بادامچیان: اگر رویکردها تغییر کند نیازی به اختیارات ویژه برای رئیس جمهور نیست

گروه اقتصادی الف،   3980306001

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: باید دید روحانی واقعاً دنبال اختیارات است یا هدف دیگری را دنبال می‌کند.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر روحانی پیرامون لزوم اعطای اختیارات ویژه به رئس جمهور با بیان اینکه باید دید اساساً هدف ایشان از این صحبت‌ها واقعاً اختیارات است یا موضوع دیگری است، اظهار داشت: اگر این مسأله روشن شود، مشخص می‌شود که به نظر برخی تحلیل‌گران هدف گرفتن اختیارات نیست؛ چون ایشان اختیارات‌ دارند. 

وی افزود: اگر رئیس جمهور اختیارات می‌خواهد باید مشخص کند در چه چیزی دنبال اختیارات است و کلی گفتن اینکه من اختیارات ویژه می‌خواهم کافی نیست.

بادامچیان با بیان اینکه فرض کنیم ایشان می‌گوید برای اقتصاد و مسئله ارز می‌خواهم اختیارات ویژه داشته باشم،‌ تصریح کرد: مسأله ارز مشکل بزرگ کشور  است و علتش هم ناکارآمدی و سیاست‌های غلط است. ایشان رئیس مجموعه بانک‌ها است و برنامه و بودجه هم در اختیار ایشان است و در مجلس هم مانعی برای مسائل ارزی ندارد. قوه قضاییه هم که همکار ایشان در حل مشکلات ارزی است.

رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهور در مسأله فرهنگ اختیارات دارد و در حوزه قضایی و حکومتی نیز تعزیرات حکومتی در اختیار ایشان است؛ بنابراین ایشان دنبال هدف دیگری هستند. 

وی اظهار داشت: اینگونه بازتاب شده که ایشان اختیارات ویژه می‌خواهد تا کناره‌گیری کند و به همین علت می‌گوید به من اختیارات بدهید و اگر ندهید کناره‌گیری می‌کنم؛ که این بحث دیگری است. البته این نیاز به چنین اظهاراتی ندارد و رئیس جمهور در این مسائل می‌تواند طبق قانون عمل کند و به رهبری هم بگوید؛ پس بهانه‌جویی کار خوبی نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آرزومندم که دولت روحانی در مدت باقی‌مانده آن چنان خوب عمل کند که مردم دعاگوی ایشان باشد خاطرنشان کرد: ما کمک می‌‌کنیم و پیشنهاد می‌دهیم ولی این دولت نتوانسته از همه نیروها استفاده کند و در یک گروه اصلاح‌طلب و اعتدالی محدود شده وگرنه نیاز به اختیارات نیست. ایشان با همه کار کند و همه می‌توانند با ایشان کار کنند و مثل سیل و زلزله همه آماده همکاری با دولت هستند و اگر سیاست‌ها و ناکارآمدها عوض شوند نیاز به اختیارات ویژه نیست.

وی در پاسخ به این اظهارات رئیس جمهور که شرایط جنگی کنونی اختیاراتی ویژه نیز می‌خواهد، تصریح کرد: در جنگ هم هر کسی اختیارات می‌خواست، برای جنگ می‌خواست نه برای جای دیگر.

بادامچیان با تأکید بر اینکه اگر آقای روحانی معتقد است برای اقتصاد اختیارات می‌خواهد مشخص کند و بگوید برای مثال در مورد ارز، واردات و صادرات اختیارات ویژه می‌خواهم، تصریح کرد: ایشان می‌تواند این تقاضا را در مجلس مطرح کند تا به او اختیارات بدهند؛ اما این مبهم‌گویی باعث می‌شود عده‌ای بگویند ایشان دنبال بهانه است تا طلبکارانه کناره‌گیری کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین