وبسایت اسرائیلی به نقل از شاه بحرین: تنها امید ما، قوی بودن اسرائیل است

گروه جهان الف،   3980313172

یک وبگاه صهیونیستی در گزارشی به سیر تغییر مواضع منامه در روابطش با این رژیم پرداخت و اظهارات شاه بحرین در نشست با یک خاخام صهیونیستی عالی‌رتبه را فاش کرد.

وبسایت اسرائیلی به نقل از شاه بحرین: تنها امید ما، قوی بودن اسرائیل است

به گزارش فارس، «گای الستر» پژوهشگر صهیونیست در امور بین‌الملل در یادداشتی در وبگاه «واللا» اعلام کرد؛ نزدیکی بحرین به رژیم صهیونیستی به دلیل «ترس‌های مشترک» منامه با تل‌آویو از «افزایش تأثیر ایران در منطقه» است.

وی افزود؛ اگرچه عادی‌سازی روابط بحرین با تل‌آویو صدای اعتراض بخش وسیعی از ملت این کشور درآورده اما منامه به دلیل همین ترس و بیم‌های مشترک، خودش را به تل‌آویو نزدیک کرده و نکته قابل توجه آن است که از بین تمام کشورهای عربی برای میزبانی نشست اقتصادی (به عنوان گام اجرایی معامه قرن) بحرین انتخاب شده است.

الستر در ادامه نوشت: انتخاب بحرین (برای برگزاری این نشست) غافلگیرانه بود؛ زیرا این کشور کوچک در سایه کشورهای بزرگی در خلیج‌ (فارس) مانند عربستان سعودی و امارات یا کشورهای تأثیرگذارتری مانند قطر یا دوست نزدیک‌تر اسرائیل یعنی سلطنت‌نشین عمان قرار دارد؛ عمانی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل سال گذشته به این کشور سفر کرد.

وی سپس تصریح کرد: سال‌های اخیر شاهد رشد روابط اسرائیلی-بحرینی، بلکه حمایت منامه از مواضع تل‌آویو بود و این نشان‌دهنده دور شدن بحرین از مواضع همسایه‌هایش درباره (ایجاد) روابط علنی با اسرائیل است؛ اینها (برقراری روابط) به دلیل دوست داشتن بنیامین نیست بلکه به خاطر نفرت [حکام بحرین] از ایران است. بحرین، ایران را یک خطر موجودیتی برای خود می‌داند؛ علی‌رغم آنکه نزدیکی با اسرائیل برای منامه سنگین تمام شد و منجر به خشم برخی محافل وابسته به دولت و خانواده پادشاهی شد.

الستر در ادامه گزارش خود نوشت؛ «عیسی بن حمد آل خلیفه» شاه بحرین در طول سال‌های اخیر چندین بار روابط این کشور با اسرائیل را فاش کرده است.

 «مارک اشنایر» خاخامی یهودی که برای مأموریت نزدیکی روابط میان تل‌آویو و منامه انتخاب شده است،‌ درباره شاه بحرین گفت؛ در سال 2016 که اولین دیدارش با شاه بحرین بوده؛ عیسی بن احمد به وی گفته «تنها امید میانه‌روها در خلیج (فارس) این است که اسرائیل قوی باشد». مقصود او از میانه‌روها عربستان و متحدانش است که روابط خوبی با آمریکا دارند.

در ادامه این گزارش آمده: شاه بحرین هیأت‌های دینی بحرینی به تل‌آویو فرستاد و در سال 2018 که میان اسرائیل و ایران در سوریه تنش نظامی رخ داد، وزیر خارجه بحرین در کنار اسرائیل ایستاد. همچنین پس از نشست نتانیاهو با وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست ورشو، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که دشمنی ایران برای منطقه بیشتر از اسرائیل است.

الستر در پایان نوشت: این عجیب نیست که بحرین گزینه انتخاب شده آمریکا برای نشست اقتصادی در اواخر ژوئن باشد؛ علی‌رغم آنکه شک و تردیدهای بسیاری درباره موفقیت این نشست وجود دارد. سران بحرین از اعلام روابطشان با اسرائیل خجالت نمی‌کشند علیرغم آنکه اعلام این موضوع در رسانه‌ها همچنان بعید به نظر می‌رسد.

اسفندماه سال گذشته (1397) همزمان با شدت گرفتن روند عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی، مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با این رژیم را اعلام کردند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شده که «خالد بن حمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین  به همراه شماری از مقامات دیگر کشورهای عربی در کنار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو شرکت کرده بود.

پس از این نشست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ویدئویی را در صفحه شخصی‌اش در سایت «یوتیوب» منتشر کرد که در بخشی از آن وزیر خارجه بحرین می‌گوید «کشورهای عربی مناقشه فلسطین را مهمترین چالش می‌دانسته‌اند که باید به طریقی حل می‌شده است، اما بعدا دیدیم که چالش بزرگتری هست... که از جمهوری اسلامی، از ایران می‌آید.»

وی افزود: «ما مناقشه‌ای داشتیم که باید حل می‌شد، ما مؤلفه‌های آن مناقشه، میان اسرائیل و همسایگانش را می‌شناختیم... اما از ۱۹۷۹ ما چالش دیگری را مشاهده کردیم که از تهران به سمت ما می‌آمد و هیچ حد و مرزی نمی‌شناخت.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین