۱۵ درمان فوری برای آفتاب‌سوختگی‌

گروه سلامت الف،   3980311002

اگرچه دوری از سوختگی‌های ناشی از نور شدید خورشید در تابستان گاهی اجتناب‌ناپذیر است اما باید دانست برخی روش‌های خانگی برای رهایی فوری از این سوختگی‌ها نیز وجود دارد.

۱۵ درمان فوری برای آفتاب‌سوختگی‌

به گزارش ایسنا، با شروع فصل تابستان بسیاری از افراد با معضل آفتاب‌ سوختگی مواجه می‌شوند. بسیاری از افراد نیز خود به برنزه شدن تمایل دارند که تلاش برای برنزه کرده پوستشان ممکن است به سوختگی پوست آن‌ها منجر شود.

در ادامه ۱۵ روش خانگی برای درمان فوری آفتاب سوختگی به نقل از سایت "ریواردمی" آورده شده است:

۱) آب‌ لیمو: یک لیمو را بریده و یک تکه از آن را روی قسمت‌های سوخته پوست خود مالش دهید. چند دقیقه صبر کنید تا آب‌ لیمو روی پوست‌تان باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید.

۲) عصاره خیار، آب لیمو و و گلاب: یک قاشق غذاخوری از هر یک از این موارد را داخل یک کاسه ریخته و مخلوط آن را با ضربات آرام روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بمالید.

۳) نخود و زردچوبه: مقدار کمی زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری پودر نخود، شیر و یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود مالش داده و  بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب بشویید.

۴) دال عدس، گوجه فرنگی و آلوئه‌ورا: یک قاشق غذاخوری دال عدس را در آب خیس کنید و آن را به شکل خمیری دربیاورید. به همان اندازه رب گوجه‌فرنگی و عصاره آلوئه‌ورا نیز اضافه کنید. این خمیر را روی  قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. سپس با آب سرد پوست خود را بشویید.

۵) عسل و پاپایا: حدود نصف فنجان پاپایا را با یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی له و مخلوط کنید.  مخلوط را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بگذارید و بعد از نیم ساعت با آب سرد پوست را بشویید.

۶) جوی دوسر و آب‌دوغ : دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر را به سه قاشق غذاخوری آب‌دوغ اضافه کنید. این مخلوط را به راحتی با حرکات دایره‌ای شکل روی  قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود ماساژ دهید.

۷) ماست و پوره گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری از هر یک از این موارد را با یک‌دیگر مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی  قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بمالید. پس از نیم ساعت پوست خود را آبکشی کنید.

۸) آب پرتقال و ماست: یک قاشق غذاخوری آب پرتقال را در ماست مخلوط کنید و آن را روی  قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود قرار دهید. نیم ساعت صبر کرده و سپس پوست خود را با آب بشویید.

۹) خامه و توت‌فرنگی: پنج عدد توت‌فرنگی را در دو قاشق غذاخوری خامه له و مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود قرار داده، نیم ساعت صبر کرده و سپس آبکشی کنید.

۱۰)  آب سیب زمینی و آب لیمو: آب یک سیب‌ زمینی متوسط را بگیرید و آن را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. محلول را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بمالید و پس از نیم ساعت آبکشی کنید.

۱۱) خمیر چوب صندل: این روش بسیار آسان است. خمیر چوب صندل را هر شب پیش از خواب روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود قرار دهید. هنگامی که از خواب بیدار شدید،‌ پوست خود را با آب بشویید.

۱۲) پودر چوب صندل و آب نارگیل: یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را به طور کامل با آب نارگیل مخلوط کرده و روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بمالید. چند دقیقه صبر کرده و سپس آن را شست‌وشو دهید. 

۱۳) آناناس و عسل: تکه‌های میوه آناناس را با حدود یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به طور کامل روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود قرار دهید.

۱۴) زردچوبه و شیر: مقدار کمی پودر زردچوبه در شیر را مخلوط کنید. پوست خود را به طور کامل با خمیر به دست آمده ماساژ داده و اجازه بدهید این خمیر روی پوست‌تان خشک شود. 

۱۵) پماد ویکس: اگر چه ممکن است غیرعادی به نظر برسد اما تاثیر پماد ویکس برای درمان موثر آفتاب‌ سوختگی پوست‌ بارها به تایید رسیده است. پماد را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بمالید تا تاثیر آن را ببینید.

این روش‌ها، درمان‌های خانگی آفتاب‌ سوختگی پوست هستند. اما فراموش نکنید در صورت شدید بودن سوختگی به پزشک مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین