حاجی دلیگانی به الف خبر داد؛ اعلام جرم علیه دولت به دلیل اجرا نکردن قانون استخدام کارکنان اداری قوه قضائیه

گروه سیاسی الف،   3980316131 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اجرا نکردن قانون برنامه ششم توسط دولت، از اعلام جرم علیه دولت به دلیل اجرا نکردن قانون استخدام کارکنان اداری قوه قضائیه خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده که برای رفع کمبود نیروهای اداری قوه قضائیه هر سال سه هزار 200 نفر استخدام شوند.

وی افزود: در 2 سال گذشته ( سالهای 1396 و 1397) آزمون، مراحل جذب و استخدام شش هزار و 400 نفر از سوی قوه قضائیه انجام شده و این نیروها آماده استخدام هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: متاسفانه دولت و سازمانهای زیر مجموعه از جمله سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه بودجه وظایف خود را انجام ندادند و این افراد بلاتکلیف هستند.

حاجی دلیگانی افزود: سازمان امور استخدامی مجوز استخدام نداده و سازمان برنامه بودجه هم اعتبار لازم را برای جذب این افراد تخصیص نداده است.

وی گفت: در حال حاضر شش هزار و 400 نیرو آماده بکار چندین ماهه بلا تکلیف هستند و حق آنها در حال تضییع شدن است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در روزهای گذشته تعدادی از این افراد به وی مراجعه کرده و خواستار پیگیری این مشکل در مجلس شدند، افزود: اینجانب اعلام جرمی علیه سه مجموعه وزارت دادگستری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دولت تهیه کردم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این اعلام جرم خطاب به هیئت رئیسه مجلس نوشته شده، تاکید کرد: اینجانب یکشنبه آینده این اعلام جرم را به امضای حداقل 10 نماینده می رسانم و سپس به هیئت رئیسه مجلس تحویل می دهم تا طبق ماده 234 آئین نامه مجلس رسیدگی شود.

طبق این ماده هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت 10 روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.