سیستم‌ عامل اختصاصی هواوی کی معرفی می‌شود؟

گروه فناوری الف،   3980309059

تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که سیستم عامل اختصاصی هواوی در ماه آینده میلادی منتشر و ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه حدود دو هفته پیش دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد، حالا به نظر می‌رسد که تصمیم این شرکت برای ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه برای تمام محصولات تولیدی خود جدی تر از قبل شده و می‌خواهد هرچه سریع‌تر به ارائه یک سیستم عامل مستقل از اندروید و آی او اس اقدام کند.

با توجه به تحریم هواوی توسط واشنگتن و لغو لایسنس استفاده از سیستم‌عامل اندروید از سوی گوگل، به نظر می‌رسد که این تعبیر به واقعیت پیوسته و هواوی احتمالاً مجبور خواهد بود از برنامه دوم (پلان بی) خود استفاده کرده و سیستم عامل اختصاصی خودش را توسعه دهد.

اخباری که به تازگی در وب سایت اندروید سنترال منتشر شده است نشان می‌دهد که هواوی قصد دارد به منظور دور زدن تحریم‌های یک جانبه آمریکا در ماه آینده میلادی، ژوئن ۲۰۱۹، از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی کند. این بدان معناست که تمامی محصولات عرضه و توسعه داده شده توسط این شرکت چینی به صورت یکپارچه مجهز به آن خواهد بود.

یکی از همان نخستین احتمالاتی که بعد از انتشار خبر تحریم هواوی از سوی گوگل مطرح شد، ارائه و توسعه یک سیستم عامل اختصاصی توسط هواوی بود که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل‌های ارائه شده توسط شرکت‌های آمریکایی نظیر اندروید گوگل بر روی میز گزینه‌های احتمالی مقابله با تحریم این شرکت چینی قرار گرفته است.

این در حالیست که این تحلیل گران بر این باورند که این کار در شرایط کنونی عاقلانه و موفقیت‌آمیز به شمار خواهد آمد، چرا که شرکت‌های بسیار قدرتمندتری نظیر مایکروسافت نیز به منظور رقابت با سیستم عامل‌های اندروید و ios اپل تلاش کرده بودند تا با ارائه سیستم عامل موبایلی اختصاصی توجه برای رضایت کاربران را به سوی خود جلب کنند اما ناموفق بودند.

بدون شک مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.

از طرفی دیگر، جنگ تجاری چین و آمریکا نیز به نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی در توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه ۵G مزید بر علت شده و در حال حاضر آتش اختلافات آنها را شعله‌ورتر از قبل کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین