اگر ماجرای قتل همسر دوم نجفی این‌گونه روایت نمی‌شد...

گروه سیاسی الف،   3980314023 ۱۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بدون شک برخی انتقادات صورت گرفته به نحوه اطلاع‌رسانی حادثه ممکن است درست باشد و حتماً می‌بایست التزام به قوانین در تمامی مراحل رسیدگی به این پرونده در نظر گرفته شود. شاید بخشی از این اشتباهات نیز به دلیل این بوده که برای اولین بار یک شخصیت مشهور که دارای عناوین و منصب‌های سیاسی و مدیریتی مهمی بوده مرتکب قتل همسرش شده بود؛ آما برخی نیز مشغول مبهم و غبارآلوده کردن فضا و ماهیگیری سیاسی بودند.

اگر ماجرای قتل همسر دوم نجفی این‌گونه روایت نمی‌شد...

به گزارش الف، صبح روز سه‌شنبه ۷ خرداد ساکنان برج آرمیتا در سعادت‌آباد تهران از وقوع درگیری و دعوای زن‌وشوهری در طبقه هفتم مطلع می‌شوند اما ظاهراً بعد از چند دقیقه درگیری پایان می‌یابد و فردی نیز دیگر پیگیر ماجرا نمی‌شود؛ اما چند ساعت بعد با بازگشت پسر 13 ساله مقتول از مدرسه با جسد خونین مادرش روبه‌رو می‌شود.

بدین ترتیب دقایقی بعد تیم جنایی پایتخت به سرپرستی محمد شهریاری، رئیس دادسرای جنایی تهران و بازپرس دشتبان کشیک ویژه قتل به همراه سرهنگ مسلمی رئیس اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند.

فرزند مرحومه در خصوص جزئیات قتل مادرش گفت: من حدود ساعت 9 صبح از منزل خارج شدم و ساعت 12:30 هنگامی‌که به منزل برگشتم با جنازه مادرم در وان حمام مواجه شدم.

رسانه‌های کشور حدوداً ساعت ۱۳:۳۰ خبر قتل همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران را منتشر می‌کنند.

در این خبر محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی عنوان می‌کند میترا استاد، همسر دوم نجفی به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است. خبر مربوط به قتل بعد از رسانه‌ای شدن، بلافاصله موردتوجه عموم جامعه و رسانه‌ها قرار می‌گیرد و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی به خبر پربارید آن روز تبدیل می‌شود (خبرهای مربوط به این حادثه تا به امروز جزء پربازدیدی‌ترین اخبار تمامی رسانه‌ها بوده است).

بعد از انتشار خبر قتل، یک از سایت‌ها مدعی می‌شود محمدعلی نجفی صبح در دوربین آسانسور محل قتل همسر دومش دیده‌شده و قوی‌ترین مظنون برای این قتل است! انتشار این خبر هم‌زمان می‌شود با غیبت نجفی در تهران و جستجوی پلیس برای یافتن اولین مظنون.

اما محمدعلی نجفی 10 ساعت بعد از قتل همسر دومش به اداره آگاهی تهران می‌رود و به این جنایت اعتراف می‌کند.

شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دقایقی بعد از تسلیم شدن نجفی در پلیس آگاهی تهران گفت: همان لحظات نخست نامه نجفی نشان می‌داد که او قاتل است اما با توجه به حلالیت خواستن‌هایش بیم آن می‌رفت اگر این نامه‌ها و ماجرای قاتل بودن نجفی رسانه‌ای شود ایشان دست به خودکشی بزنند سعی کردیم مطلبی با صراحت اعلام نکنیم اما ایشان تحت تعقیب بودند تا اینکه هم‌زمان با اعزام مأموران به ویلای دماوند نجفی با پای خود نزد پلیس آگاهی رفت و تسلیم شد.

وی گفت: نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران نیز در این خصوص گفت: می‌دانستیم قاتل دکتر نجفی است او را ردگیری کرده بودیم تا اینکه خودش تسلیم شد و اعتراف کرد. وی افزود: سلاح گرم استفاده‌شده در قتل نیز توسط نجفی تحویل پلیس شد و تحقیقات ادامه دارد.

اما با انتشار عکس‌ها و فیلم‌های حضور محمدعلی نجفی در اداره پلیس آگاهی، نقدها و انتقادات فراوانی به نحوه استقبال، رفتار پلیس با متهم که به قتل اعتراف کرده، گزارش خبرنگار صداوسیما و در اختیار داشتن آلت جرم برای تشریح جرم، مواجهه خبرنگاران با نجفی و ... بیان شد. همچنین در اکثریت مطالب منتشره از خونسردی و آرامش نجفی در روایت ماجرای قتل نوعی تعجب بیان‌شده بود.

بدون شک برخی انتقادات صورت گرفته به نحوه اطلاع‌رسانی حادثه ممکن است درست باشد و حتماً می‌بایست التزام به قوانین در تمامی مراحل رسیدگی به این پرونده در نظر گرفته شود. شاید بخشی از این اشتباهات نیز به دلیل این بوده که برای اولین بار یک شخصیت مشهور که تا قبل از آن دارای عناوین و منصب‌های سیاسی و مدیریتی مختلف و مهمی بوده مرتکب قتل همسرش شده بود. به‌خصوص اینکه در ماه‌های قبل از آن انتشار عکس‌های خصوصی از زندگی محمدعلی نجفی و همسرش انعکاس فراوانی در رسانه‌ها یافته بود و نوعی کنجکاوی را در بین افکار عمومی برانگیخته بود. کنجکاوی که هر بار نیز با انتشار عکسی دیگر به‌نوعی تشدید می‌شد. درواقع برای اولین بار بود عکس‌هایی از زندگی شخصی یکی از مسئولان و مقامات توسط خودش یا همسرش (البته به دلیل تعداد عکس‌های منتشرشده در فواصل زمانی مختلف احتمالاً نمی‌توان گفت شهردار سابق از این امر مطلع نبوده و یا رضایت نداشته) منتشر می‌شد.

دراین‌بین برخی نیز مشغول مبهم و غبارآلوده کردن فضا و ماهیگیری سیاسی بودند. مثلاً دراین‌باره می‌توان به متهم کردن یک جریان سیاسی در قتلی خانوادگی، خیانت مقتول و مهدورالدم بودن یا مأمور بودن مقتول اشاره کرد. این‌گونه افراد و گروه‌ها با زیر پا گذاشتن اخلاق همیشه تلاش دارند همه قضایا و حوادث را سیاسی جلوه دهند تا به‌زعم خود بتوانند آورده‌ای نصیب جریان سیاسی خود کنند.

اما با تمامی این بی‌اخلاقی‌ها، شاید بتوان به کم و کیف نحوه اطلاع‌رسانی صورت گرفته در ماجرای قتل همسر دوم ایراداتی را وارد کرد، اما نمی‌توان منکر لزوم و ضرورت اطلاع‌رسانی بهنگام دراین‌باره شد. بدون شک نمی‌شد مردم را به‌صورت کلی و مبهم در جریان وقایع و رخدادها و ماوقع این قتل قرار می‌داد؛ چراکه آن موقع نیز ممکن بود دوباره بحث‌ها و جاروجنجال‌های دیگری مطرح می‌شد که حتی باورپذیری برخورد با متهم، انجام تحقیقات و بازپرسی درباره قتل و روال رسیدگی به پرونده نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

تصور کنید پلیس بدون انتشار هرگونه فیلمی از مراجعه نجفی پشت دوربین قرار می‌گرفت و صرفاً به خبر دستگیری یا معرفی او اکتفا می‌کرد. نجفی را راهی بازداشتگاه می‌کرد و اعلام می‌شد که وی در مرحله بازپرسی و در اختیار بازپرس ویژه قرار دارد. بازپرس نیز در مواجهه با پرسش‌های بیشمار خبرنگاران اعلام می‌کرد تا پایان تحقیقات نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

آیا در این شرایط به تشویش اذهان عمومی و اوج‌گیری شایعات و گمانه‌ها کمک نکرده بود؟ فرض کنیم نجفی مدتی بعد (یک هفته یا چند روز بعد) درحالی‌که راهی دادگاه است با خبرنگاران مواجه شود و با همان خونسردی لحظات اول بخواهد به تشریح ماجرا بپردازد آیا همین کسانی که در رسانه‌های ضدانقلاب و بعضاً داخلی نحوه اطلاع‌رسانی ماجرا را به‌نقد کشیدند و به داستان‌سرایی‌های خودساخته پرداختند نمی‌گفتند: چرا پلیس به وظیفه اطلاع‌رسانی خود در یک پرونده مهم عمل‌نکرده است؛ و یا اینکه: ببینید با نجفی در دوران بازداشت چه کرده‌اند که او این‌چنین خونسرد و غیرعادی دارد سخن می‌گوید! و یا اینکه در زندان تحت‌فشار او را وادار کرده‌اند قتل را به گردن بگیرد و... بدیهی است چنین اطلاع‌رسانی باعث می‌شد برخی رسانه‌های مسئله‌دار و جریانات ضدانقلاب نیز فضای مانور بیشتری برای تشکیک و شبهه آفرینی در اختیار داشته‌اند که شاید پاسخ دادن به‌تمامی آن‌ها غیرممکن بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۶۸۳۰۰۸:۴۴:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اینکه دیگران چه گویند میکنند اهمیتی ندارد. مهم عمل به قانون است. هر چه قانون مقرر کرده می بایست بدون کم و کاست عمل میشد...
ناشناس۹۳۶۹۳۲۱۰:۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
متاسفانه قانون با بعضی ها مهربان است و با بعضی ها نامهربان.
ناشناس۹۳۷۱۰۹۱۲:۵۵:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خوب دادش جان هیچ قانونی برای اصلاح طلب جماعت مصداق ندارد. بطور مثال اگر یک اصلاح طلب به خاطر عبور از چراغ قرمز یا پارک ممنوع جریمه شد ، بدون تردید با آن اصلاح طلب برخورد سیاسی شده است و پلیس جریمه کننده هم حتماً باید توبیخ و تنبیه شود!!
نادیا۹۳۷۱۸۵۱۳:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
به سیما خیلی منتقدم ولی اگر اینگونه هم پوشش نمیداد ما انتقادمیکردیم که چرا مخفی کاری میکند و مردم سراغ فضای مجازی و بی بی سی میرفتن و نتیجه میشد شایعه و بلوا
ناشناس۹۳۷۳۸۳۱۷:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
قانون در مورد زنی که با علم و آگاهی وارد زندگی یک مرد میشه و یک زندگی رو از هم می پاشونه چی میگه؟ قانون در مورد همون زن وقتی که مدام غر میزنه و داشته های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اون مرد رو قدم به قدم تصاحب میکنه و تا نابودی اون مرد پیش میره چی میگه؟ قانون خیلی چیزها رو باید بگه.
ناشناس۹۳۸۳۳۵۱۹:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۵
لابد قانون میگه باید یک قاتل بیرحم بکشدش
ناشناس۹۳۸۳۳۴۱۹:۱۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۵
قانونی که با برخی مهربان با برخی نامهربان باشد قانون نیست‌‌..
ناشناس۹۳۶۹۳۹۱۰:۲۹:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یک موقعی یک ماشین جلوی ماشین شما می پیچد و فرار می کند. بعد ماشین شما از مسیر منحرف می شود و با فردی تصادف کرده و موجب مرگ او می شود. در این حالت مقصر کیست؟ چه کسی باید محاکمه شود؟ آیا نباید دنبال راننده فراری گشت؟ عدالت باید چگونه اجرا شود؟
میثاق۹۳۷۱۹۰۱۴:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
به این نوع تحلیل حضرتعالی تا اونجایی که ما اطلاع داریم قیاس مع الفارق می گویند .
نیکان۹۳۷۱۹۲۱۴:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
برای چی؟ برای. جلوگیری از جوسازی اصلاح طلبان که چند بار ما را مجبور به تکرار کردند و نتیجه چی شد؟
ناشناس۹۳۷۳۱۰۱۵:۵۳:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تو این موردی که گفتید طبق قانون مقصر شما هستید، حالا اون فردی که با بی احتیاطی راننده کرده هم ممکنه اگر پیداش کنن جریمش کنن ولی تو تصادف مقصر شما هستید، شما برای اینکه به این ماشین نخورید زدید به یک ماشین دیگه، مقصرید دیگه.
ناشناس۹۳۷۳۷۷۱۷:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شما مقصر هستید.چون سرعت نامطمئنه داشتید یا فاصله طولی را رعایت نکردید.با سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب شما تصادف نمیکنید.
ناشناس۹۳۷۴۵۷۱۹:۱۸:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چه ربطی به موضوع قتل نجفی داره؟ معلومه که ماشینی که باعث تصادف شده حتی اگر موجب کشته شدن کسی نشه طبق قانون تحت پیگیری قرار میگیره
ناشناس۹۳۷۵۶۲۲۱:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شلیک عامدانه ۵ گلوله رو به تصادف غیرعمدی در رانندگی تشبیه میکنی؟!! البته ما عادت کردیم به شنیدن این مغالطات اصلاح طلبانه!
ناشناس۹۳۷۶۳۹۲۳:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خیلی پیچیدی!
ناشناس۹۳۷۰۲۴۱۱:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
آفرین
ناشناس۹۳۷۱۹۳۱۴:۰۶:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چطور ظرف یک سال این همه اتفاق؟ ، مشخصه هدایت شده بوده، چطور مقتول عکسهای شخصیش رو به یک خبرنگار ساکن در آلمان می ده؟ اگر برای پول ازدواج کرده که نباید افشاگری می کرده و نجفی حاضر شد تمام مهریه اش را بده؟ اگر به همسرش علاقه داشته چرا با آبروش بازی کرده و با این که می دونسته با انتشار عکسهاش آبروی همسرش رو می بره باز این کار کرده؟چرا؟ .. در ضمن هیچ ناراحتی و عذاب وجدانی در صحبتهای نجفی وجود نداره؟ مگه می شه چنین شخصیت علمی کوچکترین ناراحتی در صحبتهاش بعد از اقدام به قتل نداشته باشه؟ ..
ناشناس۹۳۸۳۳۸۱۹:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۵
شما هم که قتل را تایید میکنید .‌من جای قانونگذار بودم بازداشتت میکردم بعلت ترویج قتل و جنایت
فرناز۹۳۷۲۷۹۱۵:۱۶:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اگر آقای نجفی از عناصر جناح اصولگرا بود باز هم اینگونه می نوشتید؟
ناشناس۹۳۸۰۱۹۱۴:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۵
اگر اصولگرا بود سایت ها و رسانه های اصلاح طلب هوچی گری و قشقرقی به پا می کردند که گوش فلک کر می شد.
ناشناس۹۳۸۶۰۶۰۰:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۶
اتفاقا در موضوع قتل اینچنینی همه چیز اهمیت دارد.حتی حرفهای کسی که مینویسد چنین قتلی از طرف فردی مشهور اولین بار است که اتفاق می افتد.مگر جلال الدین فارسی نماینده مجلس خبرگان ،نماینده دو دوره مجلس و کاندیدای .. ریاست جمهوری که در نزاع مرتکب قتل شده بود ،مشهور نبود.در این بین جاده چه کسی یا کسانی با این حرفها صاف میشود؟و چرا ؟
ناشناس۹۳۶۸۳۵۰۸:۵۱:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
سلام ضمن استقبال از پيگيري و شفافيت در مورد اين پرونده، لطفا در مورد پرونده هاي اختلاس ها و فسادهاي اقتصادي كه عملا باعث تباهي و فقر هزاران هزار ايراني شده اند هم حساسيت اين چنيني و پوشش خبري حداقلي داده شود. با تشكر
ناشناس۹۳۷۱۹۱۱۴:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خواندن چنین مطالبی برامون فراغ خاطر و فراموشی نسبت به مسائل مهمتر را به همراه داره این نشون میده که برای حفظ آرامش جامعه سرگرمی یکی از بهترین ابزار ها به حساب میاد.چه اتفاقی بهتر از یک قتل توسط یک چهره سیاسی؟
ناشناس۹۳۸۳۴۱۱۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۵
مخصوصا پرونده فساد مالی امثال ح.ف و م.ج و سر...
ناشناس۹۳۸۶۱۸۰۰:۴۵:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۶
پرونده های فساد اقتصادی امثال ح.ف و م.ج با صدها میلیارد فساد چه شد .مگر قانون باید استثنا داشته باشد
ناشناس۹۳۶۸۴۳۰۸:۵۸:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پوشش بیشتر این خبر اخلاقی نیست.
ناشناس۹۳۶۹۳۴۱۰:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تازه اولشه. حالا حالاها باید در موردش مطلب بنویسند!!!
ناشناس۹۳۷۴۳۸۱۹:۰۵:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اگه خواهرتو کشته بودند هم همین نظرتو داشتی.
ناشناس۹۳۹۳۷۷۲۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۶
من به عنوان یک دختر میگم، هر خواهری اگه اینقدر .. باشه آدم باید خودش بکشدش
ناشناس۹۳۶۹۴۷۱۰:۳۳:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تخریب شخصیت افراد کاری شنیع و زشت است
ناشناس۹۳۷۱۰۰۱۲:۴۵:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تخریب شخصیت مقتول که هیچ فرصت دفاع کردن از خودش را هم ندارد چطور؟
ناشناس۹۳۷۳۵۹۱۷:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
سال ۸۸ که با دروغ تقلب همین آقا و دوستانش نظام رو تخریب می کردند کار زشت و شنیعی نبود؟
ناشناس۹۳۷۴۴۲۱۹:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
قاتل شخصیتی ندارد که لگد مال شود ...در آیه ۳۲ سوره مائده در این رابطه آمده است: «مِنْ أَجْلِ ذَلِکَ کَتَبْنَا عَلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا .. در این آیه خداوند متعال می‌فرماید: «از این روى بر فرزندان اسرائیل مقرر داشتیم که هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد
ناشناس۹۳۸۳۴۳۱۹:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۵
جماعت حامی قتل و قاتل با آیه قرآن هم مخالفند
ناشناس۹۳۷۰۹۹۱۲:۴۵:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اخلاقی پرداختن به ثروتی که پای این زن رفته شده بعد اینا میتونن برای مردم مستضعف برنامه مسکن وکارو و...بریزند
ناشناس۹۳۷۱۳۱۱۳:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اسلاحتلب بنگ بنگ
ناشناس۹۳۷۱۵۵۱۳:۲۵:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
کشتن با 5 تیر چی اخلاقیه؟
ناشناس۹۳۷۱۶۶۱۳:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اسلاحات و اخلاق؟ آخرالزمان شده
ناشناس۹۳۷۶۳۸۲۳:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
کشتن یک زن جوان چی اخلاقی و انسانی بود ؟!
ناشناس۹۳۶۸۵۲۰۹:۰۸:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پس از نظر نویسنده محترم این سایت در پرونده های این چنینی بایستی کلیه قوانینو همچنین حق و حقوق شاکی و متهم زیر پا گذارده شود تا همه چیز منصفنه باشد!!! احسنت به این هوش و ذکاوت!
ناشناس۹۳۶۸۷۳۰۹:۳۵:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پرستو پر کشید
ناشناس۹۳۶۹۳۱۱۰:۲۳:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
نجفی مچکریم
ناشناس۹۳۷۲۶۲۱۴:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تلاش اصلاح طلبان برای تبرئه قاتل شرم آور است .
ناشناس۹۳۶۹۴۳۱۰:۳۰:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی است!
ناشناس۹۳۷۱۲۸۱۳:۰۶:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
لابد تو هم بابای پرستویی
ناشناس۹۳۷۱۵۷۱۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
قاتلش هم بزودی پر می کشه
ناشناس۹۳۷۳۶۴۱۷:۱۰:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شما توهم توطئه دارید آخه زدن نجفی چه نفعی داره؟ مگر تو مملکت چکاره بوده
ناشناس۹۳۷۴۱۲۱۸:۳۱:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
متوهم توطئه نباشید
5173۹۳۷۶۴۸۲۳:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یعنی پرستو کشی؟
مجسن۹۳۶۸۷۴۰۹:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
.. چرا داستان را اینگونه تعریف نمی کنید : آنقدر این زن دوم گرفتن را تابو کرده ایم ، که بهمین دلیل این مرد را بدلیل اینکه مرتکب این کار شده خانه نشین کردیم ، عاقبت خانه نشینی ، درگیری دائم با همسر و سپس ناتوانی در کنترل خشم منجر به نابودی دو انسان و آسیب زیاد به دو خانواده شد مردی نبود فتاده را پای زدن گر دست فتاده را بگیری ، مردی
ناشناس۹۳۶۸۷۶۰۹:۳۷:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
"بررسی‌ها نشان می‌دهد در مدت یکسال ۱۱ سیم کارت و گوشی موبایل از سوی میترا استاد در اختیار دکتر نجفی قرار گرفته است." الف جان ما گوشمون مخملی نیست وقتی این خبرها را می شنویم ایمان می آوریم به پرستو بودن این خانم.
ناشناس۹۳۷۱۹۴۱۴:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
وقتی اصلاح طلب باشی مقتول خائن میشه !
ناشناس۹۳۷۳۸۴۱۷:۳۳:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
آیا مقتول خودش گفته 11تا سیم کارت و گوشی را یا خود نجفی این دست خبرها را دوستان شما رواج می دهند.
ناشناس۹۳۷۴۱۳۱۸:۳۱:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شمایی که از قاتل دفاع می کنی گناه قتل در کارنامه عملت ثبت میشه
ناشناس۹۳۷۴۵۹۱۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
گوش شما مخملی نیست اما جیب شما خیلی بزرگ است .
ناشناس۹۳۶۸۷۸۰۹:۳۸:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اونی که نخاد باور بکنه، باور نمیکنه!
ناشناس۹۳۷۴۵۲۱۹:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
کاش همین اتفاق برای بستگان شما... هم بیفتد.خداوند انتقام مظلوم را خواهد گرفت .انحطاط اخلاقی هم حد دارد .شما واقعا اسمتون آدمه که از یک قاتل حمایت میکنید.
ناشناس۹۳۷۶۳۶۲۳:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چرا اصلاح طلبان از قاتل حمایت می کنند و شرم نمی کنند ؟!
ناشناس۹۳۶۸۸۵۰۹:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
همینکه عکس های با آن وضعیت منتشر می شد بدون شک با اجازه نجفی نبوده و از دلایل پرستو بودن وی می باشد
ناشناس۹۳۷۲۱۰۱۴:۱۹:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
بعید است که نجفی 70 ساله و استاد ریاضیات و نخبه علمی با اینهمه سابقه کار مدیریتی اینقدر ساده بوده باشد که در دام پرستو بیفتد.
؛)))۹۳۷۳۲۳۱۶:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اجازه ی تماس باهیچ کسی رو به نجفی نمی داده.حتی با دخترش.نجفی بدبخت یک جورهایی زندانی این خانم بوده.
ناشناس۹۳۸۳۴۵۱۹:۲۲:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۵
اگه جرات داری بیا همینها رو جلوی قاضی برای توجیه قتل و جنایت بگو تا بهت بگه یک من ..
ناشناس۹۳۸۷۵۱۰۹:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۶
تازه مرد را طلاق هم نمی داد! مرد را در خانه زندانی کرده بود شکنجه اش می کرد!!!
ناشناس۹۳۶۸۸۹۰۹:۴۹:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
کل این ماجرا یک سناریویی است که از سوی اتاق فکر تهیه شده برای انحراف افکار عمومی از مسایل مذاکره و جنگ و نه کسی کشته شده و نه قتلی در کار است یک فیلم ساختگی
ناشناس۹۳۷۵۴۲۲۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خودش هم وقتی داشت با خبرنگار مصاحبه میکرد نتونست جلوی خنده اش را بگیرد
ناشناس۹۳۶۹۰۰۱۰:۰۰:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چرا نجفی از طریق قانونی نخواسته مشکل را حل کند؟! تا به این سوال پاسخ قانع کننده داده نشود نجفی محکوم است.
ناشناس۹۳۶۹۴۵۱۰:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پرستو ها آتو می گیرند و تهدید و نابود می کنند. پرستوها از قانون گریزانند و دنبال مصاحبه و افشاگری هستند.
ناشناس۹۳۷۲۰۶۱۴:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پرستوها دنبال روابط نامشروع و گرفتن آتو هستند . نه ازدواج دائم.
ناشناس۹۳۷۲۱۱۱۴:۲۰:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
عشق پیری گر بجنبد / سر به رسوایی زند
ناشناس۹۳۷۳۳۹۱۶:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
فرض پرستو موجب تبرئه نجفی نیست.
ناشناس۹۳۸۳۴۸۱۹:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۵
کرکس ها قانون نمی‌فهمند چیست
ناشناس۹۳۷۴۰۳۱۸:۰۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
راه نجات از پرستو، قانون است.
ناشناس۹۳۷۴۲۷۱۸:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خب اون آتو چی بوده که حاضر شده آدم بکشه ولی لو نره؟!!! وای به حال مسئول حکومتی که چنین آتویی دست کسی دارد!!! حالا فرضا اگر این اطلاعات به دست سرویس های بیگانه رسیده باشد چه؟ لابد ایشون میخوان با سرویس ها همکاری کنن دیگه، نه؟ چون نمیتونن سرویس بیگانه را که اینطوری سر به نیست کنن!
ناشناس۹۳۷۰۲۵۱۱:۳۴:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
هر دلیلی میخواهید بیاورید و یا بیاورند . ایشان ادم کشته است . انهم در کشور قانون . ایشان ادم کشته است ,کسی که در مناصب حکومت اسلامی معتمد بوده است وزیر اموزش و پرورش حکومت اسلامی بوده است وزیر علوم و اموزش عالی بوده است . چنین شخصیتی ادم کشته است . همسر کشی کرده است . انهم در کشور قانون در ادبیات به چنین فرد با چنین نیت و رفتاری هر چند دیر و یا زود از او سر بزند میگویند ادم کش ..هزار راه قانونی و مدنی در اختیار ادمی با این کسوت و دانش وجود داشته است ولکن او تنها یک راه را بلد بوده و بر خویشتن تنها بر یک مسیر مسلط بوده و انهم کشتن بوده است
تبریزی۹۳۷۱۰۸۱۲:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چون تهدید می کرده نجفی رو بی آبرو کنه و اگه ازش طلاق می گرفت تهدیدش رو عملی می کرد.
ناشناس۹۳۷۱۵۸۱۳:۲۷:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چون بدش درمیومده
امید۹۳۶۹۰۸۱۰:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
بسم الله الرحمن الرحیم آقا جان این همه تفسیر نمی خواد . یک مثلی است که می گوید برای کر بزن و برای کور برقص . اینها صم بکم عمی هستند. نمی خواهند بفهمند . خداوند متعال در قرآن می فرماید : خداوند اگر می خواست همه را راهنمائی‌ می کرد.
ناشناس۹۳۷۲۲۲۱۴:۲۳:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شما در مسیر حق هستی ما را بس!!
ناشناس۹۳۷۲۲۶۱۴:۲۷:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اینها که گفتی چه ربطی به این موضوع داشت؟! بعضیهاچندشعار بلدند همه جا خرجش می کنند
ناشناس۹۳۶۹۲۶۱۰:۲۰:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خبرنگار رسانه میلی چه با آب و تاب و چه ذوق و شوقی گزارش میکرد !!!! اسلحه رو نشون میداد و تیر ها رو میشمرد !!!
ناشناس۹۳۶۹۳۰۱۰:۲۲:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
آلت قتاله رو دادن دست خبرنگار تا باهاش مخاطب بیشتر جدب کنه !!!
ناشناس۹۳۶۹۴۲۱۰:۲۹:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خیلی خوبه از این به بعد مسئولین هر وقت از هرکی سیر شدید بگید پرستو بود اسلحه هم که دارید.......
ناشناس۹۳۶۹۷۲۱۰:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
قالیباف حلقه مفقوده این قضیه است.
تبریزی۹۳۷۱۰۱۱۲:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یعنی قالیباف زن دوم نجفی رو کشته تا نجفی از دستش خلاص بشه و نجفی هم برای جبران لطف قالیباف قتل رو به گردن گرفته. یک دوستی زیبا بین دو شهردار.
ناشناس۹۳۷۲۲۴۱۴:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
حلقه مفقوده این قضیه خاتمی و باند نیویورکی ها هستن .
ناشناس۹۳۷۲۶۴۱۴:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اصلاح طلب جماعت همینن داداش ! زیاد سخت نگیر
ناشناس۹۳۷۴۲۶۱۸:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تو خیلی باحالی
ناشناس۹۳۷۱۴۴۱۳:۱۵:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
حلقه مفقوده شما چپی ها انسانیت و .. است که مدت هاست گم کرده اید
ناشناس۹۳۷۲۰۲۱۴:۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اصلاح طلبان باید درباره ارتکاب قتل نجفی پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
ناشناس۹۳۶۹۷۵۱۰:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چرا بعد از شهردار یا همزمان با آن این خانم وارد زندگی او شد ، چرا آقای نجفی در سن ۷۰ سالگی یک دفعه عاشق شد ، قشنگ معلومه که اونو به این سمت هل دادند.
ناشناس۹۳۷۳۳۲۱۶:۲۷:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
میگن آدم باهوشی بوده خودش چرا تو دام افتاده؟
ناشناس۹۳۷۴۳۷۱۹:۰۴:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یعنی آدم 70 ساله دل نداره
ناشناس۹۳۷۴۶۴۱۹:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
کاش این اتفاق برای خانواده .. تا احساس کنی چه رنج و دردی بر افراد غالب می‌شود .چنان‌که در آیه ۹۳ سوره نساء در این رابطه آمده است: «وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا؛ و هر کس عمداً مؤمنى را بکشد کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم می‌گیرد و لعنتش می‌‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است».
ناشناس۹۳۷۴۸۶۱۹:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
البته در ۶۵ سالگی عاشق شد در ۶۶ ازدواج کرد در ۶۷ کشت.
ناشناس۹۳۶۹۸۰۱۰:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پرستو پرید!
ناشناس۹۳۶۹۸۱۱۰:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
نجفی مظلوم ترین شهردار تاریخ
ناشناس۹۳۷۱۵۱۱۳:۲۳:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
هفت تیرکشترین شهردار تاریخ
ناشناس۹۳۷۲۲۱۱۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
مظلوم آن زن جوانی بود که با 5 گلوله در نهایت بی رحمی و شقاوت به قتل رسید.
ناشناس۹۳۷۳۳۴۱۶:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پس کرباسچی چی بنده خدا به خاطر اختلاس زندانی کردن
ناشناس۹۳۷۴۵۱۱۹:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
البته از زمان حضرت آدم تا امروز
ناشناس۹۳۷۴۶۹۱۹:۲۷:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
نجفی بی رحم ترین و .. شهردار دنیا. از پیامبر اکرم(ص) روایت است که فرمودند: خداوند همه گناهان را می‌آمرزد مگر کسی را که در حالت شرک فوت کند یا یک نفر مسلمان (بی‌گناه) را دانسته بکشد.
ناشناس۹۳۷۵۶۶۲۱:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
فهمیدن میشود ، کسی قتلی را انجام دهد و رسانه های کاری با اذهان جامعه بکنند که قاتل بشود مظلوم!
ناشناس۹۳۷۶۳۳۲۳:۱۷:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
نجفی منفورترین شهردار تاریخ شد.
ناشناس۹۳۶۹۸۳۱۰:۵۴:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
ایشان آدمی کم حرف و با شخصیت هستند این قضیه که ایشون مرتکب قتل شوند خیلی مشکوک است.
ناشناس۹۳۷۲۱۹۱۴:۲۲:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یکی از راههای اثبات جرم اعتراف متهم است خود جناب نجفی به قتل اعتراف کرده است .
ناشناس۹۳۷۴۷۰۱۹:۲۹:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شما باید قاضضضضضضضی می‌شدی نبی مکرم اسلام(ص) در این رابطه فرموده است: کشتن مسلمان کفر است و نیز فرموده است: بعد از من به کفر برنگردید و همدیگر را نکشید.
ناشناس۹۳۶۹۸۵۱۰:۵۴:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
در هنگامی که شهردار شد مرتبا دادستان کل می گفت که باید استعفا بدهد.
ناشناس۹۳۷۳۴۳۱۶:۳۶:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
به نظرت چرا استعلام وزارت اطلاعات برای ایشون منفی بوده؟کسی که بدون توجه به استعلام وزارت اطلاعات حکم رو به دستور مقام بالاترش امضا کرده در تقصیر شریکه.البته مقام بالاترش هم همینطور!
ناشناس۹۳۷۴۷۲۱۹:۲۹:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
لابد ایشان آن موقع هم از .. اخلاق ایشان اطلاع داشته
ناشناس۹۳۶۹۸۹۱۰:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پوشش لحظه به لحظه صدا و سیما خود گویای زوایای تاریک این اتفاق است که از دعوای صرف یک زوج خارج می‌کند امید است که همچنان پیگیر پشت پرده اتفاقات هم باشد
ناشناس۹۳۷۰۰۵۱۱:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
جواب ساده است، از دست زن دومش عاصی شده و از کوره در رفته و زده کشته. خیلی از ما مردها تجربه عاصی شدن از دست همسرانمان را داریم.
تبریزی۹۳۷۱۰۶۱۲:۵۳:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
زنی که به عدد سال تولدش 1362 سکه مهریه بخواد و تازه زن دوم هم باشه و تهدید به بی آبرو کردن شوهرش بکنه و اون رو از دیدن زن و دختر اصلیش محروم کنه و باعث بشه شوهرش بخواد از دستش خودکشی کنه زن نیست ..
ناشناس۹۳۷۰۳۴۱۱:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یک عده میگن آقای نجفی اعتراف کرده بوده دیگه لازم به تحقیقات نبوده. اول که اعتراف رو میشه بعدا پس گرفت مخصوصا اعترافی که در دادگاه انجام نشه. بعد هم در حالت کلی احتمالات زیادی وجود داره. مثلا اینکه شخص همدست داشته باشه یا گناه شخص دیگه ای رو گردن گرفته باشه. یا اینکه بعدا ادعای قتل غیرعمد بشه. حتی اون اسلحه هم اگر حتی انگشت نگاری شده باشه، ممکنه بعد نیاز به تحقیقات بیشتر باشه. مثلا اثر دی انی ای افراد. یا ممکنه در مورد اثر انگشت بدست آمده تشکیک بشه و بسیاری موارد دیگه. به همین خاطره که در مورد قتل باید طبق قانون تحقیقات مفصلی انجام بشه چون موضوع جان انسانها در میانه. به صرف یک اعتراف قرار نیست کل تحقیقات بهم بخوره.
ناشناس۹۳۷۰۳۷۱۱:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خوبی این مسائل این بود که فهمیدیم بحث پرستوها و صیغه و غیره بین مسئولان چجوره! اونهم در جایی که با افراد عادی به خاطر حجاب و مسائلی مانند این برخورد میشه! این مسائل فقط برای مردم عادی مشکل داره؟
ناشناس۹۳۷۰۴۸۱۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
نجفی نجفی ما همه را علاف خودت کردی خدا بگم چکارت نکنه
ناشناس۹۳۷۰۵۴۱۲:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
خبرنگاران ما انچنانكه بايد ازاد باشند و ازادانه گزارش تهيه كنيد نيستند از سانسور خبري همه اطلاع داريم اما اگر اين موضوع در عربستان اتفاق مي افتاد يا در امريكا يا در اسرائيل ازادانه و با شاخ و برگ إضافي انتشار مي يافت
ناشناس۹۳۷۳۵۷۱۶:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
عربستان!!!!! خاشقچي!!! آزادي!!!! متأسفم ..
عباس اکبری۹۳۷۰۵۵۱۲:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شهردارلاکچری پوشش خبری لاکچری میخوادوگرنه ازاینجورقتل هادرسراسرجهان انفاق میفته وبه تناسب برخوردمیشه هیاهوخبری لرای تبرئه
ناشناس۹۳۷۳۶۱۱۷:۰۶:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
این لاکچری که میگی یعنی چی ؟
ناشناس۹۳۷۴۷۷۱۹:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
غیر از مجازات قتل باید اموال ایشان هم در راستای اصول 142و 49 قانون اساسی مشروعیت سنجی و ریشه یابی شود
مهران۹۳۷۰۶۷۱۲:۱۶:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
فرض کنید صدا و سیما فیلم اعتراف نجفی رو همون لحظات اول رسانه ای نمیکرد امروز میگفتن نجفی رو به زور وادار به اعتراف کردن و او از گل نازک تر به همسرش نگفته امروز که خودش رسما گفته من به خاطر اینکه همسرم میخواست اسرارم رو به رسانه ها بگوید عصبانی شدم و برای تهدید اسلحه کشیدم پس خیلی هم خوب بود این رسانه ای شدن جلوی کتمان این قضیه توسط کسانی که امروز باتهمت های ناروا به اون خانم سعی درتوجیه گرفته شود
ناشناس۹۳۷۴۱۵۱۸:۳۵:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اگر خوب است پس قانونش را مجلس تصویب کند ولی اگر هنوز قانونی نیست ...
ناشناس۹۳۷۰۷۲۱۲:۲۲:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
حتی به فرض محال که ایشان پرستو میبود ایا مادر یک فرزند نبود؟ نان و نمک خوردن و روابط زناشویی و.. به کنار، اصلا چه چیزی را میخواسته بیان کند که ارزش کشتنش را داشته؟ اگر او پرستو بوده ایا اقای نجفی با آن سن و سال با همسر و فرزند و 40 سال زندگی خانوادگی خطایی نکرده که به یک خم ابرو ...، یعنی انسان نباید نفس خود را کنترل کند؟ اگر یک استاد دانشگاه جوان که در کلاس های دخترانه تدریس میکند با آن همه طرفدار باید هر روز ازدواج کند؟
ناشناس۹۳۷۰۷۷۱۲:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
باید مشخص بشه چطور پوست قربانیانشو میکنده و گوشتشونو به کودوم چلوکبابی تحویل می داده
ناشناس۹۳۷۰۷۹۱۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شايد ممکن است!!!
ناشناس۹۳۷۰۹۵۱۲:۴۲:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
...ننوشتید که نجفی همچنین گفت که : آمده بود زندگی منو خراب کنه بنابراین اصل حکایت همچنان باقیست و سؤال بزرگ اینکه چه کسی پرستو را بسوی نجفی پر داده بود ؟
ناشناس۹۳۷۰۹۷۱۲:۴۳:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۴
من یه مادرم، جوونم حتی فکر ازدواج رو هم نمیتونه بکنه بعد مدیر عالی رتبه جمهوری اسلامی برای زن دومش ۱۳۶۲سکه مهرمیکنه ،تو برج چند ده میلیاردی خونه میگیره لکسوس به نامش میکنه از طلا وجواهراش هم که خبر نداریم تازه حاضره مهریه اش رو بپردازه بعدش هم بکشدش
ناشناس۹۳۷۰۹۸۱۲:۴۴:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
صدا و سیمای میلی باعث شد این هیاهو تبدیل به یک کشمکش سیاسی شود.
ناشناس۹۳۷۱۳۶۱۳:۰۹:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
دمشون گرم که اوباش 2 خردادی رو رسوا می کنه
ناشناس۹۳۷۱۹۹۱۴:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۴
شبکه های ماهواره ای هم این جنایت فجیع را به صورت گسترده پوشش دادند البته دانستن حق مردم است.
ناشناس۹۳۷۴۶۷۱۹:۲۶:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
سدا ! داریم ولی صیما ! نداریم ؟؟؟
ناشناس۹۳۷۵۷۲۲۱:۴۹:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
صدا و سیما هرکاری میکرد، اصلاحطلب ها موضوع را همینطوری ماست مالی میکردند و قاتل را مظلوم نشان میدادند .. با بیشرمی به مقتول حتی تهمت عمل خلاف عفت میزنند، چون میدانند که زنده نیست از حقش دفاع کند دلیلشان هم این است که نمیخواهند مردم ذاتشان را بفهمند .. تا بدش در می آید و خطر انتشار رازهایشان را احساس میکنند قتل را هم مجاز میدانند تا مبادا رازهایشان افشا شود
ناشناس۹۳۷۱۰۳۱۲:۴۶:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یک تفاوت اساسی در این متن نادیده گرفته شده و این جاه طلبی مقتوله بوده. ایشان با بازیگری و نوازندگی و کاندیدای شورای شهر و بعد نزدیکی به اصلاح طلبان دنبال دیده شدن فوری بوده و به این منظور وارد زندگی یک مرد متاهل شده است و به هیچ عنوان راضی به جدایی نبوده و قصد مصاحبه علیه شوهر خود را داشته . همه اینها نشان می دهد که در کنار سابقه آرام نجفی مقتوله قطعا عامل بوده است
مهدی۹۳۷۱۱۰۱۲:۵۶:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
صدا و سیما با پوشش خبری خودش تاریخ رو از تحریف نجات داد! اگر اون گزارشها گرفته نمیشد، خیلی از هم‌کیش‌های آقای نجفی در آینده جای شهید و جلاد رو عوض میکردن کما اینکه قبلا هم اینکار رو کردن! یادتون هست دیگه؟!
ناشناس۹۳۷۱۲۹۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اسلاحتلب هفت تیرکش
ناشناس۹۳۷۱۴۲۱۳:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
لحظه ی دستگیری و بازجویی را فیلم برداری می کردین و پخش می کردین. مصاحبه با متهم و گرفتن اسلحه جلوی دوربین لازم نبود فقط اظهارات رئیس آگاهی کافی بود
ناشناس۹۳۷۱۵۳۱۳:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پایان نجفی ، عبرت سیاستمداران حال و آینده است ، پرستوها همواره در حال پرورش هستند.
مهدی۹۳۷۱۸۶۱۳:۵۵:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
پرستو از آشیانه پرکشید .
ناشناس۹۳۷۲۷۴۱۵:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
آیا قاتل دختر نجفی است که گفته بعد از خبردار شدن در صحنه حاضر شده و مدارکی دال بر اخاذی مقتول و در حمایت از پدرش ارائه کرده و همسر اولش گفته در کنار شوهرش خواهد بود. اینها مواردیست سوال برانگیز
ناشناس۹۳۷۲۹۸۱۵:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
از  آنجا که در دعواهای خانوادگی در دادگاههاو حتی پرسشی از خانوادها  نشان داده شده که در هنگام مشکلات زن با شوهر معمولا زن به خانه پدری پناه میبرد نه آنکه با برادرش تا ساعت چهار صبح به گفتگو بپردازد که خود خشم طرف مقابل را برانگیخته میکند وعجیب است که چرا برادر ایشان به جای صحبت با خواهرشان با تلفن  ایشان را از این منزل خارج نکرده است و وجدانشان مانند امروز دچار ناراحتی ودردی برای نجات قبل از وقوع حادثه نشده است وچرا ایشان برای خواهرشان در آن شرایط سخت هیچ راهکاری برای خروج در نظر نگرفته است که در جمع خانواده خود پناه گیرد ؟ از این نظر خانواده ایشان نیز مقصر است  
ناشناس۹۳۷۳۱۴۱۶:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۴
منطق این مطلب به اندازه منطق این جمله است! «البته به دلیل تعداد عکس‌های منتشرشده در فواصل زمانی مختلف احتمالاً نمی‌توان گفت شهردار سابق از این امر مطلع نبوده و یا رضایت نداشته» این حرف بعد از اینکه مشخص شده آنقدر اختلاف سر این مسایل بوده که یکی کشته شده دیگه از اون تحلیل هاست!
ناشناس۹۳۷۵۰۱۱۹:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
این روزها بیشتر از همیشه باور کرده ام که ( هر ملتی به اندازه لیاقتش رفاه و آسایش و آرامش و .. دارد ) .
ناشناس۹۳۷۵۴۷۲۱:۲۲:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
اگر نجفی آدم شیادی بود جوری طرف رو سر به نیست می کرد که این گوش به اون گوش خبردار نشه نه اینکه بیاد طرف رو بکشه بدون هیچ تلاشی برای مخفی کردن جسد و پاک کردن آثار جرم و بعدم خودش بره اعتراف کنه این معلومه که قشنگ از روی جنون آنی و بدون نقشه بوده اگر تازه واقعا قاتل خود نجفی باشه
ناشناس۹۳۷۵۸۰۲۲:۰۰:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
واقعا جالبه، یک شهروند این مملکت به قتل رسیده این رسانه های اصلاح طلب صبح تا شب انواع اتهامات از جمله پرستو بودن را به این شهروند مقتول ایرانی میچسبانند، براساس کدام سند و مدرک، این ادعا و اتهام در کدام دادگاه اثبات شده؟ بعد این ..ها ادعای اصلاحات هم دارن، میخوان مملکت را اصلاح کنن! خواهشا بشینید سرجاتون، دست امثال کرباسچی و .. و .. و غیره سالهاست برای خیلی ها رو شده.
ناشناس۹۳۷۶۱۰۲۲:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۱۴
جالب اینجاست که این اصلاح طلبان و سلبریتی هایی که دنباله رو آنها هستند دم از حقوق بشر هم میزنند! اتهامات اثبات نشده ای که به صورت گسترده به یک شهروند مقتول که بزرگترین حق هر بشری یعنی حق حیات توسط یک قاتل از اون گرفته شده بسیار رذیلانه است، آیا گرفتن حق حیات از یک بشر با حتی فرض اینکه اتهام اثبات نشده مبنی بر پرستو بودن هم درست باشد خلاف حقوق بشر نیست؟ اون مقتول بشر نبود؟ کدامتان رسما و صراحتا و بدون حاشیه رفتن این جنایت علیه یک شهروند ایرانی را محکوم کردید؟ شما دم از حقوق شهروندی میزنید؟ شما دم از حقوق زنان میزنید؟ خانم .. این مقتول بشر نبود؟ شهروند نبود؟ زن نبود؟ زن دوم این قاتل نبود؟ چرا این جنایت را محکوم نکردی؟ چرا وکیل .. وکالتش را مجانی برعهده گرفت؟! دست شما دیگه رو شده و انتظاری از شما .. نیست، مطمئن باشید همیشه اوضاع اینطور نمی ماند، فعلا .. تا کجا پیش میرید، به موقع از خجالتتون در میان و تلافی میکنن، ...
علی 671۹۳۷۸۱۷۱۰:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۵
نجفی را رها کنید ایشان با عملش به .. تاریخ سپرده شد .بمیرد یا زنده بماند .مهره ی سوخته ای بیش نیست .که وجودش مایه ی ..
ناشناس۹۳۷۸۲۳۱۰:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۵
فرض کنیم پرستو بوده چرا باید یه شخص در سطح وزیر و شهردار تهران به دام بیفته، با این دست مقامات خدا به داد برسه در مقابل پرستو های خارجی چه کار کردن و میکنن؟
مرجان۹۳۸۵۲۱۲۲:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۵
درعکس حمام محل قتل مرحومه میترا استاد، نکته ای هست که ظاهرا از دید بازپرس پرونده مغفول مانده است وآن وجود دم پایی قرمز رنگ زنانه خون آلوده کف حمام است که ظاهرا پای مرحومه بوده، به عنوان یک زن می گویم، محمدعلی نجفی زن نگون بخت رابه زوربه حمام برده وباشلیک مستقیم گلوله کشته، چون هیچ زنی بادمپایی روفرشی به حمام نمی رود، وادعای نجفی مبنی برورودش به حمام بعداز میترااستاددروغی بیش نیست.
ناشناس۹۳۸۷۵۲۰۹:۰۶:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۶
اینقدر پرستو پرستو کردید آخر چه ریگی به کفش داشت که از افشایش می ترسید؟ چرا طلاقش نداد و او را کشت؟به چه دلیلی اسلحه داشت؟ اعلام خودسرانه ازدواج مگر زن جوان کنیزش بود ازدواج خودش را اعلام کرده بود اگر اعلام ازدواج آبروی نجفی را برد خود ازدواج دومش مشکل داشته.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین