چند نکته درباره ماجرای نجفی/ عامل اختلافات در انتخابات هیت‌رئیسه مجلس/ روحانی حتی با وزرایش دیدار نمی‌کند

گروه سیاسی الف،   3980308177 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

چند نکته درباره ماجرای نجفی/ عامل اختلافات در انتخابات هیت‌رئیسه مجلس/ روحانی حتی با وزرایش دیدار نمی‌کند

چند نکته درباره ماجرای نجفی

دیروز صبح میترا استاد همسر محمدعلی نجفی به قتل رسید و شب محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران با حضور در آگاهی به قتل این خانم اعتراف کرد. انتشار این خبر در شب گذشته با بهت و حیرت همگان همراه بود. محمدعلی نجفی سیاستمداری باسابقه بود، فردی که بیش از ده سال سابقه وزارت و معاونت رئیس‌جمهوری داشت، عضو شورای شهر تهران و شهردار تهران بود. چنین فردی مرتکب قتل شده و آبرویش لکه‌دار شده است.

چند نکته در این زمینه به نظر می‌رسد:

۱- متاسفانه برخی از سیاستمداران و مطبوعات تا حدودی از این اتفاق بهره‌برداری سیاسی کردند. برای نمونه می‌توان به صفحه اول روزنامه وطن امروز و روزنامه سازندگی اشاره کرد:

اینکه از خطای شخصی یک سیاستمدار تلاش کنیم جناح سیاسی او را محکوم کنیم یا عکسی شخصی از نجفی را در صفحه اول منتشر کنیم، حتما از نظر اخلاق سیاسی محکوم است. فراتر از این، حتی این توجه بیش از حد رسانه‌ها به جزئیات این ماجرا هم با اخلاق رسانه‌ای سازگار نیست. چون بررسی جزئی باعث ورود به حریم خصوصی نجفی و خانواده‌اش می‌شود که از نظر اخلاقی پسندیده نیست.

۲- رویکرد صداوسیما به این ماجرا مایه تعجب است. در بخش‌های مختلف خبری دیشب و امروز با تفصیل به این مسئله پرداخته و فیلم حضور نجفی در آگاهی و دادسرا بارها و بارها از تلویزیون پخش شده است که این مسئله بر خلاف قانون است.

ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری بیان می‌دارد: «انتشار تصویر و سایر مشخصات مربوط به هویت متهم در کلیه مراحل تحقیقات مقدماتی توسط رسانه ها و مراجع انتظامی و قضائی ممنوع است.» مستند به این ماده قانونی انتشار تفصیلی اخبار این حادثه برخلاف قانون است.

عملکرد صداوسیما در این ماجرا فارغ از ایراد قانونی، ایراد اخلاقی و سیاسی هم دارد. ایراد اخلاقی دار چون همانگونه که گفتیم نقض حریم خصوصی نجفی و خانواده‌اش است. ایراد سیاسی هم دارد چون این شائبه مطرح می‌شود که چون نجفی اصلاح‌طلب است صداوسیما با آب‌وتاب ماجرا را شرح می‌دهد. بهتر صداوسیما فیتیله ماجرا را پایین بکشد تا بیش از این در مظان اتهام قرار نگیرد.

برخی از رفتارهای گزارشگر صداوسیما برای همگان غریب بود. اینکه گزارشگر تلویزیون، اسلحه را جلوی دوربین بگیرد و فشنگ‌ها را از خشاب دربیاورد و بشمارد جدا از اتفاقات باورنکردنی در رسانه کشور ما بود.

۳- رفتار پلیس با نجفی در گزارش‌های منتشرشده از صداوسیما مایه تعجب است. در هر صورت، محمدعلی نجفی اکنون متهم است و برخورد با متهم قواعدی دارد. اینکه فرمانده آگاهی در دفترش از او پذیرایی کند و برایش چای بیاورند و در آخر هم فرمانده آگاهی به احترامش خم شود بسیار بسیار عجیب است. به‌خصوص اینکه پلیس آگاهی با همه متهمین اینگونه برخورد نمی‌کند.

البته سردار رحیمی در توضیحاتی مدعی شد: «زمانیکه متهم دستگیر شد، وی به جرم خود اعتراف کرد و طبیعتاً همواره در برخوردها اعلام می‌کنیم که رفتارمان همواره با رافت، رحمت و اقتدار است، برای سایر متهمان نیز رفتارمان همین است و فرقی نمی‌کند. رفتار پلیس بر مبنای قانون و شرع است، لحظه‌ای که وی دست داد، لحظات آخر بازجویی بود. وی در خیابان توسط همکاران دستگیر شد، کار بازجویی، اخذ اعترافات و ... در کمتر از دو، سه ساعت انجام می‌شد.»

امیدواریم که فرمایش سردار رحیمی درباره برخورد با رافت با همه متهمان در پلیس آگاهی اجرایی شود.

۴- سوالی که درباره حمل سلاح توسط نجفی مطرح شده است این است اساسا چرا نجفی مجوز حمل سلاح داشته است؟ قبلا درباره حادثه تیراندازی توسط محمود کریمی، مداح مشهور هم در افکار عمومی پیش آمده بود و جوابی هم به آن داده نشد. سوال این است که مجوز حمل سلاح طی چه فرایندی به افراد داده می‌شود و به چه کسانی داده می‌شود؟ یک بار برای همیشه مسئولان ذیربط باید به آن پاسخ دهند.

به‌علاوه سردار رحیمی درباره مجوز نجفی گفته است: «محمدعلی نجفی از سال ۹۴ مجوز حمل سلاح نداشته است.» سوالی که سردار رحیمی باید به آن پاسخ دهند این است که بعد از چهار سال چرا این سلاح از ایشان پس گرفته نشده است؟

امیدواریم مسئولان امنیتی در این زمینه شفاف‌سازی کنند.

۵- در آخر باید گفت همزمانی این حادثه با شب قدر باید تلنگری برای همه ما، به‌خصوص سیاسیتمداران باشد که همواره مراقب اعمال و کردارمان باشیم.

***

انتخابات ۱۴۰۰، عامل اختلافات در انتخابات هیت‌رئیسه مجلس؟

پس‌لرزه‌های انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس همچنان ادامه دارد. روزنامه شرق در یادداشتی انتخابات هیئت‌رئیسه را نمونه کوچکی از رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ دانست. شرق نوشت: «عارف، لاريجاني و حتي علي مطهري هركدام ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي براي رياست‌جمهوري محسوب مي‌شوند؛ چنان‌كه عارف در سال ۹۲ نامزد انتخابات رياست‌جمهوري شد و اگر نامه سيدمحمد خاتمي وجود نداشت، از انتخابات كنار نمي‌رفت و علي مطهري نیز كه چند وقت پيش احتمال نامزدشدنش را در انتخابات سال۱۴۰۰ رد نكرد. لاريجاني نیز گفته است اكنون وقت فكركردن به انتخابات سال۱۴۰۰ را ندارم و حتي بسياري از جناح‌هاي سياسي به او به‌عنوان گزينه ائتلاف نگاه مي‌كنند. در واقع شايد بتوان گفت از يك سو نامزدشدن عارف و ائتلاف‌نكردن فراكسيون اميد با علي لاريجاني ‌پيام مهمی به اصولگرايان معتدل داشت كه اصلاح‌طلبان ديگر تجربه سال ۹۲ و ۹۶ را تكرار نمي‌كنند و از سوي ديگر، عارف كه شأن خود را در حد رياست‌جمهوري مي‌داند، كمتر از دو سال مانده به انتخابات رياست‌جمهوري، زير پرچم لاريجاني نرفت و همين موضوع باعث شد در‌عين‌حال كه فراكسيون اميد مي‌دانست انتخابات را به مستقلين خواهد باخت، بازهم بر نامزد‌شدن عارف تأكيد كند.»

نامه‌نیوز هم نوشت: «برخی تحلیلگران معتقدند هدف و نیت عارف این بود که با تحریک احساسات اصلاح طلبان، همه را به این نتیجه برساند که او نامزد واحد جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است و تفکر حمایت احتمالی از لاریجانی در آن انتخابات دیگر محلی از اعراب ندارد.

اما کنایه های سنگین کرباسچی به عارف بعد حذف علی مطهری از ترکیب هیأت رئیسه نشان داد که ماجرا می تواند پیچیده تر هم باشد. عارف سعی کرد از شکست پلی به سوی پیروزی بسازد و اراده داشت، اجرای این پل را تا ۱۴۰۰ به اتمام برساند اما پیام کرباسچی روشن بود، همانطور که کارگزارانی ها در مجلس دهم ریاست لاریجانی را بر عارف ترجیح دادند، احتمال آنکه در ۱۴۰۰ بین مطهری و عارف، مطهری را شایسته حمایت اعلام کنند بعید به نظر نمی رسد. »

علی مطهری یادداشتی درباره این اتفاقات نوشت. مطهری در این یادداشت، کینه سران فراکسیون امید و فراسیون مستقلان را عامل شکستش در انتخابات دانشته است. مطهری نوشته است: «اتفاقی که در انتخابات هیئت رئیسه مجلس افتاد و به راحتی قابل پیشگیری بود نتیجه دو چیز بود: اول اشتباه آقای عارف در کاندیداتوری ریاست و دوم توجه نداشتن سران مستقلان در انتقام‌گیری خود به هزینه این کارشان، و این هردو عامل نتیجه اختلاف و کینه بیجایی است که سران این دو فراکسیون از ابتدای مجلس دهم نسبت به هم داشته‌اند. هنوز هم دیر نشده است، می‌توانند در سال آخر مجلس دهم راه همکاری را درپیش گیرند.»

بیشتر بخوانید: انتقادات صریح مطهری از عارف و کاظم جلالی

***

روحانی جز در جلسات دولت، حتی با وزرایش دیدار نمی‌کند

فائزه هاشمی مصاحبه‌ای با اندیشه پویا داشته که در ادامه خلاصه‌ای از آن آمده است:

-مخالف انگ اشرافی گری هستم که به بابا می چسبانند برخلاف دیگر مدیران جمهوری اسلامی بابا تابوشکنی می کرد و این کار باارزشی بود. خیلی از این نقدها زهدفروشی و انقلابی فروشی بود. بابا قبل از انقلاب به عمده کشورهای اروپایی سفر کرده و به امریکا و ژاپن رفته بود، اهل زهدفروشی نبود. قبل از انقلاب که دیگر با پول خودش سفر می کرد... بابا هر سال به کیش می رفت و سبب میشد بخش خصوصی و دولتی انگیزه تولید و کار پیدا کنند و کیش توسعه پیدا کند...

-... بابا هرجا بود فراجناحی بود. هم با چپ ها و هم با راست ها کار می کرد و تعادل ایجاد می کرد. اعتقادش هم همین بود.

-...در دوم خرداد من برای آقای خاتمی کار کردم. فاطی برای آقای ناطق کار کرد. اجازه می داد که فرزندانش در دو ستاد مختلف فعالیت داشته باشند. این نشان دهنده ذهن آزاد بابا بود

-... آن موقع که تقاضای مجوز روزنامه زن را کردم هنوز دولت آقای خاتمی روی کار نیامده بود. بابا رئیس جمهور بود و آقای میرسلیم وزیر ارشاد به من مجوز ندادند. به بابا اعتراض کردم که چرا به من مجوز روزنامه نمی دهند. بابا گفت حالا هدفت از در آوردن روزنامه چیست و چرا می خواهی روزنامه منتشر کنی؟ من برای ایشان مسائل مربوط به زنان را توضیح دادم و هدفم را بیان کردم، که بعد از آن به من مجوز داده شد. اما اولین شماره روزنامه در شهریور سال ۱۳۷۷ منتشر شد. کل عمر روزنامه زن هشت ماه بود و توقیف شد...

-آقای روحانی کاندیدای آقای هاشمی بود و با حمایت ایشان رأی آورد. اما به لحاظ ویژگی های شخصیتی با هم تفاوت دارند. بابا به نظر کارشناسان اعتقاد داشت و سازندگی دغدغه واقعی اش بود و تلاش بسیار می کرد و خستگی برایش معنا نداشت و هرجا لازم بوده فداکاری و ایثار می کرد... به نظرم قیاس آقای هاشمی با آقای روحانی مع الفارق است هر دو روحانی هستند و شاید این تنها شباهت شان است.

-... مطابق با شنیده ها آقای روحانی جز در جلسات دولت، حتا با وزرایش دیدار نمی کند. به خصوص در دور دوم ریاست جمهوری که آقای روحانی مسیر دیگری رفت.

- از سال ۱۳۹۲ هرچه به جلو آمده ایم، اصلاح طلبان در شورای شهر و شهرداری و دولت، و تعدادی در مجلس، خوب عمل نکرده اند. ما دچار ناکارآمدی و سوء مدیریت مزمن هستیم که شامل حال هردو جناح است ... یکی[از عوامل، نبود] آزادی انتخابات و رد صلاحیت های گسترده است. اما مورد مهم تر این است که کسانی هم که وارد قدرت شده اند نتوانسته اند کار مؤثری انجام دهند. واقعیت این است که از یکسو موانعی از طرف جریان مقابل ایجاد می شود که نمی گذارد کاری توسط اصلاح طلبان انجام شود و از طرف دیگر خود اصلاح طلبان هم پکیده اند. بحث شورای نگهبان، بحث ثانویه است. مسئله اصلی این است که اصلاح طلبان هم که سر کار آمده اند، دچار سوء مدیریت و ناکارآمدی هستند و پاسخگو نبوده اند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۲۸۹۸۹۱۹:۳۵:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۸
شما خودتون عکسهای طرف و همسرشو رو دارید پخش میکنید و راجع بهش صحبت می کنید بعد میگید چرا بقیه میگن؟
هیراد۹۲۹۰۳۷۲۰:۰۵:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۸
چرا اصلاح طلبان تا کم میارن مثل ۸۸ و یا نجفی دست به خشونت میزنند؟
ناشناس۹۲۹۱۹۱۲۲:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۸
باز منفی ها اومدن حمله کردن
ناشناس۹۲۹۲۳۶۲۳:۵۳:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۸
مثبت ها کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زهره۹۲۹۲۸۵۰۰:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۹
کجایند؟ در زندگی خودشان نه ماست مالی قتل دیگران
فرناز۹۲۹۱۹۵۲۲:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۸
دوست عزیز، چرا یک مسئله شخصی و خانوادگی یک نفر رو به دیدگاه سیاسی اون می چسبانید؟! شبیه این اتفاق ممکن است برای جناح اصولگرا هم رخ دهد.
میرعماد۹۲۹۲۰۶۲۲:۵۹:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۸
هیراد درست میگوید از قتلهای زنجیره ای دولت اصلاحات که خواستند گردن رقیب بندازند تا قتلهای ساختگی۸۸ تا الان شواهد زیاد و غیرقابل انکار است
ناشناس۹۲۹۲۱۴۲۳:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۸
این زن را هدفمند جلوی پای نجفی گذاشته اند و بعد از اینکه وی وسوسه شده و در دام او افتاده قضد اخاذی به نفع جریانی خاص را داشته
ناشناس۹۲۹۲۵۰۰۰:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۹
100 درصد همینه
ناشناس۹۲۹۲۱۷۲۳:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۸
ممکن است کل این ماجرا ساختگی باشد و موضوعی خاص در مملکت بوده و برای اینکه افکار عمومی مشغول شود صورت گرفته مصاحبه خبرنگار با نجفی خیلی عادی بود انگار نه انگار که قتلی صورت گرفته جریان خیلی مشکوک است احتمال اینکه کلا ی فیلم باشه هست
ناشناس۹۲۹۲۹۳۰۱:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۹
گفتگوهای پشت پرده برای مذاکره با امریکا
تبریزی۹۲۹۰۹۰۲۱:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۸
این چند تا عکس یه کوچولو خصوصی که منتشر کردین حکم حبس ابد تعزیری براتون می بُرن. مواظب باشین عکس های خیلی خصوصی شون رو منتشر کنین حکم اعدام داره ها. اینجا ایرانه ها آمریکا نیست ها. از ما گفتن.
ناشناس۹۲۹۱۱۰۲۱:۲۳:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۸
دختر رفسنجانی داره یواش‌یواش سعی میکنه بفهمه که جریان رفسنجانیسم تموم شده
ناشناس۹۲۹۱۵۳۲۲:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۸
نه بابا نمیفهمه
ناشناس۹۲۹۲۱۹۲۳:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۸
کی از شما نظر خواست ؟
ناشناس۹۲۹۲۴۵۲۳:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۸
این جوابو میبینید مردم؟ داداششه دیگه ، کاریش نمیشه کرد
ناشناس۹۲۹۴۰۸۰۶:۳۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۹
تو مردم نیستی
ناشناس۹۲۹۶۹۹۱۱:۵۰:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۹
عزیزم اشتباه می کنی تازه شروع شده فقط یک ذره دقت لازم است
ناشناس۹۲۸۹۹۲۱۹:۳۶:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۸
چه کسانی پای این زن را در زندگی نجفی باز کردند؟ این زن از نجفی چه می خواست؟
مرادیان۹۲۹۰۳۵۲۰:۰۴:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۸
الکی جو نده سوابق این مقتول مشخصه از اصلاح طلبان سرسخت هم بود ولی خواست مصاحبه کنه که کشته شد
ناشناس۹۲۹۱۷۷۲۲:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۸
قتل زن یارو هم شده جناح بازی امثال شما ؟ اااااصلاح طلب اااااصولگرااااا بابا یارو زده زنشو کشته به چه دلیل نمیدونم ولی چه ربطی به جناحش داره ؟ اصلا فرض کن اصولگرا بوده ...خب که چی ؟؟؟ هی نخواهید ماهی بگیرید داداش این ابها ماهی ندارند
خسته از گرانی۹۲۹۱۹۷۲۲:۵۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۸
منفی الکی چه فایده؟ راست میگه عضو مشارکت هم بود
صبا۹۲۹۰۵۳۲۰:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۸
یاد قتلهای زنجیره ای در دولت اصلاحات افتادم چرا قبل از مصاحبه با انصاف نیوز و افشاگری علیه اصلاح طلبان کشته شد؟
ناشناس۹۲۹۱۶۲۲۲:۱۹:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۸
ظاهرا پای نهادی خاص در میانه که شنود هم میکرده هدف کنترل کردن نجفی و اتو گرفتن ازش بوده
ناشناس۹۲۸۹۹۶۱۹:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۸
به نظر می آید که نجفی قربانی یک توطئه زشت شده است.
ناشناس۹۲۹۱۶۷۲۲:۲۳:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۸
خیلی هم زشت و اقعا بی ادبانه بوده بد بد بد
ناشناس۹۲۸۹۹۷۱۹:۴۰:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۸
ازدواج از 25 سال به بالا اشتباه است. چون شخصیت ها ساخته شده و قابل تغییر و انعطاف نیستند.
ناشناس۹۲۸۹۹۹۱۹:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۸
اگر هاشمی زنده بود الآن جز غصه خوردن کاری نمی توانست بکند.
پشیمانی از طالقان۹۲۹۲۶۸۰۰:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۹
بله چون خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس۹۲۹۰۰۱۱۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۸
ببین این زن با نجفی چه کرده که این مرد با این شخصیت و منشی که همه از او سراغ دارند دست به این کار جنون آمیز زده است.
ناشناس۹۲۹۰۰۵۱۹:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۸
از افتخارات بابا این بود که وزیر آموزش و پرورش بعداً قاتل شد...
ناشناس۹۲۹۰۰۶۱۹:۴۶:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۸
بعضی از زنها وقتی پاپیچ شوهرشون می شوند، ول کن نیستند. تا نابودش نکنند دست بر نمی دارند. زنها به شدت کینه ای هستند.
ناشناس۹۲۹۵۶۸۱۰:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۹
أين زن شايد ارتباطي يا گروهكهاي تروريستي هم داشته است، خيلي جدي بايد بروسي شود
ناشناس۹۲۹۰۰۷۱۹:۴۸:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۸
چرا نجفی آمریکا و ام ای تی را ول کرد برگشت ایران؟ با اون هوش و استعدادش می توانست یکی از مشهورترین اساتید ریاضی جهان شود.
ناشناس۹۲۹۱۶۶۲۲:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۸
یکی از مشهورترین قاتلان دنیا شد
ناشناس۹۲۹۰۱۱۱۹:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۸
کلا ابن ماجرا مشکوکه لبخند وآرامش نجفی عجیبه وبه نظر می رسه می خواد پیامی را به کس یا کسانی بده!!مثلا بگه این پاسخ من به کار شماست !
ناشناس۹۲۹۰۱۲۱۹:۵۰:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۸
خدا را شکر که حداقل نجفی خودکشی نکرد. وقتی انسان اختیارش دست خودش نباشد دست به هر جنون آمیزی می زند و بعدا پشیمان می شود. اما پشیمانی دیگر سودی برایش ندارد.
ناشناس۹۲۹۱۶۹۲۲:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۸
یعنی ایکه گفتی یعنی چه ؟
ناشناس۹۲۹۰۱۴۱۹:۵۴:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۸
امید است که ماجرای نجفی درسی باشد برای خیلی ها. چطور انسان می تواند در مدت چند ماه از شان و جایگاه اجتماعی بالا به جایگاه یک قاتل سقوط کند.
ناشناس۹۲۹۰۲۰۱۹:۵۶:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۸
حیف از تباه شدن زندگی نجفی و حیف از جان انسانی که در این ماجرا از دست رفت.
ناشناس۹۲۹۰۲۲۱۹:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۸
نهاد امنیتی که مکالمات نجفی رو ضبط و به همسرش داده کجاست ؟؟
ناشناس۹۲۹۰۲۷۱۹:۵۹:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۸
نجفی قربانی یک سناریو زشت شد.
ناشناس۹۲۹۰۴۱۲۰:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۸
این همان برجی نیست که دختر هاشمی ساخت..
محسن۹۲۹۰۵۷۲۰:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۸
داستان نجفی اثبات کرد که در رفتار جناحی ، نه قانون مهم است و نه شرع مقدس اسلام
بنده خدا. اصل۹۲۹۰۶۰۲۰:۲۶:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۸
تسویه حساب سیاسی از این ماجرای تلخ کار غیر اخلاقی و بدور از حس انسان دوستی است. اینجانب اصلاح طلب نیستم. لکن اصلاح طلبان را به دو دسته واقعی حقیقی مانند آقای خاتمی.بهزاد نبوی و...... که از خود هزینه کرده اند ودسته دوم را فقط هوادار میدانم چون در بزنگاهها از خود هزینه نکرده فقط از مزایای اصلاح طلبی استفاده کرده اند مانند محمدعلی نجفی . .عارف و....... لذا آقای نجفی هیچگاه اصلاح طلب واقعی نبوده و این ماجرا ارتباطی به جریان اصلاح طلبی ندارد. اما نکته اساسی در این ماجرا مشکلاتی بوده است که منجر به قتل سده است و این مشکلات در آینده روشن خواهدشد. آنچه از نظر انسانی مهم است مربوط به دوستان آقای نجفی است که دراین شرایط از نظر انسانی رفیق خود را که باتوجه به شرایط سنی دوران سختی را میگذراند تنها نگذارند و رفاقت را بجاآورده تاقانون ودادگاه در مورد ایشان تصمیم بگیرد. گرباده خوری مست نکنی سهل است. گر صاحب قدرت شوی و مست نکنی مردی. یاحق. التماس دعا
ناشناس۹۳۰۴۳۴۲۲:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۹
نجفی قاتل وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی و یار غار خاتمی و روحانی و موسوی و یک اصلاح طلب واقعی است .
ناشناس۹۲۹۰۶۲۲۰:۲۸:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۸
اگر بدنه قوه ‌قضائیه با سیاست‌های انقلابی رئیس محترم این قوه همراهی داشته باشد مردم کشورمان هرچه زودتر و بیشتر طعم شیرین عدالت را در این بخش خواهند چشید و همگان مدیریت جهادی و انقلابی را لمس خواهند کرد.
ناشناس۹۲۹۰۶۴۲۰:۳۰:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۸
«انتشار تصویر و سایر مشخصات مربوط به هویت متهم در کلیه مراحل تحقیقات مقدماتی توسط رسانه ها و مراجع انتظامی و قضائی ممنوع است.» شما هم که رسانه هستید پس شما هم خلاف قانون عمل کردید
ناشناس۹۲۹۰۶۶۲۰:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۸
ظاهرا ذات اصلاح طلبی با طرفداری از رقاصی و هوس رانی و نهایتا قتل سازگار است
ناشناس۹۲۹۰۷۰۲۰:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۸
اصلاحات هرگز از بین نخواهد رفت.
ناشناس۹۲۹۱۵۴۲۲:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۸
از بین رفته ، تو خبر نداری
ناشناس۹۳۰۳۸۰۲۱:۴۹:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۹
همینکه به جای عارف روحانی رییس جمهور شده از بین رفته
ناشناس۹۲۹۰۷۱۲۰:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۸
درود بر نجفی که مردانه عمل کرد.
ژاله۹۲۹۲۰۸۲۳:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۸
به عنوان یک اصلاح طلب واقعی با این جمله مخالفم چون نمیشود از قتل حمایت کرد ضمنا ذات اصلاحات را خشونت طلب نشان میدهید
علی۹۲۹۰۷۳۲۰:۴۶:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۸
باید سوال کرد عکسهای خصوصی شهردار را چه کسی منتشر کرد.
ناشناس۹۲۹۰۷۴۲۰:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۸
نجفی می گوید میترا استاد فایلهای صوتی او را برای نهادهای امنیتی می فرستاده است.
ناشناس۹۲۹۰۷۵۲۰:۴۹:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۸
نقش قالیباف این وسط چیست ؟؟
ناشناس۹۲۹۱۷۶۲۲:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۸
زمین های نجومی و دستانش !
ناشناس۹۲۹۲۰۹۲۳:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۸
پای دیگران را به این رسوایی باز کردن بدتر است
فرزاد۹۲۹۱۱۱۲۱:۲۳:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۸
بر خلاف تحلیل هایی در رابطه با دیگر موضوعات که قبل منتشر میشد، این تحلیل در رابطه با ماجرای نجفی منصفانه و واقع بینانه بود.
محسن۹۲۹۱۲۸۲۱:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۸
خانم هاشمی لطفا بابا، بابا نکن..
حمید۹۲۹۱۵۲۲۲:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۸
اوردن اسم مطهری برای ریاست جمهوری یک شوخی است لطفا از این شوخیهای بی جا نکنید این بنده خدا را هوایی نکنید
ناشناس۹۲۹۱۸۲۲۲:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۸
اینها که تکراریست.....خبر صحبتهای نجفی در دادسرا و شنود تلفنش را سریع برداشتید که ماستمالی کنید.
ناشناس۹۲۹۲۱۱۲۳:۰۴:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۸
#نه به اعدام نجفی / نهاد اطلاعاتی مشخص شود
ناشناس۹۲۹۲۶۹۰۰:۲۸:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۹
اطلاعات تکذیب کرد هر نوع ارتباط این خانم اصلاح طلب را
محمد۹۲۹۶۴۰۱۰:۵۶:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۹
اقای نجفی نگفتن وزارت اطلاعات،گفتن یه نهاد اطلاعاتی
ناشناس۹۲۹۲۵۸۰۰:۱۴:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۹
خانم هاشمی تمام اوضاع و احوال امروز مملکت نتیجه همان تابو شکنی های بابا هست .
ناشناس۹۲۹۳۰۳۰۱:۲۶:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۹
آقای روحانی حق دارد. وقتی وزیرهایش را کسان دیگر برایش انتخاب کرده اند نباید هم با آنها ملاقات کند.
ناشناس۹۲۹۴۴۳۰۷:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۹
آدم کشته بعضیها میخوان تبرئه کنن قاتلو.اگه زده بود عزیز یکی از شما رو کشته بود باز اینجوری ازش حمایت میکردید.ماشاالله همه تون اسوه اخلاقید
ناشناس۹۳۰۲۲۳۱۸:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۹
اینبار صیاد صید شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین