جهانگیری خبر داد: موافقت رهبر انقلاب با تخصیص یک میلیارد دلار برای تثبیت و توسعه اشتغال کشور

گروه اقتصادی الف،   3980306198 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهوری از موافقت رهبری با برداشت یک میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ارزی برای تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید خبر داد.

موافقت رهبر انقلاب با تخصیص یک میلیارد دلار برای تثبیت و توسعه اشتغال کشور

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، طی سخنانی به نتایج معنوی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان نتایج بسیاری برای روزه‌داران به همراه دارد که این نتایج در زندگی فردی و اجتماعی آنها دیده می‌شود. شاید یکی از مهمترین نتایج اجتماعی و سیاسی ماه مبارک رمضان ایجاد روح همبستگی ملی در جامعه است؛ در این ماه همه فکر می‌کنند که باید به فکر همدیگر باشند و دست ضعیف‌ترها را بگیرند.

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان انسان‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان دست نیاز به سمت خدای متعال بلند می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما اعتماد و اعتقاد داریم که خدای متعال دست رد به نیازهای بندگان خود نمی‌زند. ما اعتقاد داریم که با اتکا به خدای توانا می‌توانیم نیازهای جامعه اسلامی را در سختی‌ها تأمین کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری قناعت و صرفه‌جویی را از دیگر نتایج ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: ما از محدودیت‌هایی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد یاد می‌گیریم که چگونه می‌توانیم از محدودیت‌ها و مشکلات عبور کنیم و با قناعت و صرفه‌جویی در مسیرمان قرار بگیریم. در شرایط فعلی کشور درس‌های ماه مبارک رمضان برای ما بسیار آموزنده است و ما می‌توانیم با اتکا به این درس‌ها از شرایط دشوار پیش‌رو به خوبی عبور کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک دشمن جدی دارد که دشمن ملت و کشور ما و خواب‌های آشفته‌ای برای کشور ما دیده است که حتماً این خواب‌ها تعبیر نخواهد شد و ملت ایران در برابر این اتفاق سرفراز بیرون خواهند آمد.

وی ادامه داد: تناقض و تعارض در گفت‌وگوهای آنها به ویژه زمانی که اقدام به تهدید و اعزام ناو به منطقه ما می‌کنند و سلاح‌ها و قدرت نظامی خود را به رخ می‌کشند و چه زمانی که صحبت از گفت‌وگو و مذاکره می‌کنند، در همه این اقدامات و اظهارات به ما این پیام را منتقل می‌کنند که ما با اتکا به ظرفیت‌های درونی و اجرای سیاست‌ها و راهبردهای تبیینی مقام معظم رهبری و تلاش همه‌جانبه می‌توانیم سرسخت‌ترین دشمن خود را نیز وادار کنیم تا در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اظهارات خصمانه سران ایالات متحده آمریکا درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور گفت: مکرراً دیده‌ایم که سران آمریکا در مجامع بین‌المللی به دروغ مباحثی را علیه ما مطرح کرده‌اند؛ آمریکایی‌ها بیش از ۲۰ سال است که مطرح کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است و قصد ساختن بمب اتمی را دارد. بر همین اساس نیز تحریم‌های مختلفی وضع کردند و فشار آوردند و پرونده جمهوری اسلامی ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دادند. از این زمان به بعد سازمان بین‌المللی انرژی اتمی راهش به کشور باز شد و مکرراً اقدام به بازدید از مراکز مختلف کشورمان کرد. در نهایت پس از انجام گفت‌وگوهای وسیع توافقی انجام شد و شش قدرت بزرگ دنیا پذیرفتند تا در چارچوب این توافق انجام شده ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود اما با این حال مشاهده می‌کنیم که امروز آقای ترامپ در ژاپن می‌گوید که اگر ایرانی‌ها به بمب هسته‌ای بگویند نه، ما همه درها را به روی آنها باز می‌کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ملت متمدن و تاریخ‌ساز ایران خود قربانی سلاح شیمیایی شده است اما حاضر نشده که خود از سلاح شیمیایی استفاده کند. این تجربه آزموده شده در دوران دفاع مقدس و جنگ با انسان فاسد و ظالمی مثل صدام است. در دوران دفاع مقدس جلوه‌های مختلف ما در معرض بمب شیمیایی قرار گرفتند اما ما حتی یک بار نیز حاضر به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی نشدیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به شناخت اشتباهی از ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران رسیده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها با وجود آنکه مطالعات بسیاری درباره ساختار حکومتی ما انجام داده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند این ساختار را به درستی بفهمند؛ رهبر معظم انقلاب ما به عنوان یک مرجع و فقیه یک فتوا و حکم حکومتی صادر کردند که نگهداری و به کار بردن سلاح هسته‌ای حرام شرعی است. این بدان معناست که احدی در کشور اجازه ندارد که به سمت بمب هسته‌ای برود. آمریکایی‌ها این موضوع را می‌دانند و این فتوا نیز در سازمان ملل به عنوان سند ثبت و منتشر شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: نتیجه مذاکرات هسته‌ای این بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها سازمان بین‌المللی به ایران بیاید و بازرسی و کنترل‌های لازم را انجام بدهد. بر همین اساس آژانس در ۱۴ گزارش خود تاکید کرده که ایران هیچ حرکت انحرافی به سمت سلاح هسته‌ای نداشته است و آمریکایی‌ها نیز این موضوع را می‌دانند اما باز ادعاهای خود را تکرار می‌کنند و می‌خواهند با ملتی قدرتمند، تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز خود را درگیر کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها حتماً از رفتار خود پشیمان خواهند شد، تاکید کرد: تنها با توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی ایران آرامش در منطقه ایجاد می‌شود. امیدواریم که انشاالله آمریکایی‌ها سر عقل بیایند و دست از فشارهایشان بردارند و بگذارند جمهوری اسلامی ایران مسیر توسعه‌ای خود را به خوبی ادامه دهد و منطقه در آرامش و امنیت باشد و ما بتوانیم با کشورهای اسلامی منطقه گفت‌وگو و زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم و نگذاریم که دیگران در منطقه ما دخالت کنند.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط داخل کشور در سال جاری اظهار کرد: در سال ۹۸ داخل کشور شرایط مقداری دشوارتر است و فشارهایی که آمریکایی‌ها روی درآمدهای نفتی ما وارد کرده‌اند و در جاهای دیگر اعمال کرده‌اند ممکن است در بودجه و برخی مسائل اقتصادی محدودیت‌هایی ایجاد کنند. با این حال دولت مصمم است که این دوران را به خوبی طی کنیم. بر همین اساس مدیران کشور باید جوانمردانه پای کشور بایستند و هر کس در هر موقعیتی بخواهد به انسجام و وحدت داخلی ضربه‌ای وارد کند حتماً در مسیر آمریکا گام برداشته است چراکه این آمریکایی‌ها هستند که می‌خواهند داخل کشور ما بهم بریزد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه وظیفه ما حفظ انسجام داخلی است، اظهار کرد: نباید بگذاریم اختلافات موجود در کشور بیخود دامن زده شود. ایران فرصت‌ها و منابع بسیاری دارد و ما می‌توانیم در انسجامی از این فرصت‌ها برای برون‌رفت از مشکلات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد، ادامه داد: در ایران به قدری نیروی جوان تحصیلکرده و بااستعداد وجود دارد که می‌تواند منجر به معجزه‌ای شود. در این راستا باید حتماً فرصت‌های جدیدی خلق کنیم و دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها می‌توانند در این مسیر اقداماتی انجام دهند تا باری از دوش مردم کاسته شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد در زمینه مسائل رسیدگی به محرومین و مستضعفان یکی از مهمترین یادگارهای امام راحل است.

جهانگیری با اشاره به حمایت‌های دولت از دستگاه‌های حمایتی خاطرنشان کرد: دولت با منابع محدود خود تلاش کرده تا به اقشار مستضعف و دستگاه‌های حمایت‌کننده از آنها توجه کند. اینکه از سال ۹۶ تاکنون نیز مستمری تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بیش از سه برابر شده، نشان از تعهد دولت در این زمینه است.

وی افزود: همواره جهت‌گیری کمیته امداد امام خمینی (ره) در مسیر رسیدگی به مددجویان و توانمندسازی آنها بوده است. با این حال شاید ایجاد شرکت‌هایی در این مجموعه در زمینه تکمیل اشتغال و برندسازی بتواند تکمیل‌کننده کار کمیته امداد باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت حتماً در زمینه اعتبارات اشتغالزایی به کمیته امداد و بهزیستی کمک خواهد کرد، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعتبار اشتغال روستایی که تخصیص داده شد، سهم بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر نیز در جلسه شورای‌عالی اقتصادی که با حضور سران سه قوه برگزار شد تصویب کردیم یک میلیارد دلار اعتبار جدید از صندوق توسعه ارزی برای تثبیت اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید تخصیص یابد که مقام معظم رهبری با این اقدام موافقت کردند.

وی گفت: حتماً این اطمینان را به کمیته امداد می‌دهیم که با تمام دغدغه‌هایی که داریم، نخواهیم گذاشت مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی در شرایط امروز کشور تنها بمانند.

دیدگاه کاربران

مصطفي۹۲۵۱۵۳۲۲:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۶
حيف كه در نهايت و در اجراء اين مبلغ هم خرج ، اقازاده ها ، ژن هاي خوب ، رانت خواران و دامادهاي اقايون ميشه وگرنه با اين مبلغ چه ها كه نميشه كرد امشب جشن و پايكوبي در هيئت دولت برقراه
پیری که در خشت خام می بیند۹۲۵۱۶۲۲۲:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۶
رهبری انقلاب کمیته ای را برای توزبع این 1 میلیارد دلار تصویب کنند و نگذارند این پول برای توزیع دست دولت بیفتد که این پول را هم به باد فنا خواهند داد
ناشناس۹۲۵۱۷۰۲۲:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۶
تصمیم خوب است ولی محل هزینه ان را باید با ذره بین و میکروسکپ زیر نظر داشت که توسط اشرافیون بر باد نرود
ناشناس۹۲۵۱۹۰۲۲:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۶
چه کسی ناظر است این پول چگونه و در چه محلی با وجود سپردن گوشت دست گربه 4200 تومانی صرف می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟??؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹۲۵۲۰۲۲۲:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۶
دولت تدبیر و امید تا ته صندوق توسعه ارزی مملکت را در نیاورد دست بردار نیست ، آیا واقعا این پول صرف اشتغال می شود؟
ناشناس۹۲۵۳۴۵۰۲:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۷
خواهشا رو این پولا نظارت باشه هاپولی نشه بره وردست دلارهای 4200 تومانی
باقری۹۲۵۳۵۴۰۲:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۷
رهبری در این شرایط به فکر مردم هستند ولی صد حیف که این پول توسط این دغل دوستان میخواهد هزینه شود لطفا این پول را به چند مدیر ژاپتی بدهید تا با مدیریت صحیح و در جای خود و بدون سو برداشت توزیع کنند
ناشناس۹۲۵۴۳۱۰۷:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۷
آخه به این جهانگیری پول دادن، مثل پول آتیش زدنه. دیدیم که با ارز این مملکت چی کار کرد و چطوری مدیریت کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین