توهم توطئه!

گروه ورزشی الف،   3980311137 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
توهم توطئه!

روزنامه خراسان نوشت: در طول حیات خود بارها بی‌طرفی خود را ثابت کرده و در نقدها و گزارش‌های خود سعی بر رعایت اصل بی‌طرفی داشته است. بر همین اساس چهارم خرداد در گزارشی به انتقاد از تصمیم سازمان لیگ برای اجرای قانون 50-50 در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی پرداختیم و از حق باشگاه سپاهان و هواداران این تیم برای استفاده تمام و کمال از امتیازات میزبانی دفاع کردیم. اما امروز بر اساس همین اصل و رسالتی که داریم باید به انتقاد از مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران سپاهان بپردازیم.

برای شروع باید به 3 روز قبل برگردیم؛ جایی که ورزشگاه نقش‌جهان ساعات و دقایق تلخی را سپری کرد. تیم‎های سپاهان و پرسپولیس چهارشنبه‌شب در شرایطی به مصاف هم رفتند که هر 2 تیم برای رسیدن به فینال جام حذفی و فتح آخرین جام فصل برد می‌خواستند.

شرایط خاص این بازی حساسیت‌های ال‌کلاسیکوی ایران را دوچندان کرده بود و همانطور که پیش‌بینی می‌شد سکانس تکراری این بازی بزرگ درگیری و جنجال در داخل و خارج از مستطیل سبز بود. این درگیری‎ها که ساعت‌ها پیش از آغاز مسابقه شروع شده بود تا پایان بازی نیز ادامه یافت و درنهایت ۱۵۰ زخمی، ماشین‌های سوخته و شیشه‌های شکسته برجا گذاشت.

نکته قابل تامل اینجاست که فوتبال ایران از ۲دهه پیش با وارد کردن واژه تماشاگرنما به ادبیات فوتبالی در تلاش است تا اتفاقات رخ‌داده در استادیوم‎ها را تنها متوجه عده قلیلی از تماشاگران کند اما در سال‎های گذشته و زمانی که توهین‌آمیزترین شعارها و ناسزا‌ها ترجیع‎بند سرودهای تماشاگران می‌شود و صدهزار نفر در ورزشگاه‎ها می‌خوانند، دیگر می‌توان اطمینان داشت که تنها چند تماشاگرنما عامل بر هم ریختن نظم ورزشگاه‏ها نیستند. بعد از این همه اتفاقات تلخ حالا وقت آن رسیده که قبول کنیم فوتبال ایران اسیر هولیگانیسم است.

آقای تابش چشمتان را باز کنید
تصاویر تلخی که بعد از بازی چهارشنبه‌شب منتشر شد نشان داد که سپاهان هم بازی را باخته و هم جام و اخلاق را با هم از دست داده! سال‌هاست که تیم‌های تهرانی در شهرستان با مشکل روبه‌رو می‌شوند و تیم‌های شهرستانی در تهران. از زد و خورد، شکستن سر، کور شدن چشم بوده و حالا آتش زدن ماشین هم به آن اضافه شده است. در اصفهان خودروی یک عکاس را به آتش می‌کشند فقط برای این‌که نشان دهند از باخت تیمشان ناراحتند.

مسلما دیدن وضعیت اسفناک خودروهایی که بعد از بازی چهارشنبه‌شب مورد لطف هواداران سپاهان قرار گرفتند ناراحت‌کننده بود اما ناراحت‌کننده‌تر از آن صحبت‌های شخصی است که عنوان مدیر یک باشگاه بزرگ فرهنگی-ورزشی را یدک می‌کشد.

مسعود تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان در مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی ادعا می‌کند که به آتش کشیدن و شکستن شیشه خودروها کار هواداران سپاهان نبوده! آقای تابش پس چه کسانی مسئول اتفاقات بعد از بازی هستند؟! هواداران استقلال و فولاد یا اصلا شاید هم هواداران بارسلونا و منچستر؟! کاش بعد از آن همه اتفاق تلخ شما به عنوان مدیر یک باشگاه بزرگ نمک روی زخم این فوتبال زخم‌خورده نمی‌‌ریختید!

قلعه‌نویی و توهم توطئه
مصاحبه‌های امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان سال‌های سال است که تکراری شده. اعتراضات پوچ و دست‌های پشت پرده حکایت این روزهای فوتبال ما شده که فقط هواداران را از لذت فوتبال محروم کرده است.

حالا امیر قلعه‌نویی با استفاده از واژه‌ای جدید به سوژه اول فوتبال ایران تبدیل شده است. این بار قلعه‌نویی فوتبال مهندسی‌شده را عامل ناکامی تیمش می‌داند. او باز هم نسبت به دست‌های پشت پرده شاکی است و معتقد است نتایج مهندسی‌شده اتفاقات این روزهای فوتبال ایران را رقم می‌زند.

شاید از نگاه قلعه‌نویی و با اضافه کردن چاشنی توهم، معادلات بازی چهارشنبه کمی پیچیده شود اما با یک نگاه صرفا فوتبالی و منطقی این بازی هیچ پیچیدگی و ابهامی نداشت. پرسپولیس در حالی با تک گل احمد نوراللهی در این بازی برنده شد که از نظر آمار هم برتری مطلقی نسبت به سپاهان داشت و تیم قلعه‌نویی در این بازی از هیچ نظر نسبت به پرسپولیس برتری نداشت و تنها اشتباه داور هم پنالتی بود که به سود سپاهان گرفت.

این همه اتفاقاتی بود که چهارشنبه‌شب در مستطیل سبز نقش‌جهان رخ داد اما باز هم قلعه‌نویی صحبت از دست‌های پشت پرده و نتایج مهندسی‌شده کرد تا مشخص شود توهم توطئه همچنان همراه ژنرال است؛ همراهی که هم در استقلال با او بوده، هم در تراکتور و ذوب‌آهن و حالا هم در سپاهان!

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۲۵۸۲۱۴:۰۲:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
حق با آقای قلعه نویی است و این نظر تمام تیم هاست
ناشناس۹۳۲۷۰۹۱۴:۴۴:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر پنالتی هم گل میشد بازهم اینو میگفتی به اشتباه هات داوری برای همه‌س
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین