محسنی اژه‌ای: عملکرد برخی مؤسسات حقوقی به ضرر مردم است

گروه اجتماعی الف،   3980312142

معاون اول قوه قضاییه گفت: عملکرد برخی از مؤسسات حقوقی نه تنها به ضرر نهاد وکالت و قضاوت بلکه به ضرر جامعه است.

محسنی اژه‌ای: عملکرد برخی مؤسسات حقوقی به ضرر مردم است

به گزارش صدا و سیما، حجت الاسلامو المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه هم اندیشی وکلای دادگستری با مسئولان قوه قضائیه گفت: البته اینکه برخی از وکلا گفتند ۱۳ سال از تعیین حق مشاوره قبلی گذشته، درست است؛ اما خود آقایان (وکلا) طی این سال‌ها درخواستی برای اصلاح آن نکردند، در هر صورت ما آئین‌نامه مربوطه را پیشنهاد کردیم و منتظریم زودتر تصویب شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: مطلب دوم مربوط به مؤسسات حقوقی است، بنده فی الجمله با آقایان موافق هستم و معتقدم عملکرد برخی از مؤسسات حقوقی نه تنها به ضرر نهاد وکالت و قضاوت بلکه به ضرر جامعه است. برخی از اقداماتی که انجام می‌شود، به ضرر مردم است.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم به همه قانون عمل کنیم؛ نه به بخشی از قانون و هر وقت که بخشی از قانون را مغفول گذاشتیم، به همدیگر یادآوری کنیم که این بخش مغفول مانده و این بخش عمل نشده است. اگر همه به قانون عمل کنیم، به نفع همگان است.

محسنی اژه‌ای افزود: می‌خواهم از این دو بال فرشته عدالت سوال کنم که امروز دادرسی در اجرای عدالت و تحقق عدالت چگونه است؟ شما به عنوان یک بال عدالت و ما به عنوان بال دیگر راضی هستیم. همه ما که در امر قضاوت دخالت داریم، ضابط از وکیل، قاضی از وکیل، وکیل از قاضی در کاری که می‌کنند، آیا هر کدام از ما نسبت به کار دیگری رضایت کامل داریم؟

وی گفت: جا دارد بیشتر در جهت تحقق عدالت همه با هم همکاری کنیم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم. اگر وکیلی به وظیفه قانونی و شرعی و سوگندی که خورده عمل نمی‌کند، شما خودتان بررسی کنید و واقعاً اصلاح و برخورد کنید، ما هم همینطور؛ اگر یک قاضی و یک کارمند در دستگاه قضائی به وظیفه خود در جهت تحقق عدالت و کرامت طرفین پرونده و ایجاد عدالت و رسیدن به حقیقت عمل نمی‌کند، در مسیر اصلاح آن اقدام کنیم.

در ادامه مرتضی بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، با بیان اینکه این جلسه سرآغاز دیدار ریاست قوه قضائیه با وکلای دادگستری است، افزود: همه این عزت‌ها و عظمت‌ها که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، به برکت وجود نازنین فرزند حضرت زهرا (س) و بنیانگذار انقلاب اسلامی است و آیندگان قضاوت خواهند کرد که چه اتفاقات بزرگی با پرچمداری امام بزرگوارمان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌هایی با گروه‌های مختلف اجتماعی از ابداعات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است، گفت: رئیس قوه قضائیه این مشی پدرانه دیدار با گروه‌ها و مجامع مختلف را دنبال می‌کند تا گره‌ی از مشکلات صاحبان حق و مردم گشوده شود. شما وکلای فرهیخته که در این جمع حاضر هستید، می‌توانید در امر احقاق حق صاحبان حق به ویژه در بحث حقوق عامه و همچنین حقوق عامه در عرصه بین الملل مؤثر باشید؛ چرا که ما افتخار می‌کنیم در کشور جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مظلوم هستیم و در برابر ظالم می‌ایستیم و این از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام (ره) است.

بختیاری با اشاره به مقوله مبارزه با فساد گفت: بحث مبارزه با فساد شوخی بردار نیست؛ اگر دست در دست هم نگذاریم و ریشه‌های فساد را خشک نکنیم، قطعاً در امر مبارزه با فساد که خواسته همه مردم به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران است، موفق نخواهیم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین