قتل فجیع میترا استاد و ورشکستگی اخلاقی اصلاح‌طلبان

گروه حوادث الف،   3980310027 ۱۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روی سخن این متن اصلاح طلبان و کارگزاران و بدنه سیاسی طرفدار روحانی نیستند. بر آنها حرجی نیست که جویندگان قدرت به هر طریقی هستند.

به گزارش الف؛ علی علیزاده فعال رسانه‌ای مقیم لندن در کانال خود، درباره قتل میترا استاد (همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران) نوشت:

- دو روز پیش افکار عمومی ایران با زلزله‌ای خبری شوکه شد: سیاستمدار سرشناس اصلاح طلب با اسلحه گرم همسر سی سال جوانترش را به قتل رساند.

- چند ساعت بعد جزییات بیشتر منتشر شد. مثل اغلب موارد زن‌کُشی، رایطه پرخشونت بوده و شوهر بارها زن جوانش را ضرب و شتم کرده بوده.
 

- خشونت خانگی علیه زنان امروزه تابویی نابخشودنی و گناهی کبیره است و حتی یک سیلی، پایان زندگی یک سیاستمدار یا هنرمند یا ورزشکار. چرا که عدالت حکم میکند که زنان از منظر فیزیکی و اجتماعی و اقتصادی «غالبا» در موقعیت اسیب پذیر و مستضعف‌تر و شوهران در موقعیت قدرتمندتر قرار دارند. چه رسد به اینکه شوهر معاون سابق رییس جمهور، وزیر سابق و شهردار سابق شهر دوازده میلیونی و از پرنفوذترین و پرقدرت ترین کارگزاران چهار دهه گذشته بوده باشد. مردی حتی مسلح به اسلحه گرم.

- واکنش طبیعی که انتظار میرفت انفجار خشم عمومی از این جنایت بود. همدلی با مادر و پسر سیزده ساله قربانی. یک عزاداری در سطح ملی. و هرجای دیگر دنیا سیاستمداران هم حزب و هم جناح قاتل که برغم همه نشانه‌ها در شانزده ماه گذشته مانع رخ دادن این جنایت نشدند باید استعفا میدادند و عذر میخواستند و ابراز شرمساری میکردند.

- اما ماجرا روندی کاملاً متفاوت یافت. ماشین تبلیغاتی و پروپاگاندایی و رسانه‌ای عظیمی بلافاصله به راه افتاد. سرجوخه های تبلیغاتی اصلاحات برای به خط کردن فضای مجازی گسیل شدند. بعد هم بی‌بی‌سی فارسی و تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال و بعد هم سلبریتی‌ها برای مدیریت احساسی فضا به کمک آمدند.

- اول سعی در تلطیف فضا کردند. گفتند نباید دیگران را قضاوت کنیم. گفتند ممکن است چنین سرنوشتی گریبان همه را بگیرد. (نه! هر کسی نمیتواند قاتل باشد). روی هوش نجفی در دوره تحصیل مانور دادند. (انگار قتل وخشونت خانگی ربطی به رتبه کنکور دارد). و بعد وارد فاز تهاجمی شدند. انگار دستور از اتاق فکر رسیده باشد. مسایل انحرافی را مطرح کردند. از مقتول یک هیولا ساختند. و از قاتل یک قربانی مظلوم.

- در کمتر از چند ساعت شایعه کردند که مقتول یک «پرستو» بوده. به زبان مودبانه یک روسپی الیت یا نخبه که برای سازمانهای امنیتی کار میکند. گفتند عکسهای خصوصی را به سازمانهای امنیتی میفرستاده.

- زنان معروف فمینیست اصلاحات مثل شهیندخت مولاوردی که رگ گردنشان علیه خشونت خانگی بیرون میزند کلمه ای در همدلی با زن قربانی و محکومیت جنایت هم حزبی شان نگفتند. در بی‌بی‌سی وکلای فمینیستی مثل شادی صدر و مهرانگیز کار که سالها به اسم مقابله با خشونت خانگی اسلامهراسی میکنند، فقط و فقط از حقوق قضایی شوهر سیاستمدار دفاع کردند و کلمه‌ای علیه اصل جنایت حرف نزدند.

- در کمتر از دو روز انگشت اتهام افکار عمومی طبقه متوسط ولیبرال، نهادهای نظامی و امنیتی و جناح مقابل را نشانه میگیرد تا اصلاح طلبان از زیر فشار فرار کنند و تبرئه شوند.

هیچ‌کس صدای میترا استاد را شنید؟


- روی سخن این متن اصلاح طلبان و کارگزاران و بدنه سیاسی طرفدار روحانی نیستند. بر آنها حرجی نیست که جویندگان قدرت به هر طریقی هستند. روی سخن این متن مردم عادی هستند که به این جناح سیاسی بدون ذره‌ای پرسشگری در این سالها اعتماد کور کرده‌اند. انها که انتخابات به انتخابات با یک «تکرار میکنم» به ادای تکلیف خوانده میشوند. اگر چنین مخاطبی هستید از شما میخواهم جای قاتل را در ذهنتان عوض کنید و یکی از شخصیتهای اصولگرا یا حزب اللهی یا سپاهی را جایگزین کنید. میخواهم چشمتان را لحظه‌ای ببندید و تصور کنید که فلان وزیر سابق حزب اللهی، رییس سابق بسیج، فلان سردار و فلان نماینده مجلس اصولگرا همسرش را با تفنگ کشته. حالا تصور کنید که روزنامه‌ها و رسانه ملی عملاً فقط از خصوصیات غیراخلاقی ان زن کشته شده میگویند. میگویند او اگرچه همسر قانونی این سیاستمدار بوده اما جاسوسه‌ای فرستاده شده از موساد و سیا بوده. چه حسی میکنید؟ اگر حس تان متفاوت است از خودتان بپرسید چرا؟ بپرسید چگونه در این ماجرا اجازه دادید احساستان دزدیده و دستکاری و عوض شود؟

- شما مردم عادی همدست قاتل شده‌اید. دست شما هم به «قتل مضاعف» یک زن بیگناه آلوده است. هم قتل فیزیکی او و هم نابودی آبرو و اعتبار او. قتل مضاعف چرا که بالای جنازه یک زن کشته شده ایستاده‌اید و وقیحانه و ناعادلانه او را عملاً به یک روسپی تبدیل کرده اید. و زندگی بازماندگان او از جمله پسرش را نابود کرده‌اید. تا اجازه دهید وزیر و شهردار و کارگزار سابقا محبوبتان در ذهنتان تلویحاً تبرئه شود. چرا که اگر بپذیرید کارگزار اصلاح طلبتان دست بزن داشته، اهل خشونت خانگی بوده و یک جانی و قاتل بالقوه بوده، نظام نمادین و ایدیولوژیکی که در بیست و دو سال گذشته با مغزشویی و تبلیغات رسانه‌ای در مغزهایتان تعبیه کرده‌اند فرو میریزد. شما «اجازه دادید» با بحثهای فرعی منحرف شوید.

تا ایمانتان به جریانی که در بیست و دو سال گذشته همه اعضایش را قدیسانی معرفی کرد که برای دفاع از ازادی مردم و حقوق زنان و حقوق شهروندان عادی در مقابل صاحبان قدرت، زندان میکشند و اعتصاب غذا میکنند واز حقوق اجتماعی محروم میشوند خدشه دار نشود. شما اجازه داده‌اید از نظر احساسی «استحمار» شوید.


- سکوت اصلاح طلبان در یکسال ونیم گذشته برغم آگاهی از رابطه پرخشونت قاتل و رفتار شنیع اصلاح طلبان و عقبه رسانه‌ای و پروپاگاندایی آنها در تبرئه قاتل و همدلی تلویحی با جنایتکار و هیولاسازی از قربانی و مقصر جلوه دادن مقتول در چهل و هشت ساعت گذشته، یک نقطه عطف در تاریخ معاصر سیاسی ایران است. نقطه نمادین علنی شدن ورشکستگی اخلاقی اصلاحات.

- حالا دیگر ماسک فرو افتاده. چهل و هشت ساعت گذشته نشان داد تنها برتری اخلاقی اصلاح طلبان هنرشان در تبدیل قاتل به مظلوم و هیولاسازی از رقیب سیاسی و همراه کردن افکار عمومی با استفاده از ترفندهای مدرن رسانه‌ای و جنگ روانی است. برتری استفاده از پروپاگاندا.

- ولی این فاجعه روی دیگری هم دارد. ..... پوشش دستپاچه و غیرحرفه‌ای صداسیما به اعتماد عمومی به قوه قضاییه، نیروی انتظامی، نظام تحقیقات جنایی و کاراگاهی ملی ما ضربه زد و باعث ایجاد دهها شبهه غیرضروری شد که هریک توسط رسانه‌های دشمن و جناح اصلاحات مورد سواستفاده قرار گرفت. و همینطور بی عدالتی رسانه‌ای غیرقابل بخشش با پوشش یکسویه ماجرا و ندادن هیچگونه منبری به خانواده قربانی. اگر پوشش رسانه ملی از این جنایت اینقدر بیخردانه نبود امروز جای جنایتکار و قربانی عوض نشده بود، فضا برای مانور سرهنگهای جنگ روانی اصلاحات باز نشده بود و منافع ملی و منافع نظام یک بار دیگر به خطر نیفتاده بود و آبرو و خون زنی قربانی هم پایمال نشده بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۱۶۰۰۰۳:۱۸:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این اتفاق خانوادگی بوده و به اصلاحطلبان ربطی ندارد
زیبا۹۳۱۷۹۲۰۹:۱۳:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
پس چرا رسانه های اصلاحاتی علیه مقتول گارد گرفتند؟
ناشناس۹۳۲۰۷۱۱۰:۵۷:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تشت رسوایی اصلاح طلبان بر زمین افتاده است .
ناشناس۹۳۲۴۵۴۱۳:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
فعلا تشت زمین های نجومی رو هواست بررسی هم نشده
ناشناس۹۳۲۶۳۶۱۴:۲۱:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تشت رسوایی حقوق های نجومی هم هنوز فراموش نشده.
تبریزی۹۳۲۲۲۶۱۲:۰۳:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
ایشالله یه زن هم بیاد زندگی تو یا دخترت رو از هم بپاشه بعد بهت می گم چرا علیه اش گارد گرفتن. اصلا این جور زن ها که شالوده زندگی ها رو از هم می پاشن قابل دفاع نیستن.
ناشناس۹۳۲۶۴۱۱۴:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این جور زن ها رو باید طلاق شون داد کشتن که چاره کار نیست .
انصاف کجاست؟۹۳۱۸۰۳۰۹:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خطاب درست علیزاده اصلاح طلب به مردم: شما مردم عادی همدست قاتل شده‌اید. دست شما هم به «قتل مضاعف» یک زن بیگناه آلوده است. هم قتل فیزیکی او و هم نابودی آبرو و اعتبار او. قتل مضاعف چرا که بالای جنازه یک زن کشته شده ایستاده‌اید و وقیحانه و ناعادلانه او را عملاً به یک روسپی تبدیل کرده اید
ناشناس۹۳۱۸۹۲۱۰:۰۱:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تلاش اصلاح طلبان برای تبرئه قاتل شرم آور است.
ناشناس۹۳۲۳۲۴۱۲:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
واقعا همین طوره حتما یه قضیه ای دارند.
ناشناس۹۳۱۹۰۵۱۰:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
سازمانه یافته و کانالیزه او را بسوی قتل سوقش دادند و این تکنیکی انگلیسی است در این بین و از قبل طراحی شده، طعمه را نیز قربانی اهداف شوم خود کردند
ناشناس۹۳۱۹۸۴۱۰:۲۱:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
ما قتلهای زنجیره ای را هنوز فراموش نکرده ایم.
ناشناس۹۳۲۲۹۹۱۲:۲۴:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاحات باید در این زمینه پاسخ گوی اول باشد.
ناشناس۹۳۲۳۰۳۱۲:۲۵:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خب قتلهای زنجیره ای هم حاصل فکر اتاق تَکرار بود ، یادت رفته ؟!
ناشناس۹۳۲۰۷۹۱۱:۰۰:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
قضیه خانوادگی است اما فرد یک فرد عادی نیست بلکه یک مهره اصلی اصلاح طلب با انواع و اقسام مسوولیتها با پشتیبانیهای بی حد و حصر گروه اصلاح طلب و اصرار بر مسوولیت دادن به یک فرد
ناشناس۹۳۲۰۹۵۱۱:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی دست پرورده هاشمی و خاتمی بود و این قضیه شلیک به قلب اصلاحات بود.
ناشناس۹۳۲۲۵۴۱۲:۱۲:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این یک درگیری خانوادگی بود و ربطی به جناح بازیها ندارد اما قتل های اجتماعی مانند قتل های زنجیره ای عمومی است اگر مایلی به آن بپرداز
ناشناس۹۳۲۴۸۸۱۳:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خوب قتلهای زنجیره‌ای هم که در دولت اصلاحات اتفاق افتاده بود! واقعا اصلاح طلبان در فرافکنی ضرب المثل هستند!
ناشناس۹۳۲۵۶۷۱۳:۵۷:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
عقل هم چیز خوبیه اصلاح طلبان جنایت را افشا کردند
ناشناس۹۳۲۶۰۴۱۴:۱۰:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبان جنایتی را که در وزارت خودشان و به دست برخی افراد منتسب به خودشان اتفاق افتاده رو افشا کردند؟ عجب!
ناشناس۹۳۲۶۴۷۱۴:۲۵:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبان قتل های زنجیره ای دولت اصلاحات را به گردن مرحوم هاشمی انداختن و به ایشان لقب عالیجناب سرخپوش و خاکستری دادند !
ناشناس۹۳۲۵۰۷۱۳:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبان باید درباره قتل های زنجیره ای در دولت اصلاحات پاسخگو باشند .
ناشناس۹۳۲۵۲۲۱۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
آقای تَکرار به ان بپردازد
ناشناس۹۳۲۳۱۰۱۲:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تو فکر میکنی خود چپ ها نمیدونن سران اونها چجور موجوداتی هستن ؟ اتفاقا میدونن و خوب هم میدونن اما به روی خودشون نمیارن چون براشون صرف نداره !
ناشناس۹۳۲۱۶۵۱۱:۳۵:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
درست تر این است که بگوییم اگر این اتفاق خانوادگی بوده ، آنطور که علیزاده ادعا کرده، به اصلاحطلبان ربطی ندارد و اگر غیر این است و خانوادگی نیست و ابعاد دیگری دارد تمام مفروضات و تحلیل علیزاده لندن نشین غلط از آب در می آید.
ناشناس۹۳۲۳۱۳۱۲:۲۷:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
کل حرف علیزاده لندن نشین اینه که تو که تو ایرانی یا آلبانی ، بتونی حقیقت قصه رو ببینی نه جنجال تبلیغاتی رو . گرفتی چی شد ؟
مجید۹۳۲۲۱۰۱۱:۵۷:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
پس چرا رسانه‌های اصلاح طلب تمام قد کمر به بی آبرو کردن اون زن بستن!؟
هستی۹۳۲۲۴۲۱۲:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبی چون علی علیزاده ام، آرزوست شرافت در گفتار و رفتار علی علیزاده را اگر بعضی از مدعیان اصلاحات داشتند، خیلی از مشکلاتمون تا به حال حل شده بود.
ناشناس۹۳۲۷۲۵۱۴:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تو محمود آرزویت است
ناشناس۹۳۲۳۱۹۱۲:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
هنوز معلوم نیست صرفا خانوادگی باشه. ربطش بعدا معلوم میشه. وگرنه اصلاح طلبا اینقدر جریز و ویریز نمی کردند.
ناشناس۹۳۱۶۰۸۰۴:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اینا جوری رو مغز و روان مردم کار کردند که در انتخابات آتی هم پیروزند.
ناشناس۹۳۱۸۰۶۰۹:۱۹:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
جالبه بعضی میگن زندگی خصوصی نجفی بوده ولی دسته جمع به این مقاله حمله میکنند که چرا گفته قضاوت نکنید!
ناشناس۹۳۲۰۱۳۱۰:۳۱:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
واقعا اوج نابخردیست اگر کسی به اصلاح طلبان با این کارنامه دولت و مجلس و شورای شهر و شهرداریشون دوباره به آنها رای بدهد.
ناشناس۹۳۲۲۵۹۱۲:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر بخواهم رای بدهم دوباره به اصلاح طلبان رای میدهم
ناشناس۹۳۲۳۱۶۱۲:۲۹:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اتفاقا آرای اصلاح طلبان همیشه در همین شلوغ بازیها و رای دادن های بدون فکر به دست اومده .
ناشناس۹۳۲۳۳۳۱۲:۳۲:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نه بابا از این خبرا نیست. خدا ای حق نشسته و به وقتش دلهای مردم رو هدایت می کنه.
ناشناس۹۳۱۶۱۳۰۴:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
چه مقاله منصفانه وبی غرضی!!!!!
ناشناس۹۳۱۹۴۱۱۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
درود بر علیزاده دمش گرم.
ناشناس۹۳۱۶۲۰۰۶:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
من نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا،ولی این تیتر شما هم نهایت بی اخلاقی و سواستفاده از گناه فردی یک انسان است که هنوز جرمش ثابت نشده.
ناشناس۹۳۱۸۹۹۱۰:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خود آقای نجفی به قتل همسرش اعتراف کرده آنوقت شما میگی هنوز جرمش ثابت نشده !!!
ناشناس۹۳۲۳۲۵۱۲:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تا اقای تَکرار با دستش به مریدان جان نثارش علامت نده ، باور نمیکنن
ناشناس۹۳۲۲۰۵۱۱:۵۵:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
برعلیه نجفی نیست بر علیه اصلاح طلبان هستش
ناشناس۹۳۱۶۲۱۰۶:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این خانم نفوذی نهاد خاصی بوده و بهترین کار رو نجفی کره من هم بودم به کسی که بهم خیانت کنه در این حد رحم نمیکردم
پدرام۹۳۱۸۰۱۰۹:۱۶:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
یعنی نجفی و شورای شهر تهران با در اختیار داشتن سیستم اطلاعات روحانی نمیتوانستند تشخیص دهند او باید نفوذی در حال زندگی است؟ وزارت اطلاعات هم که تکذیب کرد! این زن هم که یک اصلاح طلب عضو مشارکت بوده جناب! کمی حرمت هم حزبی! حرمت میت پیشکش!
ناشناس۹۳۱۸۳۱۰۹:۳۱:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
جدی !! پس چرا انقدر اطلاح طلبان سنگ جاسوسان محیط زیست را به سینه میزنند، پس همه آن جاسوسان نفوذی موساد هم باید اعدام شوند.
ناشناس۹۳۲۱۷۱۱۱:۳۷:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر جاسوسند حرفی نیست ولی بحث سر این است که چگونه اثبات کردید جاسوند وقتی وزارت اطلاعات میگه اصلا جرمی ندارند چه برسد به جاسوسی.
ناشناس۹۳۱۹۰۸۱۰:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این خانم در روزی که به قتل رسید قصد مصاحبه با یک سایت خبری رو داشته حالا باید دید چه چیزی رو میخواسته افشا کنه که نباید افشا می کرد !
قمی۹۳۲۳۳۶۱۲:۳۳:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
با کدام سایت خبری قرار مصاحبه داشته ؟ چرا اسم آن سایت را نمی بر ید؟
ناشناس۹۳۲۵۱۹۱۳:۴۰:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
میترا استاد با سایت انصاف نیوز قصد مصاحبه داشته بود.
ناشناس۹۳۲۳۳۹۱۲:۳۳:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
زن یک فعال اصلاح طلب ، میخواسته چه چیزی رو افشا کنه بجز پشت پرده حلقه تَکرار ؟؟؟
ناشناس۹۳۱۹۱۶۱۰:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تو ایران همیشه تقصیرات گردن کسی میوفته که مرده.... مثل خلبان های سوانح هوایی
ناشناس۹۳۲۰۲۱۱۰:۳۳:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلب که باشی مقتول میشه خائن !!!
ناشناس۹۳۲۳۳۱۱۲:۳۲:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خب تمام این مقاله هم میخواد همین رو بگه که امثال تو ، قتل و جنایت رو هم توجیه میکنین و تمام شعارهای شما مبنی بر پیروی از قانون ، الکیه و ریاکارانه ست .
ناشناس۹۳۲۳۳۵۱۲:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
بهترین کار اینه که یک بیمار روانی مثل تو رو بگیرن و زندانی کنن تا مردم از شر خودت و ذهن خطرناکت در امان باشن
ناشناس۹۳۲۴۳۰۱۳:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
چقدر نفرت انگیزه حمایت از قاتل البته جای تعجب نیست اینها همان هایی هستند که از محمد ثلاث دفاع می کردند وطن فروشی که شاخ و دم نداره میگه جاسوس نهاد امنیتی باید کشته بشه ولی جاسوس موساد باید آزاد بشه چطور میشه به آینده این کشور امید داشت با این همه وطن فروشی
امیر۹۳۱۶۲۲۰۶:۱۶:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
جالبه یه چیزی نوشتین بدون توجه به خیلی از موارد هر چیزی در ذهن قابل مقایسه نیست اینجا میشه گفت هر خبرها ارزش خبری یکسانی ندارند کاش جرات داشتی و مشابهی در جناح مقابل رو مثال میزدی تا به مقایسش در ذهن ما و درک اون چیزایی که نوشتی راحتتر باشه
ناشناس۹۳۱۸۲۴۰۹:۳۰:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
مثلا سلمان خدادادی. حتی جرآت نکردید یه خبرم راجبش کار کنید با اینکه رای قطعی دادگاه علیهش صادر شد.
مهران۹۳۲۲۸۵۱۲:۱۹:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
سلمان خدادادی هم که انتخابات قبل از لیست امید بالا اومد دوست عزیز مثل اینکه یادت رفته و اینم تف سر بالای دیگری برای اصلاحات و لیست امید هست
ناشناس۹۳۲۳۰۴۱۲:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
لیست امید
ناشناس۹۳۱۹۹۱۱۰:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
در جناح مقابل قتل و خشونت به این سبک مشاهده نمی شود.
ناشناس۹۳۲۳۴۴۱۲:۳۵:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر همچین اتفاقی در جناح مقابل افتاده بود که پرونده ایران الان تو شورای امنیت بود
ناشناس۹۳۱۶۲۵۰۶:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
واقعا که
مهدی۹۳۱۶۵۷۰۷:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
شما هم رگ تعصب حقوق زن از گردنت زده بیرون
ناشناس۹۳۱۹۱۵۱۰:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
همه انسان ها حق حیات دارند زن و مرد نداره.
ناشناس۹۳۱۶۵۹۰۷:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این تنها تحلیل انسانی و سالم از واقعه است . ضمن تسلیت به خانواده و فرزند مقتوله , برایشان تحمل و برخورداری از عدالت و رحمت مستلت می کنم.
ناشناس۹۳۱۶۶۷۰۷:۳۷:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
دستش درد نکنه ، زنی که که به هم نوعه خودش رحم نمیکنه و زندگیش رو از هم می پاشه بهتره بمیره.
ناشناس۹۳۱۹۴۷۱۰:۱۳:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
حذف فیزیکی زشت ترین و وقیح ترین کار است .
ناشناس۹۳۲۰۴۲۱۰:۴۵:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
مردی که بعد از 42 سال زندگی مشترک، زن اول خودش رو (بخاطر دختری که همسن بچه اش بوده) رها کنه چطور؟
ناشناس۹۳۲۱۸۱۱۱:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
رها نکرده برادر. ماجرا جور دیگری است، با نقشه کسی را وارد زندگیش کرده اند و او را در مقابل عمل انجام شده قرار داده اند. اشتباه نجفی این بود که از اول باید محکم می ایستاد اگر ابرویش سر چیز کوچکتر میرفت(مثلا چهارتا عکس و ..) خیلی بهتر بود تا به یک ازدواج اجباری تن بده و به قتل یک انسان ختم بشه و داستانش سر زبان ها بیافته و ...
تبریزی۹۳۲۲۵۶۱۲:۱۲:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
بستگی داره اون چهار تا عکس که می گی چی باشه. گاهی یک عکس هم به خودکشی منجر می شه پس اینقدر قضیه رو ساده نگیر. خودش رو می کشت بهتر از این بود که تهدیدکننده به انتشار عکس ها رو بکشه؟
ناشناس۹۳۲۴۶۰۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
درست است آفرین که واقع بین و تحلیگر هستی
ناشناس۹۳۲۴۷۳۱۳:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
با نقشه وارد زندگیش کردند و در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته؟! آقا نگید تورو خدا، از فردا مردا راه میفتن همه جور کاری می کنند بعد خیلی راحت میگن دیگه پیش اومد دیگه، در عمل انجام شده قرار گرفتم! امان از دست بعضی مردها، امان از بعضی توجیه ها!
ناشناس۹۳۲۵۲۶۱۳:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خود نجفی از این خانم خواستگاری کرده بود و ازدواجش کاملا"اختیاری بود.
ناشناس۹۳۱۶۷۱۰۷:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
يواش يواش بارم ميشه كه پرستو بود
ناشناس۹۳۲۳۵۵۱۲:۳۹:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
متاسفم برای مرگ اخلاق ! اگر اون زن با تو نسبتی داشت باز هم همچین تهمتی بهش میزدی ؟ یا شرف کالای نایابی شده این روزها ؟
کیان۹۳۱۶۷۳۰۷:۴۶:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اخه این چه تحلیلی هست دیگه!!! اصلا بحث اصولگرا یا اصلاح طلب نیست، چرا اصلاح طلب ها را می کوبی؟ لطفا مقداری واقع بین باشید. متاسفم واسه این مردم که اینقدر زود قضاوت می کنند
ناشناس۹۳۱۸۸۳۰۹:۵۸:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خشونت جزو ذات اصلاح طلبان است .
ناشناس۹۳۲۳۵۸۱۲:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر برعکسش بود چی ؟
سعید۹۳۱۶۷۴۰۷:۴۷:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خود نجفی که میگه بیشتر کتک میخورده! که البته با توجه به سن و سال و اندامش بعید هم نیست. پس اولیشو زدی به کاهدون. به نظرت چرا شهردار تهران استعفا داد. بد نیست به این سوال هم جواب بدی. اگر نجفی به کانون قدرت وصل بود چرا جوری اقدام نکرد که کسی نفهمه. اصلاً ما بد، تو که خوبی چرا قبل از روشن شدن همه ابعادش داری تحلیل میکنی. اگر تحلیلت درست نباشه چجوری از کسایی که بهشون تهمت زدی حلالیت میگیری؟
ناشناس۹۳۲۰۶۶۱۰:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خود نجفی میگه بیشتر کتک میخورده؟؟ آیا کسی رو که داره متهم میکنه وجود خارجی داره که از خودش دفاع کنه؟ هیچ کاری آسونتر از متهم کردن جسد یه زن بوسیله مدیر زنده ارشد ثروتمند قدرمتند دولتی نیست
ناشناس۹۳۲۳۶۱۱۲:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اون داره جواب تهمت شماها رو میده . اول تو برو از اون دختری که کشته شده حلالیت بگیر اگر تونستی ، بعد علیزاده هم میره از اصلاحات طلب حلالیت میکنه
ناشناس۹۳۱۶۷۸۰۷:۵۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
عزاداری در سطح ملی ؟!!! نمی دانم خط و ربط نویسنده این مطلب چیست اما نگاه پر از بغض و غضب ایشان و این که انگار منتظر چنین فرصتی برای عقده گشایی بوده اند، در سطر به سطر این نوشته عیان است. طرفداری از نجفی و لاپوشانی این اتفاق، قبل از مشخص شدن واقعیت این جریان به همان قدر ناپسند و زشت است که نویسندگان این چنینی، این اتفاق را به ورشکستگی اخلاقی کل اصلاح طلبان نسبت می دهند.
ناشناس۹۳۲۵۷۸۱۴:۰۰:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی وزیر فرهنگ موسوی و وزیر آموزش و پرورش هاشمی و مشاور روحانی و دست پرورده اصلاحات بود و اصلاح طلبان باید در مورد ارتکاب قتل ایشان پاسخگو باشند و بدنبال تبرئه قاتل نباشند.
ناشناس۹۳۲۷۴۸۱۵:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر روزی کل اصولگرایان برای اقدام نادرست یک اصولگرا پاسخگو بودند ! در آن صورت اصلاح طلبان هم خواهند بود.
حسام۹۳۱۶۸۸۰۷:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبان هميشه زود از كوره در ميرن و عصبي ميشن ... اينم كه بدجور از كوره در رفت
ناشناس۹۳۱۶۹۷۰۸:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
یک سویه ننوشتی؟ شبکه‌های اجتماعی چیزهای دیگری نمی‌گویند؟ از سیما گلایه‌مندید که شتاب‌زده رفتار کرد و افکار عمومی متوجه سویه‌های دیگری شد؟ صرف نظر از تقابل اصول‌گرا و اصلاح طلب، نمی‌دانید واقعیت چیست؟
ناشناس۹۳۱۹۸۸۱۰:۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
ماله کشی اصلاح طلبان بر روی قتل یک انسان واقعا"مایه تاسف و شرمساری است .
ناشناس۹۳۱۶۹۸۰۸:۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
فعال رسانه‌ای مقیم لندن!!!!!?????
ناشناس۹۳۱۹۲۱۱۰:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
درود بر علی علیزاده که حرف حق می زند دمش گرم.
ناشناس۹۳۲۳۶۳۱۲:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
بهتر از فراری و جاسوسیه که میره خارج و درخواست تحریم ایران رو میکنه
ناشناس۹۳۲۳۶۶۱۲:۴۳:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
چطور اینهمه فعال رسانه ای ضد ایران در ریاض و دبی و آلبانی و پاریس و لندن حق دارن ضد ایران نظر بدن اما حالا یکی اینجوری نظر میده دلخور شدی ؟؟
ناشناس۹۳۱۷۰۰۰۸:۱۱:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
کشته مرده بی طرفی و عدم حزب بازی شما هستم. در ایران اخلاقی نمونده چهخ در این طرف و چه در آن طرف
ناشناس۹۳۱۹۵۶۱۰:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصولگرایان سابقه قتل در پرونده خود ندارند اما اصلاح طلبان سابقه قتل های زنجیره ای در دولت اصلاحات را دارند.
ناشناس۹۳۱۷۰۳۰۸:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
توفان سرگرم کننده ذهنی قاشقچی تموم شد حالا نجفچی رو رو کردین؟..
ناشناس۹۳۱۹۸۲۱۰:۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
قتل جمال خاشقچی و قتل میترا استاد هردو فجیع و زشت بود.
ناشناس۹۳۲۳۶۸۱۲:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
و هر دو توسط نوکران انگلیس
لیلا۹۳۱۷۰۹۰۸:۱۵:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
چقدر این تحلیل یک طرفه و غیر منطقی هستش. چرا همه باید مثل جنابعالی فکر کنن تا نظرشون درست باشه و گرنه در دام افتادن. واقعا استدلالهای ضعیف و غیر منطقی رو پشت سر هم ردیف کردی. زشته به خدا.
ناشناس۹۳۱۹۲۶۱۰:۰۸:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
توجیه قتل یک زن مظلوم زشت تر است به خدا .
ناشناس۹۳۲۷۳۰۱۴:۵۶:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
جون اون زن در بیاد میخواست وارد زندگی مرد متاهل نشود
ناشناس۹۳۱۷۱۶۰۸:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
علیزاده طباطبایی، وکیل نجفی، درباره تصاویری که در روز وقوع قتل «میترا استاد» به عنوان «فیلم لحظه بازداشت» از صدا و سیما پخش شد، به روزنامه شرق گفت: «صداوسیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد محمدعلی نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود و همه به صف ایستاده و احترام می‌گذارند» اما «این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته‌ بود و صداوسیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد.»
ناشناس۹۳۱۷۲۰۰۸:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
قتل فجیع!!! 2 تا گلوله خورده، سرشو که نبریدن!
ناشناس۹۳۱۷۹۴۰۹:۱۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
دو تا گلوله که فجیع نیست راست میگه!!!
بریده اصلاح طلبی بی اخلاق۹۳۱۸۱۰۰۹:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خجالت داره معلومه کار نجفی به خشونت عمومی دامن زده سرشو باید میبرید؟؟؟
ناشناس۹۳۱۹۶۴۱۰:۱۶:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
قتل یک ضعیفه با 5 گلوله واقعا"فجیع و شرم آور است.
بابک۹۳۱۷۲۳۰۸:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
احسنت بر فهم و شعور و نویسنده و لعنت بر هر سیاسی کار دغلباز.
سیاوش۹۳۱۷۲۴۰۸:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
جناب آقای علیزاده! لطفا مشخص کنید: 1- شما فعال کدام رسانه هستید؟ 2- شما چگونه سر از انگلستان در آوردید و منبع درآمد شما در شهر گرانی همچون لندن از کجاست و چگونه زندگی می کنید؟ اگر پرسش های بالا را پاسخ دادید، روی بقیه مواردی که نوشتید بحث میکنیم.
ناشناس۹۳۲۶۷۴۱۴:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
درود بر علی علیزاده که آتش به اختیار است .
ناشناس۹۳۱۷۳۵۰۸:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
متاسفانه دست اندر کاران دولت هیچ یک به فکر منافع ملی کشورمان نیستند.فقط منافع خود را میبینند. یادمان نرود هرانسانی جایزالخطاست ولی باید توجه داشت که اقای نجفی از بزرگان و نخبگان ایران از بدو انقلاب بوده وهست
ناشناس۹۳۱۷۴۰۰۸:۴۱:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این علی علیزاده چی یهویی معروف شد و سایتهای اصولگرایی طرفدار مصاحبه ها و مجذوب گفته هایش شدند?
ناشناس۹۳۱۹۸۳۱۰:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تحلیل ابکی از یه کوتاه فکر لندن نشین جالبه نشسته لندن حاضر هم نیست بیاد ایران و مقاومت کنه ایشون در لندن دارن مقاومت میفرمایند
ناشناس۹۳۲۳۷۳۱۲:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
وقتی به این مقاله میگی تحلیل آبکی ، در تعقلت شک میکنن .
ناشناس۹۳۱۷۴۴۰۸:۴۳:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی قتل را به گردن گرفته تا بعدا با توجه به شخصیت بودن حکم ازادی با پرداخت دیه بگیره همسر اول و دخترش را ممنوع الخروج کنید و دوربین ها را بیشتر بررسب کنید شاید توسط فردی اجیر شده قتل صورت گرفته باشد
ناشناس۹۳۱۷۴۶۰۸:۴۴:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تو که اینقدر خوبی چرا لندن نشستی بیا ایران پسر خوب
ناشناس۹۳۱۷۴۹۰۸:۴۵:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
سرانجام یک نفر هم از حق زن مقتول برای زندگی گفت!
بصیری۹۳۱۷۶۶۰۸:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
بهرحال اصل ماجرا مسئله دار است. نه اصلاح طلب دنبال حل مشکل مردم است نه اصولگرا. هردو تنها به فکر تأمین منافع گروه خود هستند.
ناشناس۹۳۱۹۳۳۱۰:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
لکه ننگ قتل این زن از دامن اصلاحات پاک نخواهد شد.
ناشناس۹۳۲۳۷۵۱۲:۴۶:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر برعکس شده بود چی ؟ از کنارش میگذشتی ؟
ناشناس۹۳۱۷۷۰۰۹:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
با سلام اگر منصف باشیم در این کشور هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان هردو ورشکسته هستند .هم در عرصه اخلاق و هم در عرصه عمل
ناشناس۹۳۱۹۳۷۱۰:۱۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبان باید از سیاست کناره گیری کنند که بدجور خراب کردند.
ناشناس۹۳۲۷۲۶۱۴:۵۴:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
فکر کنم دارید خودتون می گید چرا اینجوری شد!
ناشناس۹۳۱۷۸۳۰۹:۰۹:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
پیام رفتار رسانه های اصلاحاتی: حقوق زنان هم هیچ
روح اله۹۳۱۸۳۶۰۹:۳۳:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
حقوق زنان به این معنی نیست که زن هرجور خواست هرکار خواست بکند و نتایج اعمال سوء خودش را چون زن است نخواهد
ناشناس۹۳۱۹۷۰۱۰:۱۷:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر مشکلی وجود داشت باید از طریق قانونی حل می شد نه از طریق قتل !
ناشناس۹۳۲۳۷۸۱۲:۴۷:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خیلی باحالین شماها . روز رای جمع کردن ، از حقوق زنها میگین . امروز میگین زن بد رو باید به گلوله بست .
بهلول۹۳۱۷۸۷۰۹:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
ناشناس۹۳۲۳۸۱۱۲:۴۷:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اتفاقا این بار گنه در بلخ شده و شماها سعی میکنین بندازین گردن یک شوشتری
ناشناس۹۳۱۷۸۸۰۹:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این آقای علیزاده که این قدر اصولگراست آخه توی لندن چی کار می کنه؟!
ناشناس۹۳۱۹۷۴۱۰:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
طرف دامی است که انگلیسی ها برای بخشی از رسانه های کشور ساخته اند ببینید کی گندش در می اید و کار طرف برابر با یک جریان رسانه ای می شود. رسانه از اول باید عاقل باشد......
ناشناس۹۳۲۲۹۶۱۲:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اتفاقا دقیقا به همین دلیل که اصولگراست الا تو لندن نشسته و از اونجا داره این مطلب ها روز می نویسه !
بانو۹۳۱۷۹۹۰۹:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
عالی بود. پس از سالها یک تحلیل عقلایی بدون جانبداری و منفعت طلبی از یک سایت دیدیم. حقیقت محض بود. مردم ما باعث میشوند نجفی ها در راس کار باشند
ناشناس۹۳۲۳۸۴۱۲:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
سطح فکر مردم رو با تعداد منفی هایی که به همین نظر معقول خودت دادن میتونی تشخیص بدی . این جماعت کلا با فکر کردن مشکل دارن و دوست دارن یکی دیگه براشون فکر کنه وبعد برای اینها سوت بزنه و اینها هم اشتباهات دائمی خودشون رو تَکرار کنن
ناشناس۹۳۱۸۱۲۰۹:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
احسنت، عالی بود این متن، آبروریزی و رسوایی بزرگی بود برای اصلاح طلبان که متاسفانه اکثرشان ظاهر و باطنشان به شدت متفاوت است.
ناشناس۹۳۱۸۱۵۰۹:۲۳:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
فکر کن اگه این کار رو قالیباف کرده بود چی میشد
ناشناس۹۳۲۳۸۸۱۲:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
همینو بگو
ناشناس۹۳۱۸۱۹۰۹:۲۵:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
چوب خدا صدا نداره اگه بخوره دوا نداره
مازی۹۳۱۸۲۶۰۹:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
ازکجا میدونی مقتول بی گناه بود؟ خودت هم که قضاوت کردی
مهراد۹۳۲۴۰۵۱۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلا‌گناهکار! نجفی با قتل انجام میداد؟ دم خروس قانون گریزی زد بیرون
ناشناس۹۳۱۸۵۸۰۹:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این تحلیل هم به درد خودتون می خوره واقعا که
ناشناس۹۳۱۹۷۵۱۰:۱۹:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تحلیل عالی بود و ماهیت پلید اصلاحات را برملا کرد.
ناشناس۹۳۲۳۹۲۱۲:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
شاید فارسی بلد نیستی و درست نخوندی ؟
ناشناس۹۳۱۹۸۱۱۰:۲۰:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خوب بود نویسنده از جلاالدین فارسی و ورشکستگی اخلاقی اصولگرایان شروع می کرد
ناشناس۹۳۲۰۸۸۱۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
ورشکستکی و سقوط اخلاقی اصلاح طلبان به هیچ وجهی قابل توجیه نیست .
ناشناس۹۳۲۰۰۸۱۰:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی هزینه برخورد با فساد را در شهرداری را داد. هرکه با باند فساد درافتد قطعا" له می شود.
ناشناس۹۳۲۰۸۶۱۱:۰۲:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی تقاص خون آن جوان رو پس داد که در قضیه بورسیه ها خودکشی کرد.
ناشناس۹۳۲۳۹۶۱۲:۵۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
مضحک ترین توجیهی بود که خوندیم .
ناشناس۹۳۲۰۴۵۱۰:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
عليزاده لندنى و امثالهم تكليفشان روشن است.
ناشناس۹۳۲۳۹۸۱۲:۵۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
علیزاده لندنی که برای ایران مینویسه شرف داره به اونهایی که وطن فروشی میکنن
ناشناس۹۳۲۰۵۱۱۰:۴۹:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
من طرفداراصلاح طلبها ویا اصولگراهانیستم چراکه در6 سال گذشته هردوجناح آبروی خودشان رابرده اند
شهروند۹۳۲۰۶۱۱۰:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
لحظه ای فکر کنید که هم " آقای نجفی و هم میترا خانم " هر دو طعمه قلاب ماهیگیران ...شدند!!؟؟ قاتل و مقتول هر دو قربانی شده اند !!
عاشق ایران۹۳۲۰۶۴۱۰:۵۴:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
شاید اصلاحطلبها دیگر نمره قبولی نگیرند ولی اصولگرایان را مردم مدت ها پیش رد صلاحیت کردند.
ناشناس۹۳۲۰۷۴۱۰:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خط فکری نویسنده لندن نشین مقاله از قبل مشخص و بدون خواندن هم نتیجه گیری مغرضانه او قابل حدسه.
ناشناس۹۳۲۴۰۴۱۲:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اینو نگی چی بگی ؟
ناشناس۹۳۲۱۲۳۱۱:۲۰:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگه قتل شخصیه ، تو خودت داری اصلاحات رو محکوم میکنی !!!! از مردم ایراد میگیری خودت هم همون روند انجام میدی !!!!
ناشناس۹۳۲۴۰۷۱۲:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اون میگه چرا شما قاتل رو تبرئه کردین و مقتول رو متهم ؟ نگرفتی چی شد ؟
ناشناس۹۳۲۵۵۸۱۳:۵۲:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
لکه ننگ این قتل از دامن اصلاح طلبان پاک نخواهد شد.
ناشناس۹۳۲۱۵۲۱۱:۳۱:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
رها کن راست و چپ را بیاور جام وحدت را که ملت خسته از "تکرارِ" محمود است و روحانی
ناشناس۹۳۲۴۰۸۱۲:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
و خسته تر از تَکرار اقای تَکرار و نوچه های انگلیس
ناشناس۹۳۲۱۸۰۱۱:۴۱:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
واقعا این علیزاده حلال زاده است. به هیچ جا وصل نیست
ناشناس۹۳۲۴۱۲۱۲:۵۵:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
دمش گرم . یک خارج نشین باشرف هم پیدا شد که مملکتش رو نفروشه
خواننده مقاله۹۳۲۶۷۱۱۴:۳۴:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
گفتند قتل فجیع!!!!! قتل با چها گلوله. حالا قتل غیرفجیع چیه؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹۳۲۶۷۵۱۴:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
گفتن اصلا قتلی نبود تمامش دروغ بوده برای رد گم کردن
ناشناس۹۳۲۶۸۰۱۴:۳۵:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
بهره برداری سياسی از يک اتفاق خانوادگی.
ناشناس۹۳۲۷۳۸۱۵:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
انچه که معلوم است ورشکستگی اخلاقی هر دو جناح است وفسادی گسترده که مثل تاول هر چند وقت یکبار سر باز میکند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین