واکنش آمریکا به ناکامی نتانیاهو: معامله قرن در زمان مناسب رونمایی می‌شود

گروه جهان الف،   3980309019

یک مقام وزارت خارجه آمریکا پس از اعلام انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی گفت کنفرانس اقتصادی بحرین با موضوع فلسطین در موعد مقرر برگزار می‌شود و طرح سازش نیز در موقعیتی مناسب رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، پس از آنکه شکست «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه و انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی رونمایی از طرح سازش پیشنهادی آمریکا را با تردید مواجه کرد، یک مقام وزارت خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران)، گفت واشنگتن این طرح را زمانی مناسب رونمایی می‌کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگار شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گفته است: «طرح صلح در زمانی که مناسب باشد و زمانی که به عقیده دولت بهترین شانس موفقیت را داشته باشد، رونمایی می‌شود.»

ساعتی پیش پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به پایان فرصت نتانیاهو برای تشکیل کابینه، به انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات رأی مثبت دادند. بر اساس مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی انتخابات جدید قرار است روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شود. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا مدت‌هاست قرار است از طرح سازشی که به «معامله قرن» معروف شده، رونمایی کند، اما این طرح هر بار به دلیلی به تعویق می‌افتد. «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش گفت این طرح پس از ماه رمضان رونمایی می‌شود، اما با ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه و نبود یک کابینه مستقر در فلسطین اشغالی، انتشار این طرح بار دیگر با ابهام روبرو شده است. با توجه تحولات روزهای اخیر در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی دستکم تا سه ماه آینده کابینه‌ای نخواهد داشت که بتواند درباره طرح سازش مذاکره انجام دهد.

جزئیات دقیق این طرح مشخص نیست، اما بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، در این طرح چیزی تحت عنوان «کشور فلسطین» وجود نخواهد داشت و آوارگان فلسطینی نیز از حق بازگشت محروم خواهند شد. علاوه بر این، گفته می‌شود آمریکا قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده و برای فلسطینی‌ها شهر کوچکی در نزدیکی قدس را به عنوان پایتخت در نظر گرفته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان تنها گروه فلسطینی شرکت‌کننده در مذاکرات پیشین سازش، از ماه‌ها پیش در واکنش به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس اشغالی، هرگونه مذاکره با طرف آمریکایی را تحریم کرده است.

آمریکا قرار است روزهای ۴ و ۵ تیر در نشستی که از آن با عنوان مقدمه رونمایی از «معامله قرن» یاد شده، گروهی از کشورها را تحت عنوان تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری برای مناطق فلسطینی‌نشین غزه و کرانه باختری، گردهم آورد.

مقام مورد اشاره شبکه کان گفته است که که نشست اقتصادی منامه در موعد مقرر و بدون تغییر برگزار می‌شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که آمریکا در دو سال گذشته بسیاری از کمک‌های مالی خود به تشکیلات خودگردان فلسطین و نهادهای بین‌المللی فعال در فلسطین اشغالی را متوقف کرده است. به گفته برخی از کارشناسان، واشنگتن در تلاش است تا با اعمال فشار اقتصادی به طرف فلسطینی و با وعده رفع این فشارها و پرداخت کمک‌های مالی، فلسطینی‌ها را به مشارکت در طرح سازش وادارد.

اعلام انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که «جیسون گرینبلات» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور فلسطین اشغالی و کوشنر برای رایزنی در مورد طرح سازش وارد قدس اشغالی شدند. خبرنگاران اسرائیلی نوشته‌اند که با شکست نتانیاهو، به نظر می‌رسد سفر این دو مقام ارشد آمریکایی عملا با ناکامی مواجه شود، چراکه نتانیاهو به عنوان یک نامزد انتخاباتی و نه نخست‌وزیر مستقر، فعلا برای مشارکت در روند اجرای «معامله قرن» از اختیار چندانی برخودار نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین