آیت‌الله امامی کاشانی: بیانات رهبر انقلاب درباره مقاومت همان سخن امام(ره) از روز اول نهضت است

گروه سیاسی الف،   3980317061 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

خطیب جمعه نماز جمعه تهران گفت: مقاومت، سخن امام خمینی‌(ره) از روز اول بود و این خط و راه امام(ره) است و بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد همان راه امام(ره) است.

آیت‌الله امامی کاشانی: بیانات رهبر انقلاب درباره مقاومت همان سخن امام(ره) از روز اول نهضت است

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز ۱۷ خرداد در خطبه‌های نماز جمعه خود در دانشگاه تهران گفت: ماه مبارک رمضان گذشت و ریاضت و جهادی در عبادت و مناجات و راز و نیاز خدا بود.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می پرسند که چه کنیم که این سرمایه برای ما بماند و رشد کند و میوه بدهد؟ بدانیم اعمال ما را علاوه بر اینکه خدا می‌داند و می‌بیند و ملائکه ای که  می‌نویسند؛ یک نفر دیگر هم می بیند و مواظب است و اگر خیر باشد دعا می کند و اگر شر باشد متأثر می‌شود و آن حجت خدا حضرت حجت بن حسن العسکری(عج) است.

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان احادیثی در باب نظارت حضرت حجت بن حسن العسکری(عج) بر اعمال مومنین اظهار داشت: ما در ماه مبارک رمضان قرآن ها خواندیم و صله‌رحم ها کردیم سحرها بیدار شدیم، دعاها و مناجات هایی داشتیم، روزه گرفتیم و خیلی کارهای مهمی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شب‌های جمعه اعمال بر امام زمان(عج) عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک اگر کسی به وظیفه اش عمل کند خیلی برکات برای او است وقتی می تواند این برکات را حفظ کند که ببیند شخص امام عصر(عج) ناظر است و می‌بینند. 

آیت الله امامی کاشانی در ادامه خاطر نشان کرد: حقیقت این است که روز عید فطر یک سمبل، تابلو و نمادی برای تمام سال است که ما سفره های دیگران را هم بنگریم و سعی کنیم سفره‌ها با هم خیلی اختلاف نداشته باشد.

وی با تشکر از حضور مردم کشورمان و مستضعفان جهان در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: می دانید و می دانیم که تمام این قدم ها و حرکت ها مورد عنایت خاص امام عصر(عج) است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت:  برای شهدایی که در سال ۴۲ مخصوصاً شهدای که در ورامین کفن پوشیدن و سایرین که به شهادت رسیدند و همچنین برای امام جمعه شهید  و محترم کازرون حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد خرسند علو مقام و برای خانواده هایشان صبر و اجر از پیشگاه خداوند مسئلت دارم.

وی با اشاره به سخنانی که رهبر معظم انقلاب در مرقد امام(ره) گفت: محور سخن مقاومت بود. در بحث مقاومت آیات مختلفی در قرآن کریم است که یکی در سوره محمد و آیات 34 و 35 است که خداوند میفرماید« إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ».

آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: معنی این آیات یعنی آنان که کفر ورزیدند و با حق دشمنی کردند و راه شیطان را رفتند و با حق پرشتان جنگیدند همه مردند. جز نام زشت و ننگینشان در تاریخ چیز دیگر نیست. حالا که چنین است فَلَا تَهِنُوا خطاب به امت اسلام امده است نترسید. و نباشد که شما با این بیگانگان و دشمن بخواهید آشتی کنید. نترسید و راه آشتی با این ستمگران طی نکنید.

وی اضافه کرد: شما ملت اسلام ! نترسید و سستی نکنید و دعوت به سلم و صلح نکنید و با آنها هم صحبت نباشید. راه آشتی را با آنها باز نکنید شما بالا و بزرگ هستید. شما امت اسلام شخصیت بالایی دارید خدا با شماست. 

آیت الله امامی کاشانی در تفسیر آیه وَلَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ اظهار داشت: یعنی اول، نترسید، دو، سازش نکنید، سه، بالاترین امت‌ها هستید، چهار، خدا با شماست و پنج، اعمالتان نزد خدا محفوظ است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: برای مسئله مقاومت و مقابله که رهبرمان در مرقد امام راحل داشتند می خواهم عرض کنم که این سخن، سخنی است که امام خمینی (ره) از روز اول گفتند. این خط امام و راه امام است این بیانات رهبر عزیز همان راه است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) درباره مقاومت خاطرنشان کرد: امروز مستضعفان جهان هم به کشورهای اسلامی می‌پیوندند. امروز هم که دشمن با یک سطح وسیع تری مشکلات را به ما تحمیل کرده است به فضل خداوند و لطف الهی مشکلات  برطرف می شود.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: خدای متعال می فرماید اعمال شما منظور است و همه را می بینیم و پاداش می‌دهیم، بنابراین باید به تولید پرداخت و سرمایه‌گذاران سرمایه را بیرون نبرند و پول ها را در کشور خرج کنند و این سرمایه ای که در داخل خرج می‌کند برایشان برکات دنیا و آخرت دارد.

وی بیان داشت: در سرمایه گذاری تسهیلات را دولت فراهم کند و قانون را مجلس؛ مشکلاتی که دست و پا گیر است را بردارند. از طرفی آنها را حمایت کنند که تولید بالا رود و اشتغال زیاد شود و اقتصاد کشور از این مشکل نجات پیدا کند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: یک وظیفه است برای همه ما در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم با این همه گرفتاری های اقتصادی و مشکلات وجود دارد که به رونق بپردازیم و حتی آن جایی که جلوی رونق را می‌گیرند برای مثال مالیات است. برخی مالیات‌ها غلط است و ممیز برای کسی که درآمد ندارد، آنقدر معین می کند که موجب می شود آن مغازه را ببندد و برود.

آیت الله امامی کاشانی بیان داشت: به آنهایی که مالیات ندارند پرداخت کنند مساعدت و کمک شود. به نظرم وزارت دارایی برای این مسئله باید فکری کند هم نسبت به فراریان مالیات و هم نسبت به کسانی که برای پرداخت آن مشکل دارند. همه باید کار کنیم؛ دولت مجلس قوه قضاییه و ملت.

امام جمعه موقت تهران در پایان بیان داشت: مطالب امام خمینی همان خطی است که رهبر انقلاب دنبال می‌کنند درست همان خط است؛ استدعا دارم و انتظار بر این است که تمام ملت، مسئولان و گروه‌های سیاسی با هر عقیده و فکری که هستند با رهبر معظم انقلاب هم صدا باشند، صدای یکی باشد؛ حرف یکی باشد و دنیا بداند که (حرف همان) مقابله است و حرف همین است و غیر از این نیست. عظمت و سربلندی کشور به جمهوری اسلامی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۹۷۸۹۱۴:۰۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۷
هیچ ایرانی باشعوری دنبال مذاکره با آمریکا نیست. بنابراین باید در عقل و شعور آن مدیر و مسئولی که راه‌حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌داند شک کرد.
ناشناس۹۳۹۹۵۸۱۷:۴۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۷
برادرجان خبرنداری درپشت پرده مذاکراتی وتوافقاتی باامریکا داشتیم وداریم وگرنه امریکا ناوش راازخلیج فارس به دریای مدیترانه نمیبرد
ناشناس۹۴۰۲۲۴۲۳:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۷
برای همین سکه، دلار، خانه، ماشین، مرغ و.... در حال ارزان شدن هستند؟
ناشناس۹۳۹۷۹۱۱۴:۰۹:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۷
8 سال عزتمندانه با دنیای استکبار جنگیدیم و قریب 220 هزار شهید تقدیم اسلام کردیم که عزت و کرامت آنها همچنان مشاهده می‌شود. ولی در آمریکا طی 8 سال 511 هزار نفر فقط در اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند. این است کعبه آمال برخی‌‌ها.
ناشناس۹۳۹۷۹۳۱۴:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۷
با این غرب وحشی و جنایتکاری که شاهدش هستیم اگر قدرت دفاعی امروز را نداشتیم معلوم نبود بر سر کشور و مردم چه می‌آوردند. باید در مقابل جنایتکاران دنیا یعنی آمریکا هر چه می‌توانیم قوی بشویم و از ساده‌اندیشی به شدت بپرهیزیم.
ناشناس۹۳۹۷۹۶۱۴:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۷
تمام این بدعهدی‌های امروز آمریکا و اروپایی‌ها را رهبر معظم انقلاب از قبل پیش‌بینی و به مسئولان و مردم اعلام کرده بودند. برجام غُلی بود که غرب‌گرایان به پای کشور و مردم انداختند و باید چندین سال هزینه آن را بدهیم.
ناشناس۹۳۹۹۵۹۱۷:۴۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۷
بدوشت شک ایران باامریکا توافقات پشت پرده باهم دارند واینگونه حرف زدن یک بازی سیاسی برای دوملت هست
ناشناس۹۴۰۱۲۷۲۱:۱۰:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۷
گوش بفرمان رهبر عزیزمان تا آخرش وایستادیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین