمت پیش خواهد رفت تا بتوان در مورد میانجی‌گری بودن و پذیرفتن آن از سمت ایران و آمریکا، اظهارنظر قطعی داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۴۲۷۳۱۱۳:۴۲:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بهتر است از این ملاقاتها کمال استفاده را بکنیم.
ناشناس۹۴۳۷۱۵۱۹:۵۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
این رفت و آمدها آخرین تلاشها برای جلوگیری از جنگ است... منتظر باشید...
ناشناس۹۴۳۸۹۵۲۲:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
ظاهرا آنها برای میانجی در لحظات آخری می آیند که اگر نتیجه ندهد معلوم نیست چه خواهد شد چون ترامپ رای می خواهد برای دور دوم و معلوم نیست برای این مسئله جنگی با ایران راه نی اندازد برای او انتخاب دوباره برای ریاست جمهوری برای او مهمترین چیز هست حال اگر ایران وارد مذاکره شود و شرایط را قبول کند یا با جنگ شرایط را قبول کند فرقی ندارد
ناشناس۹۴۳۹۴۰۲۲:۴۶:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بنظر من هیچ اتفاق خاصی نمیافته مذاکره اگر هم بشه به جایی نمرسه .تحریمها تا سالها ادامه پیدا میکنه عین کره شمالی.البته ایران رو فوق العاده ضعیف خواهد کرد چون بزودی تحریمهای جدید به ان اضافه خواهد شد.مگر اینکه سران ایران دلشون بحال ملت بدبخت بسوزه.
ناشناس۹۴۴۰۱۱۰۰:۰۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۰
از آلمان چه انتظاری داریم وقتی یک باک بنزین هم به هواپیمای ظریف نداد
علی۹۴۴۰۵۱۰۰:۴۵:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۰
نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان برای آوردن آخرین اولتیماتوم آمریکا به ما می آیند یا باید در رفتارمان تغییرات اساسی داده و کشوری عادی و صلح طلب و در چهار چوب منافع فقط ملی و کشور باشیم و با دنیا تنش زدایی کنیم
ناشناس۹۴۲۷۳۷۱۳:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
نیازی به میانجی و پادر میانی نیست. باید با ترامپ مستقیما گفتگو شود.
ناشناس۹۴۳۶۸۴۱۹:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وقتی هیچ تضمینی برای پایندی طرف مذاکره کننده وجود ندارد، مذاکره احمقانه است.
ناشناس۹۴۴۵۱۲۱۰:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۰
ازموده را آزمودن خطاست مذاکره با فردی دمدمی مزاج و کشوری که به هیچ تعهد بین المللی وفادار نیست آب در هاون کوبیدن است اعلام آمادگی برای مذاکره با ترامپ یعنی بدتر شدن وضعیت ایران
بهرام۹۴۲۷۵۵۱۳:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
همه انها دروغ میگویند وگر نه تا کنون کار مثبتی انجام ندادند
ناشناس۹۴۳۱۸۶۱۶:۱۰:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بهترین کار این بود که به تحریم یک طرفه امریکا جواب منفی میدادن ، ولی الان همه شون نقش نوکر امریکا رو دارن پس چطور میتونن میانجی بی طرفی باشن ؟؟؟
کیان۹۴۲۷۸۷۱۳:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مقامات بلندپایه از اروپا تا شرق آسیا در تهران چه می‌خواهند؟ خواسته هایی که با تهدید نتوانستند به دست بیاورند، اینبار میخواهند با تطمیع و مذاکره به دست آورند مثل برجام
ناشناس۹۴۳۱۸۰۱۶:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خیلی واضحه چی میخوان ؛ برجام دو ( از بین رفتن کلیه صنایع دفاعی و نظامی ایران ) و برجام سه ( حبس شدن ایران در مرزهای خودش و فعالیت داعش و تروریستها در لب مرزهای ایران )
ناشناس۹۴۲۸۲۴۱۴:۰۴:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
فکر نان کن که خربزه "آبه".
ناشناس۹۴۲۹۸۳۱۴:۵۵:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خیلی بامزه ای
ناشناس۹۴۳۱۴۳۱۵:۵۳:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
برادر عزیز شعار دادن ما را بجایی نمیرسونه لطفا نخست وزیر یک کشور بزرگ را مسخره نکن فکرت مثبت و به دیگران احترام بگذار . بطور واقعی اونها لکسوس و اینفینتی و غول الکترونیک دنیا هستند و ما پرایدی هستیم که زه بغلمون را هم حذف کردند. با تشکر
ناشناس۹۴۳۹۶۱۲۳:۱۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مسخره نکرد گفتش آخرش باید دست روی زانوی خودمون بذاریم بلند شیم
ناشناس۹۴۲۸۴۲۱۴:۱۰:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چون کالاهای ایرانی بازارهای اروپا و آسیا را درنوردیده و تمام کشورهای پیشرفته مدیون و وابسته محصولات رنگارنگ ما هستند و قیمت نفت هم به مرز ۳۰۰ دلار رسیده برای همین تمام دنیا در تلاشند تا ما را راضی نگه دارند. کاش اینجوری بود که نوشتم
ناشناس۹۴۳۰۸۰۱۵:۲۹:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اتفاقا تمام دنیا در تلاشند که اینجوری که گفتی نشه!! اگر بندر چابهار راه بیوفته, اگر راه آهن ایران سر و سامون بگیره, اگر جاده ابریشیم دوباره فعال بشه, اگر ترانزیت کالا از ایران فعال بشه خیلی از اون اتفاقهایی که گفتی میوفته. همه اینها در حد اگر باقی موندن و همه در تلاشند که ما رو به یه بخور و نمیر راضی کنن فکرمون جای دیگه نره!!!
ناشناس۹۴۳۲۳۹۱۶:۲۷:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
فرصتها را سوزانده ايم حالا اگر و مگر مي كنيم. با اين سطح از فساد و اختلاس مگر كاري ميشود انجام داد؟
ناشناس۹۴۲۹۳۹۱۴:۴۱:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
انتخاب فردا را امروز کنیم تا هزینه های کمتری بپردازیم
ناشناس۹۴۴۰۸۲۰۱:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۰
یه نرمش قهرمانانه دیگر
ناشناس۹۴۲۹۹۵۱۵:۰۱:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حضور اینها در جهت حفظ منافع آمریکاست. همه این کشورها نوکر و وابسته رژیم ایالات متحده هستند و بدون اجازه آمریکا آب هم نمیخورند .حالا مثلا میخوان بیان که چی بگن.آمریکا باید تحریم ها رو رفع کنه و نیروهایش را از حیاط خلوت ایران یعنی خاورمیانه و غرب آسیا خارج کند.بعد تازه دو طرف میتوانند حرف از مذاکره بزنند.
ناشناس۹۴۳۱۰۵۱۵:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
در ایران نتنها مردم از اتفاقات وتصمیمات کلان هیچ اطلاع واگاهی ندارند بلکه خبرنگاران وسیاست پیشگان هم از تصمیمات بی خبرند وهرکس تحلیل خود را میگوید.در تمام این 40 سال هیچ وقت مردم در تصمیمات سهیم نبودند وزمانی متوجه میشوند که کار انجام شده است.شاید خود مسولان نیز همه چیز را بدست تقدیر سپرده اند.
ناشناس۹۴۳۴۲۵۱۷:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مثلا الان مردم ژاپن یا خبرنگاراشون میدونن نخست وزیرشون برای چی داره میاد ایران!!؟؟ یا مردم آلمان میدونن وزیر خارجه شون برای چی میاد ایران!!؟؟ خب اگر میدونن شما یه نگاه به سایتهاشون بنداز شما هم متوجه میشی!!؟؟
ناشناس۹۴۳۹۴۵۲۲:۵۱:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
واسه اونا مهم نیست چون اقتصادشون ثبات داره .پس اهمیتی نداره.واسه ما مهمه چون معیشتمون رو هواست.
مسعود۹۴۳۱۲۳۱۵:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بطور واقعی ایران اصلا برای آمریکا هیچ نگرانیی نیست نگرانی آمریکا چین میباشد که با تولیدات خود داره اقتصاد دنیا را از دست آمریکا خارج میکنه اگر ایران مهار شود منابع انرژی چین محدود میشود وگرنه ایران با پراید و سمند و کشاورزی ورشکسته و سیل مهاجرت نخبگانش کجا واسه آمریکا نگرانی هست .. شعار دادن که کاری نداره .. کار بعمل برآید نه به سخندانی.
ناشناس۹۴۳۱۹۲۱۶:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جدی میگی ؟ پس اینهمه هزینه امریکا در خاورمیانه برای چیه ؟
ناشناس۹۴۳۴۲۷۱۷:۳۱:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خاورميانه منبع درامد امريكاس نه هزينه ساده نباش
ناشناس۹۴۳۶۶۲۱۹:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
برای کنترل سه آبره اصلی هرمز، باب المندب، کانال سوئز! یعنی کنترل 80% بازار نفت، در نتیجه ممانعت از ظهور قدرت جدید چین!
ناشناس۹۴۳۴۱۳۱۷:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگر میخواست منابع چین رو محدود کنه چرا اومده سراغ ایران!!؟؟؟ باید میرفت سراغ عربستان و عراق که چند برابر ایران نفت تولید میکنن!!!! نتیجه تحلیلهای آبکی میشه تضمین امضای جان کری.
ناشناس۹۴۳۴۳۱۱۷:۳۴:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
ترس آمریکا از نخبه هایی نیست که میرن. از نخبه هایی هست که موندن. بالاخره موشک و ماهواره و ..... یه نخبه طراحی کرده. از دست من و شما یا حتی ژنهای خوب بر نمیاد!! ترس آمریکا از اینه که پراید و سمند هم بیوفته دست نخبه ها!!
بیگی29۹۴۳۱۲۸۱۵:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگر توانایی دارید جلو دزدی،فساد،حاتم بخشی سرمایه باقی مانده کشور و نا برابری شدید را بگیرید آنگاه مردم با جیره بندی هم میسازند با عزّت ایستادگی کنید.اگر نمیتوانید بهتر است هر چند با ذلّت تسلیم زور شوید قبل از اینک مجبور به التماس شویم.
ناشناس۹۴۳۴۴۸۱۷:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
التماس با ذلت چه فرقی داره!؟
بیگی29۹۴۳۷۷۵۲۰:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
ذلّت فقط ذلّت است امدا التماس هم شامل التماس است هم ذلّت ،هم گدایی.
ناشناس۹۴۳۴۵۵۱۷:۴۳:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اون موقع که با عزت رفتیم نتیجه شد برجام, حالا که قراره باذلت بریم خدا بخیر کنه!!
ناشناس۹۴۳۴۶۰۱۷:۴۵:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
یعنی یه برجام دیگه!؟!؟!؟ نگو تو رو خدا !!!!!
حرف حسابي۹۴۳۱۵۴۱۵:۵۸:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بي نظير ترين با ادب ترين با شعور ترين ووووووو ساده ترين مردم جهان ما ايراني ها هستيم ساده ايم كه فكر مي كنيم مذاكره نخواهند كرد باور كنيد مذاكره مي كنند نه براي حال ما
ناشناس۹۴۳۱۹۹۱۶:۱۴:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
با ادب ترین و با شعور ترین ؟؟؟ یک نگاه به رانندگی ، آپارتمان نشینی ، تماشاچیهای ورزشی ، رفتار مجریهای تلویزیونی ، و ... بنداز تا ببینی چقدر حرفت غلطه !!!
ناشناس۹۴۳۳۰۶۱۶:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
نه براي حال ما ؟ منظورت براي خودشان
ناشناس۹۴۳۱۷۱۱۶:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بسيار احمقانه است اگر ١ سال يا ١٠ سال يا ٢٠ سال ديگه با اين شرايط پيش بريم چه فايده داره ؟؟؟
ناشناس۹۴۳۱۷۴۱۶:۰۷:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگه عاقل باشید از ژاپن درس عبرت بگیرید با اینکه دو تا از شهرهای ژاپن حمله شیمیایی شده ولی با امریکا در ارتباط هست دوتفاوت بزرگ بین ما وژاپن هست زاپن همه جوره در اقتصاد پیشرفت کرده ولی ما در اقتصاد پسرفت کردیم
ناشناس۹۴۳۴۴۳۱۷:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگر عاقلِ ما شما باشی که فرق حمله شیمیایی و هسته ای رو نمیدونی حتما حق با شماست!! اما مهمترین فرق ما با ژاپنیها اینه که اونا از 8 ساعت کار, بیش از 7 ساعت کار مفید دارن اما ما دنبال یه راه میگردیم که از زیر این 45 دقیقه کار مفید هم در بریم.
ناشناس۹۴۳۴۵۸۱۷:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
موافقم
ناشناس۹۴۳۶۹۱۱۹:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شما هنوز فرق سلاح شیمیایی و اتمی را نمیدونید، تحلیل از مسایل بین المللی ارائه میدید؟ آمریکا به دو شهر ژاپن با بمب اتمی حمله کرد، نه سلاح شیمیایی.
مهران از برلين۹۴۳۲۰۰۱۶:۱۴:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دو كشوري كه در جنگ جهاني دوم كاملاً از امريكا شكست خورنند و تا به امروز پايگاهاي امريكايي در اون دو كشور وجوددارد. ژاپن با دو بمب اتمي تسليم شد و المان با تسخير پايتخت نازي ها، برلين، از طريق روسها !!! بمباران وسيع المان در روز هاي اخر جنگ تجربه تلخ پيرزن ها پيرمردها اينجاست، كه در اون دوران كودكي بيش نبودنند! دو كشور كاملاً صنعتي قبل از جنگ جهاني دوم، و بسيار پر مودعا در دنياي اون روز!!! فرستاده اين دو كشور حرف هاي بسياري براي تعريف كردنند براي سران ايران دارند.
ناشناس۹۴۳۹۴۸۲۲:۵۶:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
میان اولتیماتوم امریکا رو بدن.ولی گوش شنوایی پیدا نخواهد شد .امیدوارم زودتر جنگ شروع بشه.
ناشناس۹۴۳۲۲۴۱۶:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دقیقاً مانند ده ها هیئت و گروهی که پس از تصویب برجام به ایران آمدند تنها به دنبال ( اتلاف وقت و انژی و ...... و در نهایت سر کار گذاشتن ایران هستند ) .
ناشناس۹۴۳۴۶۴۱۷:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
قبلا هیئتی میومدن چون فکر میکردن آخرش شام میدن, دیدن خبری نیست الان فقط سخنران فرستادن موعظه کنه!!
احد۹۴۳۲۷۲۱۶:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
میخواخند جلوی جنگ رو بگیرند انشاله که موفق شوند !!
امیدوارم۹۴۴۳۴۱۰۸:۵۶:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۲۰
واقعا امیدوارم جلوی جنگ رو بگیرن .چون اگر جنگ بشه ارزش پول مون افت میکنه ؟؟ای وای ببخشید ارزش پولمون افت کرده بود قبلا..مهم نیست بشه نشه ...
باهر۹۴۳۳۳۴۱۷:۰۲:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
هدف نگهداشتن ایران در برجام نافرجام بدون دادن کوچک ترین امتیاز و یا اجرای تعهدات خودشان هست!!!
های۹۴۳۴۵۷۱۷:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دولتی که نتواند با دیالوگ حق ملتش را ثابت کند اصلا مشروعیت ندارد. چون با یاغی گری میتوان به خیلی چیزها رسید
ناشناس۹۴۳۵۲۲۱۸:۲۱:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
توان موشکی بدون اقتصاد سالم برای مردم نان واب نمیشود حاکمان بخاطر وضع اسفناک مردم استغفار ودق کنند
ناشناس۹۴۳۸۵۶۲۱:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
البته اقتصاد هم فقط در سایه امنیت سالم میشه! مثلا اقتصاد لیبی یا سودان هیچوقت دیگه سالم نمیشه.
امید۹۴۴۱۲۷۰۳:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۰
بسم الله الرحمن الرحیم اگر توان موشکی نبود که پای داعش روی خرخره زن و بچه شما بود . زنده زنده سر از بدنشون جدا می کردن یک نگاهی به فیلمهای داعش بنداز .
ناشناس۹۴۳۵۷۳۱۸:۴۷:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شینزو دار خودش رو سبک میکنه ، رهبری گفته مذاکره سم هستش . یعنی شینزو اینو نشنیده !
ناشناس۹۴۴۰۸۶۰۱:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۲۰
اگر تاریخ کمی مطالعه بکنیم بد نیست آخرین کسی کی به عراق آمد در دوران صدام قبل از جنگ آمریکا نخست وزیر ژاپن بود .آمدن آنها برای اتمام حجت و اخطار به ایران برای اینکه دست از پا خطا نکند.اینده نشان خواهد داد
ناشناس۹۴۳۶۳۸۱۹:۱۵:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پرونده اتمی اینبار نباید به سطح جامعه کشیده شود و در سطح بالای مسئولان و نخبگان سیاسی با احتیاط و بدور از هیاهو و امیدوار کردن توده های مردم و در صبر انجام شود. حرف های عوام گرایانه در مورد آن برای خودمان ویرانگر بوده.آن دولت که میگفت انرژی هسته ایی حق مسلم ماست بعدا مردم پرسیدند این چه حقی بود که این همه هزینه دادیم و براحتی ولش کردیم، دولت دیگر گفت هم چرخ سانتریفوژ می چرخد هم چرخ صنعت و بعد مردم از شادی برجام به خیابانها ریختند اما اکنون مردم می بینند هیچکدام نچرخید و اعتمادشان به را از دست می دهند. به مردم همینکه بگویید در حال مذاکره و بررسی شرایط برای بهبود امور هستیم کافی است. مردم می خواهند زندگی کنند، نه هر روز تنش داشته باشند.
ناشناس۹۴۳۸۴۹۲۱:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
امریکا چماق رو نشون داده حالا اونا دارن هویج ها رو میارن
ناشناس۹۴۳۹۹۷۲۳:۵۴:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
با وجود ترامپ در راس قدرت امريكا اميدي به بهبود شرايط حتي با ميانچگري ژاپن محتمل نيست وشايد اروپايي ها براي حفظ برجام مجبور شوند كمي سر كيسه را شُل كنند وبراي مبادلات اقتصادي ايران كمكي بنمايند البته به شكل ضعيف ان
علی۹۴۴۰۵۶۰۰:۵۲:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۲۰
فرصت و شانس آخر است و ایکاش درست تصمیم گیری کنند و الا نابود خواهیم شد و خلاص
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین