جام حذفی فوتبال پرسپولیس در یک قدمی جامی دیگر در جنوب/ آخرین حضور برانکو روی نیمکت سرخ‌پوشان؟

گروه ورزشی الف،   3980312001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فینال جام حذفی فوتبال امشب بین قهرمان لیگ برتر و تیم دسته دومی داماش گیلانیان برگزار خواهد شد.

پرسپولیس در یک قدمی جامی دیگر در جنوب/ آخرین حضور برانکو روی نیمکت سرخ‌پوشان؟

به گزارش تسنیم، جام حذفی به آخر خط رسید و پرسپولیس بعد از 6 سال به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد. آخرین بار این تیم در فصل 92-91 به فینال جام حذفی رسید اما در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد. این بار شاگردان برانکو ایوانکوویچ خیلی شیرین به فینال رسیدند از این جهت که در نیمه نهایی سپاهان را در اصفهان در یک بازی پر حاشیه شکست دادند. پرسپولیس آخرین جام قهرمانی خود را دو هفته پیش در جم گرفت و حالا شانس زیادی دارد تا دومین جامش را در این فاصله کم باز هم در جنوب کشور و این بار در اهواز بگیرد.

اولین فینال جام حذفی با برانکو
جام حذفی به نوعی برای پرسپولیس طلسم شده بود. این تیم در 4 فصل اخیر با برانکو 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر کسب کرد اما نتوانسته بود در جام حذفی به موفقیتی دست یابد تا اینکه این بار این طلسم شکسته شد. پرسپولیس اگر موفق به کسب این جام شود آن وقت تنها تیمی است که توانسته دبل کند. اگرچه برانکو در مورد کسب این جام گفته‌ وقتی آنها بهترین تیم ایران هستند طبیعی است که همه انتظار دارند غیر از لیگ برتر در جام حذفی نیز قهرمان شوند.

آخرین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس؟
باشگاه پرسپولیس نتوانسته به تعهدات مالی‌اش در قبال برانکو عمل کند و در این شرایط خود به خود قرارداد فصل آینده او با این باشگاه اعتبار رسمی‌اش را از دست می‌دهد. در این شرایط برانکو می‌تواند به پیشنهاداتش فکر کند. با این تفاسیر ممکن است بازی فینال جام حذفی آخرین باری باشد که برانکو روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. این در حالی است که هواداران این تیم هرگز نمی‌توانند تیمشان را بدون برانکو تصور کنند. وقتی برانکو می‌گوید؛ یکشنبه شب می‌تواند یک روز با شکوه برای او و تیمش باشد و در عین حال از پیشنهادات رسیده حرف می‌زند، هر اتفاقی ممکن بعد از فینال جام حذفی رخ دهد. آنچه مشخص است اینکه برانکو و دیگر کروات‌های پرسپولیس بخش اعظمی از قراردادشان را از این باشگاه طلب دارند و برانکو هم تا زمانی که طلبش را نگیرد پای میز مذاکره نمی‌نشیند.

محرومان و بازگشت ماهینی بعد از 8 ماه
پرسپولیس برای بازی امشب سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت در حالی که شایان مصلح هم مصدوم است. خبر خوب برای برانکو بازگشت حسین ماهینی بعد از 8  ماه دروی از میادین است. بازیکنی که به نوعی نقش آچار فرانسه را در تیمش داشته و در 4 پست دفاع میانی، دفاع راست و چپ و همچنین هافبک دفاعی برای پرسپولیس بازی کرده است. با این حال بعید است که برانکو بخواهد او را از ابتدا به میدان بفرستد و احتمالاً به عنوان بازیکن تعویضی به میدان خواهد آمد تا فصل را در صورت قهرمانی تیمش در جام حذفی به خوبی به پایان رسانده باشد.

داماش 27 روز بدون بازی رسمی
داماش گیلانیان در شرایطی به فینال جام حذفی راه پیدا کرد که در این مسیر تیم‌های سرخپوشان پاکدشت، مقاومت تهران، ماشین‌سازی تبریز و سایپا را از پیش‌رو برداشت. با این حال آنها از صعود به لیگ یک ناکام بودند و در بازی ‌پلی آف مقابل نیروی زمینی در دو دیدار رفت و برگشت شکست خوردند تا همچنان در دسته دوم باشند.  آخرین حریف رسمی آنها نیروی زمینی بود که در تاریخ 15 اردیبهشت روی چمن مصنوعی ورزشگاه سردار جنگل به مصاف این تیم رفت. با این حساب آنها بعد از 27 روز دوری از میادین به مصاف پرسپولیسی می‌آیند که 4 روز قبل در یک بازی نفس‌گیر و 120 دقیقه‌ای در اصفهان به میدان رفت. طبیعی است که رشتی‌‌ها خیلی در شرایط مسابقه نباشند و باید در گرمای شدید جنوب یک نبرد سخت را با قهرمان لیگ تجربه کنند. داماش برای بازی امروز سعید طالبی، میثم میرپسندیده، میلاد پورمحسن، امید قربانی و مهرداد علیزاده را در اختیار نخواهد داشت.

ورزشگاه ایده‌آل، هوا کاملا شرجی
سازمان لیگ در حالی ورزشگاه شهدای فولاد را میزبان فینال جام حذفی انتخاب کرد که پیش از این از ورزشگاه امام رضا (ع) به عنوان میزبان این مسابقه نام برده می‌شد. در هر صورت این بار هم قرار است فینال این رقابت‌ها در هوای گرم و کاملا شرجی برگزار شود. با این حال امکانات این ورزشگاه و کیفیت چمن آن با ورزشگاه شهدای خرمشهر که در چند سال اخیر میزبان فینال جام حذفی بوده، قابل قیاس نیست. دمای هوای اهواز در زمان بازی حدود 37  درجه پیش بینی شده که نشان می‌دهد بازیکنان دو تیم و البته هواداران شب سختی را در انتظار خواهند داشت.

این دیدار ساعت 21 امشب (یکشنبه) با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۳۶۵۸۰۸:۳۷:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۲
پرواز به سوی تراکتور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین