آمریکا خواستار تصویب فوری و غیرمشروط لوایح FATF توسط ایران شد

گروه جهان الف،   3980313106 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار تصویب فوری و بدون حق شرط لوایح مرتبط با FATF یعنی لوایح الحاق به کنوانسیون های پالرمو و CFT توسط ایران شد.

آمریکا خواستار تصویب فوری و غیرمشروط لوایح FATF توسط ایران شد

به گزارش فارس، در ماه های اخیر، حامیان اجرای درخواست های FATF در داخل کشور استدلال می کردند که برای مقابله با سیاست‌های تحریمی آمریکا باید به کنوانسیون های مرتبط با FATF یعنی کنوانسیون های پالرمو و CFT بپیوندیم. همچنین این افراد ادعا می کردند که می توان با حق شرط، جلوی سوء استفاده دشمنان را گرفت. با این وجود، اظهارات صریح مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه هفته قبل نشان می دهد که آمریکا به شدت به دنبال تصویب کنوانسیون‌های مذکور بوده و هیچ گونه حق شرطی را در این زمینه نمی پذیرد.

مایک پمپئو در کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ایران بطور کامل نتوانسته است تعهدات خود ذیل برنامه اقدام FATF که در سال 2016 پذیرفته است را تکمیل کند. به عنوان بخشی از برنامه اقدام، ایران تعهد داده است که دو کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی) و کنوانسیون CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) را تصویب کند. اما همان‌طور که ما از اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم، آنها تصمیم گرفته اند که این کار را انجام ندهند. امروز من از ایران می خواهم که هر دو معاهده را بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی به تصویب برساند».

این اولین بار است که وزارت امور خارجه آمریکا به صورت رسمی خواستار تصویب لوایح مرتبط با FATF توسط ایران شده است. تاکنون چندین بار مقامات وزارت خزانه داری آمریکا بر ضرورت اجرای درخواست های FATF بخصوص تصویب لوایح مذکور توسط ایران تاکید کرده بودند.

اصرار آمریکا مبنی بر اینکه ایران «بدون تاخیر» و «بدون حق شرط» به دو کنوانسیون پالرمو و CFT بپیوندد، نشان دهنده برنامه ریزی ویژه آن برای افزایش فشار بر ایران از طریق این کنوانسیون ها است.

براساس این گزارش، خبرها حاکی از آن است که کنوانسیون‌های مرتبط با FATF، در دستور کار جلسه چهارشنبه هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

دیدگاه کاربران

حسام۹۳۵۴۱۷۱۲:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
خوب به سلامتی چماقها دارن علم میشن
ناشناس۹۳۵۴۴۸۱۳:۱۰:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۳
شما خیلی بیخود میکنید!
محسن۹۳۵۴۶۴۱۳:۱۸:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۳
ازکجا معلوم خواسته آنها عدم تصویب لایح مذکوره واز راه مهندسی معکوس وارد این قضیه شدندکه تصویب نشه.
ناشناس۹۳۵۵۸۶۱۴:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
واقعاً شماها دیگه کی هستین؟!!
ناشناس۹۳۵۷۸۲۱۵:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
یعنی همه چی هم که مثل روز روشن باشه باز هم شما .. مگه موقع خروج از برجام ، مهندسی معکوس کرد و برهان خلف به کار برد که الان ؟ این رژیم گردن کلفت و وحشی امریکا چه احتیاجی به این بازیها داره ؟
روح الله۹۳۵۸۰۵۱۵:۱۶:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۳
زیاد فیلم پلیسی میبینی. با این استدلال شما میشه هر واقعیتی رو وارونه تفسیر کرد. میشه بگی که آیا کلا در این دنیا چیزی رو میشه اثبات کرد یا همه چیز اونقدر پیچیده و چند لایه است که اصلا قابل اثبات نیست؟ یقینا امریکا به .. امیدوار است که اینقدر صریح حرف می زند.
محمد۹۳۵۹۱۸۱۵:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
بشین متن شو بخون تا ببینی چی به نفع آمریکاس
ناشناس۹۳۶۷۰۷۰۱:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
والا همون برجام هم که اصلاح طلبان محترم گفتند فتح الفتوح هست و گلابی می دهد دیدیم! در دوره اوباما که مثلا آدم خوبه بود که هیچ عایدمان نشد حتی یک بویینگ هم تحویل نگرفتیم و تحریمها هم بجای رفع , تعلیق شد! آنهم تعلیق 90 روزه!! حال که دستمان خالی است و فقط یک غنی سازی سه درصد مانده چه بکنیم؟ این لوایح هم لابد تصویب کنیم که دچار خودتحریمی هم بشویم؟! کاش کمی فکر کنید و احساسی نباشید.
احمدرضا۹۳۵۴۷۱۱۳:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۳
سلام وزیر جنایت کار آمریکا، دقيقأ بصورت عمدی این درخواست رو مطرح میکنه که ایران بر خلاف خواست آمریکا، cft و... رد تصویب نکنه تا رابطه ایران و بانک‌ها و موسسات دولتی و خصوصی اروپا و چین و هند بهتر نشه. انشاالله که سیاستمداران ما فریب این توطئه رو نمیخورن ایشالله همه عاقبت بخیر بشن
نیستانی۹۳۵۴۷۴۱۳:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۳
چرا آمریکا اصراردارد؟ الان کاملا مشخص است چرا؟ از یک طرف تحریمهای سنگین میکند از یک طرف ذره بینfatf را برای دقت تحریم تحمیل میکند. یعنی خسارت گسترده بدون منفعت برای ایران
ناشناس۹۳۵۴۹۳۱۳:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۳
این پمپ رو در سال ۱۴۰۰ بکنیم رئیس جمهور ایران چون واسه ما بیشتر دستور صادر می کنه تا کشور امریکا
ناشناس۹۳۵۵۹۵۱۴:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
علتش اینکه برخی سیاسیون داخلی هم گوش به فرمان هستند!!
ناشناس۹۳۵۷۸۸۱۵:۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
نترس . کلی نوچه و نوکر داره تو ایران که دو ساله دارن برای تصویب همین لوایح جون میکنن . حالا اربابشون از به نتیجه نرسیدن کارهای اینها خسته شده ، خودش علنا داره دستور میده .
ناشناس۹۳۵۴۹۸۱۳:۳۲:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
بسیار زرنگ هستند، می دانند با اینکار به دلیل حجم تبلیغات ایران چاره ای جز رد کردن لوایح نخواهد داشت (که البته این پاس گل را خودمان داده ایم، مانند همه جناح بازی های دگر که در نهایت شده پاس گل به آقای ترامپ!)، خلاصه اینکه آمریکا راه کار مالی اروپا را پذیرفت و دیگر نیازی ندارد تا با دول اروپایی رو در رو شود، ولی کاری کرد که ایران برای اینکه ثابت کند مستقل است و در مقابل آمریکا مقاومت می کند، خود را از راه کار مالی اروپا محروم کند! ترامپ هم مشاورانی دارد که می توانند بدون هزینه های هنگفتی که امثال بولتون وارد می کنند، اهدافش را تامین کنند!
شلمانی۹۳۵۵۶۵۱۴:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
آمریکا غلط میکند،ملت ایران نیاز به قیم ندارد.مرگ برامریکا مرگ بر شیطان بزرگ
آرش۹۳۵۶۰۶۱۴:۱۷:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۳
وقتی کشوری توانایی تصویب یا تصمیم گیری در مورد مسائل فرا ملی رو نداره نتیجه ش میشه دخالت سیاسیون از بیرون کشور
امید۹۳۵۶۷۳۱۴:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۳
بسم الله الرحمن الرحیم دولت .. بقدری برای این ملت خفت ببار آورده که این وحشی تروریست هم برای ایران دستور صادر می کند .
ناشناس۹۳۵۶۸۳۱۴:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۳
این قوانین باید هر چه سریعتر تصویب بشه تا تهمتها هم برطرف بشه.
محسن۹۳۵۷۴۸۱۴:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
وقتی از برجام خارج شدی و تحریم کردی ، دیگه پیوستن یا نپیوستن به آمریکا ارتباطی نداره ولی باید حواسمون به این مارمولک ها باشه ، ممکنه بخواهند ما را بی خودی با دنیا درگیر کنند
ناشناس۹۳۵۷۹۹۱۵:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۳
كاملا مشخصه كه سیاستهایی در جريانه..
ناشناس۹۳۵۸۵۹۱۵:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۳
به به، بالاخره معلوم شد تصویب اف ای تی اف خواسته کیست. به اصلاح طلبها هم بابت این رونمایی تبریک عرض می کنیم.
ناشناس۹۳۵۹۸۱۱۶:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
به نام خدا موضوع: الزام دولت به درخواست از گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF به منظور: 1- پایان دادن به استفاده ابزاری از این گروه جهت هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران 2- قرار دادن ایران در لیست کشورهای همکار سلام علیکم بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عهدنامه ‏ها، مقاوله ‏نامه ‏ها، قراردادها و موافقت ‏نامه ‏‏های بین ‏المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. با این وجود دولت پس از مذاکرات با گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF در خرداد ۱۳۹۵ در یک اقدام خودسرانه در برابر این گروه متعهد شد ۴۱ الزام و خواست این گروه را اجرا کند و بلادرنگ تا حدی که می‌توانست نسبت به اجرای ۳۹ مورد از این الزامات اقدام نمود که هزینه های زیاد و بعضاً غیر قابل جبرانی را طی سه سال به ملت تحمیل نمود تا آنجا که رئیس گروه ویژه اقدام مالی که خود یک آمریکایی ضد ایرانی است و سابقه دستیاری معاون وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص مدیریت تحریم ایران را در پرونده خود دارد، در گزارش به کنگره آمریکا اعلام نمود که رسیدن دلار در ایران به مرز ۱۴ هزار تومان حاصل زحمات این گروه بوده است. گروه ویژه اقدام مالی در طول این سه سال به عنوان ابزار هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران عمل کرده است و همانگونه که رئیس این گروه هم اعلام کرد بالا رفتن نرخ ارز و کاهش شدید ارزش پولی ملی و قفل شدن اقتصاد کشور ناشی از همکاری سخاوتمندانه .. با این گروه به ویژه تبادل اطلاعات مالی و ارائه گزارش به این گروه و پایبندی به خواسته‌های آنها مبنی بر ممنوعیت ورود ارز و طلا به کشور و پرهیز از فعالیت‌های غیر رسمی بوده است. لذا دولت باید ضمن درخواست عدم تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اسرع وقت از FATF در خواست نماید که حداکثر تا خرداد ۹۸ به استفاده ابزاری از این گروه جهت هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران با ارائه ی تضمین های لازم پایان دهد و ایران را در لیست کشورهای همکار FATF قرار دهد. چنانچه FATF نسبت به این امر تمکین ننماید، دولت ملزم به تعلیق ادامه اجرای الزامات و همکاری FATF بوده و باید در برابر ملت و قوه قضائیه به دلیل این اقدام خودسرانه ی نابجا و پرهزینه پاسخگو باشد.
ناشناس۹۳۶۰۴۰۱۶:۴۹:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۳
این دقیقا و بصورت واضح دخالت در امور داخلی ایران است و خلاف قوانین سازمان ملل است، چرا این دولت بی .. از آمریکا در سازمان ملل و دادگاه های بین المللی شکایت نمیکند؟
نجیب۹۳۶۲۷۲۱۸:۲۸:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
این پمپئو رو که می بینم چندشم میشه. یاد خو ...
عجایب شهر۹۳۶۳۱۳۱۹:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
آنقدر خواستار باش تا صبح دولتت بدمد.
پیمان۹۳۶۳۷۹۲۰:۱۰:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۳
شرایط 24 گانه داریم برای تصویبش. شرط آخرش هم اینه که ترامپ جلوی خبرنگارها خودش رو با گلوله بزنه.
ناشناس۹۳۶۶۴۳۰۰:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
چیزی که من برداشت کردم اینه که پمپئو بسیار هم خوشحال است که ما تصویب نکردیم ، گفته : ( همانطور که از اصلی ترین حامی تروریسم انتظار داشتیم که تصویب نکند ) ، ظاهرا در شرایط سختی قرار داریم .
ناشناس۹۳۶۷۲۲۰۱:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۴
قابل توجه موافقین این دوطرح که ادعا داشتند با تصویب شرایط خودمان میتوان این دو طرح را تصویب کرد حال چه دارند بیان کنند بسم الله؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین