آخرین وضعیت پروژه‌های جاده‌های استان مازندران

گروه اجتماعی الف،   3980314095

استاندار مازندران از تکمیل پروژه واریانت راه دسترسی به فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد حسین زادگان در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهر سازی جهت پیگیری و جذب اعتبار پروژه‌های مرزن آباد دزدبن، تعریض و ایمن سازی جاده گهربان میاندرود، محور کناره بابلسربهنمیر، تعریض محور مرزن آباد کلاردشت عباس آباد، چهاربانده محور سوادکوه، راه دسترسی فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری و تکمیل چهار خطه کردن محور ساری _تاکام و چند طرح پیشنهادی برگزار شد، اظهار کرد: دستورات لازم جهت تخصیص مابقی بودجه مورد نیاز جهت ارتقای فرودگاه ساری صادر شده تا این پروژه هر چه زودتر تمام شود.

وی با اشاره به فرسایشی شدن پروژه چهار خطه کردن محور ساری_تاکام تصریح کرد: این پروژه در دو بخش ۱۳ و هشت کیلومتر توسط دو پیمانکار در حال اجرا بوده که به دلیل عدم تخصیص منابع مورد نیاز بعد از سال‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی پروژه باعث افزایش تصادفات و معضلات اجتماعی شده و وزیر راه و شهرسازی نیز جهت تأمین بودجه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی دستورات ویژه ای صادر کرده است تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح ملی باشیم.

حسین زادگان به تسریع در تکمیل ۲.۵ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر محدوده مرزن آباد به دزدبن تاکید کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل این پروژه و طرح تعریض محور مرزن آباد، کلاردشت و عباس آباد جهت رفع مشکلات ترافیکی منطقه بخصوص در ایام تعطیلات حساسیت ویژه ای داشته و دستورات خوبی با مشخص نمودن محل اعتبار صادر شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از منابع ملی جهت عملیات تعریض و چهار خطه شدن باقی مانده محور بابلسر _بهنمیر لازم است، بیان کرد: از سال ۸۱ تاکنون برای این پروژه ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده اما اجرای آن نیز طولانی و نارضایتی مردم را فراهم آورده است بنابراین تکمیل این پروژه توسط پیمانکار وزارت دفاع اجرایی می‌شود.

استاندار مازندران به تاکید وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پروژه چهار بانده محور سوادکوه، اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ سال از اجرای این پروژه می‌گذرد و پس از سیل‌های اخیر نیز وضعیت در برخی نقاط این محور آسیب پذیرتر شده که امیدواریم با دستورات لازم وزیر راه شاهد اتمام این پروژه مهم باشیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیازمند تخصیص اعتبار است.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی در جلسه مشترک مدیران کل ادارات راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با فرمانداران نوشهر، چالوس و کلاردشت که به همت نماینده مردم این سه شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهداف این نشست در جهت تسریع در روند اجرای پروژه‌های حوزه انتخابیه، اظهار کرد: در مازندران اقدامات خوبی در حوزه راه و شهرسازی و راهداری انجام شده اما در حوزه این سه شهرستان همچنان شاهد پروژه‌های نیمه تمام بوده که برخی نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام شامل پل کمربندی نوشهر بر روی رودخانه ماشلک، سرعت کم در اجرای پروژه روشنایی کمربندی نوشهر چالوس و وضعیت چهار خطه شدن مسیر مرزن آباد به دزدبن است.

عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در تخصیص اعتبارات و ماشین آلات سهم غرب مازندران بخصوص نوشهر باید به صورت برابر دیده شود، گفت: در شهرستان نوشهر از سیلی که ۱۳ مهرماه در غرب استان اتفاق افتاد به دو روستای کوهپر و نیمور خسارات زیادی وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیل مهرماه علاوه بر تخریب پل کمربندی نوشهر به ۲۲ روستای بخش مرکزی نیز خسارات زیادی وارد کرد اما تنها نامی که از نوشهر در سیل برده می‌شود، بواسطه تخریب پل بوده در حالی‌که این سیل ۷۰ میلیارد تومان به نوشهر خسارت وارد کرد.

صفرنژاد افزود: تخریب پل ماشلک بارها از سوی متخصصان فن پیش بینی شد اما به دلیل تساهل برخی مدیریت‌های موجود شاهد ریزش و حادثه ناگوار پل ماشلک بودیم و اکنون نیز پل روستای ملکار به دلیل خروجی نامناسب آب، شرایط بحرانی داشته و در صورت تخریب باعث قطع شدن محور ترانزیتی غرب به شرق استان خواهد شد.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه با تخریب پل کمربندی نوشهر بر روی رودخانه ماشلک، قرار بود این پل تا پایان سال و نهایتاً فروردین به اتمام برسد و هنوز به بهره برداری نرسیده، بیان کرد: در روزهای پایانی اسفند به خاطر کم کردن بار ترافیک ظرف ۲۵ روز پل آب نما با امکانات شهرستانی ایجاد شد در غیر این صورت توان پاسخگویی به افکار عمومی وجود نداشت.

محمد ناصر زندی، فرماندار چالوس نیز در این جلسه با بیان اینکه کندی روند اجرای روشنایی کمربندی نوشهر به چالوس از پروژه‌های مشترک با نوشهر است، اظهار کرد: از منتهی الیه استان مازندران تا ابتدای نوشهر وضعیت روشنایی متفاوت بوده و نوشهر سهم اندکی از روشنایی دارد.

وی باغ بیان اینکه محور کندوان به عنوان یک محور ملی دارای مشکلات فروان مانند ریزش سنگ بوده که باید برطرف شود زیرا جان مسافران زیادی را گرفته است، افزود: جاده چالوس به مرزن آباد با پیچ و خم‌های فراوان محل عبور کامیون‌های حمل شن و ماسه به بالادست است و خطرات زیادی را برای مسافران به وجود آورده که موجب تصادفات زیادی شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین