حسین شریعتمداری: بنویسیم یا ننویسیم؟!

گروه سیاسی الف،   3980307020 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

استناد آقای رئیس‌جمهور به این به اصطلاح «نظر‌سنجی»! به‌اندازه‌ای غیر علمی و بیرون از قواعد ابتدایی نظر‌سنجی است که سایت رسمی ریاست جمهوری نیز ترجیح داده است این بخش از اظهارات ایشان را از مجموعه سخنان آن شب رئیس‌جمهور حذف کند.

حسین شریعتمداری: بنویسیم یا ننویسیم؟!

«حسین شریعتمداری» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت:

بخشی از اظهارات شنبه شب رئیس‌جمهور که در ضیافت افطار با اصحاب رسانه مطرح شده بود، بازتاب منفی فراوانی داشته است و این بازتاب‌ها کماکان در حجم قابل توجهی ادامه دارد. یادداشت پیش‌روی اگرچه نسبت به اظهارات آن شب آقای دکتر روحانی خالی از نقد نیست ولی نگاه این وجیزه به نقطه‌ای دیگر و از زاویه‌ای دیگر است. آقای رئیس‌جمهور می‌فرمایند:

 «این سخن درست نیست که در روزنامه‌ها درد مردم را بگوییم تا رئیس‌جمهور بفهمد که درد مردم چقدر است! نه، رئیس‌جمهور و اعضای دولت می‌دانند. دولت من شاید یکی از دولت‌هایی باشد که خیلی در میان مردم است، من خودم بارها به دوستان گفته‌ام؛ من روزانه نظرسنجی می‌کنم؛ یعنی توی خیابون وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم؛ اینکه چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی‌اند، چند نفر قیافه‌شان گرفته! است و به هر شهری و در هر جمعیتی می‌روم، خودم نظرسنجی می‌کنم و نگاه آدم‌ها را نسبت به خودم می‌بینم؛ پس نیازی نیست که روزنامه‌ها از مشکلات مردم بنویسند تا رئیس‌جمهور باخبر شود! رئیس‌جمهور و دولت درد مردم را می‌داند»!

استناد آقای رئیس‌جمهور به این به اصطلاح «نظر‌سنجی»! به‌اندازه‌ای غیر علمی و بیرون از قواعد ابتدایی نظر‌سنجی است که سایت رسمی ریاست جمهوری نیز ترجیح داده است این بخش از اظهارات ایشان را از مجموعه سخنان آن شب رئیس‌جمهور حذف کند و جمله‌ای را به جناب روحانی نسبت بدهد که با آنچه گفته بودند فاصله‌ای پر ناشدنی دارد. سایت رسمی آقای رئیس‌جمهور با تغییر سخن آقای روحانی، از قول ایشان آورده است؛

«روزانه هنگام رفت و آمد در خیابان‌ها و همچنین در سفرهای استانی از چهره مردم، شرایط کشور و زندگی آنها را شخصا ارزیابی می‌کنم»! این بخش تغییر یافته را با متن اصلی اظهارات آقای رئیس‌جمهور مقایسه کنید! آنچه در این میان به دست می‌آید، اینکه آقای رئیس‌جمهور نیز به وضوح متوجه شده‌اند سخنی «نابجا» بر زبان آورده و درباره کشف نظر مردم از پشت شیشه‌های دودی خودروی مورد استفاده خویش مرتکب خطایی فاحش و به دور از ابتدایی‌ترین اصول و قواعد علمی و منطقی شده‌اند! و اما، صرفنظر از این خطای فاحش که از شدت وضوح نیاز چندانی به نقد ندارد، جای این پرسش است که آیا این اظهار نظر به غایت خطا و دور از منطق، برخاسته از دیدگاه و نظر خود رئیس‌جمهور بوده است، یا در این خصوص به توصیه و مشاوره دیگران تکیه کرده‌اند؟! پاسخ این پرسش می‌تواند کمک موثر و تعیین‌کننده‌ای به رئیس‌جمهور محترم باشد و از تکرار خطاهای مشابه دیگر -‌که متاسفانه تا‌کنون تعداد آنها نیز چندان ‌اندک نبوده است- جلوگیری کند. بخوانید!

الف- آقای دهباشی، تهیه‌کننده مستند تبلیغاتی آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ در گفت‌و‌گویی که چهار سال بعد داشته است، می‌گوید جملاتی را که روحانی در آن فیلم تبلیغاتی بر زبان آورد پیشنهاد من به ایشان بود! و می‌افزاید؛ «به روحانی گفتم که بگوید من سال‌هاست که وقتی بین منزل و اداره تردد می‌کنم و مردم را می‌بینم و چهره‌ها را مطالعه می‌کنم می‌بینم چقدر گرفته و چقدر عبوس است و خنده در چهره‌ها نیست»! دقیقا شبیه آنچه آقای روحانی در مراسم افطار شنبه‌شب خویش با اصحاب رسانه بر زبان آورده و سپس مجبور به حذف آن شده بودند! آیا اظهارات شنبه‌شب روحانی را هم «آقای دهباشی دیگری» به ایشان توصیه و یا خدای نخواسته دیکته کرده‌اند؟! اگر پاسخ این سؤال مثبت است، دهباشی شنبه‌شب چه کسی بوده است؟! و آقای رئیس‌جمهور با کدام اعتماد و اطمینان به توصیه وی عمل کرده‌اند؟! حذف جملات یاد شده در فاصله ‌اندکی بعد از اظهار آن نشان می‌دهد که پی‌بردن به سخیف بودن اظهار نظر یاد شده چندان هم دشوار نبوده است و اگر غیر از این بود، بلافاصله از مجموعه سخنان آن شب جناب روحانی حذف نمی‌گردید و یا با جملات ساختگی دیگری جابه‌جا نمی‌شد!

ب- اگر آقای روحانی آن اظهارات عجیب را بدون مشورت با دیگران و صرفا با خواست و اراده خود بیان کرده است و سپس کسانی در اطراف ایشان به سخیف بودن آن پی‌برده و خواستار حذف آن شده‌اند، سؤال بعدی این است که چرا آقای رئیس‌جمهور تا این ‌اندازه از واقعیات جامعه بی‌خبر و با مشکلات فراوانی که مردم با آن روبرو می‌باشند، غریبه و نا‌آشنا هستند؟! و تعجب‌آور اینکه در بخشی از همان اظهارات شنبه‌شب خود خطاب به اصحاب رسانه می‌فرمایند:     
«نیازی نیست که روزنامه‌ها از مشکلات مردم بنویسند تا رئیس‌جمهور باخبر شود! رئیس‌جمهور و دولت درد مردم را می‌داند‌»! و توضیح نمی‌دهند که آیا با همین‌گونه از نظرسنجی‌ها که به آن ‌اشاره کرده‌اید!! از مشکلات مردم با‌خبرید و به قول خودتان، نیازی به طرح آن در رسانه‌ها ندارید؟!

و بالاخره، باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ با این سطح آگاهی از مشکلات مردم خواستار اختیارات ویژه نیز شده‌اید؟!

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۲۵۴۶۷۰۸:۳۵:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۷
حسین خان، تو رو به هر کس که دوست داری، دیگه ننویس. خودت رو بازنشسته کن.
ناشناس۹۲۵۶۶۸۰۹:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۷
حسین جان به کوری چشم بدخواهان حتما بنویس ! شجاعانه و بی پرده !
ناشناس۹۲۶۳۶۷۱۴:۲۵:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۷
البته آقاي شريعتمداري بنويس ! چه بنويسي و چطور بنويسى ؟ اينگونه بنويس : ١- خدا و رضايت خدا را در نظر بگير ٢- بيطرفانه بنويس ٣- منصفانه بنويس ٤- بدي را مينويسي خوبي اش را هم بنويس ٥- شرايط زمان و مكان و نزديك و دور را در نظر بگير ٦- وابسته به هيچ جناحي نباش فقط جناح خدا ... ٧- مطالبات معقول مردم را و با توجه به اوضاع كشور و جهان را مطرح كن ٨- نيازهاي واقعي مردم را بنويس ، ارامش ، غذا ، مسكن ، پوشاك ، اميد به آينده ، ازدواج ، سلامت ، امنيت ، اجتماع سالم از نظر اخلاق و رفتار ، قانون گرايي ، آسان بودن كارها ، پليس وظيفه شناس ، قاضي درستكار ، معلم پرتلاش ، كاسب با انصاف ، كارمند متعهد ، كارگر با دقت ووووو اينها نيازهاي مردم است از اينها بنويس ٩- از سادگي مسئولان و نيندوختن ثروت و مال و تلاش و كار وزيران و نمايندگان كه بايد باشند بنويس ١٠- از قانون اساسي و اجراى ان توسط همه و همه و همه منظورم را كه ميفهمي بنويس ١١- از رياكاري ملي و اجتماعي كشورمان بنويس ... ١٢- از ترافيك شهرمان و هواي ان و محيط زيستمان بنويس ١٣- از گرانفروشي دولتي بنويس ١٤- از بنزين ارزان و در مقابلش بهاي اتوموبيل بي كيفيت داخلي و گران بنويس ١٥- از مديران داراي تابعيتهاي مضاعف بنويس ١٦- از شكاف طبقاتي بنويس ١٧- از كاخهاي عجيب و غريب لواسانات و شميرانات بنويس كه روح طاغوت را روسپيد كرده است بنويس ١٨- از جولان ماشينهاي چند ميلياردي آقازاده ها و تاجرزاده ها و دكتر زاده ها بنويس ١٨- از جولان نوكيسه هاي بي درد و رانت خوار و قاچاقچيها در تورنتو و ونكوور و لندن و لوس انجلس بنويس آقاي شريعتمداري عزيز درد مردم را بنويس ميخواهد رييس جمهور و ديگري بشنود يا نشنود !!!
گنجی۹۲۵۶۸۷۱۰:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۷
دردت اومد ؟ بهتره از رئیس جمهور منتخب خود و گروهتون یه مقداری طلب درایت بفرمایید چه فرق می کنه این مطلب را حسین بنویسه یا حسن . مهم این است که رئیس جمهوری که تا این حد غیر منطقی حرف بزند و آمار جامعه را از دل زعفرانیه در بیاورد - و تنها راه ارتباطشون با مردم چند نگاه به مردم شمال نشین باشد و از همه بدتر نهی کنند روزنامه ها را از نوشتن درد مردم!!!! آیا شما خجالت نمی کشید؟!!!!
ناشناس۹۲۶۱۳۵۱۲:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۷
درود بر سردار قلم حاج حسین شریعتمداری.
ناشناس۹۲۵۴۷۲۰۸:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۷
ای مسئول تا جای آن فرد نباشی دردش را نمی فهمی.
ناشناس۹۲۵۴۸۳۰۸:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۷
جاي مهر توي پيشاني تو اين مملكت حكم مهر استاندارد رو داره براي مسئوليت گرفتن...
ناشناس۹۲۵۵۹۵۰۹:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۷
وسپس اختلاس و خرابی!!
ناشناس۹۲۵۶۶۵۰۹:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۷
تعفن ریا.
ناشناس۹۲۶۳۴۱۱۴:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۷
چرا هوچی گری میکنین نظرتونو مستدل بیان کنین مسخره کردن کار بدیه ای ریا نکن ها!
علی۹۲۵۷۵۹۱۰:۳۳:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۷
والله پدر من ۸۵ سال عمر کرد و از ده سالگی نمازش را خوانده بود و با ذره بین هم نگاه میکردید جای داغ مهر ناپیدا بود . البته شنیده شده که بعضی برای پیشرفت سریع از داغ کردن با شعله پخش کن داغ گاز پیک نیکی هم استفاده میکنند .
ناشناس۹۲۵۸۹۲۱۱:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۷
نه داداش این که میفرمایی برای 30- 40 سال پیش بود الان کراوات مد شده و برای اینکه بتونی مسئولیت بگیری باید ژست اپوزیسیون و عدم وابستگی و تعلق به جناحهای سیاسی بگیری
ناشناس۹۲۵۹۰۶۱۱:۱۳:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۷
این مال چندین سال پیش هست. کافی است نگاهی به معاونان وزرا و مدیران کل با صورتهای تراشیده بکنی!
علی۹۲۵۴۹۴۰۸:۴۴:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۷
راست و صحیح و بنفع احقاق حقوق مردم و تقویت اتحاد و یکپارچگی کشور بنویسید دروغ و شایعه و تضعیف و شایعه و سفسطه و مغلطه و غلط ننویسید
رسول مشهدي۹۲۵۵۴۷۰۹:۰۸:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۷
حاج حسين عزيز حالا كه شما به قواعد علمي نظرسنجي اشراف كامل داري يك نظر سنجي در مورد خودت و روزنامه كيهان انجام بده ببينيم بين مردم كجاي كاري؟
استاد امار۹۲۵۵۶۵۰۹:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۷
پاسخ روحانی خطاب به تبلیغات خارجی ها است که ایران را غمگین ترین کشور دنیا می داند، دنیای تبلیغات و جنگ روانی است شما بر روحانی سخت نگیرید وسعی کنید بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تبلیغات روانی دشمن را خنثی کنید.
ناشناس۹۲۵۶۰۲۰۹:۲۸:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۷
ایشون عجالتاً درست می گه که روحانی مشکلات رو "نمی بینه" ولی یک طرفه به قاضی رفتن همینه که ایشون مسببین دیگه در صدر مملکت رو نمی خواد "ببینه"!
ناشناس۹۲۵۷۵۷۱۰:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۷
من به شخصه با 99 در صد فرمایشات و افاضات جناب شریعتمداری مخالفم ولی انصاف بدیم این سرمقاله عین واقعیت و صحیح بود.
ناشناس۹۲۶۴۱۸۱۴:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۷
من با تمام نظرات ایشان موافقم و معتقدم در خشت خام چیزهایی می بیند که خیلی ها در آینه هم نمی بینند. نپذیرفتن نظرات ایشان فقط از روی تعصب و لجبازی است.
ناشناس۹۲۵۸۰۹۱۰:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۷
جناب رئیس جمهور باید با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در ماه مایحتاج خودش را خرید نماید وبه علاوه دو برابر شدن پول گاز و برق و تلفن را پرداخت نماید و افزایش سرسام آور پول ویزیت دکتر و دارو را لمس کند تا درد مردم را بفهمد.بهترین نظرسنجی در خرید مردم وجیب مردم است.
ناشناس۹۲۵۸۵۵۱۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۷
فهمیدن و لمس کردن درد و رنج مردم ( به ویژه سیل زده های گلستان ) آنهم در سواحل زیبای جزیره قشم چه عالمی داشت برای آقای پرزیدنت روحانی و خانواده گرامی .
م۹۲۵۹۳۱۱۱:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۷
بازخوبه فهمید 70 درصد مردم زیر خط فقرند
ناشناس۹۲۶۰۳۸۱۲:۰۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۷
واقعا بیکاری بد دردیه، بشینی چک کنی ببینی چرا دقیقا همونی که رییس جکهور گفتو تو خبرگزاریشون ننوشتن!!!
ناشناس۹۲۶۲۹۳۱۳:۵۰:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۷
هرچی حاج حسین می گه
ناشناس۹۲۶۳۲۷۱۴:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۷
میگن تمام موسسات نظرسنجی در غرب و شرق و آسیا و اروپا و......... درشونو بستن و لبو فروشی باز کردن
الی۹۲۶۴۰۹۱۴:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۷
روحانی دیگه تموم شده!! الآن یک سالی هست که پریشان احوالی و نابه‌سامانی دولت واقعیت خودش رو در پریشانگویی نمایش می‌دهد. از جاندارپنداری ابرها بگیر تا جابه‌جا کردن مرزهای علم آمار و نظر سنجی...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین