لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران ۳ - آرژانتین ۱/ پرش نفس‌گیر مردان پارس از دیوار آلبی سلسته

گروه ورزشی الف،   3980318045 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت های ۲۰۱۹ به مصاف آٰرژانتین از ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند که نهایت ایران با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران ۳ - آرژانتین ۱/ پرش نفس‌گیر مردان پارس از دیوار آلبی سلسته

به گزارش الف، تیم‌های ملی والیبال ایران و آرژانتین در ادامه هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران در توکیو به مصاف هم رفتند. شاگردان کولاکوویچ در نخستین دیدار این هفته در یک بازی سنگین به مصاف برزیل رفتند و در پایانی یک جدال نزدیک ۳ -۲ باختند. تیم ملی والیبال آرژانتین هم در آخرین دیدار خود روز گذشته با میزبان هفته دوم این رقابت‌ها یعنی ژاپن بازی کرد و ۳- ۰ شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران هم اکنون با ۳ برد و ۱۰ امتیاز تیم سوم جدول رده بندی است و آرژانتین هم با ۲ برد و ۷ امتیاز تیم هفتم جدول رده بندی است.

تیم ملی آرژانتین که مثل ایران هفته اول لیگ ملت های ۲۰۱۹ والیبال را با ۳ برد پشت سر گذاشته بود، در گام نخست هفته دوم در توکیو شکست خورد. شاگردان سابق خولیو ولاسکو که از سال قبل دیگر این مربی کهنه کار را در کنار خود نمی بینند، امسال تیم آماده تری نشان دادند؛ اگرچه دیروز شکست ۳ بر صفر و غیرمنتظره ای را برابر ژاپن تجربه کردند.

امروز سعید معروف و یارانش برای کسب چهارمین برد خود و دور نشدن از جمع مدعیان این رقابت ها محکوم به برد بودند و برای ثبت یک برد ۳ امتیازی وارد زمین شدند.

در سال های اخیر اکثرا ایران توانسته برابر آٰرژانتین نمایش خوبی داشته باشد؛ اگرچه در المپیک ۲۰۱۶ باخت بدی برابر این تیم متحمل شد. به هر حال ایران در شرایطی که تیم سوم جدول رده بندی لیگ ملت ها قبل از شروع بازی پنجم بود، برابر راه راه پوشان آمریکای جنوبی به زمین رفت تا بعد از یک وقفه دوباره بتواند به روند خوب خود ادامه دهد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و آرژانتین سابقه بازی‌های زیادی را دارند که حاصل آن ۴ برد برای آرژانتین و ۶ برد برای ایران بوده است.

تاریخچه دیدار‌های سابق دو تیم

قهرمانی جهان ۱۹۹۸، ایران صفر – آرژانتین ۳
انتخابی المپیک ۲۰۰۸، ایران ۱ – آرژانتین ۳
جام جهانی ۲۰۱۱، ایران ۳ – آرژانتین ۲
قهرمانی جهان ۲۰۱۴، ایران ۳ – آرژانتین صفر
جام جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ – آرژانتین ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۶، ایران ۳ – آرژانتین ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۶، ایران ۳ – آرژانتین ۲
المپیک ۲۰۱۶، ایران صفر – آرژانتین ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۷، ایران ۳ – آرژانتین ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۸:ایران ۳ - آرژانتین ۲

 ست اول/ ایران ۲۵ - آرژانتین ۱۹

بازی دو تیم با سرویس کونته برای آرژانتینی ها آغاز شد اما  خطای دو ضرب آرژانتینی‌ها باعث شد تا نخستین امتیاز برای تیم ملی والیبال کشورمان باشد. بازی دو تیم در ابتدای این دست پایاپای دنبال شد، اما بازهم این ایرانی‌ها بودند که با اختلاف جزئی تری از حریفشان پیش افتادندو به امتیاز ۸ رسیدند.

شاگردان کولاکوویچ در ادامه عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند و توانستند از حریفشان پیشی بگیرند. این اختلاف در ادامه بیشتر هم شد و حتی در لحظاتی به ۹ امتیاز هم رسید. برنامه آرژانتینی ها اما تغییر کرد و آن‌ها توانتسند به جریان بازی بازگردند. سرویس‌های خوب کونته در میانه‌های بازی اختلاف دو تیم را کم کرد. بی دقتی در دریفت و دفاع در زمین ایران در لحظاتی نگران کننده شده بود، اما وقت استراحت برای ایران و تغییر برنامه باعث شد تا بازهم شاگردان کولاکوویچ به برتریشان ادامه دهند و در نهایت با نتیجه ۲۵ - ۱۹ برنده این بازی شوند.

ست دوم / ایران ۲۰ - آرزانتین ۲۵

ست دوم این دیدار‌ها هم بابازی خوب ایرانی‌ها آغاز شد، اما این آرژانتینی‌ها بودند که نخستین امتیاز را کسب کردند لوبه و کونته در این ست نمایش خوبی داشتند و حضور آن‌ها باعث شده بود تا اختلاف دو تیم زیاد باشد در ادامه بازی و هنگامی که دو تیم در امتیاز ۷ برابر بودند رالی جذابی صورت گرفت که آرژانتینی‌ها در نهایت موفق شدن امتیاز هشتم را به دست بیاورند.

بازی دو تیم در این ست بسیار نزدیک و حساس بود، اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که به امتیاز ۱۶ رسیدند با این حال یکی از مشهود‌ترین مشکل‌ها برای تیم ملی ایران در این ست در بخش سرویس‌ها بود که باعث شد فرصت‌های زیادی برای آرژانتینی‌ها به دست بیاید.

کار‌های سرعتی در ادمه کار در دستور کار ایرانی‌ها قرار گرفت و شاگردان کولاکوویچ توانستند نمایش خوبی داشته باشند. در این ست اشتباه در سرویس برای ایران و در عوض دقت سرویس‌های آرژانتینی‌ها باعث شد تا آن‌ها در نهایت ۲۵ - ۲۰ برنده شوند.

 ست سوم/ ایران ۲۵ - آرژانتین ۲۲

 با وجود شکست در ست دوم، کولاکوویچ تغییری در ترکیب تیمش به وجود نیاورد و با همان نفرات اولیه ایران وارد زمین شد. در نهایت ست سوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان کولاکوویچ در آستانه پیروزی در این بازی قرار بگیرند.

ملی پوشان آرژانتین در این ست هم بازی را بسیار خوب آغاز کردند. نیاز به تغییر در این ست برای تیم ملی بیش از همیشه احساس می شد.سرویس ایرانی ها در این ست بازهم تعریفی نداشت و هچنین دفاع روی تور خوب برای آرژانتینی ها و دقت در سرویس ها برای شاگردان کولاکوویچ دردسر ساز شد.

آرژانتینی ها نخستین تیمی بودند که به امتیاز 8 رسیدند تا دو تیم به وقت استراحت بروند.کولاکوویچ در این ست نگران تر از همیشه بازی را دنبال می کرد. عملکرد بسیار خوب آرژانتینی ها باعث شد تا آن ها 3 امتیاز از تیم ملی ایران فاصله بگیرند. البته در ادامه بازیکنان ایرانی توانستند اختلافشان با حریف آمریکای جنوبیشان کم کنند تا دو تیم در میانه های این ست بازی پایاپایی را دنبال کنند.

شاگردان کولاکوویچ در ادامه کار اما نمایش خوبی داشتند و توانستند نتیجه بازی را برگردانند که در نهایت ست سوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید تا در آستانه پیروزی در این بازی قرار بگیرند.

ست چهارم/ ایران ۳۴ - آرژانتین ۳۲

با شروع ست چهارم هم تغییری در ترکیب تیم ایران ایجاد نشد و بازیکنان دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند. دو تیم برای رسیدن به امتیاز ۸ رالی جذابی به نمایش گذاشتند که در آخر امتیاز آن به آرژانتینی‌ها رسید. شاگردان کولاکوویچ در ادامه این ست بار‌ها از حریف آمریکای جنوبیشان عقب افتادند، اما با برنامه به بازی بازگشتند، جدال حساس دو تیم در این ست به اوج رسیده بود و دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند تا این که دو تیم در امتیاز ۲۴ به تساوی رسیدند.

امتیازات در این ست هم بسیار نزدیک بود تا اینکه در امتیاز ۸بر ۷ به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. امتیاز ۱۲ بر ۸ سود آرژنتین موجب شد تا کولاکوویچ احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد شود. وقت استراحت فنی دوم زمانی اعلام شد که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۲ به سود آرژانتین بود. در امتیاز ۲۳ بر ۲۲به سود آرژانتین ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد و سرانجام تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با نتیجه ۳۴ - ۳۲ به پیروزی برسد و ۳ امتیاز این مسابقه را به دست بیاورد.

در مجموع ایران توانست ۳ بر یک مقابل آرژانتین به برتری دست پیدا کند تا بعد از باخت برابر برزیل چهارمین برد خود را در لیگ ملت ها کسب کند.

تیم ایران از چهار مسابقه گذشته خود سه پیروزی مقابل ایتالیا، چین و آلمان و یک شکست مقابل برزیل در کارنامه دارد. آرژانتین با هدایت مارسلو مندز هم این مسابقات را با ۲ برد مقابل پرتغال و بلغارستان شروع کرد، اما در دو دیدار قبلی خود مقابل کانادا و ژاپن شکست خورد. تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ فردا (یک‌شنبه) از ساعت ۱۴:۱۰ به مصاف ژاپن خواهد رفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۴۰۶۴۱۱۲:۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۸
مافیای معروف، اجازه ورود معنوی نزاد را به بازی نمی دهد!
ناشناس۹۴۰۷۴۹۱۳:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۸
این مربی بی خاصیت ترین مربی تیم ملی است . ایشان که اصلا برایش مهم نیست لطفا فدراسیون ودلسوزان ورود کنند با این شیوه بکار گیری بازیکنان اکثر انها برای انتخابی المپیک اسیب میبینند این اقا برای چی ذخیره برده خوب همین شش نفر را میبر د اتفاقا توی هزینه ها هم کلی صرفه جویی می شد
ناشناس۹۴۰۹۴۴۱۵:۲۵:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۸
لطفا به این آقای گزارشگر مثلا معروف بگویید که اینقدر در کار کادر فنی دخالت نکند و با لحنی توهین آمیز به سرمربی تیم امر و نهی نکند! شما فقط بهتر است گزارش خود را بکنید و بس..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    آخرین عناوین