سفیر سابق آمریکا: معامله قرن شاید امسال و شاید هم هرگز رونمایی نشود

گروه جهان الف،   3980311242

سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: معامله قرن شاید امسال و شاید هم اصلاً هیچوقت رونمایی نشود.

به گزارش مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شکست بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی و انحلال کنست نه تنها بر اوضاع داخلی این رژیم تأثیرگذار بوده، بلکه ممکن است میخ آخر بر تابوت طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن باشد.

مسئولان آمریکایی بعید دانسته‌اند که معامله قرن به این زودی و پس از تشکیل کابینه آینده رژیم صهیونیستی در نوامبر آینده رونمایی شود، زیرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک است و ترامپ قطعاً نزدیک به ایام تبلیغات انتخاباتی طرح خود را اعلام نمی‌کند.

رسانه صهیونیستی جروزالیم پست به نقل از «دن شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی آورده است که کاملاً واضح بود نتانیاهو قبل از پایان تبلیغات انتخابات اخیر کنست نمی‌خواست تحت هیچ عنوانی معامله قرن رونمایی شود.

شاپیرو افزود که در جریان مذاکرات برای تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی نیز بخاطر نامشخص بودن اوضاع، نمی‌توان طرح صلح را ارائه داد و این یعنی اینکه معامله قرن نه تنها تا قبل از ۱۷ سپتامبر بلکه تا قبل از تشکیل کابینه جدید در نوامبر آینده نیز رونمایی نخواهد شد.

البته وی تاکید کرده که این بدین معنی نیست که حتماً بعد از نوامبر این طرح رونمایی می‌شود، زیرا آن زمان نیز ترامپ به این مساله می‌اندیشد که ممکن است اعلام این طرح با توجه به درخواست احتمالی از طرف اسرائیلی برای امتیازدهی و رسیدن به توافقات بزرگ و نهایی بر آینده سیاسی خودش با توجه به نزدیک بودن انتخابات تأثیرگذار باشد.

شاپیرو در پایان اینگونه تاکید کرده است که معامله قرن شاید امسال و شاید هم اصلاً هیچوقت رونمایی نشود.

وی درباره کنفرانس اقتصادی بحرین نیز گفته که احتمالاً این کنفرانس برگزار خواهد شد اما تأثیراتی محدود خواهد داشت و کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در آن نخواهد بود.