در‌های مرموزی که هیچ وقت باز نشدند! + عکس

گروه اجتماعی الف،   3980316104 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در این مطلب از در‌های قدیمی و باستانی خواهیم گفت که هرگز باز نشده‌اند و راز‌های درون این در‌ها برای همیشه مخفی مانده است.

در‌های قدیمی و باستانی‌ای وجود دارند که هرگز باز نشده‌اند و راز‌های درون این در‌ها برای همیشه مخفی خواهد ماند.

این در‌ها به خودی خود رمزآلود هستند و از آنجایی که هرگز باز نشده‌اند سوال‌های بیشتری در خصوص دلیل وجود این در‌ها و باز نشدن آن‌ها وجود دارد.

انسان ذاتاً موجودی کنجکاو است و همین حس حقیقت‌جویی باعث شده تا در طول قرن‌ها پرده از اسرار زیادی بردارد، اما اسرار زیادی در دنیا وجود دارد که از قرار معلوم بهتر است برای همیشه سر به مهر باقی بمانند.

در این زمینه می‌توان به در‌های قدیمی و باستانی اشاره کرد که هرگز باز نشده‌اند و راز‌های درون این در‌ها برای همیشه مخفی خواهد ماند.

این در‌ها به خودی خود رمزآلود هستند و از آنجایی که هرگز باز نشده اند سوال‌های بیشتری در خصوص دلیل وجود این در‌ها و باز نشدن آن‌ها وجود دارد.

از آنجایی که ما هم مثل شما کنجکاو شده‌ایم تا نگاهی به این در‌های مرموز داشته باشیم و ببینیم قضیه بسته‌ماندن این در‌ها از چه قرار است، در ادامه باهم نگاهی به در‌های مرموزی خواهیم داشت که برای همیشه باید بسته بمانند.

تالار مخفی تاج‌ محل

تاج‌ محل در فهرست عجایب هفتگانه جدید دنیا قرار دارد و سالانه توریست‌های زیادی از سرتاسر دنیا برای بازدید از این بنای قدیمی و باشکوه به هند مسافرت می‌کنند اما قسمت‌های زیادی از این بنا در معرض بازدید جهانگردان قرار ندارد و جا‌هایی را در تاج‌محل سراغ داریم که راز‌های زیادی در آن‌ها پنهان شده است.

ماجرای ساخت تاج‌محل به سال 1631 میلادی باز می‌گردد و در آن زمان شاه‌ جهان، عبادتگاهی برای یادبود همسرش، ممتاز محل، بنا کرد.

ظاهراً ممتاز محل در حین تولد چهارهمین فرزندشان از دنیا رفته بود و شاه‌ جهان که ارادت خاصی به ممتاز محل داشت با ساخت این بنا می‌خواست یاد همسرش را برای همیشه جاودان کند. ساخت این بنای عظیم نزدیک به 22 سال به طول انجامید و 32 میلیون روپیه هزینه برداشت.

سالانه نزدیک به 8 میلیون نفر از تاج‌محل بازدید می‌کنند، اما در زیر این بنا، یک طبقه دیگر وجود دارد که هیچ کسی اجازه بازدید آن را پیدا نکرده است.

جالب است بدانید از طبقه‌ای بزرگ و وسیع صحبت می‌کنیم که گفته می‌شود دقیقاً 1089 اتاق در این طبقه قرار گرفته است.

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1398/03/15/636953474703031268.jpg

ظاهراً یک طبقه دیگر نیز در زیر تاج‌محل و این طبقه‌ای که به آن اشاره کردیم قرار دارد که این طبقه نیز دارای 22 اتاق است. حتی در طبقه اول تاج‌محل که بازدید آن برای توریست‌ها آزاد است نیز در‌های زیادی را شاهد هستیم که هرگز باز نشده‌اند و کسی اجازه بازدید از آن‌ها را ندارد.

با این حساب این پرسش پیش می‌آید که چه رازی پشت این در‌های همیشه بسته قرار گرفته است؟ در این خصوص گمانه‌زنی‌های زیادی انجام شده و اظهار نظر‌های مختلفی را شاهد هستیم.

بعضی از کارشناسان بر این باور هستند که فرآیند ساخت تاج‌محل به‌صورت تمام و کمال انجام نشده و اتاق‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به لحاظ معماری کامل نشده اند و زیبایی‌های اتاق‌ها و تالار‌های اصلی تاج‌محل را ندارند، به همین دلیل نیز شاه‌جهان که می‌خواست تاج‌محل عالی و بی‌نقص به نظر مخاطبان برسد دستور داد تا این در‌ها برای همیشه بسته باقی بمانند.

البته این فقط یک روی سکه ماجرای در‌های بسته تاج‌محل است و بعضی دیگر نیز بر این باور هستند که پشت این در‌های بسته، ممتاز محل، دفن شده است و به همین دلیل نیز کسی حق ورود به این مکان را ندارد.

این‌گونه که پیداست شاه‌جهان به اندازه‌ای به همسرش علاقه داشت که حاضر نبود از او جدا شود و به همین دلیل نیز دستور می‌دهد تا جنازه ممتاز محل، مخفیانه مومیایی شود.

همان‌گونه که در جریان هستید شاه‌جهان مسلمان بود و در آئین مسلمان‌ها مومیایی کار ناشایستی به‌حساب می‌آید و جنازه باید حتماً در خاک دفن شود.

در نتیجه شاه‌جهان که از یک طرف نمی‌توانست جنازه همسرش را در آغوش سرد خاک رها کند و از یک طرف دیگر نیز نگران بود که بدن مومیایی شده، ممتاز محل، توسط دیگران کشف شود و آبروی شاه‌جهان بر باد رود، دستور داد تا، جنازه مومیایی شده ممتاز محل را در تالار‌های همیشه سر به مهر تاج‌محل پنهان کنند.

معمای در‌های بسته تاج‌محل به همین‌جا ختم نمی‌شود و بعضی دیگر نیز معتقد هستند که پشت این در‌های بسته، ارواح و شیاطین وجود دارند.

جالب اینجاست که به‌رغم اینکه شواهد از عشق بی‌پایان شاه‌جهان به ممتاز محل حکایت دارد، گفته می‌شود که شاه‌جهان حرمسرای بزرگی داشت و ارتش او نیز به تجاوز و وحشیگری معروف بوده اند.

در مجموع با توجه به بسته‌بودن همیشگی در‌های مخفی تاج‌محل، نمی‌توان مشخص کرد که واقعاً پشت این در‌ها چه رازی نهفته است.

معبد پادماناب هاسوامی (Padmanabhaswamy Temple)

در اینکه تاج‌ محل معروف‌ترین معبد هند به‌حساب می‌آید هیچ شکی نداریم، اما در کشور هفتاد و دو ملت تا دلتان بخواهد معبد وجود دارد و هر کدام از این معابد نیز راز‌های سر به مهری دارند.

یکی دیگر از معابد بزرگ و جذاب هندی‌ها معبدی با نام پادمانا هاسوامی است، این معبد در سده ششم میلادی برای ویشنو (Vishnu)، دومین خدای هندو‌ها ساخته شده و سرشار از گنج‌های بی‌شمار از ارزشمند است.

از سال 1729 تاکنون مدیریت این معبد در اختیار خانواده سلطنتی تراوانکوُر Travancore Royal Family) قرار دارد.

این خانواده با افتخار گنج‌های داخل این معبد را در اختیار داشت تا اینکه به دلیل عدم مدیریت در سال 2011 اختیار کنترل این معبد از خانواده سلطنتی گرفته شد. از آن زمان به بعد اختیار مدیریت معبد پادماناب هاسوامی در اختیار اعضای یک کمیته قرار گرفته است.

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1398/03/15/636953474668497415.jpg

چیزی که در میان تمام دارایی‌های این معبد جالب به نظر می‌رسد وجود 6 در است که هرگز باز نشده اند. باز کردن این در‌ها کار راحتی نیست و در‌واقع به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا هرگز باز نشوند.

به همین دلیل نیز با میله‌های فولادی محکم شده اند و خبری از لولا و دستگیره در آن‌ها نیست تا کسی هرگز نتواند آن‌ها را باز کند.

ناگفته نماند که 5 در از تعداد 6 در درنهایت توسط کمیته‌ای که به آن اشاره کردیم با دردسر‌های زیاد باز شد. اما هنوز هم معبد پادماناب هاسوامی یک در سر به مهر دارد که با نام «تالار مرموز بی» (the mysterious Chamber B) شناخته می‌شود.

جالب اینجاست که در مستندات و مدارکی که در خصوص این معبد از دیرباز تاکنون وجود دارد، هیچ اشاره‌ای به این در نشده و عملاً با دری سر و کار داریم که افسانه‌های زیادی درخصوص آن وجود دارد.

بعضی‌ها بر این باور هستند که این در راهی به اقیانوس دارد و باز کردن آن امواج دریا را به داخل معبد روانه می‌کند و سیل عظیمی به دنبال خواهد داشت.

بعضی دیگر نیز بر این باور هستند که خانواده سلطنتی این در را طلسم کرده اند و تنها افراد عالی‌رتبه قادر به شکستن طلسم این در هستند، در غیر این صورت اگر افراد عادی نسبت به باز کردن در اقدام کنند، با حادثه‌های ناخوشایندی روبرو خواهند شد.

ناگفته نماند که هیچ‌کدام از این موارد باعث نشد تا کمیته مدیریت این معبد نسبت به باز کردن در رمزآلودی که از آن صحبت می‌کنیم اقدام نکند اما بسیاری از افرادی که برای باز کردن در تلاش کردند به نوعی غیرقابل توضیح دچار بیماری شدند حتی فردی با نام ساندِر راجان (Sunder Rajan) که تلاش زیادی برای سلب مدیریت خانواده سلطنتی از این معبد داشت نیز مدتی بعد از پیدا شدن این در مخفی و عجیب، جان خودش را از دست داد.

با این حساب در حال حاضر نمی‌توان مشخص کرد که این بیماری‌ها بر حسب اتفاق رخ داده یا اینکه واقعاً چیزی شیطانی و اهریمنی در پشت در معبد پادماناب هاسوامی پنهان شده است.

راز‌های مخوفی که در زیر آرامگاه اولین امپراتور خاندان شین پنهان شده است

کشور چین اسرار زیادی را در قلب خود پنهان کرده و به‌رغم اینکه بسیاری از این راز‌ها برملا شده‌اند، هنوز هم هر از گاهی شاهد کشف‌های باستانی عجیب و غریبی هستیم.

یکی از این موارد به حفاری پنج برادر در سال 1974 در چین باز می‌گردد. این برادر‌ها در حال کندن زمین برای حفر چاه بودند که به صورت کاملاً اتفاقی به یکی از بزرگترین کشف‌های باستانی دست پیدا کردند.

این کشف در نهایت به پیدا شدن یکی از رمزآلود‌ترین در‌های بسته دنیا مجهر شد. قضیه از این قرار بود که برادر‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم پس از حفر زمین به تکه سفال‌هایی برخوردند که بررسی این سفال‌ها باعث شد تا آرامگاه «چین شی هوانگ»، اولین پادشاه چین و کسی که چین را یکپارچه کرده بود، پیدا شود. جالب است بدانید این امپراتور نقش مهمی در فرهنگ چین دارد و حتی نام این کشور نیز از اسم او گرفته شده است.

آرامگاهی که از آن صحبت می‌کنیم از چیزی که فکرش را بکنید وسیع‌تر بود و تنها کشف قسمتی از آن سال‌ها به طول انجامید. یکی از جالب‌ترین کشف‌های این آرامگاه را می‌توان لشکری متشکل از 7 هزار سپاهی و اسب نام برد که به‌صورت نمادین و با سفال در ابعاد بسیار بزرگ دور آرامگاه امپراتور چین درست شده بودند تا از مقبره وی محافظت کنند.

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1398/03/15/636953474636932620.jpg

با این حساب ممکن است با خود فکر کرده باشید برادرانی که این آرامگاه را کشف کردند به مال و منال زیادی رسیدند، اما قضیه درست برعکس اتفاق افتاد و روزگار این برادر‌ها یکی پس از دیگری تیره و تار گردید.

این برادر‌ها و خانواده‌هایشان با فقر و بدبختی روبرو شدند و بیماری‌های عجیب و غریبی به سراغشان آمد که حتی پولی برای درمان این بیماری‌ها نداشتند. اوضاع زندگی آن‌ها به اندازه‌ای دشوار شد که یکی از آن‌ها از شدت فقر و بدبختی خودش را دار زد و دیگر برادر‌ها نیز درنهایت در اوج فقر از دنیا رفتند.

این امر باعث شد بسیاری گمانه‌زنی کنند که کشف مقبره امپراتور چین از جانب این برادر‌ها باعث شد تا به نفرین ابدی گرفتار شوند و از آن لحظه به بعد روی خوش زندگی را نبینند.

از این ماجرا که بگذریم به قضیه آرامگاه امپراتور چین شی هوانگ می‌رسیم که در اصلی مقبره او هنوز باز نشده و نیاز به چندین دهه حفاری باستان‌شناسی دارد. در این بین با توجه به فاجعه‌ای که برادران کاشف این مقبره با آن روبرو شدند، بسیاری بر این باور هستند که در اصلی آرامگاه چین شی هوانگ باید برای همیشه سر به مهر باقی بماند و در غیر این صورت افرادی که اقدام به باز کردن در این مقبره کنند دچار سرنوشت شومی خواهند شد.

تالار بزرگی که در زیر مجسمه ابوالهول قرار دارد

مصر به سرزمین افسانه‌ها مشهور است و تا دلتان بخواهد اماکن باستانی دارد، جالب اینجاست که به لحاظ باستان شناسی نیز تمدن مصر، مهم‌ترین تمدنی است که آثار زیادی از آن بر جای مانده و به همین دلیل نیز می‌توان قضاوت‌های زیادی در خصوص سبک زندگی مردمان مصر باستان داشت.

در بین تمام آثار باستانی که در مصر وجود دارد، پیکر تراشیده‌شده ابوالهول، یکی از رازآلود‌ترین آثار باستانی این تمدن به حساب می‌آید. جالب است بدانید این مجسمه که ابعاد بسیار بزرگی دارد از سنگ آهکی یکپارچه تراشیده شده و به همین دلیل نیز به لحاظ هنری و مجسمه‌سازی ارزش بسیار زیادی دارد.

با این حساب کاملاً مشخص است این اثر باستانی باعظمت راز‌های زیادی را در خود پنهان کرده باشد. از طرف دیگر ابعاد اهرام مصر و مجسمه ابوالهول نیز به رازآلود بودن این آثار دامن زده و بسیاری بر این باور هستند که مصریان باستان توان ساخت چنین آثار بزرگی را نداشتند و ساخت چنین سازه‌های با عظمتی از دنیا‌های دیگری کمک گرفته‌اند.

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1398/03/15/636953474605680404.jpg

بسیاری از مصر‌شناسان نیز باور دارند که کتابخانه‌ای بسیار بزرگ در زیر شن‌ها در مصر مخفی شده و راز عظمت این تمدن بشری در این کتابخانه قرار دارد.

این کتابخانه که از آن با نام «تالار مدارک» (Hall Of Record) یاد می‌شود، احتمال می‌رود در زیر مجسمه ابوالهول قرار گرفت باشد.

دولت مصر تاکنون اجازه حفاری‌های بیشتر را در این منطقه صادر نکرده است و همین امر نیز به راز‌آلود بودن مجسمه ابوالهول دامن زده است. از طرف دیگر بسیاری نیز بر این باور هستند که راز‌های مجسمه ابوالهول و دری که به کتابخانه‌ای بزرگ راه دارد باید برای همیشه مخفی باقی بماند.

عده‌ای دیگر نیز معتقد هستند راهرو‌هایی که در زیر مجسمه ابوالهول قرار دارد در‌واقع مسیری به نسل دیگری از موجودات بسیار هوشمند و پیشرفته است که به مردمان مصر باستان برای ساخت اهرام کمک کرده اند. بعضی‌ها این نسل پیشرفته را به موجودات فضایی نسبت می‌دهند و بعضی دیگر نیز بر این باور هستند که مردمان سرزمین آتلانتیس در این تالار‌ها رفت و آمد داشته‌اند.

به هر ترتیب با توجه به سابقه‌ای که از در‌های سر به مهر سراغ داریم شاید بهتر باشد دری که در زیر مجسمه ابوالهول قرار گرفته برای همیشه بسته باقی بماند و ارتباط میان انسان‌ها و موجودات فضایی یا هر تمدن غیرانسانی دیگری برقرار نشود.

اتاق 873 هتل بنف

تا این قسمت برای شما از در‌های سر به مهری گفتیم که تاریخچه آن‌ها به سال‌ها قبل و دوران باستان باز می‌گردد، اما در این قسمت به در مرموز و وحشتناکی رسیدیم که در یک هتل بسیار زیبا و شیک قرار گرفته و داستان وحشتناک آن باعث شده تا مالکین این هتل ترجیح دهند این در تا ابد بسته بماند.

این در رمزآلود در طبقه هشتیم هتلی با نام بنف اسپرینگز (Banff Springs Hotel)، در آلبرتای کانادا واقع شده است. افرادی که در این هتل اقامت داشته‌اند مدعی هستند در میان ردیف در‌های اتاق‌های هتل خبری از شماره اتاق 873 نیست و در قسمتی که باید این در قرار گرفته باشد، یک دیوار کشیده شده است.

این کار به‌گونه‌ای انجام شده که ظاهراً در اتاق 873 ناپدید شده باشد. اما جالب است بدانید هنوز هم پشت این دیوار در اتاق 873 وجود دارد، اما مسئولین هتل ترجیح داده‌اند تا جلوی این در، یک دیوار بکشند.

گفته می‌شود حتی اگر به دیواری که جلوی این در کشیده شده ضربه بزنید، صدایی مانند ضربه زدن به دیوار توخالی به گوش می‌رسد و این قضیه وجود یک در را در پشت این دیوار تأیید می‌کند.

قضیه اتاق 873 هتل بنف اسپیرینگز از این قرار است که سال‌ها پیش زوجی به همراه دختر جوان‌شان در این اتاق اقامت می‌گزینند.

از خانواده‌ای معمولی صحبت می‌کنیم که برای گذراندن تعطیلات این هتل را انتخاب کرده بودند. اما زندگی این خانواده معمولی پس از پا گذاشتن به اتاق 873 در این هتل برای همیشه تغییر می‌کند.

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1398/03/15/636953474577865843.jpg

ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که مرد این خانواده در نیمه‌های شب از خود بی‌خود می‌شود و همسر و فرزندش را می‌کشد، در نهایت نیز جان خودش را می‌گیرد تا این اتاق برای همیشه به یکی از مرگبارترین اتاق‌های دنیا تبدیل شود.

از آنجایی که هیچکدام از قربانیان این حادثه زنده نماندند، در نهایت مشخص نشد که دلیل دیوانه‌شدن مرد این خانواده و کشتن خانواده‌اش از چه قرار بوده است.

مسئولین هتل نیز اتاق 873 را کاملاً بازسازی می‌کنند و دوباره این اتاق را به مهمان‌های دیگر هتل می‌دهند، اما از قرار معلوم ماجرای این اتاق مرموز همچنان ادامه داشت.

مهمان‌های این اتاق در شب با جیغ‌های وحشتناکی از خواب بیدار می‌شدند و اثر دست‌های خونین روی دیوار‌های اتاق در شب‌ها شکل می‌گرفت.

بعضی از این مهمان‌ها در حین خواب از روی تخت به بیرون پرت می‌شدند و بعضی دیگر نیز زخم‌هایی روی بدنشان ایجاد می‌شد. این موارد باعث شد تا مسئولین هتل عطای این اتاق را به لقایش بخشند و اتاق 873 را برای همیشه قفل کنند.

 منبع:باشگاه خبرنگاران

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین