توکلی: ارز ۱۴۵۰۰تومانی تولید را «تعطیل» می‌کند؛ ۷۴۷هزار نفر کارگر بیکار شدند/ دولت خیال می‌کند که بازار ارز را سامان داده است

گروه سیاسی الف،   3980307069 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بازار ارز با نرخ ۱۴۵۰۰ تومانی تولید را تعطیل می‌کند، چراکه از تابستان سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال ۷۴۷ هزار نفر کارگر در کشور بیکار شده‌اند.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی که برای ساماندهی وضع اقتصادی کشور و مقاومت در جنگ اقتصادی چه راهکارها و پیشنهاداتی به دولت دارید؟ اظهار داشت: در حال حاضر عمده‌ترین وظیفه دولت «ساماندهی بازار ارز» است، چراکه اگر ارزش پول ملی مؤلفه‌ای است به هم بخورد، همه حوزه‌های دیگر از هم می‌پاشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دولت نرخ ارز سه رقمی را پذیرفته است، افزود: الان انتظارات اقتصادی با بالاترین نرخ ۱۴۵۰۰ هزارتومان بوده در حالی‌که با ۱۹ هزار تومان شکل می‌گیرد و قیمت‌ها بالا می‌رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت خیال می‌کند که بازار ارز سامان داده در حالی‌که بازار ارز با نرخ ۱۴۵۰۰ تومانی تولید را تعطیل می‌کند، چراکه از تابستان سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال ۷۴۷ هزار نفر کارگر در کشور بیکار شده‌اند و آسیب اجتماعی زیادی ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی که در شرایط کنونی برخورد با مفاسد اقتصادی چه میزان اهمیت دارد؟، گفت: متأُسفانه بی‌اعتمادی به دولت وجود دارد، اما اگر حکومت در برخورد با مفسدان اقتصادی جدی باشد و این روند ادامه داشته باشد، مجداداً اعتماد احیا و نااطمینانی و ریسک سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده و تولید رونق می‌یابد.

توکلی در پاسخ به سؤالی دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تشدید تحریم‌ها پیش‌بینی‌تان درباره صادرات نفت ایران چیست؟ خاطرنشان کرد: دشمنان ناچارند عقب‌نشینی کنند کما اینکه تاکنون هم از نظر زمانی عقب‌نشینی کرده‌اند.